Pagina 2 van 218 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 5431 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Serge heb je hard boiled, dat is een echte OOP die is wel rond de 150 euro waard, een echte collectors item onder de dvdliefhebbers net als 'the killer' van criterion.
    Lucky bastard !!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S

    Verwarring alom. Deze R2 versie heb ik dus, Criterion Collection uitgegeven door Video Film/Express. Deze is volop verkrijgbaar.
    Als de Criterions met liefde worden samengesteld hadden ze dat ook met het geluid mogen doen. Maar dit is dus geen echte Criterion? Men heeft alleen de rechten van Criterion overgenomen om deze film uit te brengen?
    Die uitgave is enigzins berucht vanwege de kwaliteit van het geluid ja. Wat ik ervan begrijp is dat de soundtrack niet de originele van Criterion is, maar dat VFE zelf heeft zitten prutsen met een eigen mix. Het fijne weet ik er niet van.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S

    Ik heb inderdaad het liefst NL ondertitels. Maar nood breekt wet.
    Wat Blue Velvet betreft, de uitgave van Castle Rock is zwaar ***. Totaal verkloot qua aspect ratio, weinig detail, vooral in donkere scenes. Dialogen soms moeilijk verstaanbaar, wat niet zo'n probleem zou zijn als er bijvoorbeeld Engelse ondertitels zouden zijn, maar deze heeft er helemaal geen.
    MGM schijnt een kwalitatief betere uitgave te hebben in originele aspect ratio, maar of deze NL of UK ondertiteld is ben ik nog niet achter.
    Die Castle Rock -editie van Blue Velvet is inderdaad errug slecht. Hij staat met stip in mijn top 3 van dvd's met slechtste beeldkwaliteit. De beeldkwaliteit van hun versie van Dune is ook vrij beroerd trouwens, dus de benaming 'lompe dvd-bakkers met smaak' is hier wel op zijn plaats.

    Richard

  3. #28

    Standaard

    In ieder geval ga ik Blue Velvet zsm vervangen zodra ik een betere heb gevonden. Desnoods maak ik mijn speler regiovrij als ik op een R1 terug moet vallen. Tot nu toe had ik er geen behoefte aan, maar de grens is nu echt bereikt

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dazzler2
    Serge heb je hard boiled, dat is een echte OOP die is wel rond de 150 euro waard, een echte collectors item onder de dvdliefhebbers net als 'the killer' van criterion.
    Lucky bastard !!
    I know
    The Killer had ik ook graag gehad maar was te laat. De DVD was reeds OOP. Robocop en Silence Of The Lambs zijn trouwens ook OOP, en Robocop is bij mij nog sealed.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rnmboon
    Die uitgave is enigzins berucht vanwege de kwaliteit van het geluid ja. Wat ik ervan begrijp is dat de soundtrack niet de originele van Criterion is, maar dat VFE zelf heeft zitten prutsen met een eigen mix. Het fijne weet ik er niet van.
    In onze review heb ik dit ook vermeld. Bij VFE vertelden ze me doodleuk dat er niets mis is met de soundtrack. Ja, hallo??

  6. #31

    Standaard

    Heb een paar criterium zoals:

    The Red Shoes
    Amarcord
    The Killer
    Andrei Rublev

    Vroeger (en nu gelukkig nog) had ik vrijwel de gehele criterium collectie op Laser Disc, wat toen nog heel wat meer de moeite was, gezien zij zowat als enige de extra's aanboden.
    Het is en blijft natuurlijk een fantastische collectie, maar ik weet niet of ik ze ooit allemaal zal vervangen, ook al zijn de DVD's stukken beter.

  7. #32
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik heb :

    Spartacus
    The Rock
    Seven Samurai
    Brazil
    Third Man

    En in bestelling :

    The Last Temptation Of Christ
    The Passion Of Jean Of Arc
    Traffic
    The Game (als hij inderdaad uitgaat komen)

    En wil nog
    Rebecca
    8 1/2

    Ze zijn wel erg duur. Brazil koste mij 82 Euro, niet mis. Maar je krijgt wel waar voor je geld.

    Voor degenen die zitten te denken over :
    Silence Of The Lambs & Robocop, deze zijn inmiddels niet meer leverbaar.

  8. #33

    Standaard charade

    Ik heb op play247 een niet criterion versie van Charade gekocht.
    Audio commentaar, screen debuts van Gary Grant en Audry Hepburn, Prima Beeld en (mono) geluid, scheelde toch ff €40 (goedkoper) met de Criterion versie bij RODISC


    CRITERION IS EN BLIJFT VEEL TE DUUR

    Het is belachelijk dat de Criterions zo duur blijven, het is gewoon een DVD schijfje met de zelfde productie kosten als de DVD van
    € 9,95.

    vanwege de kwaliteit lijkt mij een prijs tussen de € 20,- en € 25,- mooi genoeg.

    Ik wil graag, heel graag, Sisters van Brian de Palma maar ik ga er echt geen € 55,- voor betalen.

  9. #34
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Wanneer je een Criterion disc koopt dan weet je gewoon dat je kwaliteit in handen hebt. Zij gaan vaal zelf met de regiseur in zee, of met andere betrokkenen. Maken zelf documantaires en stellen de discs samen. Denk je dat een regiseur als Micheal Bay op komt draven voor twee kwartjes. Vaak verkopen hun de rechten van bepaalde dingen die hun hebben geregeld, niet. Zoals het commentaar van silence of the lambs. Dus houden ze dat in eigen beheer, om exclusief te blijven. Feit is gewoon dat een disc bij hun toch wel toegevoegde waarde heeft. De films zijn vaak directors cuts, Brazil, Seven Samurai of Robocop. Dat is voor mij alleen al heel wat.

    Criterion is voor mijn gevoel een organisatie die wel begrijpt dat je de regiseur volmacht moet geven. En heeft dan Brazil ook uitgebracht zoals Gilluam het wilde en niet zoals Universal het wilde. Wij als liefhebbers moeten juist blij zijn met dat soort mensen, en daar mag je dan best wel ietsje meer voor betalen. Maar als jij het liever afdoet met een of andere baggerversie, laat je vooral niet misleiden door mij.

    En trouwens is Dutch Filmnetworks niet bezig om de rechten te krijgen en Criterions in Nederland uit te brengen. The Third Man is inmiddels al met dezelfde extra's in Engeland uitgebracht door Warner, dus misschien laten ze het toch langzamerhand los.

  10. #35

    Standaard Re: charade

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitchberg
    Ik heb op play247 een niet criterion versie van Charade gekocht.
    Audio commentaar, screen debuts van Gary Grant en Audry Hepburn, Prima Beeld en (mono) geluid, scheelde toch ff €40 (goedkoper) met de Criterion versie bij RODISC


    CRITERION IS EN BLIJFT VEEL TE DUUR

    Het is belachelijk dat de Criterions zo duur blijven, het is gewoon een DVD schijfje met de zelfde productie kosten als de DVD van
    € 9,95.

    vanwege de kwaliteit lijkt mij een prijs tussen de € 20,- en € 25,- mooi genoeg.

    Ik wil graag, heel graag, Sisters van Brian de Palma maar ik ga er echt geen € 55,- voor betalen.
    Is RODISC niet een beetje erg duur? Sisters kost gewoon $34,95 =+/- €24,50 incl. shipping bij DVDBoxoffice (net zoals de meeste single disc Criterions trouwens).
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  11. #36

    Standaard

    Ik vind de Criterions dvd ook veel te duur. Ik zag dat Armagedon
    160 was, Ik kon het voor 80 gulden krijgen. Maar 150 of 160 gulden voor een 2disc dvdfilm vind ik erg veel geld. Ik heb 2 Vista
    films en die zijn ook heel erg mooi en het geluid en beeld is ook heel mooi. Voor de Vista films betaal ik de helft , dan wat een Criterion film kost. Als ze goedkoper zouden zijn, dan zal ik heus weleens wat titels kopen. Maar nu vind ik ze nog veel te duur.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  12. #37

    Standaard

    Ik heb alleen Hard boiled. Is deze nog te krijgen trouwens? Ik ben namelijk in Canada geweest en volgens mij zag daar een andere versie. Ik wil nog graag de volgende aanschaffen: Spartacus, Brazil en The Rock (jaja ik vind the rock geweldig..). Maar dit gaat mondjesmaat vanwege de prijs...
    Is de R2 NL deadringers nou wel of niet identiek aan de Criterion editie. Hij is in elkgeval goed geprijst. Ik heb nu de R1 Anchor bay editie en die is niet bijzonder.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godbluff
    Ik heb alleen Hard boiled. Is deze nog te krijgen trouwens? Ik ben namelijk in Canada geweest en volgens mij zag daar een andere versie.
    Volgens mij is dat een van de duurste OOP's die er zijn! Op Ebay doet ie ruim 0 per stuk momenteel. Da's dus een hele mooie aanwinst.

    [B]Is de R2 NL deadringers nou wel of niet identiek aan de Criterion editie. Hij is in elkgeval goed geprijst. Ik heb nu de R1 Anchor bay editie en die is niet bijzonder.
    Die R2 editie is niet helemaal hetzelfde: de extra's zijn wel identiek, maar er is wat met het geluid (zie een eerdere posting over dit onderwerp in deze thread).

    Richard

  14. #39

    Standaard

    Ik heb Robocop en Silence of the lambs.

    Ook wel mooie schijfjes op zich.....op ebay doen ze tegenwoordig wel heel erg gek wat de OOP's betreft dus wie weet over een paar maandjes zijn deze ook een klein fortuin waard net als Hard Boiled en The Killer nu
    When the Sh** hits the Fan...make sure you switch it off :D

    My DVD's

  15. #40

    Standaard Re: veel te duur?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door haije
    Als je zoekt naar de goedkoopste aanbieder kun je de meeste Criterion titels (op dingen als Brazil na) voor 26 dollar kopen (DVDplanet b.v.).

    OK, je betaalt (incl. shipping) ietsje meer dan voor een r2 uitgave van de zelfde film...
    Tja, op zich een leuk idee die Crierions, maar ietsje meer?? Ik heb nog nooit meer dan €18,00 voor een dvd betaald en dat was voor een 2-dvd-SE. Verder zit ik meestal rond de €10,00. Ik vind die Criterions dus ook veel te duur.

    Als ik er 1 zou kopen zou dat The Elephant Man zijn, echt mijn all-time favourite.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #41

    Standaard

    Nieuwe releases Criterions films. De titels zeggen mij helemaal niets. Maar voor Criterions verzamelaars. Zie onderstaande bericht.

    Arriving on 6/25 are the three latest entries to the Criterion Collection, all classics. Oscar Wilde's The Importance of Being Earnest is presented in 1.33:1 standard and English mono, and features a still gallery with rare production material and the original theatrical trailer. Often called the best film ever made about the Olympics, Tokyo Olympiad is presented in 2.35:1 anamorphic widescreen and Japanese mono, along with an audio commentary by historian Peter Cowie, liner notes by sports writer George Plimpton, a complete list of the winners in all the events depicted in the film, and "Symposium on Tokyo Olympiad," excerpted from the Cinematheque Ontario book by Kon Ichikawa. Last but not least is Hearts and Minds, presented in 1.85:1 anamorphic widescreen and featuring an audio commentary by director Peter Davis, never-before-seen outtake footage, and a booklet with liner essays on the film. Retail is $39.95.

    Bron dvdfile
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Ik vind de Criterions dvd ook veel te duur. Ik zag dat Armagedon...
    Dat mag dan wel zo zijn, maar ik heb bijvoorbeeld een paar honderd laserdiscs en die zijn nog zo'n 2 € het stuk waard, uitgezonderd mijn Criterions... daar is nog altijd vraag naar.

    En voor bepaalde Criterion DVD's zoals The Killer, Hard Boiled en nog een paar anderen krijg je ook een mooie prijs. Ik bedoel ze hebben ook een hogere "inruilwaarde."
    Bovendien is het een schitterende collectie.

  18. #43

    Standaard

    Ik heb er 1tje van de beastie Boy's.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  19. #44

    Standaard

    Ik spaar ze wel een beetje. Ik heb :

    Armaggedon
    Gimme Shelter
    Hard Boiled
    The Killer
    Life of Brian
    Rebecca
    Robocop
    Rushmore
    Sid & Nacy
    Silence of the Lambs
    Sisters
    Unbearable Lightness of Being
    Walkabout

    op DVD en dan nog 51 laserdisc waar onder:

    Adventures of Baron von Munchausen
    The Game
    Dr. No, From Russia with love, Goldfinger (allen met audio commentaar)
    Halloween
    Magnificent Ambersons, the
    Man who Fell to Earth
    Blade Runner (Original Cut)

  20. #45

    Standaard

    Ik spaar ze wel een beetje. Ik heb :

    Armaggedon
    Gimme Shelter
    Hard Boiled
    The Killer
    Life of Brian
    Mona Lisa
    Rebecca
    Robocop
    Rushmore
    Sid & Nacy
    Silence of the Lambs
    Sisters
    Unbearable Lightness of Being
    Walkabout

    op DVD en dan nog 51 laserdiscs waar onder:

    Adventures of Baron von Munchausen
    The Game
    Dr. No, From Russia with love, Goldfinger (allen met audio commentaar)
    Halloween
    Magnificent Ambersons, the
    Man who Fell to Earth
    Blade Runner (Original Cut)

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Ik spaar ze wel een beetje. Ik heb :

    op DVD en dan nog 51 laserdiscs waar onder:

    Adventures of Baron von Munchausen
    The Game
    Dr. No, From Russia with love, Goldfinger (allen met audio commentaar)
    Halloween
    Magnificent Ambersons, the
    Man who Fell to Earth
    Blade Runner (Original Cut)
    Heb misschien nog wel wat dubbele laserdiscs... mocht het je intresseren en een paar euro's over hebben voor verzendkosten?

  22. #47
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    In vele gevallen moet je gewoon de Criterion kopen, omdat er anders geen versie is uitgebracht. Rebecca, 8,5, Passion Of Jean De Arc, en ik denk ook Brazil, maar het kan zijn dat hier ook een gewone versie van is. In dit geval moet je wel geld neertellen voor een DVD, als je em wil hebben, dus zul je wel moeten.

    In andere gevallen. The Rock, Third Man, Last Temptation Of Christ, Traffic en zo door zijn er vaak ook al andere versies uitgebracht. Waardoor je de keuze hebt welke versie je in huis haalt. Als ik een keuze moet maken tussen deze twee, dan weet ik het heel gauw en kies ik voor een Criterion, en betaal liever iets meer.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel
    In vele gevallen moet je gewoon de Criterion kopen, omdat er anders geen versie is uitgebracht. Rebecca, 8,5, Passion Of Jean De Arc, en ik denk ook Brazil
    Ook van Rebecca is een gewone versie te koop. Regio 2 bij play.com, in de zelfde serie ook spellbound en notorious. allen met extra's. Toch zal ik in deze gevallen de criterion versie kopen.
    Bij The Third man, Citizen Kane en Silence of the lambs niet.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S

    Verwarring alom. Deze R2 versie heb ik dus, Criterion Collection uitgegeven door Video Film/Express. Deze is volop verkrijgbaar.
    Als de Criterions met liefde worden samengesteld hadden ze dat ook met het geluid mogen doen. Maar dit is dus geen echte Criterion? Men heeft alleen de rechten van Criterion overgenomen om deze film uit te brengen?
    Ik heb ook die VFE versie maar vond de kwaliteit nou niet zo superdesuup, is dus eigenlijk ook geen echte criterion begrijp ik, genaaid dus...

    [B]
    Ik heb inderdaad het liefst NL ondertitels. Maar nood breekt wet.
    Wat Blue Velvet betreft, de uitgave van Castle Rock is zwaar ***. Totaal verkloot qua aspect ratio, weinig detail, vooral in donkere scenes. Dialogen soms moeilijk verstaanbaar, wat niet zo'n probleem zou zijn als er bijvoorbeeld Engelse ondertitels zouden zijn, maar deze heeft er helemaal geen.
    MGM schijnt een kwalitatief betere uitgave te hebben in originele aspect ratio, maar of deze NL of UK ondertiteld is ben ik nog niet achter.
    Ik heb de MGM regio 1 versie van Blue velvet by the way en ik moet hem nog kijken, maar kan je wel zeggen dat er alleen Franse en Spaanse subs opzitten.

    Over Lynch gesproken ik heb de Twin Peaks Pilot en eerste seizoen...

  25. #50

    Standaard

    Ik heb er nu 11 en ik ben er erg tevreden mee. Vaak zijn het prachtige films uitgevoerd met ongelofelijk veel extra's. Kortom je krijgt wel waar voor je geld. Heb net Traffic binnen. Superfilm, met super extra's.

Pagina 2 van 218 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •