Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
De resultaten 226 tot 242 van 242 worden weergegeven.
  1. #226
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Deze powerbuy is vervangen door de Dienadel powerbuy.
    Dit omdat Dienadel ook deze spullen kan leveren maar tevens ook de overige benodigde spullen zoals kabel en afwerk materialen.

  2. #227
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Harry, nog wat info over rhodium.
    Eigenschappen Rhodium


    RHODIUM


    Atoomnummer: 45 Straal atoom: 134,5 pm
    Element symbool: Rh Smeltpunt: 1964 °C
    Atoomgewicht: 102,9055 Kookpunt: 3695 °C
    Electr. configuratie: [Kr]5s14d8 Oxidatie fasen: 3


    BRONNEN
    Rhodium komt met andere platina metalen oorspronkelijk voor in rivierzand in het Oeralgebergte en in Noord en Zuid Amerika. Het wordt mét andere platina metalen ook gevonden in een koper-nikkel sulfide vindplaats in de omgeving van Sudbury, Ontario (Canada). Hoewelde voorkomende hoeveelheden zeer gering zijn, maken de grote hoeveelheden van gewonnen nikkel de winning van rhodium toch economisch haalbaar. De jaarlijkse wereldproduktie van rhodium is slechts 7 à 8 ton.


    EIGENSCHAPPEN
    Het metaal is zilverachtig wit. Rhodium heeft een hoger smeltpunt en een lagere dichtheid dan platina. Het is hoogglanzend, hard en duurzaam.


    GEBRUIK
    Rhodium wordt primair gebruikt in legeringen om platina en palladium te harden.Dergelijke legeringen worden gebruikt in industriële ovens, thermokoppels, trekstenen voor produktie van glasfiber, electrodes voor bougies in de luchtvaart en voor speciale laboratorium-toepassingen. Het is geschikt als electrische geleider door zijn lage electrische weerstand en het is zeer corrosiebestendig. Rhodium plating, verkregen door electroplating of door opdampen, is buitengewoon hard en wordt gebruikt voor optische instrumenten. Rhodium wordt ook gebruikt in juwelen, voor decoratieve doeleinden en als katalysator.


    DE WERKOMGEVING
    Blootstelling aan rhodium als metaaldamp en puur stof als Rh, mag de 1 mg/m3 niet teboven gaan (bij een 8-uurs gemiddelde en een 40-urige werkweek).


    KOSTEN
    Rhodium kost circa € 22.000 per kg.


    BRON: Los Alamos National Laboratories, Chemistry Division, USA


    MEER GEGEVENS:
    Rhodium is an element with atomic number 45 and the chemical sign Rh. The name comes from the Greek "Rhodon" which means rose.


    Rhodium, which is a platinum metal, is the rarest metal on earth (apart from the radioactive metals) and is only a few (less than 10) tons a year are produced. The metal is silvery white and has a higher melting point and lower density than platinum. Rhodium has low electrical resistance, low and stable contact resistance and high resistance against corrosion.


    Rhodium is mainly used in alloys with platinum and palladium. Rhodium can only be plated on nickel, silver, gold or platinum. Plated rhodium is extremely hard wearing. Rhodium is sometimes used in spark plugs for aircraft engines, the tip of fountain pens, telephone relays and in the reflectors of headlamps, mirrors and optical instruments. Rhodium is also used in jewellery, as decorations and as a catalyst.


    Because of its low and stable contact resistance and its high resistance against corrosion and wear (for example contact surfaces grinding against each other) it is eminently suitable as material in different kinds of connectors. A surface plated with gold, which is a very soft metal, is worn off much faster than a surface plated with a hard metal like Rhodium.


    Summing up:
    Gold is beautiful, but if you want the best (in sound as well) use Rhodium.

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Harry, nog wat info over rhodium.
    Eigenschappen Rhodium


    RHODIUM


    Atoomnummer: 45 Straal atoom: 134,5 pm
    Element symbool: Rh Smeltpunt: 1964 °C
    Atoomgewicht: 102,9055 Kookpunt: 3695 °C
    Electr. configuratie: [Kr]5s14d8 Oxidatie fasen: 3


    BRONNEN
    Rhodium komt met andere platina metalen oorspronkelijk voor in rivierzand in het Oeralgebergte en in Noord en Zuid Amerika. Het wordt mét andere platina metalen ook gevonden in een koper-nikkel sulfide vindplaats in de omgeving van Sudbury, Ontario (Canada). Hoewelde voorkomende hoeveelheden zeer gering zijn, maken de grote hoeveelheden van gewonnen nikkel de winning van rhodium toch economisch haalbaar. De jaarlijkse wereldproduktie van rhodium is slechts 7 à 8 ton.


    EIGENSCHAPPEN
    Het metaal is zilverachtig wit. Rhodium heeft een hoger smeltpunt en een lagere dichtheid dan platina. Het is hoogglanzend, hard en duurzaam.


    GEBRUIK
    Rhodium wordt primair gebruikt in legeringen om platina en palladium te harden.Dergelijke legeringen worden gebruikt in industriële ovens, thermokoppels, trekstenen voor produktie van glasfiber, electrodes voor bougies in de luchtvaart en voor speciale laboratorium-toepassingen. Het is geschikt als electrische geleider door zijn lage electrische weerstand en het is zeer corrosiebestendig. Rhodium plating, verkregen door electroplating of door opdampen, is buitengewoon hard en wordt gebruikt voor optische instrumenten. Rhodium wordt ook gebruikt in juwelen, voor decoratieve doeleinden en als katalysator.


    DE WERKOMGEVING
    Blootstelling aan rhodium als metaaldamp en puur stof als Rh, mag de 1 mg/m3 niet teboven gaan (bij een 8-uurs gemiddelde en een 40-urige werkweek).


    KOSTEN
    Rhodium kost circa € 22.000 per kg.


    BRON: Los Alamos National Laboratories, Chemistry Division, USA


    MEER GEGEVENS:
    Rhodium is an element with atomic number 45 and the chemical sign Rh. The name comes from the Greek "Rhodon" which means rose.


    Rhodium, which is a platinum metal, is the rarest metal on earth (apart from the radioactive metals) and is only a few (less than 10) tons a year are produced. The metal is silvery white and has a higher melting point and lower density than platinum. Rhodium has low electrical resistance, low and stable contact resistance and high resistance against corrosion.


    Rhodium is mainly used in alloys with platinum and palladium. Rhodium can only be plated on nickel, silver, gold or platinum. Plated rhodium is extremely hard wearing. Rhodium is sometimes used in spark plugs for aircraft engines, the tip of fountain pens, telephone relays and in the reflectors of headlamps, mirrors and optical instruments. Rhodium is also used in jewellery, as decorations and as a catalyst.


    Because of its low and stable contact resistance and its high resistance against corrosion and wear (for example contact surfaces grinding against each other) it is eminently suitable as material in different kinds of connectors. A surface plated with gold, which is a very soft metal, is worn off much faster than a surface plated with a hard metal like Rhodium.


    Summing up:
    Gold is beautiful, but if you want the best (in sound as well) use Rhodium.
    Dank je Johan maar dat wist ik inmiddels al.

    Ouch, dat gaat mijn portomonee erg zeer doen. :wink:

  4. #229
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Dank je Johan maar dat wist ik inmiddels al.
    Jawel maar tevens ook voor de andere liefhebbers.

  5. #230

    Standaard

    wie nog 1x dat rhodium-verhaal quote, ban ik!

  6. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    wie nog 1x dat rhodium-verhaal quote, ban ik!
    Je bent dan wel SENIOR, maar nog steeds geen moderator

  7. #232

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    wie nog 1x dat rhodium-verhaal quote, ban ik!
    Je bent dan wel SENIOR, maar nog steeds geen moderator
    En dan nog.... alleen admins kunnen bannen... :wink:

  8. #233

    Standaard

    Waar kan ik de Dienadel powerbuy vinden?

    [edit]
    Laat maar, ik zat te slapen!
    [/edit]

  9. #234
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    wie nog 1x dat rhodium-verhaal quote, ban ik!
    Je bent dan wel SENIOR, maar nog steeds geen moderator
    En dan nog.... alleen admins kunnen bannen... :wink:
    Gelukkig wel.........

  10. #235
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Waar kan ik de Dienadel powerbuy vinden?

    [edit]
    Laat maar, ik zat te slapen!
    [/edit]
    Het is ook vermoeiend zo,n dag.

  11. #236

    Standaard

    Furutech is voorbijgestreefd door Oyaide. Dit is ook een Japans bedrijf dat super deluxe connectoren maakt. Elk contact is 3 x gepolijst. Wisten jullie dat?

  12. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dazzdax
    Furutech is voorbijgestreefd door Oyaide. Dit is ook een Japans bedrijf dat super deluxe connectoren maakt. Elk contact is 3 x gepolijst. Wisten jullie dat?
    En waar kunnen we meer info en prijzen enz. vinden?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dazzdax
    Furutech is voorbijgestreefd door Oyaide. Dit is ook een Japans bedrijf dat super deluxe connectoren maakt. Elk contact is 3 x gepolijst. Wisten jullie dat?
    En waar kunnen we meer info en prijzen enz. vinden?
    er zit volgens mij niks in Europa
    http://www.audioexcellenceaz.com/oyaideinfo.htm
    http://www.lotusgroupusa.com/

  14. #239
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dazzdax
    Elk contact is 3 x gepolijst. Wisten jullie dat?
    Was 1x niet voldoende ?

    Maargoed, ik kan dat "merk" inderdaad niet en aangezien ik al Furutechs heb en er niets mis mee is wilde ik het daar maar bij houden.
    Moet wel toegeven dat ze er optisch ook super uitzien.

    Maar dan de volgende vraag, op welke gebieden zijn ze Furutech voorbij gegaan ?

  15. #240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dazzdax
    Elk contact is 3 x gepolijst. Wisten jullie dat?
    Was 1x niet voldoende ?

    Maargoed, ik kan dat "merk" inderdaad niet en aangezien ik al Furutechs heb en er niets mis mee is wilde ik het daar maar bij houden.
    Moet wel toegeven dat ze er optisch ook super uitzien.

    Maar dan de volgende vraag, op welke gebieden zijn ze Furutech voorbij gegaan ?
    Op polijstgebied wellicht :wink: .

  16. #241

    Standaard

    En in Nederland (NB!) zijn er natuurlijk ook nog de Rhodium connectors en banaanstekkers van Holland Link, zie:
    http://www.hollandlink.nl

  17. #242
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dit is een oud onderwerp en kan gesloten en verwijderd worden zodat het weer iets overzichtelijker zal worden bij de powerbuys.

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •