Pagina 114 van 218 EersteEerste ... 1464104110111112113114115116117118124164214 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.826 tot 2.850 van 5431 worden weergegeven.
  1. #2826

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Mijn "pointe" is dat ik het hele Criterion gebeuren een beetje onzin vind.
    Fijn voor je. Je hoeft ze niet te kopen, het is niet verplicht.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    De meeste films krijgen een prima uitgave van een normale maatschappij voor een zeer schappelijke prijs.
    Prima, maar als jij mij een maatschappij kan noemen die films van Stan Brakhage op DVD heeft uitgebracht, ik hou me aanbevolen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #2827

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Fijn voor je. Je hoeft ze niet te kopen, het is niet verplicht.


    Prima, maar als jij mij een maatschappij kan noemen die films van Stan Brakhage op DVD heeft uitgebracht, ik hou me aanbevolen.
    Who the F*&$ is Stan Brakhage?

    (Ik ga wel ff Googlen)

  3. #2828

    Standaard

    Je hoeft ze inderdaad niet te kopen, maar ik geef over het algemeen wel om wat inhoudelijke extra's en dat is iets wat veel maatschappijen missen. Er zijn er inderdaad een aantal die uitstekend werk doen, zoals Warner, maar de meeste maatschappijen brengen kale DVD's op de markt.

    Trouwens, zo duur zijn ze nou ook weer niet. Om jouw voorbeeld aan te halen, Pickup on South Street van Criterion kost 15 euro en die van Lumiere 10 euro, vind het verschil wel meevallen, zeker als je bedenkt dat je bij Criterion nog een aantal extra's krijgt.
    Laatst aangepast door wiljan : 18-05-2007 om 18:50

  4. #2829

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Who the F*&$ is Stan Brakhage?

    (Ik ga wel ff Googlen)
    Ah kijk, daar zit de crux. Als je filmdieet zich beperkt tot de Hollywoodfilm zul je inderdaad weinig behoefte aan Criterion releases voelen. Maar er zijn mensen op deze wereld wiens smaak wat breder is.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #2830

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ah kijk, daar zit de crux. Als je filmdieet zich beperkt tot de Hollywoodfilm zul je inderdaad weinig behoefte aan Criterion releases voelen. Maar er zijn mensen op deze wereld wiens smaak wat breder is.
    Ik heb inderdaad een zwak voor (het oude) Hollywood en daar is helemaal niets mis mee.
    Ik heb echter ook wel andere films.

  6. #2831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Ik heb inderdaad een zwak voor (het oude) Hollywood en daar is helemaal niets mis mee.
    Huh, waar heb ik beweerd dat daar iets mis mee is dan? Ik heb zelf toch ook een substantieel aantal Hollywoodfilms in de kast staan.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Ik heb echter ook wel andere films.
    Ja, maar geen Criterions

    Feit blijfft dat je gezever tegenover Criterion nergens op slaat. Als je ze niet wilt kopen dan doe je dat niet. Ik snap je probleem niet zo.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #2832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Huh, waar heb ik beweerd dat daar iets mis mee is dan? Ik heb zelf toch ook een substantieel aantal Hollywoodfilms in de kast staan.


    Ja, maar geen Criterions

    Feit blijfft dat je gezever tegenover Criterion nergens op slaat. Als je ze niet wilt kopen dan doe je dat niet. Ik snap je probleem niet zo.
    Ik ben gewoon een kritische consument die niet zomaar onnodig geld pompt in
    een of andere "hype".

    Criterion heeft nogal wat pretenties die ze volgens mij niet altijd waarmaken en vooral
    in het begin kregen ze nogal wat kritiek op hun niet-anamorphe DVD's.

    En diverse door hun uitgebrachte films zijn ook uitgebracht door "normale uitgeverijen
    op prima DVD's.

    Ik ben ook altijd kritisch geweest tegenover Superbit, waar we nu helemaal niets meer van
    horen en wat toch ook een beetje flauwekul was.
    Ze beweerden een 2 maal zo hoge bitrate te gebruiken maar dat was zelden of nooit het
    geval.
    Je betaalde gewoon een veelvoud voor een DVD met (zo goed als) dezelfde beeldkwaliteit
    maar dan zonder de extra's en in een lelijke verpakking.

    En nu ben ik ook zeer kritisch tegenover het hele HD gebeuren, waaarbij ik vind dat mensen
    zich te snel gek laten maken om allerlei apparatuur aan te schaffen of dat spul te kunnen draaien terwijl de vooruitgang t.o.v de "gewone" DVD helemaal (nog) niet schokkend is.

    Maar inderdaad, als Criterion DVD's uitbrengt met unieke films die niemand anders uitbrengt
    dan is dat een goede zaak.

  8. #2833

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Ik ben gewoon een kritische consument die niet zomaar onnodig geld pompt in
    een of andere "hype".
    Ach kom, Criterion is echt geen hype, volgens mij weet je niet goed waar je over praat. Criterion heeft simpelweg een nieuwe standaard gezet al vanaf de laserdisc periode waarmee ze begonnen zijn. Volgens mij hebben ze toen zelfs het idee van audiocommentaar uitgevonden, iets wat later door alle maatschappijen is overgenomen. Natuurlijk is niet alles even goed, zeker in het begin niet. Maar daar ben je als consument zelf bij. Feit is dat Criterion over de gehele wereld terecht een norm is geworden voor filmwetenschappers, filmcritici, 'gewone cinefielen' of iedereen die gewoon graag kwalitatief goede producten koopt. Dat heeft niks met pretenties te maken en daarbij leveren ze vrijwel altijd gewoon het beste product. En als ze niet het beste product leveren is dat ook niet eens erg, want andere maatschappijen proberen Criterion dan naar de kroon te steken wat dus betekent dat Criterion zelfs dan de kwaliteitslat bijzonder hoog legt en andere maatschappijen daar overheen proberen te gaan, waarmee dus de algehele kwaliteit van de DVD omhoog gaat. En ja, diverse door hun uigebrachte films zijn op prima DVD's uitgegeven door normale maatschappijen, maar Criterion heeft dan vaak van die films een versie die meer is dan enkel prima. En het is wederom aan de consument om te beslissen welke versie hij koopt. Ik kan echter absoluut niet begrijpen waarom je in hemelsnaam zo moeilijk moet doen omwille van het feit dat Criterion die keuze geeft aan de consument.

    Met een kritische blik is niks mis, maar wat jij doet is gewoon onzinnig zeiken.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #2834

    Standaard

    Brakhage heeft gelijk. Criterion releases zijn voortreffelijk en staan bekend om zijn uitgaves van prestigieuze, zeldzame en omstreden titels in goede kwaliteit en zonder censuur. Hieronder vallen ook vele oude Hollywoodfilms die je nergens anders in deze kwaliteit en verzorging kan aanschaffen! Ik koop ze zelf ook niet omdat ik ze te duur vind maar daarmee is de norm die ze gezet hebben er niet minder op. Just my 2 cents
    Laatst aangepast door Evil Hobbit : 19-05-2007 om 20:41

  10. #2835

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    Brakhage heeft gelijk.
    Ik heb altijd gelijk.

    8)
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #2836

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik heb altijd gelijk.

    8)
    Niet overdrijven natuurlijk

  12. #2837

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik heb altijd gelijk.

    8)
    Wat fijn! Ik ook! High five!

  13. #2838

    Standaard

    Cover voor The Milky Way:

    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #2839

    Standaard

    Mmm...mooi is anders. Dit vind ik echt een ronduit lelijke cover.

  15. #2840

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Mmm...mooi is anders. Dit vind ik echt een ronduit lelijke cover.
    Dat is wel vaker bij Criterion. Ik vind het erg jammer dat criterion zelden de originele poster gebruikt, ze maken er altijd iets moderns van, bijvoorbeeld die hoezen van Army of Shadows of Sansho the Bailiiff. Ik heb er al lang vrede meegenomen dat die hoezen van criterion vaak niet mooi zijn. Op dat vlak staat Masters of Cinema in ieder geval mijlenver vooruit.

  16. #2841

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toon_1 Bekijk bericht
    Dat is wel vaker bij Criterion. Ik vind het erg jammer dat criterion zelden de originele poster gebruikt, ze maken er altijd iets moderns van, bijvoorbeeld die hoezen van Army of Shadows of Sansho the Bailiiff. Ik heb er al lang vrede meegenomen dat die hoezen van criterion vaak niet mooi zijn. Op dat vlak staat Masters of Cinema in ieder geval mijlenver vooruit.
    Hij is in ieder geval al een stuk beter dan wat ze eerst online hadden gezet.

  17. #2842

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Hij is in ieder geval al een stuk beter dan wat ze eerst online hadden gezet.
    Maar nog steeds ronduit lelijk :razz:
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #2843

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Maar nog steeds ronduit lelijk :razz:
    Mwah, vind het wel meevallen. Hoe vaker ik hem zie, hoe beter die bevalt. Ken de film verder niet, dus kan niet echt beoordelen hoe geschikt die is.

  19. #2844

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Mwah, vind het wel meevallen. Hoe vaker ik hem zie, hoe beter die bevalt. Ken de film verder niet, dus kan niet echt beoordelen hoe geschikt die is.
    Dan is de cover erg geschikt :wink:

    Misschien dat het aan de DVD uitgave die ik gezien heb lag, maar daar op waren de kleuren erg lelijk en zag de film er erg lelijk uit, maar dit is bij Bunuel wel vaker het geval. Overigens wil ik de film niet al te zeer afkraken, want dan gaat men nog denken dat ik de film helemaal niks vind, wat ook niet waar is. Sterker nog, de film kent enkele van de beste grappen/situaties uit Bunuels oeuvre, maar als geheel vond ik hem een stuk minder overtuigend dan de meeste andere van zijn late Franse werken. Qua niveau kun je hem ongeveer vergelijken met 'Le Journal d'une Femme de Chambre'.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #2845

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen Bekijk bericht
    Vraagje mensen!

    Hoeveel criterions 'men' heeft is al eens langsgekomen.

    Nu wil ik graag weten hoeveel films uit de criterion collectie je hebt! Dus niet enkel Criterions, maar ook je regio 1 en regio 2 dvd's. Ben gewoon benieuwd, heb zelf nl veel criterions verkocht en een goedkoper alternatief van de film teruggekocht.

    Ik heb 133 films uit de collectie, waarvan de meeste op regio 1 of regio 2 uk/nl formaat.
    iemand nog geteld?

    bij natelling bleek ik er 145 te hebben...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #2846
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    grappig. met veel films doe ik juist het omgekeerde: de barebone/boudisque release verkoop ik en pick dan de CC release op. soms 'double dip' ik, meestal niet.

  22. #2847

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joshua Dago Bekijk bericht
    grappig. met veel films doe ik juist het omgekeerde: de barebone/boudisque release verkoop ik en pick dan de CC release op
    Dat doen de meeste mensen hoor, Coen is gewoon een rare :wink:
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #2848
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    duidelijk.

    waar ik naar uitzie: Ivan’s Childhood, Ace in the Hole, Les Enfants Terribles en de Bernard eclipse box.

    najaar gaat ook mooi worden met À Bout de Souffle en Berlin Alexanderplatz. hopelijk komen de Jarmusch releases ook lekker snel.

  24. #2849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joshua Dago Bekijk bericht
    en de Bernard eclipse box.
    Kun jij me dan wellicht vertellen waarom je hier zo naar uitziet? Wat is hier zo bijzonder aan? Want ik heb werkelijk nog nooit van de beste man gehoord.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #2850
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    deze box komt het dichtst in de buurt van het missie statement voor de Eclipse lijn.

    namelijk, voor een aantrekkelijke prijs onderbelichte filmmakers in de huiskamers krijgen. dat het jou niks zegt maakt het des te sprekender.

    Wooden Crosses was destijds het Franse antwoord op All Quiet on the Western Front. Les Misérables is te verdelen in 3 films waarvan ik zelf alleen maar enkele losse excerpts heb gezien.

Pagina 114 van 218 EersteEerste ... 1464104110111112113114115116117118124164214 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •