Pagina 3 van 218 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 5431 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Hoi,

    Is het zo dat alle 2-disc versies van Criterion net zo'n mooie case hebben als The Rock ?

    Thanks,
    Rob

  2. #52

    Standaard

    Kan iemand me vertellen welke voordelen de criterion DVD's hebben?

    Welke redenen zijn er om ze te kopen?

  3. #53

    Standaard

    Voordelen van Criterion zijn voornamelijk de extra's. Deze zijn zo veel beter uitgevoerd dan bij vele andere uitgevers. Kijk maar eens op www.criterion.co.com en oordeel zelf. Ook zijn de films die worden uitgebracht vaak klassiekers of baanbrekende films, alhoewel ik mij wel een beetje afvraag wat het baanbrekende aan een film als de The Rock of Armageddon is.

    Kijk maar eens naar de Criterion editie van Brazil of Spartacus, met hoeveel deze zijn uitgevoerd, dat zegt wel genoeg, het betreft ook vaak een directors cut, met nieuw geluid en beeld door de betreffende regiseur alhoewel daar niet altijd wat van te merken is.

    Het doosje van The Rock is typisch amerikaans volgens mij. Ik heb ook een paar andere Amerikaanse DVD;s gezien met dit doosje.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Voordelen van Criterion zijn voornamelijk de extra's. Deze zijn zo veel beter uitgevoerd dan bij vele andere uitgevers. Kijk maar eens op www.criterion.co.com en oordeel zelf.
    De url is overigens:
    http://www.criterionco.com/

  5. #55

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Bijna goed !!!!!!!!!!!



  7. #57

    Standaard

    ik heb momenteel maar 1 criterion titel namelijk branded to kill

    heb ook the royal tenenbaums besteld

    verder heb ik ook wel interesse voor seven samurai en man bites dog


    over het algemeen vind ik de criterions ook veel te duur, het is er bij bepaalde mensen die criterions kopen nt echt om te doen om de beste versie te hebben (criterions zijn meestal maar nt altijd de beste keuze). Ik zou het durven omschrijven als een vorm van snobisme. Alle fanatieke criterion kopers hoeven zich nu nt geroepen voelen om te reageren. Ik heb soms gewoon mijn bedenkingen bij de stevige meerprijs die volgens mij nt altijd terecht is.

  8. #58

    Standaard

    tuurlijk wil ik ook de criterions van brazil en the killer en zo maar prijzen van 50 tot 200 dollar vind ik toch wel zwaar overdreven

  9. #59

    Standaard

    Toch zou ik The Killer en/of Hard Bpoiled gráág willen hebben!!
    Maar niet voor die belachelijk hoge prijs natuurlijk....
    Ik heb nu 5 Criterions, zie profiler....

  10. #60

    Standaard

    ik heb de volgende Criterion DVDs

    RoboCop
    The Hidden Fortress
    Seven Samurai


  11. #61

    Standaard

    Na het 'doorbladeren' van deze thread heb ik 1 simpele vraag:

    Als je niks om extra's geeft, heeft het dan zin om criterions te kopen?

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Na het 'doorbladeren' van deze thread heb ik 1 simpele vraag:

    Als je niks om extra's geeft, heeft het dan zin om criterions te kopen?
    Alleen als je een film zoekt die alleen op dvd uitgegeven wordt door Criterion OF als de Criterion-release een duidelijk betere beeld-/geluidskwaliteit heeft dan de 'gewone' versie.
    Wat betreft dat laatste: ik heb zelf bijv. de Criterion van Charade, een film die in het 'public domain' terecht gekomen is (wat wil zeggen dat iedereen hem uit mag brengen omdat de rechten verlopen zijn) en de meeste van die PD-releases zijn echt van waardeloze kwaliteit, terwijl de Criterion-release prachtig gerestaureerd is.

  13. #63

    Standaard

    Inderdaad. Het is meestal wel zo dat wanneer er verschillende versies zijn uitgebracht men nog steeds de Criterion boven alle versies prefereerd.

    Het is echter wel jammer dat er nog steeds verschillende films niet zijn uitgebracht en dat anderen weinig of geen extra's bezitten, zoals verschillende films van Lean & Kurosawa. Anderen zouden een voorbeeld moeten zijn voor iedereen, zoals Brazil.

    Overweeg dus weg goed jij het het geld waard vind !!!

  14. #64

    Standaard

    Heb vandaag mijn eerste besteld. De Criterion versie van Royal Tenenbaums. Ben benieuwd!
    Robert.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Inderdaad. Het is meestal wel zo dat wanneer er verschillende versies zijn uitgebracht men nog steeds de Criterion boven alle versies prefereerd.

    Het is echter wel jammer dat er nog steeds verschillende films niet zijn uitgebracht en dat anderen weinig of geen extra's bezitten, zoals verschillende films van Lean & Kurosawa. Anderen zouden een voorbeeld moeten zijn voor iedereen, zoals Brazil.

    Overweeg dus weg goed jij het het geld waard vind !!!
    Deze beeld/geluidskwaliteit is dan wel zoals de film oorspronkelijk is uitgebracht of niet? Als ik bijv. naar Hard Boiled kijk, waar prijzen van $100-$150 worden geboden, terwijl de dvd MONO-geluid heeft en er andere releases zijn die wel 5.1-geluid hebben.

  16. #66

    Standaard

    Maar Hard Boiled is niet meer leverbaar. het is dus een collecters Item, daarom de veelvoudige pecunia, die er ervoor moet neerleggen.

    Ik heb een Hardboiled copie, (een Chinese kopie van de Criterion editie) en deze is wel 5.0, geloof ik. Maar vaak is het niet het geval. Zoals met Silence of The Lambs die nog 2.0 is terwijl de MGM SE wel 5.1 is. En zullen er vele andere voorbeelden zijn.

    De reden waarom ik Criterions koop is in de eerste plaats voor de extra's, want deze zijn erg goed. Vaak commentaar en erg goede making offs. Regiseurs werken ook mee aan deze uitgaven, ze zijn Director Aproved. Waardoor je dus om te beginnen altijd al de film ziet zoals de regiseur em had gewild.

    Verder zijn er uitgaven die niet uit zijn gebracht door anderen, dus nog een reden om ze te kopen, zoals Rashomon of Seven Samurai bijvoorbeeld.

    Vaak zijn de DVD's ook regio 0, kortom reden genoeg dus.

  17. #67

    Standaard

    Dit z'n mijn criterions:

    Armageddon 2 discs
    Last temptation of Christ
    Robocop
    Deadringers r2 nl
    For all Mankind

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Dit z'n mijn criterions:

    Armageddon 2 discs
    Last temptation of Christ
    Robocop
    Deadringers r2 nl
    For all Mankind
    Wat fijn voor je

  19. #69

    Standaard

    Hmmm krijg het idee dat je wat tegen me hebt,alle postings die ik hier plaats krijg ik commentaar van je.

    Reageer dan liever niet!

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden
    Toch zou ik The Killer en/of Hard Bpoiled gráág willen hebben!!
    Maar niet voor die belachelijk hoge prijs natuurlijk....
    Ik heb nu 5 Criterions, zie profiler....
    Nu intussen al wat meer... INCLUSIEF The Killer en Hard Boiled!!

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Hmmm krijg het idee dat je wat tegen me hebt,alle postings die ik hier plaats krijg ik commentaar van je.
    Overdrijven is een ook een kunst natuurlijk

  22. #72

    Standaard

    Oke maar het is wel vervelend zulke reacties!

  23. #73

    Standaard

    Is For All Mankind wel wat, Wim?

    Lijkt me zeer interessant, maar ik 'durf' hem toch niet blind aan te schaffen.....

  24. #74

    Standaard

    Een hele mooie documentaire over de eerste maanlanding met mooie beelden en interviews,waar de mensen die op de maan zijn geweest vertellen terwijl je de beelden ziet van hun ervaringen,1 van de mooiste documentaires die ik heb gezien.

  25. #75

    Standaard

    Niet alle criterions zijn duur! Chasing amy is een voorbeeld. Maar ook Monthy Pythons Life of brian en Time bandits zijn redelijk geprijst. Heb zelf op dit moment alleen Hard boiled en de The royal Tenenbaums (die ook goedkoop was). Feitelijk is de engelse versie van the Rock natuurlijk ook criterion of niet soms?
    Ga zeker nog voor de eerder genoemde python film en natuurlijk Brazil. bij boxoffice is tie $75 (en dat is inclusief verzenden in canadese dollars, ongeveer niet teveel voor deze bijzondere 3 disc versie van een al even bijzondere film).
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

Pagina 3 van 218 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •