Pagina 115 van 218 EersteEerste ... 1565105111112113114115116117118119125165215 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.851 tot 2.875 van 5431 worden weergegeven.
  1. #2851

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joshua Dago Bekijk bericht
    deze box komt het dichtst in de buurt van het missie statement voor de Eclipse lijn.

    namelijk, voor een aantrekkelijke prijs onderbelichte filmmakers in de huiskamers krijgen. dat het jou niks zegt maakt het des te sprekender.
    Nou, dat valt volgens mij wel mee (of tegen). De missie is (ik citeer van mijn Bergman box):

    'a selection of lost, forgotten, or overshadowed classics in simple, affordable editions. Each series is a brief cinematheque retrospective for the adventurous home viewer'

    Dus volgens mij voldoet iedere aangekondigde uitgave nog perfect aan de missie statement. Maar goed, dit allemaal terzijde. Ik weet nu nog steeds niet waarom die set zo interessant is

    Welkom trouwens nog
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #2852
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Kun jij me dan wellicht vertellen waarom je hier zo naar uitziet? Wat is hier zo bijzonder aan? Want ik heb werkelijk nog nooit van de beste man gehoord.
    Ik had zelf ook nog nooit van de man gehoord, maar na een beetje speuren op het net moet ik bekennen dat ik op z'n minst geinteresseerd ben geworden. Zijn nogal lange versie van Les Miserables wordt geroemd als verreweg de beste verfilming van het overbekende verhaal. Ook het feit dat ik regelmatig tegenkom dat hij een uiterst belangrijke rol zou hebben gespeeld in de vorming van de Franse cinema sinds de intrede van de geluidsfilm doet mij uitkijken naar de dvd-release. Eerlijk is eerlijk, wat deze films betreft geld voor mij wel 'eerst zien, dan geloven', maar de interesse is zeker gewekt.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #2853

    Standaard

    Ow kijk, als Criterion iets uitbrengt is mijn interesse sowieso gewekt, daar gaat het niet zo om :smile: Ik moet enkel mijn DVD aankopen voortaan tot een kwart van mijn gebruikelijke hoeveelheden terugbrengen, dus ik probeer nu voor mezelf te verantwoorden waarom deze set er per se komen moet :wink:
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #2854
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    Brakhage,

    noujah, een gedeelte van het missie statement, wat ten tijde van de lancering ook wel iets uitgebreider was. iig het gedeelte wat ik interessant vind. de Ozu films heb ik wel gezien en die zijn, in verhouding, zeker niet onderbelicht.

    mocht je filmmakers als Vigo en Renoir interessant vinden dan zit het wel snor. verder ga ik je ook niet overtuigen, zelf ben ik iig psyched!

    en nog bedankt voor de 'welkom' : )

  5. #2855
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Misschien komt het ook omdat ik zelf al vrij snel gecharmeerd ben van films uit de jaren twintig/dertig dat ik geinteresseerd ben geraakt in de Bernardbox. Het is de tijd (zeg maar de eerste dertig jaar in de filmgeschiedenis) waarin de beeldtaal vorm kreeg en verreweg de belangrijkste grammatica van die nieuwe taal ontstond.

    Ik moet, zo mogelijk, nog meer bezuinigen wat dvd-aankopen betreft. Met pijn in mijn hart laat ik al veel mooie titels liggen, maar af en toe hoop ik dan iets bijzonders te vinden van het weinige geld dat ik momenteel besteed aan dvd's (lees films). En deze box is zeker eentje die ik in de gaten blijf houden. Zou er dan toch nog iets onbekends, maar meesterlijks zijn uit die vroege fascinerende filmgeschiedenis waar we nog nooit van gehoord hebben? Ik hoop het, want de eerste aanrakingen met meesterwerken zijn niet te evenaren. Daarom vind ik die mensen soms ook zo benijdenswaardig die nog alles te ontdekken hebben.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  6. #2856

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joshua Dago Bekijk bericht
    mocht je filmmakers als Vigo en Renoir interessant vinden dan zit het wel snor. verder ga ik je ook niet overtuigen, zelf ben ik iig psyched!
    Laatste vraag dan: kan Bernard tot het poetisch realisme gerekend worden?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #2857
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    ik zou poetisch realisme omschrijven als een stijl. Duvivier was hier een meester in en Carné is misschien ook een goed voorbeeld.

    van Bernard's werk komt Lovers And Thieves misschien wel het dichtst in de buurt.

  8. #2858

    Standaard

    Die Bernard box wekt niet echt mijn interesse, wel wil ik volgende maand de eclipse boxen van Ozu en Bergman aanschaffen.

    Wel eerst ff de douane problematiek rond dvdpacific afwachten...

    Iemand trouwens ervaring met de film Yi Yi?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #2859
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    kans is groot dat zo'n groot pakket er bij de douane uitgeschept gaat worden. voor zover ik weet doet dvdpacific niet aan het versturen van 'gifts', maar ik bestel hier eigenlijk zelden.

    betreffende Yi Yi. ik vond het een zeer goeie film, de karakterstudie doet zeer japans aan, maar Yang is naast Ozu ook duidelijk beinvloed door Altman, wat weer goed terug te zien is in het stylisme. de print is een beetje donker maar zo zou, naar horen zeggen, het origineel ook moeten zijn.

  10. #2860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joshua Dago Bekijk bericht
    kans is groot dat zo'n groot pakket er bij de douane uitgeschept gaat worden. voor zover ik weet doet dvdpacific niet aan het versturen van 'gifts', maar ik bestel hier eigenlijk zelden.

    betreffende Yi Yi. ik vond het een zeer goeie film, de karakterstudie doet zeer japans aan, maar Yang is naast Ozu ook duidelijk beinvloed door Altman, wat weer goed terug te zien is in het stylisme. de print is een beetje donker maar zo zou, naar horen zeggen, het origineel ook moeten zijn.
    thx!

    maar als ik de dvd's verdeel over twee pakjes heb ik kans op 2x inklaringskosten en ben ik in totaal dus nog duurder uit...

    vond de print van Yi Yi enorm donker aan doen idd (dvdbeaver), ga denk ik dat voor de lichtere print van de 'reguliere' regio 1 die bovendien 10 dollar goedkoper is...

    de r2 nl versie van Yi Yi kent een 4:3 beeldformaat en is dus ten allen tijde te vermijden!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #2861

    Standaard

    Wat is er met de douanekosten van dvdpacific aan de hand dan? Zijn ze 'gepakt'? :sad:

  12. #2862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Wat is er met de douanekosten van dvdpacific aan de hand dan? Zijn ze 'gepakt'? :sad:
    Dunno. Kreeg deze week ook weer een lading Criterions binnen. Kon 50 euro bijbetalen. Heel erg leuk. Not.

  13. #2863

  14. #2864

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Van D. Pacific??
    Yep, bestelling vsn D. Pacific. Al hoewel, verzending was deze keer met DHL, dus dat zal het verschil wel gemaakt hebben...

  15. #2865

    Standaard

    Dat is dan erg jammer... Welke prijs stond er op het pakje? Waarschijnlijk heeft de douane ingegrepen want ze fraudeerde wel behoorlijk door altijd een lagere prijs op het pakje te zetten natuurlijk... Erg, erg jammer, aangezien er nu amper meer prijsvoordeel zal zijn (tenzij je mazzel hebt)

  16. #2866

    Standaard

    Kan iemand de Ozu Eclipse box vinden op cdwow?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #2867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Kan iemand de Ozu Eclipse box vinden op cdwow?
    Nope. Eclipse 1 en 2 zijn wel te vinden. Misschien dat het iets te maken heeft met de recente problemen bij Wow?

  18. #2868

    Standaard

    Was ook van plan daar een criterion te bestellen maar wacht er nu wel even mee.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  19. #2869

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erwin van den heuvel Bekijk bericht
    Nope. Eclipse 1 en 2 zijn wel te vinden. Misschien dat het iets te maken heeft met de recente problemen bij Wow?
    ja daar dacht ik ook al aan.
    Het schijnt dat ze overigens wel nog gewoon bestellingen verzenden
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #2870
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #2871
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #2872

    Standaard

    Kan iemand me vertellen wat er nou precies aan de hand is met de douanekosten via DVDPacific? Zijn ze nou echt de Sjaak en kunnen ze geen lage bedragen meer op de pakjes krassen en moeten we dus gewoon dokken?

  23. #2873

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Kan iemand me vertellen wat er nou precies aan de hand is met de douanekosten via DVDPacific? Zijn ze nou echt de Sjaak en kunnen ze geen lage bedragen meer op de pakjes krassen en moeten we dus gewoon dokken?
    Volgens mij kan niemand precies vertellen wat er nu werkelijk aan de hand is aangezien er tegenstrijdige berichten rondgaan. Vooralsnog lijkt het erop dat de controle verscherpt is voor verzendingen van DVDPacific. Sommige mensen worden hierdoor gepakt, en dan vooral bij de snellere verzendmethode. Echter er zijn ook mensen, waaronder ik, die (nog) geen problemen hebben gehad, ik zelf spreek dan over 1x luchtpost en 1x surface waarvan beide pakjes een stuk boven de 22 euro grens lagen.

    Hopelijk is het iets wat weer gewoon overwaaid, maar het zo ook kunnen zijn dat DVDPacific het zekere voor het onzekere gaat kiezen en de echte bedragen gaat vermelden, wat voor ons nadelig gaat zijn.

  24. #2874

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arian de Vries Bekijk bericht

    Hopelijk is het iets wat weer gewoon overwaaid, maar het zo ook kunnen zijn dat DVDPacific het zekere voor het onzekere gaat kiezen en de echte bedragen gaat vermelden, wat voor ons nadelig gaat zijn.
    In dat laatste geval blijven er wel erg weinig sites over waar je R1 dvd`s kunt bestellen zonder er douane kosten bij te krijgen.
    Zag dat yesasia ook Criterions verkoopt maar daar ligt de prijs wel weer gelijk een stukje hoger ( een euro of 3-4)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #2875

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    In dat laatste geval blijven er wel erg weinig sites over waar je R1 dvd`s kunt bestellen zonder er douane kosten bij te krijgen.
    Zag dat yesasia ook Criterions verkoopt maar daar ligt de prijs wel weer gelijk een stukje hoger ( een euro of 3-4)
    Wat dacht je van cd-wow? Niet veel R1 dvd's, maar wel heel veel criterion's. Met de juiste kortingslinks zijn de prijzen praktisch hetzelfde als bij DVDpacific met verzendkosten.

Pagina 115 van 218 EersteEerste ... 1565105111112113114115116117118119125165215 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •