Pagina 3 van 62 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1528 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    zet ook maar een vinkje achter mijn naam!
    ik moet nog effe opmeten welke lengtes ik nodig heb, maar ik ga voor de S.A. (misschien Micro voor de rears maar daar kom ik op terug) en een sub-kabel.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier Gunther
    deze tekst over de silver micro haal ik van de QED site af:
    This is a smaller cross section version of the Silver Anniversary speaker cable that has been designed to suit the rear speakers of a multi-channel Home Cinema System. It is silver plated and designed to compliment the tonality of front speakers utilising Silver Anniversary speaker cable.
    Hier zeggen ze dus dat de silver micro eigenlijk niet bedoeld is voor de frontspeakers!?!
    zal ik dan voor de fronts silver anniversary nemen en rears silver micro?
    Nu ga ik twijfelen, ik heb de 30m SA nodig voor mijn rears, maar als ik dit lees zou dit ook al moeten voldoen?
    Turn around and feel the vibe.....

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Roger, maar kan dat in de praktijk eigenlijk wel? De kabel moet dus aan het einde splitten (signaalverlies?), dan in twee delen nog ff doorlopen en dan aan elk uiteinde een banaan. Daarnaast lijkt de oplossing om gewoon een stukje QED SA tussen de HF- en LF-aansluiting te monteren me het effect van de Airlocks weer teniet te doen. Of niet?
    Moondust, airlocks zijn er om te voorkomen dat de kabel gaat corroderen en zoveel mogelijk contact maakt. Echter met een goede banaan valt IMHO het contact verhaal weg en blijft over het feit dat de kabel niet kan corroderen. Wat Roger volgens mij gewoon wil is het stukje metaal vervangen door een stukje QED kabel. Als hij de kabel met airlocks wil, moet hij dus zorgen dat er een het uiteinde van de kabel een soort U komt met elk uiteinde een airlock.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier Gunther
    deze tekst over de silver micro haal ik van de QED site af:
    This is a smaller cross section version of the Silver Anniversary speaker cable that has been designed to suit the rear speakers of a multi-channel Home Cinema System. It is silver plated and designed to compliment the tonality of front speakers utilising Silver Anniversary speaker cable.
    Hier zeggen ze dus dat de silver micro eigenlijk niet bedoeld is voor de frontspeakers!?!
    zal ik dan voor de fronts silver anniversary nemen en rears silver micro?
    Nu ga ik twijfelen, ik heb de 30m SA nodig voor mijn rears, maar als ik dit lees zou dit ook al moeten voldoen?
    volgens QED zelf wel ja, maar ik denk dat het ook afhankelijk is van de combinatie receiver/speaker.
    Eigenlijk zou je het verschil eens moeten kunnen beluisteren om het zelf te beoordelen.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier Gunther
    deze tekst over de silver micro haal ik van de QED site af:
    This is a smaller cross section version of the Silver Anniversary speaker cable that has been designed to suit the rear speakers of a multi-channel Home Cinema System. It is silver plated and designed to compliment the tonality of front speakers utilising Silver Anniversary speaker cable.
    Hier zeggen ze dus dat de silver micro eigenlijk niet bedoeld is voor de frontspeakers!?!
    zal ik dan voor de fronts silver anniversary nemen en rears silver micro?
    Nu ga ik twijfelen, ik heb de 30m SA nodig voor mijn rears, maar als ik dit lees zou dit ook al moeten voldoen?
    volgens QED zelf wel ja, maar ik denk dat het ook afhankelijk is van de combinatie receiver/speaker.
    Eigenlijk zou je het verschil eens moeten kunnen beluisteren om het zelf te beoordelen.
    Ja idd. ik heb mijn frontstage aangesloten met SA, vandaar dat ik ook SA voor mijn rears wil, maar prijstechnisch gezien zijn die micro natuurlijk beter, maar of deze dan weer voldoen voor mijn rears? Ik wacht de prijzen gewoon af!
    Turn around and feel the vibe.....

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Roger, maar kan dat in de praktijk eigenlijk wel? De kabel moet dus aan het einde splitten (signaalverlies?), dan in twee delen nog ff doorlopen en dan aan elk uiteinde een banaan. Daarnaast lijkt de oplossing om gewoon een stukje QED SA tussen de HF- en LF-aansluiting te monteren me het effect van de Airlocks weer teniet te doen. Of niet?
    Moondust, airlocks zijn er om te voorkomen dat de kabel gaat corroderen en zoveel mogelijk contact maakt. Echter met een goede banaan valt IMHO het contact verhaal weg en blijft over het feit dat de kabel niet kan corroderen. Wat Roger volgens mij gewoon wil is het stukje metaal vervangen door een stukje QED kabel. Als hij de kabel met airlocks wil, moet hij dus zorgen dat er een het uiteinde van de kabel een soort U komt met elk uiteinde een airlock.
    Ik bedoel Roger in de zin van "begrepen", hehe. Maar ik snap je verhaal wel, een afsplitsing aan elke + en elke - zou de beste oplossing zijn, maar ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is. Indien dat niet kan, dan zie ik voor me dat ik naast QED SA met airlocks (op de HF aansluiting van de speaker) ik de HF-aansluiting met de LF-aansluiting verbind d.m.v. een klein stukje QED SA (zonder airlocks uiteraard).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Moondust
    40 mtr Silver Anniversary
    24 Airlocks
    Even voor de duidelijkheid, ik wil natuurlijk de kabels afgemonteerd hebben met airlocks, dat kan ik niet zelf. Echter de lengtes van alle kabels weet ik nog niet precies, maar zal het opgeven zodra de powerbuy daadwerkelijk doorgaat. Het hangt namelijk nog af van de keuze voor een DLP-RPTV of een projector.

  7. #57
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Echter met een goede banaan valt IMHO het contact verhaal weg.
    Waarom Edgar ?

  8. #58
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Even voor de duidelijkheid, ik wil natuurlijk de kabels afgemonteerd hebben met airlocks, dat kan ik niet zelf. Echter de lengtes van alle kabels weet ik nog niet precies.
    Dit begreep ik al maar in totaal heb je wel die 40 mtr nodig neem ik aan.
    Dit om een indicatie te krijgen van het bedrag waar we aan gaan komen.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Echter met een goede banaan valt IMHO het contact verhaal weg.
    Waarom Edgar ?
    Omdat bij een goede banaan (mits goed aangelsoten uiteraard :wink: ) het contact ook zo goed als maximaal is. Volgens mij maakt het dan voor het contact en daarmee het signaal niet uit of je wel of geen airlock hebt.

    Maar nogmaals, dat is MHO, als het wel verschil maakt zal ik de laatste zijn die bij dit standpunt blijft. Ik heb zelf geen ervaring met airlocks, dus als iemand mij verteld dat dat wel verschil uitmaakt ben ik zeer benieuwd om dat toch eens te gaan beluisteren en indien nodig mijn mening aan te passen.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba

    Kan iemand me wat advies geven als ik m'n (nog steeds bij de importeur vertoevende ) dvd speler analoog wil gaan aansluiten. Ik gebruik al een QED Qunex 75 Signature als coax.

    Bedankt.
    Iemand nog wat advies voor betaalbare interlinks?

    Overigens nog geen terugkoppeling van dealer.

    Keep you all posted.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #61
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Omdat bij een goede banaan (mits goed aangelsoten uiteraard :wink: ) het contact ook zo goed als maximaal is. Volgens mij maakt het dan voor het contact en daarmee het signaal niet uit of je wel of geen airlock hebt. .
    Er zou wel degelijk verschil zijn in het contact gedeelte Edgar maar of dat ook daadwerkelijk terug te horen is weet ik niet.

    Voorbeeld van QED Airlock

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Iemand nog wat advies voor betaalbare interlinks?
    Van QED zijn ze allemaal goed.

    Maargoed, wat dacht je van de Qunex 3. :wink:

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Iemand nog wat advies voor betaalbare interlinks?
    Van QED zijn ze allemaal goed.

    Maargoed, wat dacht je van de Qunex 3. :wink:
    Weet je ook wat die kost in oudhollandse Euro's? Omrekenen van ponden naar Euro's is een van de (vele) dingen waar ik minder goed in ben.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #64
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Iemand nog wat advies voor betaalbare interlinks?
    Van QED zijn ze allemaal goed.

    Maargoed, wat dacht je van de Qunex 3. :wink:
    Weet je ook wat die kost in oudhollandse Euro's? Omrekenen van ponden naar Euro's is een van de (vele) dingen waar ik minder goed in ben.
    Nee nog niet.

  15. #65

    Standaard

    Ik heb deze thread even sticky gemaakt, zodat ie mooi bovenaan blijft staan tot de powerbuy afgerond, dan wel afgeblazen is.

  16. #66

    Standaard

    Johan, ik heb aan de lijst nog even een subwooferkabel voor mijzelf toegevoegd...

  17. #67

    Standaard

    Johan, werk jij ook de totaallijst bij? Want ik zie de 24 Airlocks van Moondust er niet bij staan en weet ook niet of de hoeveelheid Silver Anniversary klopt.

  18. #68
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Johan, werk jij ook de totaallijst bij? Want ik zie de 24 Airlocks van Moondust er niet bij staan en weet ook niet of de hoeveelheid Silver Anniversary klopt.
    Ik houd hem inderdaad bij.
    Die 24 Airlocks ben ik niet vergeten maar het was nog niet bekend hoeveel mtr kabel ie nodig had en voor de kabels met Airlocks is dat wel noodzakelijk.
    Zodra dat bekend is wordt dat aantal mtr weer van het totaal S.A afgetrokken en bij de kabel incl Airlocks geplaatst.
    Maar mocht ik een fout maken dan hoor ik dat graag natuurlijk.

    De lijst is vanaf hier helemaal up to date en vor zover ik kan zien klopt ook het aantal meters S.A speakerkabel.
    Zoniet, tip me. :wink:

  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba

    Weet je ook wat die kost in oudhollandse Euro's? Omrekenen van ponden naar Euro's is een van de (vele) dingen waar ik minder goed in ben.
    Met simpel omrekenen via de koerslijsten ben je er nog niet.
    De NL prijzen kunnen van zichzelf al anders zijn dan de UK prijzen en dus ook de omgerekende prijs kan anders zijn.
    Dit kan in bepaalde gevallen best veel schelen.

  20. #70

    Standaard

    Ik heb de QED Silver Anniversary Bi-wiring kabel (zonder connectoren) 2x 11 meter nodig. Ik heb deze nog niet op de lijst zien staan.

  21. #71
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xyborg
    Ik heb de QED Silver Anniversary Bi-wiring kabel (zonder connectoren) 2x 11 meter nodig. Ik heb deze nog niet op de lijst zien staan.
    De lijst is verre van compleet omdat de laatst recente prijslijst nog niet binnen is maar het complete QED gamma is leverbaar. :wink:
    Ik zal je erbij zetten.

  22. #72

    Standaard

    dit is mijn aansluiting:
    waarschijnlijk net zoals iedere speaker heeft.


    Ik kan hier banana's op kwijt, dat weet ik zeker.
    Maar die airlocks, ik zou het niet weten?

    Wie kan me helpen, en wat scheelt het ongeveer in de prijs bij banana's of airlocks?

    Ik ga trouwens voor de bronze special edition kabel.

  23. #73
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De banaan Airlocks zijn gewoon hetzelfde kwa model en afmetingen als een "normale " banaanplug.
    Die kan je dus gewoon plaatsen.
    Het verschil zit hem alleen in de manier waarop de kabel aan de plug wordt gemonteerd.


    Alle goede banaan pluggen zitten ongeveer rond die prijs naar mijn weten.
    Zelf gebruik ik ze van WBT maar die kosten wel wat duurder met ruim €13 per stuk..

  24. #74

    Standaard

    ok heb net even dit topicopnieuw gelezen, en een airlock IS dus een banaanstekker!!?? Dit klopt toch?

    de enige andere aansluitmogelijkheid is dus een spade.

    wanneer moet je een spade wel of niet gebruiken?

  25. #75
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier Gunther
    ok heb net even dit topicopnieuw gelezen, en een airlock IS dus een banaanstekker!!?? Dit klopt toch?
    Ja, zie het als een luxe banaan die een beter contact oppervlak zou hebben als een normale banaan.
    de enige andere aansluitmogelijkheid is dus een spade.
    wanneer moet je een spade wel of niet gebruiken?
    Naast de banaan heb je de spade ja.
    Het maakt niet uit wanneer je deze of de banaan moet gebruiken, het is maar net wat jezelf wilt.

Pagina 3 van 62 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •