Pagina 5 van 218 EersteEerste 1234567891555105 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 5431 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Ik heb slechts een heel mager voorraad:
    Royal Tenenbaums
    Kwaidan

    Natuurlijk zijn de criterions duur, maar ik ben het eens dat de dvd's qua transfer en extra's uitstekend zijn. Zelf wil ik meer criterions kopen van films vanaf de jaren kopen. Van daarvoor ook indien deze echte klassiekers zijn. Weten jullie wat toppers (zowel qua film, transfer als extra's) uit de categorie horror, thriller, drama uit de Criterion collectie?

  2. #102

  3. #103

    Standaard

    ik heb 1 criterion en dat is de fantastische leuke yojimbo. ik heb er nu 2 ik bestelling namelijk kwaidan en hidden fortress.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  4. #104

    Standaard

    Verzamel ze niet, want het zijn zeker niet allemaal goeie films, maar ik heb momenteel Seven Samurai besteld. Heeft iemand de UPC daarvoor ?
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  5. #105

    Standaard

    Ik verzamel ze niet, maar ik heb er wel een paar

    peeping tom
    man bites dog

    en ik wil nog heeeel graag

    hard boiled en the killer, en verder zou ik het niet weten

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JaapM
    Ik verzamel ze niet, maar ik heb er wel een paar

    peeping tom
    man bites dog

    en ik wil nog heeeel graag

    hard boiled en the killer, en verder zou ik het niet weten
    Killer en Hard Boiled.... Wil ik ook nog steeds

    Mijn Criterions:
    Charade
    Chasing Amy
    RoboCop
    The Rock
    Seven Samurai
    The Royal Tenenbaums
    The Silence of the Lambs
    Straw Dogs
    Traffic

  7. #107

    Standaard

    Heb er ook wel wat, zie mijn sig. O.a. The Killer en Hard Boiled in de mooie custom made box van Paul Champagne. Supercool:


    Verder in mijn wishlist welke ik allemaal nog zoek. Vorige week maar Spartacus besteld, die zie je haast nooit 2e hands op een forum aangeboden oid.

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden
    Heb er ook wel wat, zie mijn sig. O.a. The Killer en Hard Boiled in de mooie custom made box van Paul Champagne. Supercool:
    Ja, wrijf het er nog ff lekker in

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden
    Heb er ook wel wat, zie mijn sig. O.a. The Killer en Hard Boiled in de mooie custom made box van Paul Champagne. Supercool:


    Verder in mijn wishlist welke ik allemaal nog zoek. Vorige week maar Spartacus besteld, die zie je haast nooit 2e hands op een forum aangeboden oid.
    *kwijl kwijl* Hoe ben je daar aan gekomen? Heb je tips? *kwijl kwijl*

  10. #110

    Standaard

    Ik zag op play dat eind september Hard Boiled Special Edition uitkomt. Weet niet of deze 2 disc is. Welke moet nou aangeschaft worden: de criterion (naast de exclusiviteit en extra's) of deze nieuwe versie (wellicht nog meer extra's, nog betere transfer?)?

    Idem dito voor de Killer: Criterion aanschaffen of de normale R2 versie?

  11. #111

    Standaard

    Stja ...zal wel aan mij liggen ..maar de piep zijn "Criterions"

    Andre
    Mijn Filmpjes
    "Say goodnight to the bad guy"

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Ik zag op play dat eind september Hard Boiled Special Edition uitkomt. Weet niet of deze 2 disc is. Welke moet nou aangeschaft worden: de criterion (naast de exclusiviteit en extra's) of deze nieuwe versie (wellicht nog meer extra's, nog betere transfer?)?

    Idem dito voor de Killer: Criterion aanschaffen of de normale R2 versie?
    tja ligt er aan wil je 70 euro betalen voor een dvd of niet. Trouwens the killer criterion bijvoorbeeld had al minder beeld dan de hong kong legends versie die super goedkoop in de winkel ligt dus ik zou voor de nieuwe versie gaan.

    hier nog een linkie: http://www.compare.dvdbeaver.com/ kijk maar eens naar the killer.

    Ik snap wel dat veel mensen criterion kopen alleen al door de naam maar dat vind ik zowiezo zonde. Koop zelf alleen de speciale releases als ik geld heb tenminste.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  13. #113

    Standaard

    Ben aan het wachten op releases van Kubrick op criterion... Enkel spartacus is uit, maar had graag 2001: A Space Odyssey gezien met veel extra's 8)

    Voor de rest zijn er paar intressante releases op criterion die zeker de moeite zijn.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zaitsev
    Ben aan het wachten op releases van Kubrick op criterion... Enkel spartacus is uit, maar had graag 2001: A Space Odyssey gezien met veel extra's 8)

    Voor de rest zijn er paar intressante releases op criterion die zeker de moeite zijn.
    Waarom denk jij dat Kubrick uit gaat komen op DVD bij Criterion?

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry V.
    Waarom denk jij dat Kubrick uit gaat komen op DVD bij Criterion?
    3 redenen waarom ik dat denk ->

    - Er alvast 1 film van kubrick uit op criterion: spartacus
    - The foundation of the collection is the work of such masters of cinema as Renoir, Godard, Kurosawa, Cocteau, Fellini, Bergman, Tarkovsky, Hitchcock, Fuller, Lean, Kubrick, Lang, Sturges, Dreyer, Eisenstein, Ozu, Sirk, Buñuel, Powell and Pressburger.
    - Op laserdisc staan er een 5-tal films van kubrick erop.

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zaitsev
    3 redenen waarom ik dat denk ->

    - Er alvast 1 film van kubrick uit op criterion: spartacus
    - The foundation of the collection is the work of such masters of cinema as Renoir, Godard, Kurosawa, Cocteau, Fellini, Bergman, Tarkovsky, Hitchcock, Fuller, Lean, Kubrick, Lang, Sturges, Dreyer, Eisenstein, Ozu, Sirk, Buñuel, Powell and Pressburger.
    - Op laserdisc staan er een 5-tal films van kubrick erop.
    Ikzelf zie het helaas niet zo snel gebeuren (zou het wel erg graag willen).... Van wat ik begreep is Spartacus min of meer een studio-film waarvoor Kubrick werd gecontracteerd (heb eens gehoord dat Kubrick daarna nooit meer op die manier wenste te werken),

    Dat het de richtlijn is van Criterion om films van de genoemde regisseurs (onder punt 2) uit te brengen is mooi, maar als ze de rechten niet krijgen wordt het een ander verhaal. Dat de films ooit op laserdisc zijn uitgekomen bij Criterion is volgens mij absoluut geen zekerheid dat ze ooit op DVD uit zullen komen.... Laserdisc was niet zo'n massamedium als DVD, dus waren studio's ook minder happig met uitbrengen van laserdiscs.

    Van Kubrick is er inmiddels een collectie op dvd. Of Criterion dus nog ooit de rechten krijgt ( :wink: ik hoop, ik bid.... :wink: ) is nog maar te bezien. Voorbeeld is o.a. 'The Game' van David Fincher. Daarvan had Criterion bijna de DVD-rechten gehad (hadden ze ook uitgebracht op LD), maar omdat Universal zelf een versie wilde uitbrengen ging dat feest niet door.

    Hopen erop doe ik dus wel, rekenen niet. :wink:

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John


    vonje de RT nix?
    Ik ook. Ik kon niet zo gauw de humor in deze film zien. Zal wel aan mij liggen, maar deze humor is aan mij (en velen denk ik) niet besteed.
    ook niet aan mij en meestal hou ik wel van dat soort humor rushmore bijvoorbeeld vond ik erg goed.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  18. #118

    Standaard

    Ik verzamel de Criterion DVD's ook niet echt, maar heb er wel een stel :

    Alphaville
    Armageddon
    Blood for Dracula
    Charade
    Carnival of souls
    Flesh for Frankenstein
    Henry V
    The lady vanishes
    The last temptation of Christ
    Lord of the flies
    The most dangerous game
    The passion of Joan of Arc
    Robocop
    Saló: the 120 days of Sodom
    The silence of the lambs (weliswaar niet anamorphic, maar qua kleur beter dan de MGM special edition)
    The 39 steps
    This is Spinal Tap
    Time bandits
    Walkabout
    For all mankind
    Nanook of the North
    Chasing Amy
    Yojimbo
    Sanjuro
    Black Orpheus
    Rushmore
    Samurai 1 : Musashi Miyamoto
    Samurai 2 : Duel at Ichijoji temple
    Samurai 3 : Duel at Ganryu island
    The seventh seal
    Sid & Nancy
    The unbearable lightness of being
    Fishing with John
    Brief encounter
    The blob
    Kwaidan
    Pygmalion
    Häxan, witchcraft through the ages
    Spartacus
    Dead ringers
    M
    Diaolique
    The scarlet empress
    The ruling class
    The vanishing
    The last wave
    The magic flute
    the hidden fortress
    Great expectations
    Oliver Twist
    The Rock
    Brazil
    Insomnia
    Fear and loathing in Las Vegas
    Throne of blood

    Het is de kwaliteit (ook de niet anamorphic versies zijn erg fraai), de titels (sommige uitgaven zijn alleen de Criterion uitgaven (in ieder geval op het moment dat ik ze kocht)) en soms ook de extra's (juist niet 'o wat een goeie film hebben we gemaakt', maar echte) die de Criterion colletie interessant maakt (in ieder geval voor mij, dan).

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Tilburgs
    Ik verzamel de Criterion DVD's ook niet echt, maar heb er wel een stel
    Hmm.. die opmerking was een BEETJE overbodig met een lijstje van 55 Criterions.

  20. #120

    Standaard

    misschien domme vraag, maar wat is criterion?
    Palin, Michael - Monty Python's Life Of Brian: "He's not the Messiah. He's a very naughty boy"!

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FLEPSER
    misschien domme vraag, maar wat is criterion?
    Criterion is een Amerikaans bedrijf dat (zoals ze zelf zeggen) belangrijke (internationale) films in een goede editie op dvd (vroeger laserdisc) uitbrengt. Ze zijn zelfs de uitvinders van de special edition : waar eerst laserdiscs alleen maar de film bevatten, begonnen zij met extra's zoals de commentaar track, 'making of's, etc.

    Als je meer wilt weten moet je maar eens op hun website kijken :

    http://www.criterionco.com/asp/

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmm.. die opmerking was een BEETJE overbodig met een lijstje van 55 Criterions.
    Euh.... hm.... 8)

  23. #123

    Standaard

    Ik heb reeds volgende titels in bezit:

    #100 - Beasty boys
    #13 - Silence of the lambs OOP
    #133 - The Vanishing
    #146 - The cranes are flying
    #150 - Bob le flambeur
    #164 - Solaris
    #165 - Man Bites Dog
    #175 - Fear and loathing
    #2 - Seven Samurai
    #21 - Dead Ringers OOP
    #23 - Robocop OOP
    #26 - The long good friday
    #27 - Flesh for frankenstein
    #28 - Blood for Dracula
    #30 - M
    #40 - Armaggedon
    #47 - Insomnia
    #6 - Beauty and the beast
    #65 - Rushmore
    #75 - Chasing Amy
    #9 - Hard Boiled + box OOP
    #56 - 39 Steps
    #12 - This is spinal tap OOP
    #61 - Monty python life of brian
    #57 - Charade OOP
    #111 - Mon oncle OOP


    en counting

  24. #124

    Standaard

    Ik spaar geen Criterions, maar waar ik wel een paar maanden op gewacht heb is de Criterion Editie van mijn favoriete film: The Rock 8) . (t'is geen regio 1, dus ik weet niet of ik wel in het goede forum zit )

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Race Maniac
    Ik spaar geen Criterions, maar waar ik wel een paar maanden op gewacht heb is de Criterion Editie van mijn favoriete film: The Rock 8) . (t'is geen regio 1, dus ik weet niet of ik wel in het goede forum zit )
    Eigenlijk niet..... Er is maar 1 officiele Criterion die buiten Amerika is uitgegeven: Dead Ringers, hier in Nederland. In feite is The Rock een door de studio (dacht hier Buena Vista) overgenomen versie van de Criterion. Het is dus min of meer een officieuze versie :wink:

Pagina 5 van 218 EersteEerste 1234567891555105 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •