Pagina 7 van 218 EersteEerste ... 345678910111757107 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 5431 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Verder komt ook Regle du Jeu uit zie ik.
    En Kurosawa's "Ikuru", en Fuller's "Pickup On South Street", en Bresson's "Diary Of A Country Priest". 2004 wordt een zeer mooi Criterion jaar want ze werken ook nog (samen met de BFI) aan een release van Visconti's "The Leopard" en aan een release van het magnifieke "Battle Of Algiers".
    Van Visconti had ik liever "the Damned" zien uitkomen.
    Battle of Algiers is geweldig nieuws.

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Zouden de erven van Hulot zelf niet met eigen DVD's komen? Ik meen zoiets eens gelezen te hebben: als dat waar is dan is het misschien een beetje vreemd dat de Criterions nu weer op de markt komen.
    De erven Hulot produceren meer dan waarschijnlijk zelf geen DVD's maar verkopen gewoon de DVD rechten aan een producent. De "nieuwe" Criterion DVD's van Mon Oncle en M. Hulot's Holiday zijn overigens identiek aan de oude. Van Playtime komt denk ik wel een nieuwe DVD die ongetwijfeld gebruik zal maken van de recente 70mm restauratie. Jour de Fete komt er ook nog aan .

    Btw: die Hitcocks zijn een goeie investering. Die dvd's moeten erg goed zijn, maar ik hou het toch maar ff bij die 'budget' box die een paar maanden geleden uitkwam hier in Nederland.
    Het is nu of nooit voor de drie Hitchcock titels. Disney heeft de rechten op Rebecca, Notorious en Spellbound. Als ik me niet vergis heeft MGM van deze titels nu de DVD rechten voor een tijdje van Disney gekocht dus het is maar de vraag of Criterion ooit weer toestemming krijgt om zijn DVD versies op de markt te brengen.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  3. #153

    Standaard

    Niet te geloven..... Gisteren heb ik net naar de betreffende titels zitten kijken (evenals The 39 Steps en The Lady Vanishes (moeten we die binnenkort ook OOP verwachten? (dvdtimes zegt van niet, maar dat geloven....))), zonder dat ik wist dat ze OOP zouden gaan, en dacht ik bij mezelf dat ik die op termijn wilde aanschaffen. Straw Dogs heb ikzelf al en voor de liefhebber: Absolute aanrader.

    Heb nu toch maar Notorious bij CD-Wow besteld. Hopelijk dat leveren zonder problemen gaat en zal gaan proberen de andere twee in de laatste 2 maanden van het jaar nog aan te schaffen.... Zonde als ik deze nog mis.

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Zouden de erven van Hulot zelf niet met eigen DVD's komen? Ik meen zoiets eens gelezen te hebben: als dat waar is dan is het misschien een beetje vreemd dat de Criterions nu weer op de markt komen.

    Btw: die Hitcocks zijn een goeie investering. Die dvd's moeten erg goed zijn, maar ik hou het toch maar ff bij die 'budget' box die een paar maanden geleden uitkwam hier in Nederland. Binnenkort wil ik nog WEL de Criterion van Tarkovsky's Andrej Rublev gaan kopen btw.
    Het Filmmuseum met de films van Hulot zie site boudisque hieronder.
    Boudisque verkoopt trouwens ook Criterions in hun winkels, niet goedkoop trouwens zo rond de 40 euro.
    Je moet echt de box met 5 films van Hitchcock van Criterion kopen.
    Absoluut de moeite waard, veel beter dan die budget box.
    Tja, ik weet het... Helaas is hij niet goedkoop natuurlijk en ik heb toch ook nog wel wat andere dingen op mijn verlanglijst staan EN een budget dat niet oneindig is (jammer genoeg!). :wink:

    Maarru.. die filmmuseum-uitgaven van Tati zien er mooi uit. Dit lijken me de releases waar ik eerder wat over las ja. Wat ik ervan begreep is dat de familie van Tati de films heeft laten restaureren volgens de bedoeling van Tati zelf en dat ze nu dus op dvd uitgebracht worden. Criterion of niet maar als de extra's ook maar minimaal interessant zijn dan lijken deze versies me aantrekkelijker als de Criterion-versies, vooral ook als je kijkt naar de prijs.

  5. #155

    Standaard

    Als je niet wilt wachten : The Battle of Algiers komt op 17 November in Engeland uit :

    http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000084943

  6. #156

    Standaard

    Welke film beviel jullie eigenlijk beter:
    Notorious of Spelbound? Goede films?

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry V.
    Welke film beviel jullie eigenlijk beter:
    Notorious of Spelbound? Goede films?
    Spellbound vindt ik beter: het verhaal zit erg goed in elkaar en lijkt wel een klein beetje op dat van North by Northwest. Notorious vondt ik wat 'statischer' en minder spannend. Beiden zijn goeie films maar horen niet bij de echt allerbeste Hitchcocks (misschien haalt eentje wel de top 10).

  8. #158

    Standaard

    Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag....

    Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry V.
    Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag....

    Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
    Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.

  10. #160

    Standaard

    Dank je, Richard

    Zal even Spellbound op de verlanglijst plaatsen voor einde dit jaar

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry V.
    Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag....

    Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
    Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.
    Ik vond Rebecca juist erg goed. Zit toch wel een mooie twist in het verhaal. Erg goed. Echte goeie rollen van de fantastische Laurence olivier en ook van die onbekende actrice althans ik kende haar niet (kom even niet op haar naam). Daphne du Maurier maakt zowiezo wel mooie boeken.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry V.
    Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag....

    Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
    Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.
    Ik vond Rebecca juist erg goed. Zit toch wel een mooie twist in het verhaal. Erg goed. Echte goeie rollen van de fantastische Laurence olivier en ook van die onbekende actrice althans ik kende haar niet (kom even niet op haar naam). Daphne du Maurier maakt zowiezo wel mooie boeken.
    Dure laatste twee maanden van het jaar waren het al en ze zijn zojuist weer een beetje duurder geworden

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry V.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry V.
    Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag....

    Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
    Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.
    Ik vond Rebecca juist erg goed. Zit toch wel een mooie twist in het verhaal. Erg goed. Echte goeie rollen van de fantastische Laurence olivier en ook van die onbekende actrice althans ik kende haar niet (kom even niet op haar naam). Daphne du Maurier maakt zowiezo wel mooie boeken.
    Dure laatste twee maanden van het jaar waren het al en ze zijn zojuist weer een beetje duurder geworden
    Hey, ik zou je zeker niet EEN specifieke Criterion-Hitchcock aan willen smeren: als ik jou was dan zou ik gewoon de HELE set aanschaffen!

    Daar. Is dat duur genoeg voor je?

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry V.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry V.
    Ben ik natuurlijk weer vergeten om er 1 bij te noemen in mijn vraag....

    Hoe is Rebecca dan weer t.o.v. die andere twee?
    Rebecca vond ik ook erg goed, maar ook weer net ietsje minder goed als Spellbound. Het verhaal is wel sterk maar het is duidelijk een wat oudere Hitchcock.
    Ik vond Rebecca juist erg goed. Zit toch wel een mooie twist in het verhaal. Erg goed. Echte goeie rollen van de fantastische Laurence olivier en ook van die onbekende actrice althans ik kende haar niet (kom even niet op haar naam). Daphne du Maurier maakt zowiezo wel mooie boeken.
    Dure laatste twee maanden van het jaar waren het al en ze zijn zojuist weer een beetje duurder geworden
    Hey, ik zou je zeker niet EEN specifieke Criterion-Hitchcock aan willen smeren: als ik jou was dan zou ik gewoon de HELE set aanschaffen!

    Daar. Is dat duur genoeg voor je?
    Daar doelde ik ook op, Richard. Een specifiek aanschaffen zal ik niet doen, maar alle titels zullen in bezit gaan komen.

    De set zal ik niet in ene aan kunnen schaffen. Ga daarom maar eerst achter de titels aan die OOP gaan. Die zullen wat lastiger te vinden zijn dan bijv. The 39 Steps over enige tijd.

  15. #165

    Standaard

    Net mijn eerste criterion besteld! De 2-disc van Fear and Loathing in Las Vegas.

  16. #166

    Standaard

    Heb vorige week nog maar snel de Wrong Men, Notorious Women set aangeschaft. Nu kan het nog !

  17. #167

    Standaard

    Hehe, ook ik heb maar even Wrong Men, Notorious Women besteld.
    Ik ben erg benieuwd...

    De Hitchcocks worden een leuke aanvulling bij de rest van de Criterion:

    Seven Samurai
    Hidden Fortress
    Rashomon
    Yojimbo
    The Seventh Seal
    Kwaidan
    WC Fields: 6 Shorts
    Solaris

    Door de box zullen de Ozu's en resterende Kurosawa's en Tarkovksy's maar even wachten, ben ik bang...

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karsehole
    Net mijn eerste criterion besteld! De 2-disc van Fear and Loathing in Las Vegas.
    Een briljante eerste aankoop! Topfilm in een meesterlijke uitvoering. Als je van Gilliam houdt kan ik je de 3-disc set van Brazil ook erg aanraden. Vergeleken daarbij vallen alle overige releases in het niet...

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karsehole
    Net mijn eerste criterion besteld! De 2-disc van Fear and Loathing in Las Vegas.
    Een briljante eerste aankoop! Topfilm in een meesterlijke uitvoering. Als je van Gilliam houdt kan ik je de 3-disc set van Brazil ook erg aanraden. Vergeleken daarbij vallen alle overige releases in het niet...
    Ja, ik ken Fear and Loathing al van de goedkope RCV buttuitgave en toen ik van deze uitgave hoorde heb ik meteen een regiovrije DVD-speler aangeschaft (zo erg is het). Ik moet zeggen dat ik die Criterion van Brazil wel erg duur vind. Of weet je toevallig een link waar dat nog wel meevalt?

  20. #170

    Standaard

    Buitenkansje: ik heb een tweedehands Criterion van "M" (de film van Fritz Lang uit 1931) kunnen kopen voor 12 euro. Ik heb hem nog niet bekeken maar ik ben erg benieuwd naar deze film: het schijnt een erg spannende film te zijn, en het is in ieder geval een mooie 'companion' voor m'n Metropolis-set.

  21. #171

    Standaard

    Nieuwe aanwinsten:

    Do the Right Thing
    Notorious
    Spellbound
    The 39 Steps
    Naked Lunch

    Ik heb inmiddels 34 dvd's en 51 laserdiscs

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Buitenkansje: ik heb een tweedehands Criterion van "M" (de film van Fritz Lang uit 1931) kunnen kopen voor 12 euro. Ik heb hem nog niet bekeken maar ik ben erg benieuwd naar deze film: het schijnt een erg spannende film te zijn, en het is in ieder geval een mooie 'companion' voor m'n Metropolis-set.
    Superfilm! Gemaakt in '31 maar zooo modern. Lang heeft met deze film veel technieken geintroduceerd die nu nog gebruikt worden. Jammer dat dit een van criterions missers is.....
    "Motherfuckin' Charlie Bronson!"

    ze dividis
    Mijn huidige top 20

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ToshiroMifune
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Buitenkansje: ik heb een tweedehands Criterion van "M" (de film van Fritz Lang uit 1931) kunnen kopen voor 12 euro. Ik heb hem nog niet bekeken maar ik ben erg benieuwd naar deze film: het schijnt een erg spannende film te zijn, en het is in ieder geval een mooie 'companion' voor m'n Metropolis-set.
    Superfilm! Gemaakt in '31 maar zooo modern. Lang heeft met deze film veel technieken geintroduceerd die nu nog gebruikt worden. Jammer dat dit een van criterions missers is.....
    Misser? Kun je misschien uitleggen waarom?

  24. #174

    Standaard

    Ik heb hem nog niet bekeken maar ik heb wel gezien dat er geen extra's op de dvd staan.

    Hmmm... ik lees nu net dat deze dvd wat masteringproblemen bevat. Zie http://dvdscan.com/m_fl.htm Misschien dat dit toch niet zo'n buitenkansje was als ik had gehoopt.

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ToshiroMifune
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Buitenkansje: ik heb een tweedehands Criterion van "M" (de film van Fritz Lang uit 1931) kunnen kopen voor 12 euro. Ik heb hem nog niet bekeken maar ik ben erg benieuwd naar deze film: het schijnt een erg spannende film te zijn, en het is in ieder geval een mooie 'companion' voor m'n Metropolis-set.
    Superfilm! Gemaakt in '31 maar zooo modern. Lang heeft met deze film veel technieken geintroduceerd die nu nog gebruikt worden. Jammer dat dit een van criterions missers is.....
    Misser? Kun je misschien uitleggen waarom?
    Geen misser, maar er is een betere uitvoering dan de Criterion, iets wat niet zo vaak voorkomt :

    http://207.136.67.23/film/dvdcompare/m.htm

Pagina 7 van 218 EersteEerste ... 345678910111757107 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •