Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.

Discussie: "Zingen" THX intro

  1. #1

    Standaard "Zingen" THX intro

    Hallo,

    Even een weetje over het THX intro geluid bij verscheidene films (Pearl Harbor, Alien, Willow etc) . Als je deze afspeelt hoor je wel eens bij verschillende HT sets dat het geluid als het ware gaat zingen zodra het THX geluid op z'n "hoogte" punt is. Hoe meer het geluid "zingt" hoe minder "THX" je set is. Hoe strakker het klinkt, hoe beter dus!

    Groeten!

  2. #2

    Standaard

    Hej.. Da's interessante info!

    Hoe kom je aan dit 'weetje'?
    Eric van Ballegoie

  3. #3

    Standaard

    Hallo Eric,

    Ik was bij een Rotel THX demo, zo'n eindversterker is dat. Icm B&W speakers van "maar" 1200 piek (voor het geluid). Het klonk echt rete strak, ongelofelijk. Dadaveke was er ook bij. We waren echt heel erg onder de indruk. Toen werd verteld over THX en wat hier in het begin van de thread stond geschreven. Ik natuurlijk meteen thuis getest, en ja, erg strak

    Groeten!

  4. #4

    Standaard

    Idd ik kan het bevestigen. Het geluid was ongelooflijk vet. Niet meer normaal. Het is echt een wannahave.

    Thuis ook ff het zingen van die thx getest, en idd lekker strak maar het kon toch nog stukken beter.

  5. #5

    Standaard

    wat bedoel je precies met 'zingen' kan je dat omschrijven?

    Mijn receiver is (zoals (bijna?) alle Yamaha producten) niet THX gecertificeerd maar ben wel benieuwd...

  6. #6

    Standaard

    Hoe kan ik dat ff omschrijven.
    Als het geluid van thx opkomt dat gaat van zacht naar hard, en dan blijft het even op een lengte doorgaan.
    Bij deze laatste moet het strak klinken en niet dat het geluid beweegt. Raskel weet het misschien beter te formuleren.

  7. #7

    Standaard

    Hallo,

    Wat je in principe moet horen is een strakke constante toon op het einde van de opbouw van het THX geluid, dus niet het gevoel hebben dat het geluid een beetje op en neer gaat als het ware. Ik krijg thuis altijd kippenvel met dat THX soundje krijg je ECHT het bios gevoel! Ik kan het helaas niet beter omschrijven.

    Groeten!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    Mijn receiver is (zoals (bijna?) alle Yamaha producten) niet THX gecertificeerd
    Dat Yamaha niet THX gecertificeert is zegt in principe niks over de kwaliteit van het product maar dat terzijde.

    Wel een handige tip, zal het zeker eens gaan uitproberen. Mischien dat het ook een handige feature is wanneer je nieuwe componenten gaat kopen, tijdens de luistertest eens de THX intro laten lopen

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Hallo,

    Wat je in principe moet horen is een strakke constante toon op het einde van de opbouw van het THX geluid, dus niet het gevoel hebben dat het geluid een beetje op en neer gaat als het ware. Ik krijg thuis altijd kippenvel met dat THX soundje krijg je ECHT het bios gevoel! Ik kan het helaas niet beter omschrijven.

    Groeten!
    't is duidelijk, thnx!

  10. #10

    Standaard

    Is er niet een DVD met van allerlei van deze introtjes ?? Vind die dingen altijd zo heftig klinken
    En bedankt voor de tip Raskel !

  11. #11

    Standaard

    Dat THX introotje klinkt goed op mijn HT
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  12. #12

    Standaard

    Er is zijn meerdere thx dvds waar meer van dit soort geluidsjes opstaan.
    ik heb er zelf een en het is echt kikke.

    Groeten Brimme

  13. #13

    Standaard

    nou ik weet niet, maar dat kan aan mij liggen hoor!! ik merk ook dat dit aan de DVD ligt, ik vind namelijk dat hij bij de grote producties zoals Starwars en T2 JD het veel beter en strakker klinkt dan bij pearl harbor, en als je daarvan uitgaat dan heb ik idd wel een hele goeie set voor een lage prijs
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  14. #14

    Standaard thx gercerteficeerd receiver!!!

    Een THX gecertificeerder eceiver wil helemaal niet zeggen dat een niet THX gecertificeerde receiver niet beter is.
    THX zijn een aantal regels waar Lucas heeft gezegt dat het aan die regels moet voldoen.

    O.A.

    minimaal 100 watt per kanaal
    5 identieke luidsprekers of dezelfde elementen in de speakers.
    Speakers moeten full range zijn.
    Subwoofer moet het bij 80 HZ overpakken op alle kanalen.
    en ga zo maar verder.

    Je hebt versterkers die niet THX goedgekeurd zijn maar veel beter zijn dan hele dure THX eindversterkers.
    THX betaal je ook voor, er gaat alleen al 20 procent van de verkoop prijs in dat kleine zegeltje zitten als het op je versterker zit.
    Ook leuk om te weten als je je systeem helemaal THX wil maken moet je ook THX gecerteficeerde speakers aanschaffen.
    THX speakers hebben een hele andere afstraling als gewone HIFI speakers, Dus probeer maar eens een Muziek cd op een THX luidspreker te draaien en je hoort dat het dus geen gehoor is.
    Maar inderdaad als je het THX intro draait op je instalatie dan kun je perfect testen of je speakers mooi stabiel blijven en dat je de goede opstelling hebt.
    Ik heb overegens wel een THX goedgekeurd systeem behalve mijn Luidsprekers niet!!!

    groetjes:


    Martin Senders

  15. #15

    Standaard

    Da's zeer humor ik speel nog gewoon in DD 2.0 af (Stereo dus )
    En bij mij klinkt die THX dus gewoon als een toon er zingt helemaal niks!

    Ik speel wel af met twee grote JBL zuilen! misschien dat dat nog scheelt... (Ben aan het sparen voor Betere HT, Receiver en 2 surround en 1 centerspeaker)

    Maar ik vind die THX sound wel wat hebben
    StarTrader

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michiel
    nou ik weet niet, maar dat kan aan mij liggen hoor!! ik merk ook dat dit aan de DVD ligt, ik vind namelijk dat hij bij de grote producties zoals Starwars en T2 JD het veel beter en strakker klinkt dan bij pearl harbor, en als je daarvan uitgaat dan heb ik idd wel een hele goeie set voor een lage prijs
    Tja, bij T2 en starwars hebben ze een custom made filmpje op de dvd gezet, klinkt wel ok maar minder "hard" als die van bv Pearl Harbor. Het zegt overigens niks of het een grotere productie is welk THX soundje ze erin stoppen. (Die Hard 1 en 2 hebben bv geen THX in het begin, maar zijn wel THX gecertificeerd).

  17. #17

    Standaard

    Als je een dynamisch systeem hebt, wat ook nog muzikaal is moet je de piano-demo van DTS maar eens draaien....

    Als het goed is, dan moet je het idee hebben dat je in de piano staat..... en de aanslagen met precisie natuurgetrouw kan volgen.

    Groet Bjorn

  18. #18

    Standaard

    Da's inderdaad een heerlijke en een van de betere intro's, krijg al kippevel bij de eerste aanslag. Op die momenten wordt het mij altijd weer duidelijk waarvoor ik het allemaal doe

  19. #19

    Standaard Demo's

    Is inderdaad heel erg interessant om met dit soort tracks je installatie te kunnen evalueren of afstellen. Ik heb de beroemde 'Ultimate DVD Silver' test-en setup DVD. Hier staan dan allemaal testgeluidjes en testpatronen op. Erg leuk allemaal maar ik zou eigenlijk een test-dvd willen hebben waar, naast die test-tonen ook bijvoorbeeld muziekstukken staan met een verklaring erbij. Die tonen zijn wel leuk natuurlijk, maar ik heb ooit een test-cd gehad waar er ook muziekstukken op stonden en een verhaal erbij waarin beschreven stond waar je op moet letten.
    Ik wil zoiets dus feitelijk wel hebben voor DVD. Is dat er?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  20. #20

    Standaard tipje!!

    voor degene die een dvd speler in z'n computer hebben ga maar eens naar www.google.com
    dat is een soort zoekmachine en tik maar eens in.

    Download vob thx

    dan kom je op allerlei links naar sides waar je diverse vob (dvd files) kan downloaden allemaal THX trailers die in de bioscopen worden gebruikt.
    Ze zijn compleet in 5.1 gemasterd etc etc.

    veel succes:


    martin senders

  21. #21

    Standaard

    Nu nog een manier op ze makkelijk op je stand-alone af te kunnen spelen via een gewone cd-r

  22. #22

    Standaard

    is het niet mogelijk vobjes op een cd-r te branden en dan af te spelen in stand-alone?

  23. #23

    Standaard

    Ik denk dat dat onderwerp een nieuwe thread waardig is, er bestaat wel zoiets als mini-dvd, vobs op een cd, maar het proces om dat te maken is erg moeilijk en duurt heel lang...

  24. #24

    Standaard Re: Demo's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Erg leuk allemaal maar ik zou eigenlijk een test-dvd willen hebben waar, naast die test-tonen ook bijvoorbeeld muziekstukken staan met een verklaring erbij feitelijk wel hebben Is dat er?
    Kijk eens op www.nuttersaudio.nl (importeur van oa Kimber Kable). Onder de link "nieuws" hadden zij het een tijdje terug over dit soort test dvd's

  25. #25

    Standaard Re: Re: Demo's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    Kijk eens op www.nuttersaudio.nl (importeur van oa Kimber Kable).
    Bedankt! Heb die lui gezien op die beurs in Veldhoven met hun audiophile cd's. Perfect gewoon! Alleen zijn ze niet scheutig met info op de website. Ik heb ze al een mail gestuurd om meer info te vragen. Zal eea doorgeven als ik het binnen heb.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •