De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD's uit de VS mee naar NL nemen

    Ik vertrek binnenkort (lees: overmorgen) v0or 5 maanden naar New York. Ik vroeg me af of de douane moeilijk doet wanneer je dvd's terug meeneemt naar NL (geldt ook voor cd's en kleding e.d.). Aangezien het daar walhalla voor dvd's is. Of is om de zoveel tijd fedexen handiger... iemand hier ervaring mee?
    Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourself.

  2. #2

    Standaard

    Het is daar zeker niet het walhalla voor goedkope dvd's...

    De prijzen in winkels in de USA liggen echt een flink pak hoger dan de prijzen die de diverse Amerikaanse en Canadese Internetwinkels hanteren (zelfs als je de verzendkosten meerekent)

    Maar je kan natuurlijk altijd tegen een mazzeltje aanlopen hoor. En tot een bepaalde waarde mag je gewoon spullen meenemen uit amerika. Hoeveel? Dat kun je vinden op de site van de belastingdienst.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  3. #3

    Standaard

    Zoals pavko al terecht opmerkt zijn de DVD's alles behalve goedkoop daar. Ik koop dan ook alleen afgeprijsde en aanbiedingen.
    Het grootste aantal dat ik een keer meegenomen heb was 14. Ben niet gecontroleerd en daarmee moet je ook geluk hebben. Je kan ze ook uit de verpakking halen en zeggen dat je ze uit Nederland meegenomen hebt als kijkvoer. Verdelen over de koffers werkt ook wel enigzins.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Je kan ze ook uit de verpakking halen en zeggen dat je ze uit Nederland meegenomen hebt als kijkvoer.
    Ik heb het vermoeden dat als de douane ziet dat het R1 uitgaves zijn, zij niet zullen schromen om je de duimschroeven nog wat strakker aan te draaien.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  5. #5

    Standaard

    ik heb ooit een Zwitser op een vlucht horen vertellen dat goederen die ouder zijn dan 90 dagen na aankoop niet meer getaxeerd kunnen worden. misschien was dit wel enkel vr zwitserland?

    dus als je dr 5 maanden ga blijven? kan je ook alles verschepen nr uw tijdelijk verblijfadres

    bedoel kom je terug met tandpasta, handdoek, t-shirts,.... dat kunnen ze toch allemaal niet taxeren. maar meestal doen ze uw cargo valies toch niet open.

    nat veiligste om het te vragen aan een douanekantoor.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qianlong
    nat veiligste om het te vragen aan een douanekantoor.
    Dan ben je inderdaad zeker en kom je niet voor onaagename verrassingen te staan.

  7. #7

    Standaard

    Als het niet teveel dvds zijn kan je altijd zeggen dan je ze gekregen hebt van een vriend ofzo.

    Je moet zeker niet afkomen met een hele koffer vol, dan is het misschien veiliger om die dvds naar jezelf op te sturen.
    Zolang je niet over een bepaald bedrag zit zullen ze geen taxen op heffen.

    Ik had dat ook eens gedaan met dvds uit Hong Kong.
    Ik had er toen een briefje bijgestoken voor de douane dat alle dvds 2ehands zijn en de waarde onder 45eur lag (dat is de Belgische limiet voor buitenlandse verzending particulier->particulier).


    Over een maand ga ik naar Canada, als ik wat goedkope dvds zie liggen ga ik er misschien ook een paar meenemen.
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

  8. #8

    Standaard

    Tot 22 euro kunnen ze niets heffen, geloof ik. Verder vervallen de douanerechten (3,5%) als die onder de 10 euro zitten. Boven de 22 euro zul je echter 19% btw moeten betalen.

  9. #9

    Standaard

    Waarschijnlijk zit je al lang en breed in de States, maar ik stuur mijn gekochte films gewoon op naar een adres in Nederland. In dat geval kan je alle prijsstickers netjes verwijderen en op de verpakking vermelden dat het gaat om een 'gift' waardoor er geen extra kosten overheen komen. En als je geen haast hebt met verzending kan je het ook nog economy class sturen waardoor het versturen ook nog bijna geen cent kost.

    De prijsstickers en bijgesloten facturen doen je de das om als je uit de States besteld, maar wanneer deze zijn verwijderd/niet is bijgevoegd en de vermelding 'gift' op de douanesticker, dan moet het geen probleem zijn.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb zo'n 25 dvd's terug meegenomen vanuit de VS. Het kan ze echt geen ruk schelen wat je meeneemt, als je maar niks ergs meebrengt. Ik heb trouwens ook veel dvd's meegenomen naar de VS en daar deden ze ook niet moeilijk over.

  11. #11

    Standaard

    Heb laatst nog ergens gelezen (Test-Aankoop) dat je onbelast van buiten naar binnen de unie - afgezien van bepaalde hoeveelheden alcohol en sigaretten, maar daar gaat dit topic niet over - voor omgerekend 175 euro aan "diversen" mag meenemen. En daar valt dus alles onder, dus ook dvd's. Als je dus de aankoopbonnetjes meeneemt en onder dat bedrag blijft kunnen ze je sowieso niks maken. Uiteraard is dit te vermenigvuldigen met het aantal personen: ga je met twee, dan kan je het dubbele invoeren, etc.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Ik denk ook dat je geen problemen er mee krijgt, het is allemaal legaal. Het is niet alsof je goedkope, neppe Nike-kleding meeneemt uit Turkije, Spanje etc.

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    PM
    PM over een topic van bijna 6 jaar oud?

  15. #15

    Standaard

    Nee, over DVD's van mij waar Joe vorige week in geinteresseerd was.
    Maar ik heb niets meer van hem vernomen....


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    PM over een topic van bijna 6 jaar oud?

  16. #16

    Standaard

    eventjes een vraag. Ik zit eraan te denken om de creditcard van Amazon.co.uk aan te vragen, maar zitten daar nog extra maandelijkse kosten aan? Kan daar op de site niets over terug vinden
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    eventjes een vraag. Ik zit eraan te denken om de creditcard van Amazon.co.uk aan te vragen, maar zitten daar nog extra maandelijkse kosten aan? Kan daar op de site niets over terug vinden
    Kan je niet bv een Card aanvragen van bv Rabobank? Dan betaal je alleen elke 3 maanden een klein bedragje.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    eventjes een vraag. Ik zit eraan te denken om de creditcard van Amazon.co.uk aan te vragen, maar zitten daar nog extra maandelijkse kosten aan? Kan daar op de site niets over terug vinden
    Volgens mij kan dat niet, je moet een inwoner van de UK zijn als ik me niet vergis.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Kan je niet bv een Card aanvragen van bv Rabobank? Dan betaal je alleen elke 3 maanden een klein bedragje.
    Wat noem jij klein?

    Ik zit niet bij de rabobank
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    Wat noem jij klein?

    Ik zit niet bij de rabobank
    Edit. Ikz zie dat de ING ze ook heeft. Daar zit ik wel bij.

    Alleen vragen mij die weer een document uit te printen, en ik
    heb dus geen printer. Balen
    Laatst aangepast door Robbie-x : 07-04-2011 om 19:03
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  21. #21

    Standaard

    Want niemand in je gehele omgeving of vriendenkring heeft een printer die je eenmalig zou kunnen gebruiken?
    **** me gently with a chainsaw.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Want niemand in je gehele omgeving of vriendenkring heeft een printer die je eenmalig zou kunnen gebruiken?
    Nee, ik ken niemand die een printer heeft
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Home Plate Bekijk bericht
    Printers zijn niet zo duur hoor, kost minder dan al die dvd's die je in een jaar koopt.
    ik kan het ook telefonisch doen, volgens ING. dus komt wel goed. Bij welke site importeren jullie je blu ray's, Amazon,co.uk? of zijn er nog betere engelse sites in europa?
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  24. #24

    Standaard

    weet iemand hoeveel de maandelijkse kosten zijn van die CC van ING, als je niets besteld?
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  25. #25

    Standaard

    Sorry, maar dit topic gaat inmiddels al lang niet meer over het oorspronkelijke gegeven. Robbie, alle vragen die je hier stelt zijn eenvoudig - met enkele klikjes - te vinden op de site van ING zelf.

    Vanaf nu weer ontopic!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •