Pagina 1 van 18 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 427 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het grote Tour de France 2006 Topic

    Het is bijna weer zover...Kunnen de mannen uit het onderstaande bericht lance helpen aan zijn zevende!! tourzege?

    De leiding van de Discovery Channel-ploeg heeft haar selectie voor de komende Tour de France bekend gemaakt. Johan Bruyneel heeft uiteraard de hele ploeg afgestemd op Lance Armstrong, die dit jaar afscheid wil nemen met een zevende Tourzege. De Luxemburger Benoit Joachim is door de Belgische ploegleider gepasseerd. De voorkeur is gegeven aan de Spanjaard Benjamin Noval, die vorig jaar zijn Tourdebuut maakte.
    De samenstelling van de Discovery Channel-ploeg voor de Tour de France is als volgt:
    Lance Armstrong, José Azevedo, Manuel Beltran, George Hincapie, Benjamin Noval, Pavel Padrnos, Yaroslav Popovych, José Luis Rubiera en Paolo Savoldelli.


    De Tour

    Zaterdag 2 juli: 1e etappe Fromentine - Noirmoutier-en-I'lle (tijdrit 19 km)
    Zondag 3 juli: 2e etappe Challans - Les Essarts (182 km)
    Maandag 4 juli: 3e etappe La Châtaigneraie - Tours (208 km)
    Dinsdag 5 juli: 4e etappe Tours - Blois (ploegentijdrit 66 km)
    Woensdag 6 juli: 5e etappe Chambord - Montargis (179 km)
    Donderdag 7 juli: 6e etappe Troyes - Nancy (187 km)
    Vrijdag 8 juli: 7e etappe Lunéville - Karlsruhe (225 km)
    Zaterdag 9 juli: 8e etappe Pforzheim - Gérardmer (235 km)
    Zondag 10 juli: 9e etappe Gérardmer - Mulhouse (170 km)
    Maandag 11 juli: rustdag in Grenoble
    Dinsdag 12 juli: 10e etappe Grenoble - Courchevel (192 km)
    Woensdag 13 juli: 11e etappe Courchevel - Briançon (173 km)
    Donderdag 14 juli: 12e etappe Briançon - Digne-les-Bains (187 km)
    Vrijdag 15 juli: 13e etappe Miramas - Montpellier (162 km)
    Zaterdag 16 juli: 14e etappe Agde - Ax-3 Domaines (220 km)
    Zondag 17 juli: 15e etappe Lézat-sur-Lèze - Pla-d'Adet (205 km)
    Maandag 18 juli: Rustdag in Pau
    Dinsdag 19 juli: 16e etappe Mourenx - Pau (177 km)
    Woensdag 20 juli: 17e etappe Pau - Revel (239 km)
    Donderdag 21 juli: 18e etappe Albi - Mende (189 km)
    Vrijdag 22 juli: 19e etappe Issoire - Le Puy-en-Velay (154 km)
    Zaterdag 23 juli: 20e etappe Saint Etienne - Saint Etienne (tijdrit 55 km)
    Zondag 24 juli: 21e etappe Corbeil-Essonnes - Parijs Champs Elysées (160 km)


    Het routeschema van de Tour de France 2005 lijkt op het eerste oog minder zwaar dan voorgaande jaren. Dat komt uiteraard, omdat er geen klimtijdrit is en er nog maar drie aankomsten bergop zijn. Maar in totaal moeten de deelnemers aan de komende Tour toch 21 cols van Hors categorie of 1e categorie beklimmen. In negen etappes zijn cols opgenomen, maar de zware beklimmingen zijn over zeven etappes verdeeld. Er is één bergrit in de Vogezen, er zijn drie bergritten in de Alpen en drie bergritten in de Pyreneeën. De 15e etappe van Lézat - sur Lèze naar St.Lary Soulan (Pla d'Adet) is de koninginnenrit van de komende Tour de France.





    bron tourdefrance.nl
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  2. #2

    Standaard

    Lance Armstrong, José Azevedo, Manuel Beltran, George Hincapie, Benjamin Noval, Pavel Padrnos, Yaroslav Popovych, José Luis Rubiera en Paolo Savoldelli.

    om stil van te worden.


    Zeker mannen zoals Beltran, Hincapie en Padrnos zijn onmisbaar en kunnen zo'n beetje alles aan. Zelfs in het hooggebergte kunnen ze tot ver mee en een peleton aan gort rijden.

    Denk zelfs dat de knechten sterker zijn dan Armstrong zelf dit jaar. Azevedo, Noval, Rubiera en Savoldeli kunnen goed mee in het hooggebergte en zo Armstrong naar de zege leiden.

    Popovych kan ik in deze superploeg mooi in de kijker rijden

    Moet wel zeggen: 6x is al uniek maar 7x gaat hem denk ik niet lukken. Alhoewel met deze ploeg alles mogelijk is.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  3. #3

    Standaard

    wat een ploeg he...

    kan me nog herinneren dat voor een jaar of 2 terug Beltran een keer een berg opjoeg met de ploeg achter zich aan en het peleton werd werkelijk aan stukken gereten! Lance mist trouwens wel meesterknech Landis, die wilde voor meer eigen succes gaan in een andere ploeg.

    Heb zelf goede hoop dat Mentsjov en Rasmussen mooie dingen kunnen gaan laten zien in de bergen!

    Ben blij dat Petachi niet mee doet. Kan hem op de een of andere manier niet luchten. Dat had ik altijd met "mooie Mario" maar Petachi heeft dat stokje overgenomen!

    ik zal iig een trouwe kijker van het tourjournaal zijn!

    gr Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    In die ploeg van Armstrong daar zitten allemaal Tour-winnaars in. In dit team kan iedereen de Tour winnen. Als Armstrong in dienst van... ik zeg maar even Padrnos ging rijden, dan won die de Tour wel.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat Armstrong nog wel een laatste keer zal winnen.
    Ullrich is me in de ronde van zwitserland vies tegen gevallen in de bergen en de meeste andere kopmannen hebben vorig jaar serieus teleurgesteld (mayo, heras, hamilton enz enz).
    Het meeste concurrentie verwacht ik nog van Vinokourov en Basso.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oby-Casshern
    In die ploeg van Armstrong daar zitten allemaal Tour-winnaars in. In dit team kan iedereen de Tour winnen. Als Armstrong in dienst van... ik zeg maar even Padrnos ging rijden, dan won die de Tour wel.
    Dan moeten ze zich wel even serieus op de tour voorbereiden als Armstrong. En daarbij komt ook nog dat alleen Padrnos en Rubiera redelijke tijdrijders zijn. De rest is vooral goed in de bergen. Armstrong en in mindere mate Savoldelli (won al de giro, dus verwacht ik niet veel van hem) zijn de enige allrounders.

  7. #7
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Hincapie deed het in de Dauphiné Liberé wel heel goed.

    Ik hoop dat we toch een spannende tour zullen krijgen zoals 2 jaar geleden.
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  8. #8

    Standaard

    Jammer genoeg een Alph D Huez tijdrit. Was ook veel te gevaarlijk. Sommige renners hadden slechts een meter ruimte om te fietsen
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  9. #9

    Standaard

    mn naam zegt het al, er is maar 1 man die de tour dit jaar moet winnen: Ivan 8)

    ik ga in ieder geval zoveel mogelijk volgen, altijd weer spannend...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Basso
    mn naam zegt het al, er is maar 1 man die de tour dit jaar moet winnen: Ivan 8)

    ik ga in ieder geval zoveel mogelijk volgen, altijd weer spannend...
    Hopelijk heeft Ivan niet teveel energie verspild tijdens de Giro. Meestal kun je deze twee grote ronden niet bij beide pieken. De laatste die zowel de giro als de tour won, is er niet meer

  11. #11
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Ik zie niemand in staat om de (ouderwetse) Armstrong te bedreigen, helaas .
    Daarnaast is het parcours dit jaar bepaald niet om over naar huis te schrijven, daarin was de Giro vele malen interessanter..

  12. #12

    Standaard

    Ik heb het wielrennen niet zo gevolg het laatste jaar. Wie kan mij vertellen wie de grootste kanshebbers voor de zege zijn dit jaar naast Armstrong?
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Ik heb het wielrennen niet zo gevolg het laatste jaar. Wie kan mij vertellen wie de grootste kanshebbers voor de zege zijn dit jaar naast Armstrong?
    moeilijk Jaap,

    vele gokken op jonge hond Ivan Basso, maar wat boven al is gezegd, Basso heeft al een Giro gereden terwijl Lance zijn hele jaar heeft gericht op de ronde van Frankrijk.

    Doet Mayo trouwens mee?

    De rabo's hebben ook kwaliteit gekocht, Mentsjov is een goede ronderenner. En Rasmussen die ze al hadden is een goede klimmer. Jammer dat Freire er niet bij is, die had wel een etappe of 2 kunnen winnen in de sprint.

    gr Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #14

    Standaard

    De Tour blijft voor mij nog altijd het mooiste sportevenement van het jaar. Lance wil in schoonheid eindigen door zijn 7e Tour op rij te pakken. Hopelijk krijgt hij dit jaar nu eens stevige concurrentie, zodat het weer eens ouderwets spannend wordt. Potentiële winnaars genoeg, dus alles zal afhangen van de sterkte van Armstrong. Gaat Ullrich nog eens eindelijk het vuurwerk geven dat hij al zo lang beloofd?

  15. #15
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Hou ook maar die Aitor Gonzalez in de gaten.Hij zou weleens voor de verassing kunnen zorgen.
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  16. #16

    Standaard

    Het zal wel weer Armstrong worden. Maar danwordt het een nog puikere prestatie!

  17. #17

    Standaard

    Doet Beloki weer eens mee? Die was een paar jaar terug voor zijn vreselijk val toch een stevige concurrent voor Armstrong...

    Met zo'n team heeft Armstrong al een voorsprong op de rest, maar de ploeg van Ulrich is ook niet slecht met Klöden en Vinoukoerov die ook kunnen winnen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #18

    Standaard

    Misschien een leuk idee om bij www.wielerpools.com een tourploegje samen te stellen en een dvd.nl-subleague te maken.

  19. #19
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Ik vraag me ook af wat Zubeldia zal doen.


    Wie(van de Belgen) doet er ook mee aan de Megabike-wedstrijd?
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Ik vraag me ook af wat Zubeldia zal doen.


    Wie(van de Belgen) doet er ook mee aan de Megabike-wedstrijd?
    IKKE 8)

  21. #21
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Ik vraag me ook af wat Zubeldia zal doen.


    Wie(van de Belgen) doet er ook mee aan de Megabike-wedstrijd?
    IKKE 8)
    Ik heb door al die examens er nog niet aan kunnen werken.Ik hoop dat ik nog die 1500 bonuspunten zal binnenhalen.


    Op welke categorie bereidt jij je ploeg,Kevin?

    Sprinters,berggeiten,klassement?
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Ik vraag me ook af wat Zubeldia zal doen.


    Wie(van de Belgen) doet er ook mee aan de Megabike-wedstrijd?
    IKKE 8)
    Ik heb door al die examens er nog niet aan kunnen werken.Ik hoop dat ik nog die 1500 bonuspunten zal binnenhalen.


    Op welke categorie bereidt jij je ploeg,Kevin?

    Sprinters,berggeiten,klassement?
    Sprinters, op Tom Boonen natuurlijk

  23. #23
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Ik vraag me ook af wat Zubeldia zal doen.


    Wie(van de Belgen) doet er ook mee aan de Megabike-wedstrijd?
    IKKE 8)
    Ik heb door al die examens er nog niet aan kunnen werken.Ik hoop dat ik nog die 1500 bonuspunten zal binnenhalen.


    Op welke categorie bereidt jij je ploeg,Kevin?

    Sprinters,berggeiten,klassement?
    Sprinters, op Tom Boonen natuurlijk
    Die kost al zo'n 2000 punten
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  24. #24
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    De Duitser Jan Ullrich is vandaag op training ten val gekomen. De kopman van T-Mobile ging in het Franse Noirmoutier tegen de vlakte toen hij achter de motor een ultieme trainingssessie afwerkte voor de start van de Ronde van Frankrijk, morgen. De Tourwinnaar van 1997 kwam nagenoeg ongehavend uit de valpartij.
    ,,Het gaat", zei Ullrich, die wel enkele snijwonden opliep in het aangezicht. Zijn deelname aan de Tour zou evenwel niet in gevaar komen, meldde zijn entourage.
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    De Duitser Jan Ullrich is vandaag op training ten val gekomen. De kopman van T-Mobile ging in het Franse Noirmoutier tegen de vlakte toen hij achter de motor een ultieme trainingssessie afwerkte voor de start van de Ronde van Frankrijk, morgen. De Tourwinnaar van 1997 kwam nagenoeg ongehavend uit de valpartij.
    ,,Het gaat", zei Ullrich, die wel enkele snijwonden opliep in het aangezicht. Zijn deelname aan de Tour zou evenwel niet in gevaar komen, meldde zijn entourage.
    Hij is zich al aan het indekken :wink:

    Ik hoop dat het een mooie strijd wordt tussen Jan en Lance.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

Pagina 1 van 18 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •