Pagina 13 van 218 EersteEerste ... 3910111213141516172363113 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 5431 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    Zo, dan blijkt toch maar weer dat het loont om rommel/vlooienmarkten af te struinen...

    Heb gisteren de originele Criterion van The Killer aan kunnen schaffen voor een exorbitant lage prijs van € 25,-

    Toch mooi om te zien dat sommige mensen echt niet weten wat voor juweeltjes ze in handen hebben...

    Toch vervelend als ze er achteraf achterkomt dat ie "iets" meer waard was...

  2. #302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar P.
    Zo, dan blijkt toch maar weer dat het loont om rommel/vlooienmarkten af te struinen...

    Heb gisteren de originele Criterion van The Killer aan kunnen schaffen voor een exorbitant lage prijs van € 25,-

    Toch mooi om te zien dat sommige mensen echt niet weten wat voor juweeltjes ze in handen hebben...

    Toch vervelend als ze er achteraf achterkomt dat ie "iets" meer waard was...
    wow, gefeliciteerd dan maar!
    het is wel een echte?

  3. #303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar P.
    Zo, dan blijkt toch maar weer dat het loont om rommel/vlooienmarkten af te struinen...

    Heb gisteren de originele Criterion van The Killer aan kunnen schaffen voor een exorbitant lage prijs van € 25,-

    Toch mooi om te zien dat sommige mensen echt niet weten wat voor juweeltjes ze in handen hebben...

    Toch vervelend als ze er achteraf achterkomt dat ie "iets" meer waard was...
    wow, gefeliciteerd dan maar!
    het is wel een echte?
    Zover ik weet wel...
    Ik laat 'm voor de zekerheid nog ff nakijken door een maatje van me, ik kon het risico niet nemen door 'm te laten liggen...
    Mocht ie onverhoop toch vals zijn, dan denk ik dat ik er wel weer vanaf kom voor een prijsje van minimaal 25 euries...

    Voel me toch wel een beetje slecht... :P

  4. #304

    Standaard

    Zover ik weet wel...
    Ik laat 'm voor de zekerheid nog ff nakijken door een maatje van me, ik kon het risico niet nemen door 'm te laten liggen...
    Mocht ie onverhoop toch vals zijn, dan denk ik dat ik er wel weer vanaf kom voor een prijsje van minimaal 25 euries...

    Voel me toch wel een beetje slecht... :P
    Voor die prijs had ik hem ook niet laten liggen, Gefeliciteerd. Toch een van de meest gewilde oop criterions. Dat zoiets op een rommelmarkt terecht komt.

  5. #305
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Zover ik weet wel...
    Ik laat 'm voor de zekerheid nog ff nakijken door een maatje van me, ik kon het risico niet nemen door 'm te laten liggen...
    Mocht ie onverhoop toch vals zijn, dan denk ik dat ik er wel weer vanaf kom voor een prijsje van minimaal 25 euries...

    Voel me toch wel een beetje slecht... :P
    Voor die prijs had ik hem ook niet laten liggen, Gefeliciteerd. Toch een van de meest gewilde oop criterions. Dat zoiets op een rommelmarkt terecht komt.

    tering inderdaad, dan wil je denk ik niet weten voor hoeveel die kerel die dvd gekocht heeft. schandelijk weinig is dat zeg!

  6. #306

    Standaard

    Het loont altijd om om vlooienmarkten of rommelmarkten te lopen, mensen weten echt niet wat ze in huis hebben.
    Het is alleen wel zo dat ze dat op vlooienmarkten (doorgaans veel staangeld en bijna altijd wordt er entree gevraagd) iets beter doorhebben wat ze verkopen.
    Hier had ik dus mazzel dat er iemand stond die gewoon van een rijtje DVD's afmoest en geen idee van de waarde had. Ik moet ook zeggen dat de rest dat er lag geen ruk waard was.
    Waarschijlijk had hij de film zelf een paar jaar geleden gekocht voor een iets hoger bedrag en dacht ie dat de waarde alleen maar naar beneden gaat.
    Misschien is ie zelfs wel blij dat de DVD nog 25 euro opbracht...

    Zo'n koopje maakt echt je hele maand goed...

  7. #307

    Standaard

    Ik heb sinds kort ook steeds meer criterions in mijn collectie, vooral vanwege de uitstekende kwaliteit en de mooie hoesontwerpen. Ik heb in mijn bezit:

    # 2 - Seven Samurai
    # 11 - The Seventh Seal
    # 21 - Dead Ringers
    # 75 - Chasing Amy
    # 105 - Spartacus
    # 135 - Rebecca
    # 140 - 8 1/2
    # 208 - A Film Trilogy by Ingmar Bergman
    - through a glass darkly
    - winter light
    - the silence

    binnenkort hoop ik nog fear and loathing in las vegas en misschien nog wat andere titels toe te voegen.

  8. #308

    Standaard

    Dead Ringer is gewoon slechte kwaliteit. Echt waar. Dit is mijn eerste en enige Criterion tot nu toe, maar ik mag echt hopen dat de rest vele vele malen beter is dan dit.
    Sorry als ik sommige mensen beledig

  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dead Ringer is gewoon slechte kwaliteit. Echt waar. Dit is mijn eerste en enige Criterion tot nu toe, maar ik mag echt hopen dat de rest vele vele malen beter is dan dit.
    Sorry als ik sommige mensen beledig
    Criterion heeft wel meer uitgaves die niet zo goed zijn. Maar als ze hun best doen, zijn de uitgaves vaak het beste wat er op de markt te vinden is.

    Povere uitgaves zijn bijvoorbeeld Dead Ringers, M, Yojimbo, Sanjuro, Hard Boiled (jawel), Amarcord, Silence of the Lambs, enzomeer.

  10. #310

    Standaard

    de volgende criterions heb ik nu:

    - Tin Drum se
    - Kwaidan
    - Beasty Boys Anthology
    - 8 1/2 se
    - Rushmore
    - 39 Steps
    - Do the Right Thing se
    - Rebecca se

    hmm moet er toch nog behoorlijk wat hebben eigenlijk.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  11. #311

    Standaard

    Sorry ben een beetje een newbie, maar wat zijn criterions precies?

  12. #312
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Willempie
    Sorry ben een beetje een newbie, maar wat zijn criterions precies?
    Criterion Collection is een bedrijf dat (naar eigen zeggen) belangrijke films uitbrengt. Je zult hier veelal films vinden van onder andere Kurosawa, Fellini, Tarkovski, Truffaut, Fassbinder, Eisenstein, Renoir, maar af en toe duikt er ook wel eens een bekendere film op zoals Silence Of The Lambs of The Rock. De meeste films ondergaan een prima beeld- en geluidsrestauratie, bovendien zijn veel films voorzien van veel en vooral kwalitatief goede extra's. De prijzen zijn vaak aan de hoge kant, maar de Criterions zijn vaak zeer geliefd bij veel filmliefhebbers en houden veelal hun waarde.
    Kijk anders eens op hun prima site voor een overzicht van hun titels:

    Criterion Collection
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  13. #313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Willempie
    Sorry ben een beetje een newbie, maar wat zijn criterions precies?
    Criterion Collection is een bedrijf dat (naar eigen zeggen) belangrijke films uitbrengt. Je zult hier veelal films vinden van onder andere Kurosawa, Fellini, Tarkovski, Truffaut, Fassbinder, Eisenstein, Renoir, maar af en toe duikt er ook wel eens een bekendere film op zoals Silence Of The Lambs of The Rock. De meeste films ondergaan een prima beeld- en geluidsrestauratie, bovendien zijn veel films voorzien van veel en vooral kwalitatief goede extra's. De prijzen zijn vaak aan de hoge kant, maar de Criterions zijn vaak zeer geliefd bij veel filmliefhebbers en houden veelal hun waarde.
    Kijk anders eens op hun prima site voor een overzicht van hun titels:

    Criterion Collection
    ok bedankt, ik heb de link even aangepast http://www.criterioncollection.com

  14. #314
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Willempie
    ok bedankt, ik heb de link even aangepast http://www.criterioncollection.com
    Tja, ik had even een klein foutje gemaakt met de link, maar het is inmiddels hersteld. Ik zie dat er nu twee links zijn die werken:

    www.criterionco.com en www.criterioncollection.com

    Nou ja, als je maar op de site komt.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  15. #315

    Standaard

    Ik ben mijn Criterion-interesse de laatste maand echt flink aan het opfrissen (sinds mijn vorige lijstje zijn er alweer 3 titels bijgekomen). Ik kwam er trouwens achter dat het grootste Criterion-forum op het internet flink is opgeknapt. Zie http://www.criterionforum.org/forum/index.php Als je je registreerd dan krijg je alle 'premium-forums' te zien en die barsten van de info.

  16. #316

    Standaard

    ik ben sinds kort ook besmet met het criterion virus

    heb er nu 2 en 2 andere zijn onderweg met de post

    - Andrei Rublev
    - Umberto D
    - 8 1/2
    - Seven Samurai

    En er staan er nog heel wat op de wishlist waarvan the tin drum echt helemaal bovenaan staan ik probeer me echter wel wat te beperken en dingen als traffic en silence of the lambs niet aan te schaffen

  17. #317

    Standaard

    ga komende tijd mezelf er toch maar aan wagen: Heb van iemand recentelijk de Haxan uitgave geleend en gezien en was verbaasd over de kwaliteit van deze uitgave en dat voor een film van 1922!

    Moet zeggen dat de combinatie Beelden en Muziek bij deze uitgave mij af en toe de rillingen over het lijf bezorgen
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  18. #318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    ga komende tijd mezelf er toch maar aan wagen: Heb van iemand recentelijk de Haxan uitgave geleend en gezien en was verbaasd over de kwaliteit van deze uitgave en dat voor een film van 1922!

    Moet zeggen dat de combinatie Beelden en Muziek bij deze uitgave mij af en toe de rillingen over het lijf bezorgen
    Da's toevallig mijn laatste Criterion-aanwinst. Inderdaad geweldige uitgave: het beeld is prachtig gerestaureerd en de muziek is ook erg mooi. Prachtig trouwens zoals deze film is vormgegeven. Er werd zelfs in die tijd al veel aandacht besteed aan de vormgeving van films.

    Vanavond moet ik de dvd helemaal afkijken btw. Ik heb alweer 3 Criterions in bestelling dus ik moet ff ruimte maken in de wachtrij.

  19. #319

    Standaard

    ik kan het de laatste tijd ook niet laten
    Heb er ondertussen 20 en nummer 21 zou onderweg moeten zijn
    Ik heb :

    Otto e Mezzo
    Variety Lights
    The White Sheik
    Juliet of the spirits
    Fear and Loathing In las vegas
    By Brakhage : an anthology
    Man Bites Dog
    The Adventures of Antoine Doinel
    Notorious
    Rebecca
    General Idi Amin Dada
    Picknick at Hanging Rock
    The Royal Tenenbaums
    Chasing Amy
    Traffic
    Diabolique
    Straw Dogs
    Time Bandits
    Spartacus

    Onderweg

    Flesh for Frankenstein

    MP

  20. #320

    Standaard

    Ben geen echte Criterion-verzamelaar, maar heb er wel drie:

    - The Rock (geen echte klassieker, maar ziet er geweldig uit)
    - The 39 Steps
    - Die Blechtrommel

  21. #321

    Standaard

    Ik heb (absolute favorieten in bolds):


    And God Created Woman
    The Rock
    The Blob
    Fiend Without a Face
    Naked Lunch
    Mama Roma
    Videodrome
    Ali: Fear Eats the Soul
    Great Expectations
    Diary of a Country Priest
    Straw Dogs
    Red Beard
    The Tin Drum
    The Testament of Dr. Mabuse
    Grey Gardens
    Richard III
    Ikiru
    La Strada
    The Royal Tenenbaums
    Contempt
    Le Cercle Rouge
    The BRD Trilogy
    The Devil and Daniel Webster
    A Film Trilogy by Ingmar Bergman
    The Lost honor of Katharina Blum
    Coup de Grace
    Night and Fog
    Tokyo Olympiad
    Gimme Shelter

    Eisenstein: The Sound Years
    Salesman
    L'Avventura
    The Lady Vanishes
    The 39 Steps
    Spellbound
    Notorious
    Rebecca
    Monterey Pop
    Rushmore
    Brief Encounter
    Beauty and the Beast

    Fear and Loathing in Las Vegas
    Hearts and Minds
    My Man Godfrey
    Traffic
    Carl Th. Dreyer Collection
    Nanook of The North
    Rashomon
    Children Of Paradise
    The Passion of Joan Of Arc

    The Last Wave
    Henry V
    Grand Illusion
    Do The Right Thing
    Spartacus
    The Seventh Seal
    The Rules of the Game
    Brazil

    Chasing Amy
    Häxan
    Life Of Brian

    Robocop
    The Discreet Charm of the Burgeoisie
    The Hidden Fortress
    The Third Man
    8 1/2
    The Last Temptation of Christ
    For All Mankind

  22. #322

    Standaard

    wow, dat zijn er een hoop....
    heb je ze om je Criterion collectie bij te houden of zijn dit echt de beste uitgaves??

  23. #323

    Standaard

    Als ik een betere versie aan kan schaffen gaat de Criterion meedogenloos de deur uit... 8)

    Maar bij mijn Criterions kun je volgens mij alleen twijfelen over The Rock (maar die heb ik dan ook pas geleden in een combi-deal aangeschaft), Robocop & Silence of the Lambs (ik vind de Criterions toch net beter dan de MGM's qua beeld- en geluidspresentatie) en The Lady Vanishes (Duitse versie is beter, maar ik ga geen losse dvd uit een box wegdoen, de Duitse is volgens mij trouwens ook alleen in een box verkrijgbaar).

  24. #324

    Standaard

    Wat is precies het verschil tussen een gewone dvd en een criterion?
    Is criterion beter beeld- en geluidskwaliteit?

  25. #325
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GeeMFrieK
    Wat is precies het verschil tussen een gewone dvd en een criterion?
    Is criterion beter beeld- en geluidskwaliteit?
    Criterion Collection is een bedrijf dat (naar eigen zeggen) belangrijke films uitbrengt. Je zult hier veelal films vinden van onder andere Kurosawa, Fellini, Tarkovski, Truffaut, Fassbinder, Eisenstein, Renoir, maar af en toe duikt er ook wel eens een bekendere film op zoals Silence Of The Lambs of The Rock. De meeste films ondergaan een prima beeld- en geluidsrestauratie, bovendien zijn veel films voorzien van veel en vooral kwalitatief goede extra's. De prijzen zijn vaak aan de hoge kant, maar de Criterions zijn vaak zeer geliefd bij veel filmliefhebbers en houden veelal hun waarde.
    Kijk anders eens op hun prima site voor een overzicht van hun titels:

    Criterion Collection
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


Pagina 13 van 218 EersteEerste ... 3910111213141516172363113 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •