Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard BETALEN MET CREDITCARD VERDWIJNT !!!!!



    Stond vanmorgen in het Brabants Dagblad.

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Jammer. vind shoppen op je cc wel gemakkelijk, wetend dat het aan de einde van de maand wordt afgeschreven!

  3. #3

    Standaard

    Heb je ook de laatste paar regels gelezen, mensen die bij Amazon willen kopen moet een ander systeem gebruiken.
    Bedoelen ze dan gewoon het oude systeem, dus met CC of verdwijnt de CC echt en moeten we op een andere manier bij Amazon gaan betalen?????

  4. #4

    Standaard

    Jammer, want het werkt wel gemakkelijk. Af en toe iets te gemakkelijk. Misschien allemaal over op Paypal?
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  5. #5

    Standaard

    Is denk ook deels naar aanleiding van de uitzending van Nova waarin een item was over de onveiligheid van CC's. Heb zelf geen CC, maar 1 standaard betaalmethode (indien internationaal, anders heeft het nog vrij weinig nut) lijkt me wel handig.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wav[e
    ]Is denk ook deels naar aanleiding van de uitzending van Nova waarin een item was over de onveiligheid van CC's. Heb zelf geen CC, maar 1 standaard betaalmethode (indien internationaal, anders heeft het nog vrij weinig nut) lijkt me wel handig.
    Precies, lijkt me ook handig het is alleen afwachten hoeveel webwinkels (binnen en buitenland) meedoen met dit systeem.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  7. #7

    Standaard

    zelf werk ik bij de belgische vestiging van een nederlandse bank, maar ik verzeker jullie, hier heb ik nog nooit van gehoord. het betreft mijns inziens dus een exclusief nederlands systeem

  8. #8

    Standaard

    er staat toch ook in dat dit voor shoppen in Nederlands e-stores geldt. voor giftsets uit Japan kan je nog gewoon je CC gebruiken (voorlopig)

  9. #9

    Standaard

    Ik denk niet dat het wat zal worden.

    Misschien wel enkel voor Nederland, als veel winkels eraan meedoen.
    Maar alles hangt af van de kosten van deze iDEAL (veel goedkoper dan VISA of Mastercard?).
    Een extra betalingswijze betekent immers extra kosten voor de winkels.

    Zeker internationaal zal het niks uitmaken.
    Want dan moet alle banken op 1 of andere manier gelinkt worden aan de webshops.
    Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
    Enkel onafhankelijke financiële instellingen (zoals VISA) kunnen zoiets internationaal organiseren.


    In België was er een soortgelijke initiatief (ooit eens over gelezen), maar heb er niets meer van gehoord.
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    er staat toch ook in dat dit voor shoppen in Nederlands e-stores geldt. voor giftsets uit Japan kan je nog gewoon je CC gebruiken (voorlopig)
    Er staat ook helemaal niet dat de creditcard afgeschaft gaat worden (wat dat betreft is die kop erg misleidend). Dit gaat tot nu toe enkel om een betaalmethode die alleen binnen NL geldt.

    Ik zie eigenlijk niet wat het grote voordeel is van iDeal. Creditcard is net zo handig, en echt niet onveiliger (je bent tenslotte verzekerd tegen misbruik bij de meeste creditcardbedrijven). Creditcard is zelfs beter, want wat heb je er in hemelsnaam aan als je met iDeal niet in het buitenland kunt bestellen? Zoveel goedkoper dan in de winkel zijn de meeste Nederlandse e-stores niet.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Er staat ook helemaal niet dat de creditcard afgeschaft gaat worden (wat dat betreft is die kop erg misleidend). Dit gaat tot nu toe enkel om een betaalmethode die alleen binnen NL geldt.
    Nee inderdaad. En die cc is reuze handig op vakantie en niet alleen voor internetaankopen!

  12. #12

    Standaard

    Ik heb toch geen CC,dus voor mij niet echt slecht nieuws.Maar zou dus wel fijn zijn als ze bij bepaalde webshops overstapten op paypal,maar heb begrepen dat dit alleen voor Nederland geldt...

  13. #13

    Standaard

    heb ik net vorige week een aanvraag gedaan voor een CC
    nou even afwachten dan maar
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  14. #14

    Standaard

    Dit was een heel tijdje bekend, we zullen zien of het wat word.

  15. #15

    Standaard

    Dit is gewoon bedoeld om de wildgroei aan Nederlandse internetbetalingssystemen aan te pakken. Het staat los van de creditcard, want probeer maar eens je pizza'tje in Italie te betalen met 'iDeal'. Beetje misleidend stukje dus...

  16. #16

    Standaard

    Dit heeft voor mij alleen zin als het in de UK of US geintroduceerd wordt, in nederland kun je vaak al zonder cc winkelen, en aangezien ik 17 ben heb ik nog geen cc.
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  17. #17

    Standaard

    oninteressant, dit zal in eerste instantie voor nederland zijn, maar internationaal zal de cc gewoon blijven bestaan, stel je de kosten voor als er massaal overgestapt zou moeten worden
    bovendien wil ik eerst eens zien of dit echt gaat aanslaan, ik blijf gewoon mijn cc gebruiken.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    oninteressant, dit zal in eerste instantie voor nederland zijn, maar internationaal zal de cc gewoon blijven bestaan, stel je de kosten voor als er massaal overgestapt zou moeten worden
    bovendien wil ik eerst eens zien of dit echt gaat aanslaan, ik blijf gewoon mijn cc gebruiken.
    Daarom vind ik het artikel ook onduidelijk, als je het leest denk je in eerste instantie dat de nederlandse banken van de CC af willen en 1 betaal middel willen hanteren voor internet shopping, wat dus betekent dat wij er voor het buitenland niks meer aan hebben, tenzij zij ook zouden overstappen, wat niet zal gebeuren zoals jij zelf ook zegt.

    Of

    het geld alleen voor nederland en je behoud nog wel je cc voor buitenalandse transacties.

    Op dat punt vind ik het dus onduidelijk.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    oninteressant, dit zal in eerste instantie voor nederland zijn, maar internationaal zal de cc gewoon blijven bestaan, stel je de kosten voor als er massaal overgestapt zou moeten worden
    bovendien wil ik eerst eens zien of dit echt gaat aanslaan, ik blijf gewoon mijn cc gebruiken.
    Daarom vind ik het artikel ook onduidelijk, als je het leest denk je in eerste instantie dat de nederlandse banken van de CC af willen en 1 betaal middel willen hanteren voor internet shopping, wat dus betekent dat wij er voor het buitenland niks meer aan hebben, tenzij zij ook zouden overstappen, wat niet zal gebeuren zoals jij zelf ook zegt.

    Of

    het geld alleen voor nederland en je behoud nog wel je cc voor buitenalandse transacties.

    Op dat punt vind ik het dus onduidelijk.
    hm heb het ff wat aandachtiger gelezen, aankopen kun je nog wel doen met je cc of kiezen voor die alternatieve betaalwijze.
    bovendien als de nederlandse banken dit internationaal zouden willen gaan doen vraag ik mij af of internationale banken daar wel aan zouden willen meewerken, zeker gezien het kostenaspect.
    Een land als de vs waar het wemelt van plastic zie ik hier echt niet op overstappen, maar er wordt ook al aangegeven dat bijv. amazon gewoon cc accepteert.
    Dus ik zie het meer als alternatief voor mensen die niet willen betalen met cc, dus ik maak mij er niet zo druk om.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  20. #20

    Standaard

    Nederlanders zijn geen creditcard betalers, hebben nog vaak geen creditcard en geven het nummertje niet graag af. Andere opties duren dagen. Vandaar dit initiatief neem ik aan. Wel leuk voor Nederland, verder niet echt bijzonder..

  21. #21

    Standaard

    MOET JE DIT PERSÉ SCHREEUWEN?!?

    Ontopic: Gelukkig heb ik geen creditcard. Die dingen maken je rijker dan je werkelijk bent! Ik vind Rabobank Direct betalen wel een veilige en makkelijke manier, helaas kunnen nooit alle winkels alle bank/betaal-mogelijkheden ondersteunen... dus ik ben ook voor de invoer van een nieuw algemeen betalingssysteem!
    "City of light, city of magic!"

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Ontopic: Gelukkig heb ik geen creditcard. Die dingen maken je rijker dan je werkelijk bent!
    Ben ik niet met je eens...

    Ik heb nu zo'n 2 jaar een creditcard en ik heb nooit de neiging gehad om meer uit te geven dan ik had.
    In eerste instantie nam ik hem alleen maar voor internet betalingen in het buitenland, later ben ik hem ook af en toe gaan gebruiken voor het tanken.
    Ik ben me dus niet rijker gaan voelen dan ik ben.
    Als je normaal met geld om kunt gaan is het een handig betaalmiddel.

    Heb je een gat in je hand ter grote van een Jona Gold...
    Dan laat een CC je inderdaad rijker voelen dan je bent.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Ontopic: Gelukkig heb ik geen creditcard. Die dingen maken je rijker dan je werkelijk bent!
    Ben ik niet met je eens...

    Ik heb nu zo'n 2 jaar een creditcard en ik heb nooit de neiging gehad om meer uit te geven dan ik had.
    In eerste instantie nam ik hem alleen maar voor internet betalingen in het buitenland, later ben ik hem ook af en toe gaan gebruiken voor het tanken.
    Ik ben me dus niet rijker gaan voelen dan ik ben.
    Als je normaal met geld om kunt gaan is het een handig betaalmiddel.

    Heb je een gat in je hand ter grote van een Jona Gold...
    Dan laat een CC je inderdaad rijker voelen dan je bent.
    Klopt ook wel opzich. Maar het is ook meer je persoonlijke voorkeur, zo heb ik ook geregeld dat ik niet meer rood kan staan, omdat ik gewoon steeds rond de 100 Euro rood stond. Niet dramatisch, maar kost wel rente en op is gewoon op! Zo weet ik ook dat een creditcard misschien niet zo slim is voor mij!
    "City of light, city of magic!"

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Maar het is ook meer je persoonlijke voorkeur, zo heb ik ook geregeld dat ik niet meer rood kan staan, omdat ik gewoon steeds rond de 100 Euro rood stond. Niet dramatisch, maar kost wel rente en op is gewoon op! Zo weet ik ook dat een creditcard misschien niet zo slim is voor mij!
    Je kunt bij de meeste creditcards ook zelf je bestedingslimiet aangeven per maand.

    Daarnaast ben ik het eens met Steven, als je een gat in je hand hebt moet je geen creditcard nemen.

  25. #25

    Standaard

    Dit artikel lijkt mij echt onzin...

    Wellicht dat er op een aantal NL-sites iets veranderd gaat worden maar wereldwijd blijft de CC gewoon een betaalmiddel op internet hoor. Er zal heus wel eens wat fout gaan met fraude enz maar dat weegt niet op met de vele miljarde die er jaarlijkss doorheen gaan middels de diverse CC's

    En als dit nu in een toonaangevende krant (NYT, WSJ, FA, FT) voor het eerst werd gemeld zou ik er nog misschien wel in geloven maar kom op zeg.....het brabants dagblad...
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •