Pagina 51 van 218 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.251 tot 1.275 van 5431 worden weergegeven.
  1. #1251

    Standaard

    van The Best Intentions denk ik inderdaad dat er nog geen DVD uit is. Van Raise the Red Lantarn echter wel, al is het eentje van erg lage kwaliteit... Hier de review:
    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview/rtrl.htm#r

  2. #1252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door christophe_bossaert
    van The Best Intentions denk ik inderdaad dat er nog geen DVD uit is. Van Raise the Red Lantarn echter wel, al is het eentje van erg lage kwaliteit... Hier de review:
    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview/rtrl.htm#r
    Wow, die screens zien er echt wel beroerd uit! Ik heb een box van A-Film met twee andere films van Yimou Zhang (Ju Dou en Het Rode Korenveld) die ook behoorlijk beroerd is, maar daar is het beeld tenminste nog een beetje scherp. Onbegrijpelijk dat ze JUIST bij dit soort films niet wat betere dvd's weten te produceren.

  3. #1253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door christophe_bossaert
    van The Best Intentions denk ik inderdaad dat er nog geen DVD uit is. Van Raise the Red Lantarn echter wel, al is het eentje van erg lage kwaliteit... Hier de review:
    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview/rtrl.htm#r
    Dat tel ik niet eens als dvd
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  4. #1254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door christophe_bossaert
    van The Best Intentions denk ik inderdaad dat er nog geen DVD uit is. Van Raise the Red Lantarn echter wel, al is het eentje van erg lage kwaliteit... Hier de review:
    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview/rtrl.htm#r
    Dat tel ik niet eens als dvd
    Het is eerder de vcd release rechtstreeks op dvd gezet. :wink:

  5. #1255

    Standaard

    Cover van Naked:



    Hmm.. ik ken mooiere.

  6. #1256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door christophe_bossaert
    op mijn wish list:
    De man die zijn haar kort liet knippen
    Un soir... un train
    Allebei van Andre Delvaux, de grootste regisseur die Belgie ooit gekend heeft en die enkele jaren geleden is overleden. Zijn films zijn voor zover ik weet nog nooit op DVD uitgebracht. Misschien is het Koninklijk Belgisch Filmarchief daar werk van aan het maken, maar een Criterion zou geweldig zijn, al is het hoogst onwaarschijnlijk.
    Ik heb ze eens een mail gestuurd met deze suggestie, maar ik kreeg ook het standaard "sorry for the bounce-back" antwoord...
    Ik dacht dat ik in de Focus Knack van enkele maanden terug wel een bespreking van een dvd van de man die zijn haar kort liet knippen had gelezen - alom de hemel ingeprezen door Patrick Duynslaegher. Meer weet ik er jammer genoeg niet meer over...

  7. #1257

    Standaard

    M'n Fanny & Alexander-box is binnen. Mijn plannen voor dit weekend zijn rond.

  8. #1258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Strakke Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door christophe_bossaert
    op mijn wish list:
    De man die zijn haar kort liet knippen
    Un soir... un train
    Allebei van Andre Delvaux, de grootste regisseur die Belgie ooit gekend heeft en die enkele jaren geleden is overleden. Zijn films zijn voor zover ik weet nog nooit op DVD uitgebracht. Misschien is het Koninklijk Belgisch Filmarchief daar werk van aan het maken, maar een Criterion zou geweldig zijn, al is het hoogst onwaarschijnlijk.
    Ik heb ze eens een mail gestuurd met deze suggestie, maar ik kreeg ook het standaard "sorry for the bounce-back" antwoord...
    Ik dacht dat ik in de Focus Knack van enkele maanden terug wel een bespreking van een dvd van de man die zijn haar kort liet knippen had gelezen - alom de hemel ingeprezen door Patrick Duynslaegher. Meer weet ik er jammer genoeg niet meer over...
    de dvd is inderdaad al uitgebracht door het Koninklijk Belgisch Filmarchief:
    http://www.filmarchief.be/nl/dvd/de_man.htm

  9. #1259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toon_1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Strakke Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door christophe_bossaert
    op mijn wish list:
    De man die zijn haar kort liet knippen
    Un soir... un train
    Allebei van Andre Delvaux, de grootste regisseur die Belgie ooit gekend heeft en die enkele jaren geleden is overleden. Zijn films zijn voor zover ik weet nog nooit op DVD uitgebracht. Misschien is het Koninklijk Belgisch Filmarchief daar werk van aan het maken, maar een Criterion zou geweldig zijn, al is het hoogst onwaarschijnlijk.
    Ik heb ze eens een mail gestuurd met deze suggestie, maar ik kreeg ook het standaard "sorry for the bounce-back" antwoord...
    Ik dacht dat ik in de Focus Knack van enkele maanden terug wel een bespreking van een dvd van de man die zijn haar kort liet knippen had gelezen - alom de hemel ingeprezen door Patrick Duynslaegher. Meer weet ik er jammer genoeg niet meer over...
    de dvd is inderdaad al uitgebracht door het Koninklijk Belgisch Filmarchief:
    http://www.filmarchief.be/nl/dvd/de_man.htm
    Ik heb "De man die zijn haar kort liet knippen" vandaag aangeschaft in de Media Markt in Hasselt. Het is een erg mooie uitgave van het Filmarchief, met een interessant boekje en ook wat extra's waaronder een documentaire. Nu hopen dat de film ook heel goed is.

  10. #1260

    Standaard

    Ik lees hier altijd erg veel over Fanny & Alexander, wat is dit eigenlijk precies..?

  11. #1261
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert
    Ik lees hier altijd erg veel over Fanny & Alexander, wat is dit eigenlijk precies..?
    Van de site van Criterion:
    Through the eyes of ten-year-old Alexander (Bertil Guve), we witness the great delights and conflicts of the Ekdahl family—a sprawling, convivial bourgeois clan living in turn-of-the-century Sweden. Intended as Ingmar Bergman’s swan song, Fanny and Alexander (Fanny och Alexander) is the legendary filmmaker’s warmest and most autobiographical film, a triumph that combines his trademark melancholy and emotional rigor with immense joyfulness and sensuality.
    Er is zowel een tv-serie als een (ingekorte) speelfilm van uitgebracht en door Criterion Collection in een schitterende 5 discset uitgebracht. Als je liefhebber bent van Ingmar Bergman, zou ik deze zeker overwegen. Het wordt door velen beschouwd als een meesterwerk en door sommigen zelfs als het beste werk dat de Zweedse regisseur ooit gemaakt heeft.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  12. #1262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert
    Ik lees hier altijd erg veel over Fanny & Alexander, wat is dit eigenlijk precies..?
    Niet persoonlijk tegen jou gericht hoor Albert, maar snap dit soort vragen nooit. Kijk ff op imdb en je hoeft de vraag niet meer te stellen...
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  13. #1263

    Standaard

    Help! Ik wil graag de Dreyer box bestellen; maar zowel bij CD-WOW.nl (ik heb nl. geen CC) als Boudisque is 'ie niet meer op de site te vinden!

    Weet iemand misschien waar ik m nog kan krijgen??

  14. #1264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Help! Ik wil graag de Dreyer box bestellen; maar zowel bij CD-WOW.nl (ik heb nl. geen CC) als Boudisque is 'ie niet meer op de site te vinden!

    Weet iemand misschien waar ik m nog kan krijgen??
    ebay?
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  15. #1265

    Standaard

    nee...

    is ie ook nergens mét CC te krijgen?

  16. #1266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    nee...

    is ie ook nergens mét CC te krijgen?
    Hiero: http://www.axelmusic.com/index.php

    Betalen kan ook met paypal.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  17. #1267

  18. #1268

    Standaard

    Afgelopen weekend bekeken (en eigenlijk nog steeds bezig met het doornemen van het grote aantal extra's): Fanny & Alexander. In het kort: GEWELDIGE film! Echt prachtig hoe Igmar Bergman een heel intiem familieportret heeft kunnen mengen met een heel donker en mystiek soort drama (of eigenlijk misschien zelfs 'thriller' en op sommige momenten zelfs 'horror'). De karakters in deze film zijn onvergetelijk en het is visueel echt een plaatje. Deze film zal ik nog vele keren opnieuw bekijken: dat weet ik nu al.

    De 5 uren die de tv-versie duurde vlogen trouwens om: ik kan me haast niet voorstellen dat de originele versie net zo effectief is als de 'lange' versie. Ik ga de commentaartrack nog beluisteren en dan zal ik het weten.

    De dvd-set is trouwens weergaloos. Ik ben nog bezig met het bekijken van alle extra's maar tot nu toe is het smullen geblazen. Vooral de making-of is echt geweldig en vooral ook interessant omdat het zo'n ongefilterd beeld geeft van hoe Bergman zijn films maakt.

  19. #1269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert
    Ik lees hier altijd erg veel over Fanny & Alexander, wat is dit eigenlijk precies..?
    Niet persoonlijk tegen jou gericht hoor Albert, maar snap dit soort vragen nooit. Kijk ff op imdb en je hoeft de vraag niet meer te stellen...
    daarvoor is dit forum toch? om dat soort vragen te stellen?
    vorige week een heel topic gelezen hier over hoe irritant t door sommige werd gevonden dat wanneer iemand wat vraagt er gewoon weg naar IMDB of Google wordt verwezen. Zoals er in dat topic ook al werd gezegd: dan zijn we snel uitgepraat op t forum en kan je net zo goed sluiten

    Ook niet persoonlijk bedoeld, maar er zit zeker een kern van waarheid in
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #1270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert
    Ik lees hier altijd erg veel over Fanny & Alexander, wat is dit eigenlijk precies..?
    Niet persoonlijk tegen jou gericht hoor Albert, maar snap dit soort vragen nooit. Kijk ff op imdb en je hoeft de vraag niet meer te stellen...
    daarvoor is dit forum toch? om dat soort vragen te stellen?
    vorige week een heel topic gelezen hier over hoe irritant t door sommige werd gevonden dat wanneer iemand wat vraagt er gewoon weg naar IMDB of Google wordt verwezen. Zoals er in dat topic ook al werd gezegd: dan zijn we snel uitgepraat op t forum en kan je net zo goed sluiten

    Ook niet persoonlijk bedoeld, maar er zit zeker een kern van waarheid in
    Om de boel on-topic te houden heb ik een reply geplaatst in het topic dat je al vermelde. De discussie is daar beter op z'n plek denk ik.

  21. #1271

    Standaard

    Criterion Collection

    Just in from Criterion are the latest additions to the company's ever-impressive catalog. Due in stores on October 4th are the Japanese samurai films Kill!, Samurai Rebellion, Samurai Spy and Sword of the Beast. All come with new 2.35:1 anamorphic transfer from high-definition masters, Japanese Dolby Digital Mono tracks and new English translation subtitles. Extras will include excerpts from a 1993 interview with director Masaki Kobayashi (Samurai Rebellion), an exclusive new video interview with director Masahiro Shinoda (Samurai Spy), new essays and original trailers. Retail will be $29.95 apiece, or $99.95 for all four collected in the Rebel Samurai: Sixties Swordplay Classics set.

    Due on October 18th is director Jean-Pierre Melville's 1967 French crime drama Le Samourai. This disc comes with a newly restored 1.85:1 anamorphic transfer, French Dolby Digital Mono and English subtitles. Bonus materials include new video interviews with Jean-Pierre Melville historians Rui Noguiera and Ginette Vincendeau, a collection of archival interview excerpts (with Melville and actors Alain Delon, Cathy Rosier, Nathalie Delon, and Francois Perier), a new essay by film scholar David Thomson, a reprinted tribute by filmmaker John Woo and the original trailer. Retail is also $29.95.

    And finally, Henri-Georges Clouzot's masterful thriller The Wages of Fear gets a re-release on October 18th. This new edition arrives with a newly restored fullscreen transfer (from new elements), a French Dolby Digital Mono track, English subtitles, new interviews with assistant director Michel Romanoff and Clouzot biographer Marc Godin, an archival interview with actor Yves Montand, new essay by novelist Dennis Lehane (Mystic River), the trailer and more. Retail is $29.95.

    Bron: davisdvd

    Eindelijk krijgt Melville's Le Samourai de uitgave die hij verdient!

    En ook die Rebel Samurai-films zien er goed uit!
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  22. #1272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lodi
    Le Samouraï (Melville)
    Fugitive from the past (Tomu Uchida)
    La double vie de Véronique (Kieslowski)

    zouden zeker niet verkeerd zijn. :P
    ik word weer op mijn wenken bediend...
    geweldig!

  23. #1273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lodi
    Citaat Oorspronkelijk gepost door lodi
    Le Samouraï (Melville)
    Fugitive from the past (Tomu Uchida)
    La double vie de Véronique (Kieslowski)

    zouden zeker niet verkeerd zijn. :P
    ik word weer op mijn wenken bediend...
    geweldig!
    Le Samouraï is zeker mooi nieuws, maar ik had toch liever een mooie Criterion van je derde suggestie gezien.

  24. #1274

    Standaard

    hoe zit het eigenlijk met the Wages of Fear? Ging Criterion die niet opnieuw uitbrengen in een betere uitgave? zo ja, wanneer ongeveer zal hij dan uitkomen?

  25. #1275

    Standaard

    In t najaar: DVD Beaver Bij 'October Criterions Announced' staat t.

Pagina 51 van 218 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •