De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: PAL Speed-up

  1. #1

    Standaard PAL Speed-up

    Zijn er mensen die problemen hebben met de zgn. PAL Speed-up van 4%?

  2. #2
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik heb dit nooit goed begrepen geloof ik met PAL speedup.

    Dan zou een film toch ook langer moeten duren ? Maar dat is dan weer niet zo. Ik begrijp er maar weinig van.

  3. #3

    Standaard PAL Speed-up

    Nee hoor, het woord zegt het zelf: "speed-up". Ten opzichte van een NTSC-versie (Amerika) van een film, TV-serie enz. lopen beeld en geluid bij het omzetten van pellicule naar VHS of DVD in het PAL-formaat (Europa) 4% sneller dan normaal.

    Waarom dit precies zo is heb ik ook nooit goed begrepen, maar het is in ieder geval zo dat dezelfde film op een PAL-DVD iets korter duurt dan op een NTSC-DVD, die blijkbaar de correcte snelheid van pellicule heeft. Ook het geluid is op een PAL-DVD iets sneller en klinkt dus hoger.

    Er zijn mensen die zich hier erg aan storen. Persoonlijk doet het me niets: ik heb wel eens twee versies naast elkaar gehoord, en inderdaad klinken de stemmen en muziek op NTSC iets dieper. Maar ik merk het dus alleen als ik de twee versies meteen na elkaar bekijk.

    Persoonlijk kijk ik liever een PAL- dan een NTSC-DVD omwille van de (meestal) betere beeldkwaliteit, aangezien PAL met 625 beeldlijnen werkt en NTSC met 525. NTSC wordt dan ook wel vaak al grollend uitgelegd als "Never The Same Color"!

  4. #4

    Standaard

    Mensen, gebruik de zoekfunctie op het forum en vind dan onder andere deze thread met een link naar een prima uitleg over dit ondewerp:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...ight=pal+speed

  5. #5
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Dus dan zouden scenes en dialogen etc. sneller gaan op sommige versies dan andere versies?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Mensen, gebruik de zoekfunctie op het forum en vind dan onder andere deze thread met een link naar een prima uitleg over dit ondewerp:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...ight=pal+speed
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •