Pagina 216 van 218 EersteEerste ... 116166206212213214215216217218 LaatsteLaatste
De resultaten 5.376 tot 5.400 van 5431 worden weergegeven.
  1. #5376

    Standaard

    De oktober-titels zijn bekend gemaakt en een bekende OOP titel krijgt een re-release:


  2. #5377

    Standaard

    Soms begrijp ik niets van het uitgavebeleid van Criterion. Er is al lang en breed een hele goede blu-ray uit van Parasite in de VS, maar ze hebben nog wel een uitgelezen mogelijkheid om een UHD uit te brengen die de VS nog niet heeft. Dat zou ook een hele mooie titel zijn om in te stappen in UHD, omdat er bij mijn weten geen UHD is met Engelse ondertiteling.

    Maar nee. Wat een gemiste kans....

  3. #5378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Soms begrijp ik niets van het uitgavebeleid van Criterion. Er is al lang en breed een hele goede blu-ray uit van Parasite in de VS, maar ze hebben nog wel een uitgelezen mogelijkheid om een UHD uit te brengen die de VS nog niet heeft. Dat zou ook een hele mooie titel zijn om in te stappen in UHD, omdat er bij mijn weten geen UHD is met Engelse ondertiteling.

    Maar nee. Wat een gemiste kans....
    In de VS zelf is er een UHD toch: https://www.blu-ray.com/movies/Paras...lu-ray/265925/ (Wil ik zelf ook nog een keer bestellen)
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #5379

    Standaard

    De Criterion zal ongetwijfeld een hoop extra features hebben, in tegenstelling tot de magere Q & A die op de huidige releases staat.

  5. #5380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    In de VS zelf is er een UHD toch: https://www.blu-ray.com/movies/Paras...lu-ray/265925/ (Wil ik zelf ook nog een keer bestellen)
    Je hebt helemaal gelijk Pep, die heb ik gemist....bedankt! Aantrekkelijk prijsje ook zie ik.
    Des te vreemder eigenlijk dat er geen UHD komt van Criterion, als je hun missie kent:

    Since 1984, the Criterion Collection has been dedicated to publishing important classic and contemporary films from around the world in editions that offer the highest technical quality and award-winning, original supplements.
    Niet dus.

  6. #5381

    Standaard

    Wat zijn jullie Criterion hopes?

    Ik hoop zoooo dat er ooit een heruitgave komt van Chungking Express.

    Daarnaast zou ik 'Let the right one' in graag in een Criterion zien verschijnen
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  7. #5382

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je hebt helemaal gelijk Pep, die heb ik gemist....bedankt! Aantrekkelijk prijsje ook zie ik.
    Des te vreemder eigenlijk dat er geen UHD komt van Criterion, als je hun missie kent:



    Niet dus.
    De 4K UHD van Parasite is echt fantastisch. Ik had de UK steelbook al, maar ben blij dat ik de 4K ook gehaald heb
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  8. #5383

    Standaard

    Baal nog steeds dat er geen aankondiging is van The Irishman
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  9. #5384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Wat zijn jullie Criterion hopes?

    Ik hoop zoooo dat er ooit een heruitgave komt van Chungking Express.

    Daarnaast zou ik 'Let the right one' in graag in een Criterion zien verschijnen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    De 4K UHD van Parasite is echt fantastisch. Ik had de UK steelbook al, maar ben blij dat ik de 4K ook gehaald heb
    Mijn wens is ze een keer overstappen op UHD . Hoeft echt niet voor alles hoor, maar begin er gewoon een keer mee.
    Chungking Express heb ik nog een UK uitgave van (Artifical Eye dacht ik?). De UK steelbook van Parasite heb ik dus ook, maar die UHD komt er ook wel in .

  10. #5385
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Wat zijn jullie Criterion hopes?

    Ik hoop zoooo dat er ooit een heruitgave komt van Chungking Express.

    Daarnaast zou ik 'Let the right one' in graag in een Criterion zien verschijnen
    Zie het reeds, zijn flink aan de prijs tweedehands ... hummm misschien moet ik maar mijn kopie verkopen hier
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #5386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Wat zijn jullie Criterion hopes?

    Ik hoop zoooo dat er ooit een heruitgave komt van Chungking Express.

    Daarnaast zou ik 'Let the right one' in graag in een Criterion zien verschijnen
    Ik zie ook graag Okja van Joon-ho Bong verschijnen als Criterion uitgave.

  12. #5387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Wat zijn jullie Criterion hopes?

    Ik hoop zoooo dat er ooit een heruitgave komt van Chungking Express.
    Er zijn aanwijzingen dat Criterion op redelijke termijn met een boxset van Wong Kar Wai gaat komen: https://www.reddit.com/r/criterion/c...ar_wai_boxset/

    En daar kijk ik ook wel naar uit want ik mis nog wel wat titels van hem. Chungking Express trouwens niet: daarvan heb ik de uitstekende uitgave van Artificial Eye al.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je hebt helemaal gelijk Pep, die heb ik gemist....bedankt! Aantrekkelijk prijsje ook zie ik.
    Des te vreemder eigenlijk dat er geen UHD komt van Criterion, als je hun missie kent:

    Niet dus.
    Criterion was met blu-ray ook vrij laat en vrij voorzichtig, dus dat zullen ze met UHD ook zijn. Ik vermoed ook dat de markt ervoor nog te klein is. Voor mij hoeven ze er ook niet veel moeite voor te doen.

  13. #5388

    Standaard

    Ik zou graag The Spirit of the Beehive op Blu-Ray zien verschijnen. Als nieuwe titel hoop ik op The Eel van Shohei Imamura.

  14. #5389

    Standaard

    Het zou kunnen dat het onderwerp al eens eerder voorbij gekomen is in dit topic, maar heeft er iemand nog een goede tip van hoe je aan blu-ray vervangingscases van het type van Criterion kunt komen? Dwz: wit doorschijnend zonder het balkje boven. In de VS zie ik er wel wat (ook Criterion zelf verkoopt ze) maar in Europa met een beetje redelijke verzendkosten lijkt wat lastiger te zijn.

  15. #5390

    Standaard

    Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  16. #5391

    Standaard

    November titels:

    Announcing our NOVEMBER 2020 releases! http://bit.ly/CriterionNovember2020
    Martin Scorsese’s aging-gangster opus THE IRISHMAN, Jim Jarmusch’s offbeat samurai cult classic GHOST DOG: THE WAY OF THE SAMURAI, Claudia Weill’s trailblazing tale of female friendship GIRLFRIENDS, and Cher’s Oscar-winning romantic-comedy turn in MOONSTRUCK (box art coming soon!) all join the collection this fall. Plus, our previously announced 15-Blu-ray ESSENTIAL FELLINI box set brings together fourteen films from one of art-house cinema’s most legendary showmen!












    Hopelijk komt The Irishman net als Roma hier ook weer in NL uit. Vind de prijzen voor een CC Bluray (itt een UHD) inc shipping wel erg hoog tegenwoordig.

  17. #5392

    Standaard

    @ Rogier:

    Mis een plaatje voor Moonstruck, die ook aangekondigd is.

  18. #5393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    @ Rogier:

    Mis een plaatje voor Moonstruck, die ook aangekondigd is.
    Ik heb de Facebook-post gekopieerd, en die titel stond er niet bij. Hij staat wel genoemd op de site van Criterion maar heeft nog geen boxart. Waarschijnlijk staat hij daarom niet genoemd.

  19. #5394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb de Facebook-post gekopieerd, en die titel stond er niet bij. Hij staat wel genoemd op de site van Criterion maar heeft nog geen boxart. Waarschijnlijk staat hij daarom niet genoemd.
    Oh mijn excuses. Dacht dat ik gisteren een plaatje had gezien in de mail, maar misschien was dat een voorlopig plaatje o.i,d, Aantal interessante titels in ieder geval. Ghost Dog, Moonstruck en de Fellini box hebben mijn interesse. Vind alleen dat plaatje van de Fellini box niet erg aantrekkelijk.

  20. #5395

    Standaard

    De kwaliteit van hun cover artwork is toch wel flink gedaald de laatste jaren. Die van The Irishman en Ghost Dog zien er heel matig uit.

  21. #5396

  22. #5397

    Standaard

    Tja .. er zullen vast veel african american regisseurs zijn, maar of dat ook altijd films zijn die in het Criterion rijtje passen? Ik weet het niet. Van de afgelopen 10 jaar zou ik enkel Moonlight kunnen bedenken die in het rijtje past, en heeeeeel misschien Get Out gezien deze ook een kritieke noot heeft op ons klimaat.

    Ik ben te weinig bekend met vroegere films, maar Criterion is juist één van de weinige uitgevers die zo'n cultureel divers aanbod heeft. Ik vind het wat kort door de bocht om dat enkel te kijken naar African American filmmakers
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  23. #5398

    Standaard

    Ik heb het artikel gelezen en het vervelende vind ik dat er een toon wordt neergezet alsof het bewust wordt gedaan en het dus ook impliciet een racistisch aspect heeft. Criterion brengt films vanuit de gehele wereld uit. Als er te weinig donkere filmmakers in de collectie zijn opgenomen, dan heeft dat met kwaliteit te maken. Azie is bv ruim vertegenwoordigd met bv Ozu en Kurosawa. Die hebben zich bewezen als regisseurs die wereldwijd worden bewonderd. Het is toch niet zo dat er bewust donkere filmmakers worden gemeden?

  24. #5399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik heb het artikel gelezen en het vervelende vind ik dat er een toon wordt neergezet alsof het bewust wordt gedaan en het dus ook impliciet een racistisch aspect heeft. Criterion brengt films vanuit de gehele wereld uit. Als er te weinig donkere filmmakers in de collectie zijn opgenomen, dan heeft dat met kwaliteit te maken. Azie is bv ruim vertegenwoordigd met bv Ozu en Kurosawa. Die hebben zich bewezen als regisseurs die wereldwijd worden bewonderd. Het is toch niet zo dat er bewust donkere filmmakers worden gemeden?
    Dat lijkt me ook niet. Criterion heeft ook niet toegang tot alle films: van Amerikaanse films kunnen de rechten bij allerlei studio's liggen. En als er Afrikaanse films zijn die interessant of belangrijk zijn dan heeft Criterion daar echt wel oog voor. Ik ben eigenlijk al heel blij dat Criterion films uit zoveel verschillende landen onder de aandacht kan brengen. Ik vind het een beetje een non-topic.

    Op Criterionforum.org wordt er uiteraard wel weer heel serieus over gediscussieerd.

  25. #5400

    Standaard

    Ik heb het artikel twee keer gelezen, of te kijken of ik er iets uit kon halen wat de reacties hier had veroorzaakt.

    Criterion heeft zelf het volgende op hun website staan:
    The Criterion Collection is dedicated to gathering the greatest films from around the world and publishing them in DVD and Blu-ray editions of the highest technical quality, with supplemental features that enhance the appreciation of the art of film.
    En daarnaast heb je hun bekende 'mission statement':
    Since 1984, the Criterion Collection has been dedicated to publishing important classic and contemporary films from around the world in editions that offer the highest technical quality and award-winning, original supplements.
    Met zulke grote woorden heb je als uitgever een grote (zelf benoemde) verantwoordelijkheid. Neem daarbij dat de meeste hier wel weten hoe er tegen Criterion aangekeken wordt door filmliefhebbers; hoeveel mensen zijn er wel niet die films van Criterion blind kopen, omdat ze er op vertrouwen dat het 'met Criterion wel goed zit'. Criterion bepaalt dus mede wat mensen als kwaliteitsfilms zien. Daarnaast heeft Criterion dus bij mensen in de filmindustrie zelf hoog aanzien (zoals Anderson, die natuurlijk ook wel een erg hechte relatie met ze heeft, ze een "Louvre of movies" noemt).

    Als je dan zo extreem opvallend weinig films van African-American regisseurs uitbrengt, dan geef je dus (zoals vermeld in het artikel) aan dat die films niet belangrijk zijn. Zo'n quote van Prince-Bythewood komt dan ook best binnen: “Every month, they put out an alert about their films coming out, and every month, I open it to see if they’re going to highlight any Black filmmakers,” she said. “And it never happens.”.

    De president van Criterion, Becker, is ook de eerste om toe te geven dat er fouten zijn gemaakt en de huidige situatie niet klopt. Daarom begrijp ik er niets van dat mensen hier (zoals helaas wel vaker, zie het filmcensuur topic) meteen in de verdediging schieten en reageren dat het dan wel met kwaliteit te maken moet hebben. Dat in de verdediging schieten, daar is helaas zelfs een term voor, white fragility. Stel je voor dat de status quo verandert...... Waarom wordt er meteen gedacht dat het dan wel met mindere kwaliteit te maken zal hebben i.p.v. andere redenen die in het artikel genoemd zijn? Zou het niet mogelijk zijn dat het artikel terecht iets constateert dat niet klopt? Misschien is het mogelijk om het te benaderen uit een ander perspectief dat je gewend bent.

    Becker zelf geeft ook toe dat hij ook vanuit een bubbel werkte "based on my own experience and community”, wat in eerste instantie logisch is als je aan iets begint. Maar die bubbel bleef dus in de loop der jaren in stand en beperkte zich voornamelijk tot witte mannelijke regisseurs. En op een gegeven moment wordt het dus zo'n enge besloten club, die elkaars gelijkwaardige "worldview" versterkt en alles wat daar niet aan voldoet wegzet als minder. Dan is het lastig om daaruit te komen, omdat niemand in dat clubje het ziet als iets vreemds. Dit alles hoeft trouwens ook niet bewust te gebeuren, ik haal zeker ook niet uit het artikel die toon die Melzz aangeeft.

    Criterion heeft een paar jaar geleden al een flinke draai om hun oren gehad dat ze zo weinig films van vrouwelijke regisseurs hadden. Daar zijn ze de afgelopen jaren wel flink mee aan de slag gegaan. Ik heb dan ook wel de hoop dat ze dit ook echt gaan oppakken. De grootste winst is dat Becker zelf al schuldbewust is en inziet wat er niet goed gaat ("a reflection of his personal “blind spots"). Ook denk ik dat het samenstellen van een aparte groep die niet in dezelfde bubbel zit, zeker zal helpen. Het artikel heeft in in geval al wat impact gehad; het is echt geen toeval dat 2 dagen nadat het artikel verscheen er op insta een flinke aankondiging was voor Losing Ground, een film van Kathleen Collin, op het Criterion Channel. Nu dus nog meer fysieke uitgaves.

    Een non-topic? Gelukkig absoluut niet volgens de president van Criterion zelf.

Pagina 216 van 218 EersteEerste ... 116166206212213214215216217218 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •