De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: 16:9 of 4:3?

  1. #1

    Standaard 16:9 of 4:3?

    Ik heb boys from brazil pas gekocht. Er staat op het hoesje dat het 4:3 formaat is. Maar de film staat er eigenlijk wel in 16:9 op, maar je kunt hem niet fullscreen afspelen op een breedbeeld tv, dus gewoon 16:9 formaat, omdat dan de ondertiteling wegvalt. Het is dus zo dat je het hele beeld ziet, met aan alle kanten een zwarte balk, ofwel gewoon een doorlopende zwarte rand om het hele scherm heen. De tv zoomt dan automatisch zo in, dat het hele beeld gevuld wordt, zonder dat beeld verloren gaat. Alleen dan valt dus wel de ondertiteling weg, en ik vind ondertiteling toch wel handig. Best frustrerend
    Iemand een oplossing? Bedankt!

  2. #2

  3. #3
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    gewoon je tv op breedbeeld zetten ipv hem automatisch laten zoeken nar de beste beeld configuratie.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    ehhh waar dan?

  5. #5

    Standaard

    De DVD van The Boys of Brazil is 1.85:1 niet anamorf (4:3) en bij het plaatsen van de ondertiteling is daar geen rekening mee gehouden. Daarom heb je problemen met de ondertitels.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    De DVD van The Boys of Brazil is 1.85:1 niet anamorf (4:3) en bij het plaatsen van de ondertiteling is daar geen rekening mee gehouden. Daarom heb je problemen met de ondertitels.
    Boycotten dit soort releases.... :x

  7. #7

    Standaard

    Je hebt toch niet hoop ik de Video Film Express release?
    Die zijn wel goedkoop.....en in de meeste gevallen een miskoop
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    De DVD van The Boys of Brazil is 1.85:1 niet anamorf (4:3) en bij het plaatsen van de ondertiteling is daar geen rekening mee gehouden. Daarom heb je problemen met de ondertitels.
    Das behoorlijk bagger
    Ach ja hij was toch maar drie euro. Volgende keer zal ik er op letten als ik een dvd koop.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •