Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 163 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Gaan de dvd's eigenlijk ook los verschijnen?

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Gaan de dvd's eigenlijk ook los verschijnen?
    Zijn iig nog niet aangekondigd.

    En vraag het me trouwens ook af. Je kan de complete box incl. verzenden voor 84 euro kopen, waarom zou je dan nog graag losse uitgaves willen kopen??

    Ik neem iig aan dat ze, als ze deze uitgaves ook los gaan verkopen, er geen 5 euro voor gaan vragen
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Je mag je wel een 'Master' noemen als je deze set in je collectie hebt staan. Echt schitterend zeg . En zo'n 90 dollar inclusief voor zo'n prachtige set is geen cent teveel denk ik.
    Je vergeet alleen voor de makkelijkheid dat als je hem bij amazon besteld je bijna 100% douanekosten aan je broek hebt hangen
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Gaan de dvd's eigenlijk ook los verschijnen?
    Zijn iig nog niet aangekondigd.

    En vraag het me trouwens ook af. Je kan de complete box incl. verzenden voor 84 euro kopen, waarom zou je dan nog graag losse uitgaves willen kopen??

    Ik neem iig aan dat ze, als ze deze uitgaves ook los gaan verkopen, er geen 5 euro voor gaan vragen
    Maar het kan zijn dat je niet alle DVD's wil hebben.

    Ik ben enkel en alleen geinteresseerd in het feit of Vertigo nu WEL de originele
    soundtrack heeft!

    De huidige DVD is wat dat betreft een grote schande.
    Die bevat alleen de nieuwe 5.1 track met nieuwe Foly track.
    Prachtig voor de muziek, maar eigenlijk onaanvaardbaar voor de ultieme
    Vertigo ervaring.
    Vooral als je hem, zoals ik, op video heb MET originele audio.
    Maar ja, dan wel weer 1.33:1
    Ik heb al wel eens zitten piekeren of het mogelijk om het beeld van de DVD
    te combineren met het geluid van de TV opname, in de computer.
    En dan gewoon een nieuwe DVD fikken.

    Maar als Vertigo nu opnieuw uitgebracht wordt MET originele audio, dan sta ik in de rij!
    Maar de oude uitgave had dat al moeten hebben natuurlijk.
    Het frustrerende was vooral dat de originele audio wel op de DVD stond, maar dan in het frans of zo.
    Nou ja...

    Schande, schande, schande.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Je mag je wel een 'Master' noemen als je deze set in je collectie hebt staan. Echt schitterend zeg . En zo'n 90 dollar inclusief voor zo'n prachtige set is geen cent teveel denk ik.
    Je vergeet alleen voor de makkelijkheid dat als je hem bij amazon besteld je bijna 100% douanekosten aan je broek hebt hangen
    Maar bij DVDPacific zetten ze niet de goede waarde op het pakketje :wink: .

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Je mag je wel een 'Master' noemen als je deze set in je collectie hebt staan. Echt schitterend zeg . En zo'n 90 dollar inclusief voor zo'n prachtige set is geen cent teveel denk ik.
    Je vergeet alleen voor de makkelijkheid dat als je hem bij amazon besteld je bijna 100% douanekosten aan je broek hebt hangen
    Maar bij DVDPacific zetten ze niet de goede waarde op het pakketje :wink: .
    Maar bij pacific heb je hem niet voor 90 dollar incl.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Je mag je wel een 'Master' noemen als je deze set in je collectie hebt staan. Echt schitterend zeg . En zo'n 90 dollar inclusief voor zo'n prachtige set is geen cent teveel denk ik.
    Je vergeet alleen voor de makkelijkheid dat als je hem bij amazon besteld je bijna 100% douanekosten aan je broek hebt hangen
    Maar bij DVDPacific zetten ze niet de goede waarde op het pakketje :wink: .
    Maar bij pacific heb je hem niet voor 90 dollar incl.
    Mmm...

    Alfred Hitchcock: The Masterpiece Collection:
    Order sub-total: $83.20
    (*) Shipping: $5.98 (1 items)
    (**) Total: $89.18 (USD)

    Maar ik kan me vergissen.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Je mag je wel een 'Master' noemen als je deze set in je collectie hebt staan. Echt schitterend zeg . En zo'n 90 dollar inclusief voor zo'n prachtige set is geen cent teveel denk ik.
    Je vergeet alleen voor de makkelijkheid dat als je hem bij amazon besteld je bijna 100% douanekosten aan je broek hebt hangen
    Maar bij DVDPacific zetten ze niet de goede waarde op het pakketje :wink: .
    Maar bij pacific heb je hem niet voor 90 dollar incl.
    Mmm...

    Alfred Hitchcock: The Masterpiece Collection:
    Order sub-total: $83.20
    (*) Shipping: $5.98 (1 items)
    (**) Total: $89.18 (USD)

    Maar ik kan me vergissen.
    Een klein beetje maar. Je betaalt per extra dvd die je besteld nog eens 0,99 dollar bij. Die 5,98 is alleen het beginbedrag.
    Bij pre-orders hebben ze nog niet automatisch ingevoerd dat de set uit meer dvds (zwaarder is) bestaat.

    Maar je mag er dus nog 14 dollar bij optellen
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  9. #59

    Standaard

    Ok, dan heb ik me vergist. Bedankt voor de informatie.

    Nieuwe uitspraak: 105 dollar inclusief is (nog steeds) geen cent teveel voor deze prachtige set 8) .

  10. #60

    Standaard

    Is niemand het met me eens wat Vertigo betreft?

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Is niemand het met me eens wat Vertigo betreft?
    Wat ik heb begrepen uit het "boekje" bij mijn vertigo dvd, en wat ook op de commentaar track te beluisteren valt, zijn de originele opnamesessies van de orkestuitvoering met de Engelse dirigent Muir Mathieson, gebruikt. De restaurateurs hebben deze gedigitaliseerd. Zodat ze ook uit moderne luidsprekers goed zouden klinken. Op het digitaliseren van de oude mono track naar een 2.0 track wordt door nogal wat mensen kritiek geleverd. Ik kan het niet vergelijken want ik heb geen video met de oude mono-track. Verder lijkt het me dus afhankelijk van waar je het op afspeelt.

    Maar zoals zolangzamerhand wel bekend ben ik geen echte beeld en geluid freak en let er niet al te veel op. Wat niet wil zeggen dat ik de soundtrack van Vertigo niet een van de beste vind die er bestaan. Ik heb zelfs al eens overwogen om een boek over de score van Vertigo te kopen, maar was me iets te kostbaar. 120 $ geloof ik.

  12. #62

    Standaard

    Het gaat niet om de score maar om de foley track. Zo was bijvoorbeeld de scene in het bos oorspronkelijk onwezenlijk stil (staat zelfs in het script). Harris en Katz hebben daar bij hun restauratie allerlei vogelgeluiden aan toegevoegd en zo Hitchcock's oorspronkelijke bedoeling geweld aan gedaan. Hetzelfde geldt voor een aantal andere scenes.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Is niemand het met me eens wat Vertigo betreft?
    Wat ik heb begrepen uit het "boekje" bij mijn vertigo dvd, en wat ook op de commentaar track te beluisteren valt, zijn de originele opnamesessies van de orkestuitvoering met de Engelse dirigent Muir Mathieson, gebruikt. De restaurateurs hebben deze gedigitaliseerd. Zodat ze ook uit moderne luidsprekers goed zouden klinken. Op het digitaliseren van de oude mono track naar een 2.0 track wordt door nogal wat mensen kritiek geleverd. Ik kan het niet vergelijken want ik heb geen video met de oude mono-track. Verder lijkt het me dus afhankelijk van waar je het op afspeelt.

    Maar zoals zolangzamerhand wel bekend ben ik geen echte beeld en geluid freak en let er niet al te veel op. Wat niet wil zeggen dat ik de soundtrack van Vertigo niet een van de beste vind die er bestaan. Ik heb zelfs al eens overwogen om een boek over de score van Vertigo te kopen, maar was me iets te kostbaar. 120 $ geloof ik.
    Met alle respect, maar je hebt i.d.d. weinig kaas gegeten van geluid e.d.!

    ALLE muziek en geluid van een film moet gedigitaliseerd worden om op DVD te kunnen
    zetten!
    Dat heeft helemaal niets te maken met moderne luidsprekers.
    Van Vertigo bestond alleen nog maar een soundtrack met daarop de muziek en de foley
    geluiden samengevoegd.

    Opeens vonden ze ergens een mooie stereo opname van de muziek.
    Maar om die te kunnen gebruiken moesten dus alle foley geluiden, voetstappen,
    auto geluiden, dichtslaande deuren, zee-geluiden, vogels enz., opnieuw maken.
    En iedere zichzelf respecterende filmfan is daar natuurlijk op tegen.
    Zeker als je zoals ik Vertigo tientallen keren hebt gezien als ik, MET de originele
    mono-track.

    Vrijwel iedere verandering valt dan meteen op.

    Hadden ze nou gewoon die originele track er OOK opgezet i.p.v. die stopzinnige
    andere talen, die WEL in mono en origineel zijn(!), dan had je mij niet horen klagen.
    Dan kun je kiezen voor het 1 of het ander.
    Dus of origineel in mono, of de muziek fantastisch in stereo maar helaas met nieuwe
    geluiden.


    Met de nieuwe DVD van "The good, the bad and the ugly" is iets soortgelijks
    aan de gang.
    Ook daar hadden ze de originele soundtrack op moeten zetten, zowel italiaans
    als engels.

  14. #64

    Standaard

    Met alle respect, maar je hebt i.d.d. weinig kaas gegeten van geluid e.d.!

    ALLE muziek en geluid van een film moet gedigitaliseerd worden om op DVD te kunnen
    zetten!
    Dat heeft helemaal niets te maken met moderne luidsprekers.
    Dit verzin ik dus niet zelf maar staat in het 'boekje' bij de dvd.
    Ik denk dat ik de film nog maar eens ga bekijken met een van de buitenlandse mono tracks en de stereo track en dan vergelijken. Vogelgeluiden toevoegen waar ze er eerst niet waren gaat wel een beetje ver.

  15. #65

    Standaard

    De originele Engelstalige mono soundtrack is door Universal vernietigd in de jaren 60 (met toestemming van Hitchcock overigens). De geluidstracks van de beschikbare Engelstalige prints waren ongetwijfeld in zo'n slechte conditie dat het restauratieteam wel gedwongen was een nieuwe soundtrack te recreeren. Dat ze daarbij gebruik maakten van de net gevonden stereo muziekbanden was begrijpelijk (deze dekten de lading overigens maar voor 90%). Dat ze wat te fantasievol bij de nieuwe foleytrack zijn geweest is jammer. Maar het zij ze vergeven want zonder het werk van James Katz en Robert Harris was Vertigo ueberhaupt niet meer toonbaar geweest en een DVD meer dan waarschijnlijk nog steeds MIA.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Dat ze wat te fantasievol bij de nieuwe foleytrack zijn geweest is jammer. Maar het zij ze vergeven want zonder het werk van James Katz en Robert Harris was Vertigo ueberhaupt niet meer toonbaar geweest en een DVD meer dan waarschijnlijk nog steeds MIA.
    Ze hebben zeker erg goed werk verricht en ook bij een aantal andere films zoals My fair Lady bijvoorbeeld.
    De kleuren zien er veel beter uit in de gerestaureerde versie van vertigo. Zoals bijvoorbeeld de scene met de bloemen winkel. En hebben ze niet ook associate producer Herbert Coleman (commentaar track) gevraagd om te adviseren over wat wel of niet toe te voegen zoals het oorspronkelijk bedoeld was?

  17. #67

    Standaard

    Ziet uit als een hele mooie set, maar tis zoveel geld in 1 keer
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Met alle respect, maar je hebt i.d.d. weinig kaas gegeten van geluid e.d.!

    ALLE muziek en geluid van een film moet gedigitaliseerd worden om op DVD te kunnen
    zetten!
    Dat heeft helemaal niets te maken met moderne luidsprekers.
    Dit verzin ik dus niet zelf maar staat in het 'boekje' bij de dvd.
    Ik denk dat ik de film nog maar eens ga bekijken met een van de buitenlandse mono tracks en de stereo track en dan vergelijken. Vogelgeluiden toevoegen waar ze er eerst niet waren gaat wel een beetje ver.
    Wederom met alle respect, maar in die boekje staat veelal complete wartaal!

    Net als bij MGM die steevast beweert dat een bepaalde DVD anamorphic is
    terwijl dat gewoon niet het geval is.
    Ook bij 1.85:1 films zeggen ze dan dat we 40% meer beeld hebben in de widescreen
    versie ten opzichte van een 4:3 versie.
    Maardie 40 % geldt alleen maar bij 2.35:1 films.
    Het plaatje dat ze erbij afbeelden is vaak 2.35:1, ongeacht het beeldformaat
    van de film.

    Check vooral de buitelandse tracks, en hoor de verschillen.
    Meteen in het begin luisteren naar de gunshots, totaal anders!

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    De originele Engelstalige mono soundtrack is door Universal vernietigd in de jaren 60 (met toestemming van Hitchcock overigens). De geluidstracks van de beschikbare Engelstalige prints waren ongetwijfeld in zo'n slechte conditie dat het restauratieteam wel gedwongen was een nieuwe soundtrack te recreeren. Dat ze daarbij gebruik maakten van de net gevonden stereo muziekbanden was begrijpelijk (deze dekten de lading overigens maar voor 90%). Dat ze wat te fantasievol bij de nieuwe foleytrack zijn geweest is jammer. Maar het zij ze vergeven want zonder het werk van James Katz en Robert Harris was Vertigo ueberhaupt niet meer toonbaar geweest en een DVD meer dan waarschijnlijk nog steeds MIA.
    Er zijn/waren genoeg bioscoop-prints in de wereld MET de monotrack.
    Die hadden ze ook op kunnen poetsen en als alternatief kunnen aanbieden op de DVD.
    Of het geluid va diverse prints combineren.
    Van mijn part hadden ze de sountrack van een video-opname gebruikt!

    Iedereen blij!

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Er zijn/waren genoeg bioscoop-prints in de wereld MET de monotrack.
    Hoe weet jij dat? Als je leest hoeveel moeite het Katz en Harris kostte om aan bruikbare elementen voor hun restauratie te komen lijkt me dat wat twijfelachtig.

    Die hadden ze ook op kunnen poetsen en als alternatief kunnen aanbieden op de DVD.
    Katz en Harris hebben Vertigo niet voor DVD gerestaureerd. Dit was een echte filmrestauratie met als doel de film weer in de bioscoop te kunnen vertonen en niet een naar verhouding simpele digitale opschoningsbeurt voor een DVD release. Voor de filmrestauratie waren de beschikbare Engelstalige monotracks in 1996 niet bruikbaar.
    Universal heeft overigens in de afgelopen jaren wel een nieuwe audio restauratie uitgevoerd op Vertigo, (en Rear Window en Psycho). Geen idee of die nieuwe track op de nieuwe DVD zal verschijnen.

    Edit: Het beeld van Vertigo (en een groot aantal andere Universal Hitchcock titels) is in 2000 nogmaals digitaal onder handen genomen door Cinesite. Ik neem aan dat dit gebeurde met het oog op een toekomstige DVD re-release. Als van de komende release de beeldkwaliteit gelijk is aan de stukjes Vertigo die te zien zijn in de Cutting Edge docu dan is het om van te smullen.
    Zie Cinesite's site voor titels: http://www.cinesite.co.uk/?1441&0&3530
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Er zijn/waren genoeg bioscoop-prints in de wereld MET de monotrack.
    Hoe weet jij dat? Als je leest hoeveel moeite het Katz en Harris kostte om aan bruikbare elementen voor hun restauratie te komen lijkt me dat wat twijfelachtig.

    Die hadden ze ook op kunnen poetsen en als alternatief kunnen aanbieden op de DVD.
    Katz en Harris hebben Vertigo niet voor DVD gerestaureerd. Dit was een echte filmrestauratie met als doel de film weer in de bioscoop te kunnen vertonen en niet een naar verhouding simpele digitale opschoningsbeurt voor een DVD release. Voor de filmrestauratie waren de beschikbare Engelstalige monotracks in 1996 niet bruikbaar.
    Universal heeft overigens in de afgelopen jaren wel een nieuwe audio restauratie uitgevoerd op Vertigo, (en Rear Window en Psycho). Geen idee of die nieuwe track op de nieuwe DVD zal verschijnen.

    Edit: Het beeld van Vertigo (en een groot aantal andere Universal Hitchcock titels) is in 2000 nogmaals digitaal onder handen genomen door Cinesite. Ik neem aan dat dit gebeurde met het oog op een toekomstige DVD re-release. Als van de komende release de beeldkwaliteit gelijk is aan de stukjes Vertigo die te zien zijn in de Cutting Edge docu dan is het om van te smullen.
    Zie Cinesite's site voor titels: http://www.cinesite.co.uk/?1441&0&3530
    Wel vreemd dat ze zo lang wachten met het uitbrengen van die restauraties op DVD!

    Ik kan me niet voorstellen dat er van alle prints van Vertigo die er in de wereld zijn, zowel
    bij bioscopen, archieven, film musea en particulieren niet 1 goede track samen te stellen is.
    Van mijn part is de kwaliteit veel minder dan de huidige track, maar als alternatief
    vind ik dat gewoon onmisbaar.

    Desnoods hadden ze soundtracks van video-opnamen kunnen gebruiken en die
    dan zwaar onder handen nemen.

  22. #72

    Standaard

    Koop het boek "Vertigo: The Making of a Hitchcock Classic" van Dan Auiler. Staat een heel hoofdstuk in over de restauratie van Katz en Harris en de moeilijkheden die ze ondervonden.

    Wel vreemd dat ze zo lang wachten met het uitbrengen van die restauraties op DVD!
    Tja, de originele R1 Hitchcock DVD's zijn uit 1998 en 1999 dus ik begrijp Universal wel dat ze niet direct in 2001 weer nieuwe DVD's uit hebben gebracht maar een paar jaartjes hebben gewacht.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Koop het boek "Vertigo: The Making of a Hitchcock Classic" van Dan Auiler. Staat een heel hoofdstuk in over de restauratie van Katz en Harris en de moeilijkheden die ze ondervonden.

    Wel vreemd dat ze zo lang wachten met het uitbrengen van die restauraties op DVD!
    Tja, de originele R1 Hitchcock DVD's zijn uit 1998 en 1999 dus ik begrijp Universal wel dat ze niet direct in 2001 weer nieuwe DVD's uit hebben gebracht maar een paar jaartjes hebben gewacht.
    Dat boek heb ik, uiteraard!

    Ik begrijp de moeilijkheden, maar toch.....

  24. #74

    Standaard

    Universal Pictures have announced the UK Region 2 DVD release of The Hitchcock Collection on 17th October 2005. SIR ALFRED Joseph Hitchcock was known as the Master of Suspense and 25 years after his death, he still remains the most imitated filmmaker of all time. He told his stories through intelligent plots, witty dialogue and a healthy dose of mystery and murder. In doing so, he inspired a new generation of filmmakers and revolutionised the thriller genre. On 17th October 2005 Universal Pictures will be paying homage to this movie legend with the release of a stunning new special edition of ’Psycho’ – arguably Hitchcock’s most celebrated work – along with the re-release of 15 other of his classic productions.

    Retailing at £19.99, ‘Psycho’ will be released in fabulous red mirri board packaging together with a bonus disc, ‘The Hitchcock Legacy’, incorporating Masters of Cinema: Alfred Hitchcock and American Film Institute Salute to Alfred Hitchcock.

    Available at just £9.99 the other Hitchcock titles comprise such all-time classics as ‘The Birds’ in which the inexplicable attack on the residents of Bodega Bay by birds of all shapes and sizes produces some of the most terrifying scenes ever committed to celluloid; ‘Vertigo’, hailed by critics as Hitchcock's ultimate masterpiece and featuring a bravura performance by James Stewart as a troubled detective pathologically afraid of heights and obsessed with a lost love and her look-alike and ‘Rear Window’, a witty and macabre tale of voyeurism and murder in which Jimmy Stewart is teamed this time with Grace Kelly. Also available: ‘Family Plot’, ‘Saboteur’, ‘Shadow of a Doubt’, ‘The Man Who Knew Too Much’, ‘Frenzy’, ‘Marnie’, ‘The Trouble With Harry’, ‘Rope’, ‘Torn Curtain’, ‘Mr and Mrs Smith’ and ‘Foreign Correspondent’.

    In addition to the single releases, a very special 15 disc Alfred Hitchcock Collection Box Set (14 titles plus bonus features disc) will also be released in November.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  25. #75

    Standaard

    Alfred Hitchcock: The Masterpiece Collection is vandaag verzonden door Pacific

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •