Pagina 217 van 218 EersteEerste ... 117167207213214215216217218 LaatsteLaatste
De resultaten 5.401 tot 5.425 van 5431 worden weergegeven.
  1. #5401

    Standaard

    Er zijn dan ook niet zoveel zwarte regisseurs die een Criterion release verdienen. Dat heeft niks met huidskleur te maken, maar alles met talent.

  2. #5402

    Standaard

    De klanten zouden de focus moeten zijn voor Criterion en niet de verhaaltjes in de media. En die klanten zijn in het geval van Criterion de echte filmfans die met hun portemonnee wel laten merken of ze iets wel of niet belangrijk vinden. Met 107 DVD's en 109 blu-ray's van Criterion in mijn eigen collectie kan ik in ieder geval wel zeggen dat de huidskleur van de maker van een film geen variabele is in mijn keuzeproces.

    Van zwarte Amerikaanse filmmakers heb ik trouwens het idee dat hun werk al meer dan genoeg "exposure" krijgt op fysieke media: de bekende films in dat genre zijn bijna allemaal al te krijgen op andere labels. Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in Afrikaanse film: daar zien we heel weinig van.

  3. #5403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De klanten zouden de focus moeten zijn voor Criterion en niet de verhaaltjes in de media. En die klanten zijn in het geval van Criterion de echte filmfans die met hun portemonnee wel laten merken of ze iets wel of niet belangrijk vinden. Met 107 DVD's en 109 blu-ray's van Criterion in mijn eigen collectie kan ik in ieder geval wel zeggen dat de huidskleur van de maker van een film geen variabele is in mijn keuzeproces.

    Van zwarte Amerikaanse filmmakers heb ik trouwens het idee dat hun werk al meer dan genoeg "exposure" krijgt op fysieke media: de bekende films in dat genre zijn bijna allemaal al te krijgen op andere labels. Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in Afrikaanse film: daar zien we heel weinig van.
    Het lijkt of je mijn post helemaal niet of niet goed gelezen hebt, of je hebt het misschien niet begrepen, gezien deze reactie. Je probeert de focus en de impact van de inhoud van het artikel te minimaliseren door het artikel (erg denigerend) "een verhaaltje in de media" te noemen (weer meteen in standje verdediging). Maar afgaande op de reactie en de nieuwe inzichten van Becker zelf is het dus veel meer dan dat en heeft het echt wel flinke gevolgen voor het label zelf. En terecht, als je als label zo hoog van de toren blaast. Je opmerking over het aanbod op andere labels is trouwens een non-topic (sorry), het gaat hier juist om het label Criterion waar het zo belangrijk is om redenen die al toegelicht zijn

    En als de echte "filmfans" met hun portemonnee willen laten zien wat zij belangrijk vinden, dan zullen ze toch eerst de keus voorgelegd moeten krijgen, anders valt er weinig te kiezen. Criterion zal eerst die keus moeten aanbieden. Ik heb het idee dat veel “filmfans” zich laten leiden door wat Criterion aanbiedt, dus dat komt mooi uit.

    Ik zie trouwens niet waarom het vermelden van het aantal Criterions in je verzameling hier relevant is. Alleen dat de huidskleur van de regisseur niet belangrijk voor je is? Dat is mooi, dan sta je straks misschien wel open voor de toekomstige releases. Voor mijzelf is het ook zeker niet de doorslaggevende factor, maar daar gaat het niet om, het zou al geen punt vam discussie moeten zijn door een divers aanbod.

  4. #5404

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het lijkt of je mijn post helemaal niet of niet goed gelezen hebt, of je hebt het misschien niet begrepen, gezien deze reactie. Je probeert de focus en de impact van de inhoud van het artikel te minimaliseren door het artikel (erg denigerend) "een verhaaltje in de media" te noemen (weer meteen in standje verdediging). Maar afgaande op de reactie en de nieuwe inzichten van Becker zelf is het dus veel meer dan dat en heeft het echt wel flinke gevolgen voor het label zelf. En terecht, als je als label zo hoog van de toren blaast. Je opmerking over het aanbod op andere labels is trouwens een non-topic (sorry), het gaat hier juist om het label Criterion waar het zo belangrijk is om redenen die al toegelicht zijn

    En als de echte "filmfans" met hun portemonnee willen laten zien wat zij belangrijk vinden, dan zullen ze toch eerst de keus voorgelegd moeten krijgen, anders valt er weinig te kiezen. Criterion zal eerst die keus moeten aanbieden. Ik heb het idee dat veel “filmfans” zich laten leiden door wat Criterion aanbiedt, dus dat komt mooi uit.

    Ik zie trouwens niet waarom het vermelden van het aantal Criterions in je verzameling hier relevant is. Alleen dat de huidskleur van de regisseur niet belangrijk voor je is? Dat is mooi, dan sta je straks misschien wel open voor de toekomstige releases. Voor mijzelf is het ook zeker niet de doorslaggevende factor, maar daar gaat het niet om, het zou al geen punt vam discussie moeten zijn door een divers aanbod.
    Ik reageerde niet op jou dus ik snap je onbeschofte reactie richting mij niet helemaal. Ik heb je posting nauwelijks gelezen maar daar reageerde ik dus ook niet op. Als ik ergens op reageerde was dat (half) op de posting van Pastichio Rocker. Maar ik reageerde voornamelijk omdat ik zelf nog wat gedachten had over deze situatie.

    En nu ik bovenstaande reactie van je WEL gelezen heb moet ik zeggen dat je die situatie wel erg vanuit je eigen bubble bekijkt. Je mening deel ik dan ook niet bepaald, wat misschien al duidelijk was. Kort samengevat: Criterion is geen religie en er is zat van ze wat ik niet koop. Ik ken ook niemand die dat wel doet. Dat zou ook (met de prijzen die ze rekenen) onbetaalbaar zijn. Ieder koopt wat ie leuk vind en dat doe ik dus ook. Als Criterion geen dingen uitbrengt die ik leuk vind dan koop ik niet. En Criterion is een klein maar commercieel bedrijf en kan het zich niet veroorloven om niet naar zijn klanten te luisteren. Criterion geen Disney en is ook niet de enige die zich bezig houdt met "boutique" blu-ray-releases. Er zijn inmiddels tig labels in de VS en in Groot Brittanie die om de gunst van de consument vechten. Ik kan mijn geld meer dan voldoende kwijt aan dat soort releases en dat zal voor de andere klanten van Criterion net zo goed gelden. Mijn wishlist kent voorlopig nog geen einde.

    De klanten zijn in het geval van Criterion trouwens filmnerds die lang niet altijd bezig zijn met wat er populair is en wat niet. Criterion houdt zich juist ook bezig met "niche" titels en niet met wat populair is. The New York Times doet alsof het hebben van een film in The Criterion Collection een soort van "prijs" is maar dat is het niet. Nogmaals: het gaat hier om producten die een klant uiteindelijk moet willen kopen. En die klanten zijn bij Criterion in de regel juist heel kritisch. Wat Peter Becker verder (voor de buhne) zegt boeit verder niet: die snapt als geen ander hoe het werkt. Dat ie meebeweegt en een PR-praatje afsteekt betekend niet dat ie niet meer naar zijn klanten gaat luisteren. Hij kan goede sier willen maken met bepaalde acties, maar hij weet ook wel dat ie geen rare dingen kan doen: hij moet zijn klanten geïnteresseerd houden. Dat doe je niet door je volledig op de laatste politieke hype te richten.

    Ik moet trouwens zeggen dat ik je postings in meerdere topics af en toe behoorlijk vijandig vind Rogue, en ik ben daar niet echt van gediend. Als je je zo graag beter wil voelen dan anderen dan svp niet ten kostte van mij. Je kunt wat meer respectvol discussiëren.

  5. #5405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik reageerde niet op jou dus ik snap je onbeschofte reactie richting mij niet helemaal. Ik heb je posting nauwelijks gelezen maar daar reageerde ik dus ook niet op. Als ik ergens op reageerde was dat (half) op de posting van Pastichio Rocker. Maar ik reageerde voornamelijk omdat ik zelf nog wat gedachten had over deze situatie.

    En nu ik bovenstaande reactie van je WEL gelezen heb moet ik zeggen dat je die situatie wel erg vanuit je eigen bubble bekijkt. Je mening deel ik dan ook niet bepaald, wat misschien al duidelijk was. Kort samengevat: Criterion is geen religie en er is zat van ze wat ik niet koop. Ik ken ook niemand die dat wel doet. Dat zou ook (met de prijzen die ze rekenen) onbetaalbaar zijn. Ieder koopt wat ie leuk vind en dat doe ik dus ook. Als Criterion geen dingen uitbrengt die ik leuk vind dan koop ik niet. En Criterion is een klein maar commercieel bedrijf en kan het zich niet veroorloven om niet naar zijn klanten te luisteren. Criterion geen Disney en is ook niet de enige die zich bezig houdt met "boutique" blu-ray-releases. Er zijn inmiddels tig labels in de VS en in Groot Brittanie die om de gunst van de consument vechten. Ik kan mijn geld meer dan voldoende kwijt aan dat soort releases en dat zal voor de andere klanten van Criterion net zo goed gelden. Mijn wishlist kent voorlopig nog geen einde.

    De klanten zijn in het geval van Criterion trouwens filmnerds die lang niet altijd bezig zijn met wat er populair is en wat niet. Criterion houdt zich juist ook bezig met "niche" titels en niet met wat populair is. The New York Times doet alsof het hebben van een film in The Criterion Collection een soort van "prijs" is maar dat is het niet. Nogmaals: het gaat hier om producten die een klant uiteindelijk moet willen kopen. En die klanten zijn bij Criterion in de regel juist heel kritisch. Wat Peter Becker verder (voor de buhne) zegt boeit verder niet: die snapt als geen ander hoe het werkt. Dat ie meebeweegt en een PR-praatje afsteekt betekend niet dat ie niet meer naar zijn klanten gaat luisteren. Hij kan goede sier willen maken met bepaalde acties, maar hij weet ook wel dat ie geen rare dingen kan doen: hij moet zijn klanten geïnteresseerd houden. Dat doe je niet door je volledig op de laatste politieke hype te richten.

    Ik moet trouwens zeggen dat ik je postings in meerdere topics af en toe behoorlijk vijandig vind Rogue, en ik ben daar niet echt van gediend. Als je je zo graag beter wil voelen dan anderen dan svp niet ten kostte van mij. Je kunt wat meer respectvol discussiëren.
    Ik kan niet weten dat je (half) reageert op de post van Pastichio Rocker omdat je hem niet quote. Jij begint met een denigerende toon en dan verwijt je mij dat ik onbeschoft, vijandig én disrespectvol bent (is dat een triple threat)? Zeker niet waar. In principe oogst je wat je zaait, maar je mag van mij aanwijzen waar voorgenoemde drie verwijten voorkomen. Ik begrijp ook niet hoe je er bij komt dat ik mij beter wil voelen dan anderen, sorry, dat is nergens op gebaseerd. Ik heb nu zelf trouwens het gevoel dat je best fel (vijandig?) overkomt, dus ik zou zeggen: goed voorbeeld doet volgen. Ook grappig is dat juist jij mij nu juist beschuldigt van reageren vanuit mijn eigen bubbel (pot - ketel?), terwijl ik mij aansluit bij het artikel en dus zeker niet alleen staat. Die vlieger gaat helaas niet op.

    Je vergelijking met Disney is een verkeerde; Disney is een heel ander bedrijf zoals je weet. Criterion is momenteel wel het grootste (en meest gerenommeerde) boutique label dat er bestaat. Je geeft aan hoe jij erin staat met Criterions en vervolgens projecteer je dat als algemeen goed. "Ik ken ook niemand die dat wel doet" is nou niet het beste argument, sorry..... Ga maar eens naar de Criterion forums op blu-ray.com, dan zie je dat het stukje dat ik gepost hebt over mensen die Criterions blind omdat ze dan denken dat ze automatisch wel kwaliteit kopen (wat vaak maar niet altijd ook zo is) echt niet uit de lucht gegrepen is. Je stukje over andere labels is wederom niet relevant voor deze discussie; voor de derde keer wil ik aangeven dat het belangrijk is dat JUIST Criterion het aanbiedt (redenen: zie vorige posts).

    Vervolgens geef je aan dat het hebben van een Criterion release geen prijs is, maar dat is dus niet hoe er nu tegenaan gekeken wordt dat de industrie. Zie vorige posts en artikel. Je hebt het steeds maar over de klanten die uiteindelijk de film moeten kopen, maar dan mis je wederom het punt dat de klanten nu niet kunnen kiezen uit een divers aanbod terwijl dat Criterion zelf op verschillende manieren aangeeft dat ze alleen maar belangrijke films uitbrengen en je dus uit dat aanbod conclusies kunt trekken.
    Waarom je trouwens 'populair' erbij haalt weet ik niet; ik heb daar niets over vermeld. Wel nog een opmerking: Criterion houdt zich zeker ook geregeld met populaire titels bezig, zoals The Irishman. Niet de blockbusters uit de bioscoop, maar het is niet zo dat ze alleen niche titels uitbrengen.

    Opvallend is wel je mening over Peter Becker. Je doet nu een aanname over zijn motieven, en hoewel ik heus wel begrijp dat hij marketing technisch gezien ook een bepaalde verplichting heeft, geloof ik wel (gezien er t.o.v. de situatie met vrouwelijke regisseurs ook echt daden bij de woorden kwamen) dat er echt een verandering komt. Dat heeft helemaal NIETS met naar klanten luisteren te maken trouwens, of heb jij misschien meer info dat klanten of welke redenen dan ook niet geïnteresseerd zouden zijn in films van African-American regisseurs?

    Als laatste wil ik zeggen dat het wel zorgwekkend is dat je de huidige beweging "de laatste politieke hype" noemt i.p.v een noodzakelijke beweging naar meer gelijkheid. Dat zegt mij eerlijk gezegd heel veel over hoe jij erin steekt. Voor de duidelijkheid: dat is niet vijandig bedoeld, maar een constatering waarom wij waarschijnlijk niet dichterbij elkaar zullen komen in deze discussie.

  6. #5406

    Standaard

    The Irishman besteld voor 19,99 bij Amazon. Geen invoer kosten dus inc priority verzending nu iets van 28,-. Niet gek.

  7. #5407

    Standaard

    Nice Rogier ! ik bestel hem denk ik in Engeland want ik heb geen regiovrije speler meer
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  8. #5408

    Standaard

    Na heel veel geruchten gaat het eindelijk gebeuren: Criterion gaat 4k UHD's uitgeven.

  9. #5409

    Standaard

    Benieuwd wat een exemplaar gaat kosten
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #5410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Benieuwd wat een exemplaar gaat kosten
    Vraag ik mij ook af. Zullen vast geen vriendenprijzen zijn.
    Goede films wel die ze uitbrengen als eerste keuzes, hoewel ik hoop dat ze niet het gros wat ze al op Blu-ray hebben uitgebracht op 4K UHD gaan heruitbrengen, zoals Arrow Films doet.
    Verwacht dat vooral The Red Shoes om te janken zo mooi zal zijn op 4K UHD. Sh*t! Heb bij het idee al een zakdoek nodig .

  11. #5411

    Standaard

    Als ik een schatting moest doen, zou ik denken aan zo'n $44,95.

    Nog onbekend of ze ook in de UK wat gaan uitgeven. En maar afwachten hoe hun encodes zijn voor UHD, die voor blu-ray zijn nou ook niet bepaald even consistent qua kwaliteit.

  12. #5412

    Standaard

    Super goed nieuws. Want 4K is normaal gezien ook regio-vrij. Ben benieuwd welke titels er nog gaan verschijnen en tegen welke prijs.

  13. #5413

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als ik een schatting moest doen, zou ik denken aan zo'n $44,95.

    Nog onbekend of ze ook in de UK wat gaan uitgeven. En maar afwachten hoe hun encodes zijn voor UHD, die voor blu-ray zijn nou ook niet bepaald even consistent qua kwaliteit.
    Dat denk ik ook op basis van SRP voor blu-ray's: $39.95, maar bijna altijd voor $31.96 te koop op Criterion.com. Scheelt 20%.

    Hopelijk zijn de UHD voor $25-$30 te krijgen tijdens sales.
    --

  14. #5414

    Standaard

    Prijzen op criterion.com zijn bekend voor Mulholland Dr. en Menace II Society: $39.96. Citizen Kane (4 discs) $47.96.
    Ik wacht wel even op sales, geen haast mee.

  15. #5415

    Standaard

    Spelletje voor de zaterdagavond (of voor wanneer anderen dit lezen). Geef een lijstje van eerder door Criterion op DVD uitgebrachte titels die je nog mist op blu-ray. Mijn lijstje:

    1. Le notti bianche (Visconti, 1957)
    2. A Canterbury Tale (Powell & Perssburger, 1944)
    3. Pygmalion (Asquith, 1938)
    4. Trouble in Paradise (Lubitsch, 1932)
    5. The Browning Version (Asquith, 1951)

    Van 1 bestaat wel een Italiaanse release maar zonder (Engelse) ondertiteling. Van 4 bestaat wel een "shady" Spaanse release die er blijkbaar heel matig uitziet. Van 5 is de Imprint-release naar me onderweg. Vooralsnog staan de DVD's van deze titels nog bij me in de kast.

  16. #5416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Geef een lijstje van eerder door Criterion op DVD uitgebrachte titels die je nog mist op blu-ray
    W. C. Fields—Six Short Films

    The Unbearable Lightness of Being

  17. #5417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    W. C. Fields—Six Short Films

    The Unbearable Lightness of Being
    Die laatste had ook op mijn lijstje moeten staan. Heel vreemd dat die sowieso nog nergens op blu-ray is uitgebracht.

  18. #5418

    Standaard

    Bij alle UK-Criterions op mijn Amazon-verlanglijstje staat nu "UK only" vermeld, die kunnen dus niet worden verzonden naar NL. Dat is balen zeg...

  19. #5419

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Bij alle UK-Criterions op mijn Amazon-verlanglijstje staat nu "UK only" vermeld, die kunnen dus niet worden verzonden naar NL. Dat is balen zeg...
    Being There kan ik gewoon afrekenen.

  20. #5420

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Bij alle UK-Criterions op mijn Amazon-verlanglijstje staat nu "UK only" vermeld, die kunnen dus niet worden verzonden naar NL. Dat is balen zeg...
    Nooit problemen gehad met het kopen van UK Criterions via Amazon. Kan nog steeds afrekenen. "UK Only" staat er al een tijd. Misschien bedoelen ze iets anders of is het een fout.
    --

  21. #5421

    Standaard

    Voor degenen die dat nog niet meegekregen hebben: in juli is de Barnes & Noble uitverkoop van Criterion-titels. Nou is het voor Nederlanders en Belgen lastig om daar wat te bestellen maar gelukkig volgt amazon.com de prijsverlagingen. Het is evengoed dus een goed moment om de collectie aan te vullen.

    Wat ik tot nu toe besteld heb:
    - Broadcast News
    - Double Indemnity (4K)
    - Citizen Kane (4K)
    - Blue Velvet
    - Twin Peaks: Fire Walk With Me
    - Eraserhead
    - The Tales of Hoffman
    - Down by Law

  22. #5422

    Standaard

    Nee, het is geen verlate 1-april grap:

    We're proud to announce our first collaboration with @Pixar: WALL•E (2008), directed by Andrew Stanton, entering the Collection on 4K this November! https://criterion.com/films/33246-wall-e


    Zie o.a. https://twitter.com/Criterion/status...99052334874625

    Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Als er een animatiefilm uit de Disney-stal aan de CC zou moeten worden toegevoegd dan waren er wel films waar ik eerder aan gedacht had.

  23. #5423

    Standaard

    De vraag is ook: waarom? Er bestaat al een 4k uitgave van WallE. Ik begrijp dat er hier meer extra's op zullen staan, maar ze kunnen zich beter concentreren op titels die nog niet uitgekomen zijn.

  24. #5424

    Standaard

    Diverse Criterions momenteel bij Amazon.co.uk in de aanbieding, 20% tot 30% korting.

  25. #5425

    Standaard

    Misschien moet je een grote stap in de tijd en fysieke dragers terug maken en dan zie dat C en D een interessant animatie verleden hebben in de tijd van de LD
    Dus dat zou zomaar iets er mee te maken kunnen hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De vraag is ook: waarom? Er bestaat al een 4k uitgave van WallE. Ik begrijp dat er hier meer extra's op zullen staan, maar ze kunnen zich beter concentreren op titels die nog niet uitgekomen zijn.
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 217 van 218 EersteEerste ... 117167207213214215216217218 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •