De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Yamaha HTIB-305 of iets anders ? ( Update, Mordaunt-Short )

    Ik ben nu zelf aan het orienteren naar een HT-set en heb een beperkt budget om mee te werken. Dat ligt rond de 500-700 Euro.

    Het gaat om een Reciever en boxen. Dus ben ik wat gaan rondkijken naar kant en klaar setjes. Het oog is gevallen op de HTIB-350 van Yamaha.



    Deze bestaat uit de RX-V557 Reciever en de NS-P430 Speakerset.
    Ik weet dat het niet heel veel is, heel wat anders dan de Dali+Cambridge, maar dat moet het ook niet zijn. De 557 is een goede reciever en met deze set zou ik willen beginnen om langzaam aan up te graden.

    Wat zijn de ervaringen met deze set ? Of heeft er iemand anders nog suggesties voor start setjes met een degelijke reciever en adequate boxenset?

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Yamaha HTIB-305 of iets anders ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Theebag
    met deze set zou ik willen beginnen om langzaam aan up te graden.
    Met deze gedachte is dit de beste optie die je heb. :wink:
    Je begin immers redelijk en vanuit deze set heb je tal van mogelijkheden tot upgraden.

  3. #3

    Standaard

    Lijkt me een goede keus. Zeker de versterker!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #4

    Standaard

    Idd, een goede keuze om later uit te breiden.
    als eerste upgrade meteen de bijgeleverde kabels vervangen en gezien je upgrade plannen, denk aan QED speakerkabel. Komt de bijgelverde speakers enorm ten goede en je hebt er ook wat aan bij een speakerupgrade. Maar zeker een heel mooi begin!

  5. #5

    Standaard Update

    Ik ben ook weer langs mijn lokale Hi-fi winkel ( Die ons de Dali+Cambridge set verkocht heeft ) gegaan en hij kon iets heel goed aanbieden.

    4*Mordaunt-Short 912 Speakers
    1*Mordaunt-Short 905 Center
    1*Mordaunt-Short 907 Subwoofer

    Dit in totaal voor €600. Een zeer scherpe prijs want de 912 gaat eruit en de Belgische importeur heeft daarom een aktie.

    Hierbij moet nog een versterker, die wil ik rond de 400 houden. Ik heb de 902 ( kleiner broertje van de 912 ) Al met een Marantz SR4400 gehoort en dat klonk heel goed. Zijn er nog aanrader voor deze M-S set ?

    De Marantz SR4500, Denon 1905, Yamaha RX-V557, ... ?

    Dit is wat meer dan m'n max budget van 700 maar ik kan het optrekken naar een kleine €1000.

  6. #6

    Standaard

    Als het een goede audio winkel is (gaan we maar even van uit) kun je vragen of je de aangeboden speakers eens mag horen in combinatie met de genoemde receivers, dan kun je zelf de verschillen horen en een juiste keuze maken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •