Pagina 53 van 218 EersteEerste ... 34349505152535455565763103153 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.301 tot 1.325 van 5431 worden weergegeven.
  1. #1301

    Standaard

    Ik heb zowaar mijn eerste Criterion besteld: Ikiru. Nu ik een creditcard heb, kan ik er eindelijk eens een paar kopen. Wat me gelijk al opvalt zijn de mooie stijlvolle covers en de zeer interessante extra's, dus waarschijnlijk zal dit een mooi startschot zijn voor meerdere criterions.

  2. #1302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Nou qua films vind ik de uitgaven van dit jaar ook niet verkeerd maar het gaat me eigenlijk meer om de DVD's zelf.
    Ik wil niet zeuren ( :wink: ) maar ook met de uitvoering van de DVD's van dit jaar is niets mis imo. Het is niet minder dan voorgaande jaren. F for Fake, l'Eclisse, My own private Idaho, Kagemusha, Divorce Italian Style zijn allemaal 2-disc sets die niet onder doen voor het door jou genoemde Jules and Jim (of voor M, Die Blechtrommel, Short Cuts, Rules of the Game en Salvatore Giuliano). De Wajda box is ook prachtig (een aanrader) met 3 zeer goede films en zeer goede extras, en het meerendeel van de single disc releases zijn ook gewoon goed qua uitvoering. De enige echt helemaal kale DVD's tot nu toe zijn Sword of Doom en Fighting Elegy.
    Verleden jaar staken qua uitvoering alleen Battle of Algiers, Fanny & Alexander en The Leopard er echt boven uit als multi-disc releases die aan 1 film waren gewijd. Zulke releases hebben we tot nu toe niet gehad en verwacht ik eigenlijk ook niet zo snel omdat het niet zo simpel is voldoende interessante extras te vinden of zelf te produceren om meer dan 2 discs te vullen over 1 enkele film.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  3. #1303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Ik wil niet zeuren ( :wink: )
    Ok, ik hou m'n mond wel.

  4. #1304

    Standaard

    Wel kunnen we natuurlijk zeggen dat er dit jaar jammer genoeg nog geen mooie digipacks zijn uitgekomen van Criterion
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  5. #1305

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Wel kunnen we natuurlijk zeggen dat er dit jaar jammer genoeg nog geen mooie digipacks zijn uitgekomen van Criterion
    Nee, kunnen we ook niet :wink:. My Own Private Idaho is een digipack.

    Ik was trouwens Berman's Scenes From A Marriage vergeten als multi-disc set gewijd aan 1 film. Hmm, verleden jaar was toch wel heel bijzonder.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  6. #1306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Wel kunnen we natuurlijk zeggen dat er dit jaar jammer genoeg nog geen mooie digipacks zijn uitgekomen van Criterion
    Nee, kunnen we ook niet :wink:. My Own Private Idaho is een digipack.

    Ik was trouwens Berman's Scenes From A Marriage vergeten als multi-disc set gewijd aan 1 film. Hmm, verleden jaar was toch wel heel bijzonder.
    Hmm, ok, net zo'n mooi digipack als Battle of Algiers of Fanny?
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  7. #1307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Nee, kunnen we ook niet :wink:. My Own Private Idaho is een digipack.

    Ik was trouwens Berman's Scenes From A Marriage vergeten als multi-disc set gewijd aan 1 film. Hmm, verleden jaar was toch wel heel bijzonder.
    Hmm, ok, net zo'n mooi digipack als Battle of Algiers of Fanny?
    Ja - mooi digipack met een cover die lijkt op een versleten paperback.

  8. #1308

    Standaard

    Er gaat een gerucht dat er komende januari een Criterion van Shoot the Pianoplayer van Truffaut uit gaat komen. Zie http://www.criterionforum.org/forum/...pic.php?t=2839

  9. #1309

    Standaard

    Raak steeds meer geinteresseerd in de criterion dvd's (wel een dure business) maar nu was ik aan het speuren voor Fear And Loathing In Las Vegas en kom op ebay twee soorten tegen een R1 en een R2 criterion dvd. De R1 is alleen een stuk duurder is de R2 een bootleg? Of is deze gewoon niet zo limited als de R1? Weet iemand dit? Alvast bedankt.

  10. #1310
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Raak steeds meer geinteresseerd in de criterion dvd's (wel een dure business) maar nu was ik aan het speuren voor Fear And Loathing In Las Vegas en kom op ebay twee soorten tegen een R1 en een R2 criterion dvd. De R1 is alleen een stuk duurder is de R2 een bootleg? Of is deze gewoon niet zo limited als de R1? Weet iemand dit? Alvast bedankt.
    De Criterion van Fear And Loathing In Las Vegas is een regio 1 versie. De meeste Criterions zijn regio 0, een aantal zijn regio 1 gecodeerd. Elders in deze thread is een lijst te vinden met alle coderingen van Criterionuitgaves. Er is echter nog nooit een regio 2 Criterion Collection uitgebracht. Het lijkt me dat de regio 2 dvd van FALILV op Ebay een bootleg is (of een erg slordige typfout van de verkoper).
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  11. #1311

    Standaard

    Sorry als ik nou iets dubbel ga vragen, maar om eerlijk te zijn had ik geen zin om 38 pagina's door de te lezen...

    Zelf heb ik (nog) geen criterions, wel fear and loathing besteld dus die komt binnenkort maar dat wou ik niet vragen/zeggen :P

    Mijn vraag:
    Criterion brengt vooral "bijzondere" films uit als ik tenminste de omschrijving goed lees. Maar dan vraag ik me af wat is er zo bijzonder aan een film als Armageddon of The Rock? Ik, persoonlijk, vind deze 2 films totaal geen hoogstandjes en snap dus eigenlijk ook niet waarom daar een criterion versie van gemaakt is? Kan iemand me dat ophelderen?

    Dyon

  12. #1312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dyonvbaal
    Sorry als ik nou iets dubbel ga vragen, maar om eerlijk te zijn had ik geen zin om 38 pagina's door de te lezen...

    Zelf heb ik (nog) geen criterions, wel fear and loathing besteld dus die komt binnenkort maar dat wou ik niet vragen/zeggen :P

    Mijn vraag:
    Criterion brengt vooral "bijzondere" films uit als ik tenminste de omschrijving goed lees. Maar dan vraag ik me af wat is er zo bijzonder aan een film als Armageddon of The Rock? Ik, persoonlijk, vind deze 2 films totaal geen hoogstandjes en snap dus eigenlijk ook niet waarom daar een criterion versie van gemaakt is? Kan iemand me dat ophelderen?

    Dyon
    Daar is weinig bijzonders aan, maar 't zijn wel goede titels om het merk criterion wat meer naamsbekendheid te geven.
    En ze hebben er wel prachtuitgaves van gemaakt.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  13. #1313

    Standaard

    Ik heb jullie hulp nodig.

    Ik wil mezelf belonen voor 'a job well done' (het verkrijgen van een nieuwe baan) en nu wil ik een Criterion aanschaffen uit de onderstaand 'wishlist'. De vraag is: welke moet het worden? Welke dvd is zowel qua film als qua extra's de beste keus?

    Ja, ik kan geen keuzes maken nee. :wink:

    Ok, hier is het lijstje:

    - Amarcord
    - Cries and Whispers
    - Au Hasard Balthazar
    - Ikiru
    - Juliet Of The Spirits
    - Kagemusha
    - Nanook Of The North
    - The Passion of Joan of Arc
    - Wild Strawberries

    Nou, wat moet het worden?

  14. #1314

    Standaard

    als ik gewoon naar de film kijk: IKIRU steekt er met schouder bovenuit

  15. #1315

    Standaard

    Jep, Ikiru!!

    Prachtfilm, prachtextra's!
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  16. #1316
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Allereerst, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

    Wat de hulp betreft, films blijven altijd zeer persoonlijk en dat is maar goed ook. Maar om je misschien toch wat tips te kunnen geven, mijn topfilms uit dit rijtje zijn Cries And Whispers, Au Hasard Balthazar en The Passion Of Joan Of Arc. Dit zijn films die ik keer op keer kan kijken.

    Cries And Whispers is niet de makkelijkste film om te zien vanwege het thema. De actrices zijn echter in topvorm en dankzij het geweldige script en de sublieme regie van Ingmar is dit zeker één van zijn beste werken. Criterion heeft een mooie release uitgebracht met slechts één extra, een interview van een uur met Ingmar Bergman en Erland Josephson. Niet in je rijtje maar wellicht het overwegen waard is de geweldige Criterion Collection boxset van Bergman met Through A Glas Darkly, Winter Light en The Silence (en een extra disc met de docu Ingmar Bergman Makes A Movie).

    Au Hasard Balthazar is een prachtige film die wat mij betreft een uitgebreidere release had verdiend. Bresson is niet de minste regisseur en met de deze film heeft hij een waar meesterwerk afgeleverd. Een audiocommentaar was wel het minste dat Criterion er bij op had mogen zetten, hoewel een uitgebreide documentaire op een tweede disc over leven en werk van Bresson ook zeker niet had misstaan.

    Mijn persoonlijke favoriet is echter The Passion Of Joan Of Arc met Renee Falconetti in een glansrol. Dreyer maakte een zeer bijzondere film door bijna alleen gebruik te maken van close ups waardoor de interne strijd tussen de vrouw die de stem van God hoort en de groep mannen die slechts politieke belangen hebben binnen de kerk en er op uit zijn haar ten gronde te richten. Door toevoeging van een informatief audiocommentaar, een muziektrack van Richard Einhorn (Voices Of Light) is de film op deze Criterion disc op drie manieren te bekijken, maar vooral te ervaren.

    Wat de andere titels betreft, van Amarcord heb ik zelf de MGM versie (wel anamorf!) en evenals de Criterion zonder extra's. Kagemusha is een prima Kurosawa en kent een prima uitgave (2 disc!) en een wonderschone transfer. Wild Strawberries is één van de eerste hoogtepunten in de carriere van Bergman en bevat naast een audiocommentaar van Peter Cowie nog een uitgebreide documentaire over Bergman. Ikiru, Juliet Of The Spirits en Nanook Of The North ken ik zelf niet. Het lijkt me echter een erg mooi rijtje films, dus kies er één uit en haal de andere titels in huis zodra je je eerste opslag hebt gekregen, je kerstbonus hebt ontvangen etc. Je zal zelf vast wel nog wel meer redenen/excuses kunnen bedenken, mocht dat nodig zijn.

    Succes met kiezen en je laat vast wel weten welke het is/zijn geworden!
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  17. #1317

    Standaard

    The Passion of Joan of Arc, zou ik zeggen. Wat een meesterwerk!

  18. #1318

    Standaard

    Het staat 2:2 tussen Ikiru en The Passion of Joan of Arc.

    Ik neig o.b.v. de film en de goedgevulde dvd zelf wat meer naar Ikiru dus ik ga die eerst maar eens bestellen denk ik. The Passion of Joan of Arc zal ook wel snel volgen trouwens en daarna krijgen de Bergman's voorrang. Zo heb ik mijn aankoopprogramma voor de eerstkomende tijd weer compleet. :wink:

    Iedereen bedankt voor de tips.

  19. #1319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik heb jullie hulp nodig.

    Ik wil mezelf belonen voor 'a job well done' (het verkrijgen van een nieuwe baan) en nu wil ik een Criterion aanschaffen uit de onderstaand 'wishlist'. De vraag is: welke moet het worden? Welke dvd is zowel qua film als qua extra's de beste keus?

    Ja, ik kan geen keuzes maken nee. :wink:

    Ok, hier is het lijstje:

    - Amarcord
    - Cries and Whispers
    - Au Hasard Balthazar
    - Ikiru
    - Juliet Of The Spirits
    - Kagemusha
    - Nanook Of The North
    - The Passion of Joan of Arc
    - Wild Strawberries

    Nou, wat moet het worden?
    Tsja, ik ben denk ik wat te laat, maargoed.

    Ik zou je van bovenstaande lijst echt Au Hasard Balthazar willen aanraden, met Cries en Whispers met enige afstand op een tweede plaats. Hoewel 'Joan' en Ikiru natuurlijk prachtige films zijn, wisten deze twee mij toch minder te raken.

    Maargoed, de genoemde titels zijn allemaal prima (ik heb Nanook alleen nog niet gezien), dus een miskoop zal het vermoedelijk toch niet worden.

    In ieder geval van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!

  20. #1320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Tsja, ik ben denk ik wat te laat, maargoed.
    Och, ik heb nog niks besteld hoor dus het kan nog.

    Au Hasard Balthazar klinkt ook erg goed (hij wordt ERG hoog gewaardeerd op IMDB zag ik) maar ik moet even wat prioriteiten stellen. Hij gaat zeker nog wel in m'n collectie belanden maar Kurosawa, Dreyer en Bergman gaan nu dus nog ff voor.

    EDIT: ok, NU is het dus wel te laat. M'n bestelling voor Ikiru bij CDWOW (had ik die site maar nooit leren kennen...) is onderweg.

  21. #1321

    Standaard

    Heeft iemand Armageddon uit the criterion collection?

    Zoja, hoe zijn de extra's?

    Is het geluid beter dan de r2?

    En er staat NIET anamorfische, wat mis ik dan ofzo? is dat een soort fullscreen?


    Zijn de criteion dvds gesigneerd?

  22. #1322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X
    Heeft iemand Armageddon uit the criterion collection?

    Zoja, hoe zijn de extra's?

    Is het geluid beter dan de r2?

    En er staat NIET anamorfische, wat mis ik dan ofzo? is dat een soort fullscreen?


    Zijn de criteion dvds gesigneerd?
    Gesigneerd? Haha, hoe kom je daar dan bij?

    De extra's zijn geweldig, heb beide commentaartracks volledig geluisterd. Zeer interessant! Of geluid beter is weet ik niet en beeld kun je checken op dvdbeaver.

    Wat anamopisch is moet je maar even op de abc pagina kijken
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  23. #1323

    Standaard

    Laatste criterion vraagje: hebben de criterion dvds, speciale hoezen, of gewoon normale keepcases?

  24. #1324
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X
    Laatste criterion vraagje: hebben de criterion dvds, speciale hoezen, of gewoon normale keepcases?
    De meeste Criterions hebben normale keepcases, maar er zijn een paar uitzonderingen zoals Rules Of The Game, Battle Of Algiers, BRD-Box van Fassbinder, Adventures Of Antoine Doinel-set en nog een aantal.

    De dubbeldiscreleases van Criterion zijn wel de 'dikke' versie van de keepcase zodat het vaak goed gevulde boekje er ook prima in past.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  25. #1325

    Standaard

    Oke Bedankt!

    Ga dan over tijdje(als me geld weer is gestort :P), me eerste criterion bestellen: Armageddon.

    Nog 1 vraagje : zijn de criterions(armageddon) genummerd/zeldzaam/gelimiteerd?


    Want dit is zeker wel 1 van de betere versies van armageddon die er te verkrijgen is?

Pagina 53 van 218 EersteEerste ... 34349505152535455565763103153 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •