Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies voor HT leek.

    Ik vroeg mij af wat ik kan doen met een 1000 euro voor een Surround set.
    TV/DVD speler heb ik al. Kan ik hier al iets deftigs mee kopen?

  2. #2

    Standaard

    De grote vraag is....Wat verwacht jij van deze set???
    Draai je veel audio of hou jij het puur bij films?

    Je heb de bekende AV-Packs van Yamaha, waar je voor een mooie prijs een DVD-speler, Receiver en 5.1 satteliet set kunt kopen. Dit is vooral interessant voor de mensen die alleen films kijken, audio leent zich slecht voor sattelieten (in deze prijsklasse). Harman/Kardon heeft ook vergelijkbare aanbiedingen en zo nu en dan zien je Marantz met een Mordaunt 5.1 speaker set voor onder de 1000 Euro.

    Wat jij van deze 3 het beste vind hangt van je eigen gehoor en smaak af.

  3. #3

    Standaard

    Mja, ik verwacht wel dat ik er een cdtje kan mee beluisteren ja. Maar de hoofdzaak is film. Ik verwacht iets dat niet te luid moet gaan, maar wel scherp en dynamisch klinkt.

    Geen super hi-end toestanden, maar toch iets waarvan je zegt, dat klinkt goed, dan eerder, dat klinkt eerder dof/oppervlakkig.

    Ik kan met 1000 euro bijv geen receiver kopen van Yamaha met een speakerset van een ander merk bv? Zegmaaar sony bv.

    Heb je links/sites met foto's info over die genoemde sets door u ?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pxl
    Ik kan met 1000 euro bijv geen receiver kopen van yamaha met een speakerset van een ander merk bv? Zegmaaar sony bv.
    Ja hoor, ik heb zelf een Yamaha receiver en Canton speakers, kan dus prima

  5. #5

    Standaard

    Hetgeen ik dus wil bereiken met mijn bedrag is
    Een Receiver
    en 5.1 set dus (boxen, woofer)

    Ik heb ook al dikwijls gehoord dat je beter geen speakers neemt van Yamaha. Dus enkel voor de receiver.

    Zo zit het toch ineen dacht ik...

  6. #6

    Standaard

    Wat voor dvdspeler heb je?

    Voor die 1000 euro zijn er diverse opties.

    Een voorbeeld van hobo.nl (die zitten op divers plaatsen)

    Speakers (in de aanbieding)

    Focal Sib + Cub2 voor 750 euro



    receiver:

    Denon AVR 1705 voor 329 euro



    Afronden op 1050 euro en je hebt een leuke set.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Mijn DVD speler is een Phillips DVD733

    Bedankt voor alle hulp tot nu toe.

    Mijn vraag is ook: Zal dit beter klinken dan all in one sets van bv Panasonic, JVC waarvoor je ook tot 1000 euro kunt geven? Nadeel is dat deze sets met dvd speler komen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pxl
    Mijn DVD speler is een Phillips DVD733

    Bedankt voor alle hulp tot nu toe.

    Mijn vraag is ook: Zal dit beter klinken dan all in one sets van bv Panasonic, JVC waarvoor je ook tot 1000 euro kunt geven? Nadeel is dat deze sets met dvd speler komen.
    Of het beter klinkt moet je zelf gaan luisteren. Mijn advies: altijd losse componenten kopen, zeker in deze prijsklasse. De kwaliteit is beter en je kunt makkelijker upgraden als je dat wilt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Je had het over Sony speakes, dat zijn nou niet echt de speakers die te boek staan als erg sterk. Als jij de nadruk vooral legt op films, dan kun je uit de voeten met een satteliet systeem. Indien je vaker cd's luisterd, dan kun je beter je heil zoeken in vloerstaanders.

    Je kunt ook kijken voor een kef 1001.5 5.1 set incombinatie met een Marantz SR4500.
    Ook heeft Harman/Kardon leuke sets met de AVR130/AVR135 en Infinity speakers en dit binnen jou budget. Bij veel audio speciaalzaken is het nu uitverkoop, dus loont het de moeite om eens binnen te lopen en luisteren wat er voor jouw budget te koop is.
    Vergeet niet dat er ook nog bekabeling bijkomt....

  10. #10

    Standaard

    De vereiste is zeker dat je er Muziek kan op beluisteren. Dus misshien beter voor staanders gaan. Het past ook beter onze woonkamer. Alleen vrees ik dat alles dan wat duur gaat worden.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pxl
    De vereiste is zeker dat je er Muziek kan op beluisteren. Dus misshien beter voor staanders gaan. Het past ook beter onze woonkamer. Alleen vrees ik dat alles dan wat duur gaat worden.
    Hoeveel muziek luister je dan?
    Je kunt ook een Receiver kopen met een Basic 5.1 set erbij en vloerstaanders als fronts gebruiken om stereo af te spelen. Dan kun je binnen je budget blijven, maar het zal lastiger worden.
    Je kunt ook een set aanschaffen en deze later upgraden....

  12. #12

    Standaard

    op tqs.nl zag ik:
    Yamaha RX-V 557 receiver
    Yamaha DVD-S 557 DVD-speler
    Tannoy Fusion 4 front speakers, appel
    Tannoy Fusion center speaker, appel
    Tannoy Fusion 1 rear speakers, appel
    Tannoy Sub T8 subwoofer, zwart
    voor 1249,-

    die dvd-speler kun je wel weglaten denk ik en dan ben je zo'n 1080 kwijt

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Advies voor HT leek.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pxl
    Ik vroeg mij af wat ik kan doen met een 1000 euro voor een Surround set.
    TV/DVD speler heb ik al. Kan ik hier al iets deftigs mee kopen?
    Ondanks dat je voor die 1000 wel wat kan doen zit je nog wel rond het minimale te kijken.
    Maar omdat je de tv en speler al heb kan je wel doen met dat budget.

  14. #14

    Standaard

    Ik heb maar 1 tip, en nee da's geen Yamaha!
    Ga nu rondkijken, bijna overal is er uitverkoop en zijn er mooie sets voor weinig te koop. Meestal wel met DVD speler, maar ook losse receiver en speakers zijn her en der leuk geprijst. Kijk eens op de site van correct bijvoorbeeld, mooie mission m33 zuilen voor 149 p.st. koop er M31 of 32 rears en een centre bij, samen ook net geen 650 euro. Voor 350 eruo moet er wel een leuke receiver in zitten voor je!

  15. #15

    Standaard

    Ik zou je tweede hands aan een gehele surroundset van Tannoy kunnen helpen?
    Mijn huidige speakers (tannoy mx2 en mx2m en mxcm) heb ik net vandaag te koop aangeboden ivm upgrade.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik heb maar 1 tip, en nee da's geen Yamaha!
    Ga nu rondkijken, bijna overal is er uitverkoop en zijn er mooie sets voor weinig te koop. Meestal wel met DVD speler, maar ook losse receiver en speakers zijn her en der leuk geprijst. Kijk eens op de site van correct bijvoorbeeld, mooie mission m33 zuilen voor 149 p.st. koop er M31 of 32 rears en een centre bij, samen ook net geen 650 euro. Voor 350 eruo moet er wel een leuke receiver in zitten voor je!
    je bedoelt Yamaha speakers? straks laat hij de receiver ook staan

  17. #17

    Standaard

    Bij RAF Straffhorst is ook uitverkoop en er kan idd best wel eens iets moois tussen zitten.
    ciao Rob

  18. #18

    Standaard

    Hmm, sorry voor de late reactie. Ik heb er wel niet bijgezegd dat ik belg ben dus ik kan enkel kopen van sites die ook leveren naar België, zoals bestekeus.nl, waar toch ook mooie prijzen staan. Overigens kwam ik ook pick2pay tegen, hoever deze site te betrouwen is weet ik niet.

    Want ik merk dat de prijzen in die online shops toch STUKKEN lager liggen dan wat ik hier in bij lokale dealers gezien heb.

    Ik ben de laatste weken hier en daar gaan luisteren en vooral ook veel gelezen over HT sets enz.. zodat ik er nu toch al stukken meer vanaf weet, en zo weet ik ook beter wat koop en wil kopen. Het gevolg van al dat lezen is uiteraard dat ik beslist heb om wat meer uit te geven
    Ik zou dus mijn totale budget (receiver en speakers, woofer) uitbreiden naar een 2000 euro.

    Ik heb nu al verschillende receivers gehoord en ik vond de marantz SR 5500 en 7500 erg goed klinken, alsook lijkt het me erg degelijk materiaal.

    Mijn dilemma is nu:
    Kies ik voor de SR 5500 en besteed ik de rest aan speakers,.. of kies ik voor de 7500, en besteed ik iets minder aan speakers? Alsook, is dat THX certificaat en die extra 10watt per speaker het waard?

    Ik zag de SR 5500 op bestekeus.nl voor een 349 euro, wat volgens velen een stuntprijs is voor die receiver (van wat ik las op htforum.nl)
    Deze koste bij alle lokale dealers hier in België maar liefst 600-700 euro. Dit resulteert ook dat ik heeeel wat meer voor speakers kan geven. Maar kan de SR 5500 dat wel aan? Word het geen "overkill"?

    Want ik las bijgevolg ook dat een lichte versterker met zwaardere speakers je tweeters naar de vuilbak kunnen helpen.

    Op vlak van speakers heb ik echt nog geen keuze kunnen maken, ik hoorde al Infinity BETA en KEF. Maar ik vermoed dat jullie beter weten wat te doen met het budget voor de speakers . Ik weet dat alles veel met smaak te maken heeft, maar toch zou ik graag jullie mening weten.

    Dus even samengevat 2000 euro:
    SR 5500 (349eur) met duurdere speakers
    SR 7500 (800eur) met minder dure speakers
    Welke speakers dan?
    Alsook wou ik weten als ik die SR 5500 koop, of het de moeite is om dan nog voor 1650eur speakers te kopen?

    Zo dat was een hele boterham. Bedankt voor de reacties en de hulp overigens. Ik woon nog thuis en in de woonkamer is niet al te veel plaats, maar dit is een investering voor de toekomst, en ik wil het van de eerste keer goed doen, desnoods stap voor stap, maar wel voor max 2000 euro dus.

  19. #19

    Standaard

    De SR7500 leverd meer vermogen, maar gebruikt ook hoogwaardigere A/D converters en zal dus beter met je digitale signaal van je DVD speler kunnen omgaan. De SR7500 zal beter klinken dan de SR5500, maar in hoeverre u dat zal horen dat is voor mij de vraag. Ik ben van mening dat hij dat budget beter kunt steken in je speakers.
    Ik zou voor vloerstaanders gaan, om ook zeker op stereo gebeid erg goed te kunnen genieten van menig DVD en CD en dan uit dezelfde serie rears en een center.
    Ik denk dat je ook leuk kunt gaan kijken/luisteren naar B&W speakers (klinken erg goed icm. Marantz) en Elac speakers (ook erg fijn).
    Hepta maakt ook goed spul, maar ik heb deze nooit kunnen beluisteren icm. Marantz.

  20. #20

    Standaard

    bestekeus.nl zou ik niks bij bestellen, pxl, daar heeft de eigenaar mij een oor aangenaaid, onbetrouwbare hap dus...
    op tqs.nl zie je ook mooie aanbiedingen, dat zit in tilburg, of ze aan belgie leveren weet ik eerlijk gezegd niet, dat zou je moeten nagaan

  21. #21

    Standaard

    Hmm, dus daar de SR 5500 bestellen zou niet verstandig zijn? Iemand nog ervaringen met Bestekeus ?

    BTW, zijn hier mensen met de Mordaunt Short 906 zuilen? Lees er zo'n goeie reviews over, en bovendien betaalbaar. De 914 ziet er ook leuk uit.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pxl
    Hmm, dus daar de SR 5500 bestellen zou niet verstandig zijn? Iemand nog ervaringen met Bestekeus ?

    BTW, zijn hier mensen met de Mordaunt Short 906 zuilen? Lees er zo'n goeie reviews over, en bovendien betaalbaar. De 914 ziet er ook leuk uit.
    Eén slechte ervaring maakt het nog geen slechte toko. :wink:

    Natuurlijk moet je zeker nog een keer goed rondkijken want er zijn zeker leuke aanbiedingen te vinden in winkels of op internet.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Hmm, ik ben net naar een dealer geweest om nog eens te kijken voor speakers, die wou mij precies absoluut te overtuigen voor B&W te gaan, samen met de Marantz.

    Ik heb niet zoveel plaats in de woonkamer voor grote zuilen in feite dus moet ik uitkijken voor ofwel, kleine zuiltjes, of een goeie satelietset.

    Zelf stelde de verkoper dan direct de B&W VM1 set voor. Vond ik wel mooi kwa klank voor die grootte.. Nog mensen die deze set hebben?

    Hij vertelde me zelfs dat de VM1 beter geluid zal geven in een ruimte van maar 30m2 dan kleinere goedkope zuiltjes van wharfedale bv.

    Wil deze meneer mij absoluut B&W aansmeren? Alhoewel ik moet toegeven dat de VM1 stukken beter klinken dan ik dacht.

    Alleen ga ik het boeltje daar zeker niet kopen aangezien hij 700eur voor de SR 5500 vroeg en 1600 euro voor de VM1 set met woofer. Bovendien heb ik nog nergens een dealer gezien die Mordaunt Short 906 speakers staan had, en waarschijnlijk nog iets meer in hun mars hebben dan een VM1.

  24. #24

    Standaard

    Je hebt nu in ieder geval iets beluisterd, en weet dus een beetje wat je kunt krijgen. Je moet ook eens naar een andere winkel gaan om eens wat te luisteren, neem eigen muziek mee en trek echt tijd voor uit, dan krijg je een beter beeld van wat je kunt bereiken.

    Ook Mission maakt goede speakers, alleen hun subs zijn niet zo mijn smaak, je kunt imho dan beter een REL, Klipsch of JBL sub luisteren. Je kunt natuurlijk blind varen op recensies en gewoon at kopen, echter ieder mens is anders en heeft een andere smaak, ook voor geluid. Je zult echt moeten luisteren, jij moet strax naar de set luisteren, wij niet.

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pxl
    Alhoewel ik moet toegeven dat de VM1 stukken beter klinken dan ik dacht.
    Hier gaat het om.
    Jij vind ze goed klinken en dus is er geen reden om ze niet te kopen.
    Nu nog de mooiste prijs zoeken en hierin kan ik je de tip geven om niet meer dan €200,- per VM te betalen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •