Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 242 worden weergegeven.
  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    De lengte valt wel mee, moet even kijken thuis maar ik denk dat ik met een verdeelblok met 1,5 met kabel en twee kabels van 1,5 meter al een heel eind kom.
    Dan kan ik je toch beter aanraden om ze zelf in elkaar te zetten, is immers eenvoudiger dan je denk als je er eenmaal aan bezig bent.
    Maar...............................je moet het zelf weten natuurlijk.
    Goede powercables zijn nu eenmaal duur en vandaar deze powerbuy zodat we ze voor relatief weinig geld zelf kunnen maken.

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    kun je mij eens uitleggen wat die lapp kabels zo speciaal maken?
    De prijs.
    Prijs/kwaliteit verhouding ligt goed, goede afscherming.
    Heb zelf namelijk van medevoort zilver powerkabel en tot noch toe verslaat die alle koperkabels
    Dat geloof ik direct en ik denk dat ie ook de Lapp kabels met gemak verslaat maar wat kost de van Medevoort ?
    Lapp is immers niet heilig natuurlijk maar voor de meeste aantrekkelijk vanwege zijn prijs.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    kun je mij eens uitleggen wat die lapp kabels zo speciaal maken?
    De prijs.
    Prijs/kwaliteit verhouding ligt goed, goede afscherming.
    Heb zelf namelijk van medevoort zilver powerkabel en tot noch toe verslaat die alle koperkabels
    Dat geloof ik direct en ik denk dat ie ook de Lapp kabels met gemak verslaat maar wat kost de van Medevoort ?
    Lapp is immers niet heilig natuurlijk maar voor de meeste aantrekkelijk vanwege zijn prijs.

    Ehhh, die vraag moet ik je helaas schuldig blijven.
    Ik heb hem al ettelijke jaren en weet niet meer hoeveel ik ervoor betaald heb.

    Trouwens, mijn van medevoort is ook niet heilig hoor! Ik ben er namelijk van overtuigd dat bijv. Met name de Nordost serie veel beter zijn. Maarja beginnen ook bij 600 euro.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    De lengte valt wel mee, moet even kijken thuis maar ik denk dat ik met een verdeelblok met 1,5 met kabel en twee kabels van 1,5 meter al een heel eind kom.
    Dan kan ik je toch beter aanraden om ze zelf in elkaar te zetten, is immers eenvoudiger dan je denk als je er eenmaal aan bezig bent.
    Maar...............................je moet het zelf weten natuurlijk.
    Goede powercables zijn nu eenmaal duur en vandaar deze powerbuy zodat we ze voor relatief weinig geld zelf kunnen maken.
    Johan, dat is geen probleem hoor. Daar komen we wel uit.
    Ik kan ze eventueel voor hem monteren. :wink:


    naja, relatief goedkoop. Ik denk dat veel mensen al een kabel duur vinden waar 2 pluggen op zitten die samen al 60 euro kosten. :wink:

    Maar voor audio en zeker voor hi-end begrippen is dat niet veel, nee. :wink:

    Zoals eerder gezegd, de erg goede kabels beginnen bij zo'n 200 euro en gaan door tot ruim 2000 euro.

    Maargoed, ik ben zelf zo'n iemand die kabels ook belangrijk vind. :wink:
    Dit ook vanwege mijn eigen ruime ervaringen. :wink:

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    De lengte valt wel mee, moet even kijken thuis maar ik denk dat ik met een verdeelblok met 1,5 met kabel en twee kabels van 1,5 meter al een heel eind kom.
    Dan kan ik je toch beter aanraden om ze zelf in elkaar te zetten, is immers eenvoudiger dan je denk als je er eenmaal aan bezig bent.
    Maar...............................je moet het zelf weten natuurlijk.
    Goede powercables zijn nu eenmaal duur en vandaar deze powerbuy zodat we ze voor relatief weinig geld zelf kunnen maken.
    Gezien het aanbod van Harry Stadman, en toch ook wel wat bekenden met minder dan twee linker handen moet dat zelf in elkaar zetten wel lukken. Misschien tzt met wat 'tips en tricks'?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #56
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Trouwens, mijn van medevoort is ook niet heilig hoor! Ik ben er namelijk van overtuigd dat bijv. Met name de bordost serie veel beter zijn. Maarja beginnen ook bij 600 euro.
    De powerbuy is juist bedoeld om het nog relatief goedkoop te houden. :wink:
    Of we moeten massaal Nordost gaan powerbuyen.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    De lengte valt wel mee, moet even kijken thuis maar ik denk dat ik met een verdeelblok met 1,5 met kabel en twee kabels van 1,5 meter al een heel eind kom.
    Dan kan ik je toch beter aanraden om ze zelf in elkaar te zetten, is immers eenvoudiger dan je denk als je er eenmaal aan bezig bent.
    Maar...............................je moet het zelf weten natuurlijk.
    Goede powercables zijn nu eenmaal duur en vandaar deze powerbuy zodat we ze voor relatief weinig geld zelf kunnen maken.
    Gezien het aanbod van Harry Stadman, en toch ook wel wat bekenden met minder dan twee linker handen moet dat zelf in elkaar zetten wel lukken. Misschien tzt met wat 'tips en tricks'?
    We laten je echt niet zitten met die stekkers hoor. :wink:

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Trouwens, mijn van medevoort is ook niet heilig hoor! Ik ben er namelijk van overtuigd dat bijv. Met name de bordost serie veel beter zijn. Maarja beginnen ook bij 600 euro.
    De powerbuy is juist bedoeld om het nog relatief goedkoop te houden. :wink:
    Of we moeten massaal Nordost gaan powerbuyen.
    Daar zat ik ook al aan te denken. :wink:

    Het zal wel goedkoper moeten kunnen dan die 600 euro voor de afgemonteerde versie!

    Maar ik denk dat voor velen zo'n kabel te veel van het goede wordt. Gezien de reacties op interlinks van 50 euro die velen eigenlijk al te duur vinden. :wink:

  9. #59
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Maar ik denk dat voor velen zo'n kabel te veel van het goede wordt. Gezien de reacties op interlinks van 50 euro die velen eigenlijk al te duur vinden. :wink:
    Ik vrees het ook maar voor mij is dat ook te duur hoor.
    Tot zo,n €100,- max per kabel van 1 mtr vind ik voor mezelf ook het matje.

  10. #60

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Maar ik denk dat voor velen zo'n kabel te veel van het goede wordt. Gezien de reacties op interlinks van 50 euro die velen eigenlijk al te duur vinden. :wink:
    Ik vrees het ook maar voor mij is dat ook te duur hoor.
    Tot zo,n €100,- max per kabel van 1 mtr vind ik voor mezelf ook het matje.
    Ik bedoelde 50 euro voor compleet gemonteerde interlinks. :wink:

    Ik heb ook gevraagd naar gemonteerde powerkabels;
    deze kosten met furutech gold plated pluggen 395 euro. :wink:
    dan zit er AHP kabel tussen. Een duitse kabel maker. :wink:

    Dus, zelf monteren kan ons erg veel geld besparen. :wink:

    Edit:

    ook meteen maar even geinformeerd naar de Nordost kabels voor de geinteresserden:
    schrik niet :wink: :

    de siva kost 349 en de visnhu kost 649 euro!


    Erg veel geld dus voor een powerkabel.....................

    Ga wel even zelf een lekker kabeltje monteren. :wink:

  12. #62

    Standaard

    Als die Lapp kabel een paar euro de meter is en die stekkers zijn met korting samen zo'n 55 euro. Dan moet je voor ongever 65 euro toch klaar zijn?

    En dan twee stuks.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Als die Lapp kabel een paar euro de meter is en die stekkers zijn met korting samen zo'n 55 euro. Dan moet je voor ongever 65 euro toch klaar zijn?

    En dan twee stuks.
    Tja, ik vraag mij ook wel eens af waarom sommige kabels zo (extreem) duur moeten zijn. Met name ook interlinks!

    De goldplated zijn 30 euro per stuk, trouwens. :wink: Dus reken maar zo'n 60 euro voor de 2 pluggen.

    Er wordt erg veel op de kabels verdient want als je naar de kabels van nordost kijkt zie je bij de extra meter prijs bijv. 121 euro staan, terwijl een afgemonteerde veel duurder is! :x

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Als die Lapp kabel een paar euro de meter is en die stekkers zijn met korting samen zo'n 55 euro. Dan moet je voor ongever 65 euro toch klaar zijn?

    En dan twee stuks.
    De vraag blijft dan wel natuurlijk of je veel beter uit bent met de lapp kabel in dit geval. Ik denk dat de kabel in dit geval het meeste verschil zou moeten opleveren. :wink:

    Van Standaard koperkabel naar standaard koperkabel zal niet al te gek veel verschil inzitten. Heb je wel voor 60 euro aan pluggen eraan hangen. :wink:

    Dus, mij lijkt een betere kabel juist wel van belang. Helaas zat dat ook snel de prijs behoorlijk beinvloeden. :x

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Als die Lapp kabel een paar euro de meter is en die stekkers zijn met korting samen zo'n 55 euro. Dan moet je voor ongever 65 euro toch klaar zijn?

    En dan twee stuks.
    Ja, er komt nog wat krimpkous bij en eventueel snakeskin voor de afwerking.

  16. #66

    Standaard

    Ik krijg een beetje het gevoel dat ik zeker aan meer dan 100 euro moet gaan denken voor zo'n kabel.

    Dat wordt me op dit moment te gortig want dan heb ik ook nog een stekkerdoos nodig.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Als die Lapp kabel een paar euro de meter is en die stekkers zijn met korting samen zo'n 55 euro. Dan moet je voor ongever 65 euro toch klaar zijn?

    En dan twee stuks.
    Ja, er komt nog wat krimpkous bij en eventueel snakeskin voor de afwerking.
    Johan, snakeskin?

    Krimpkous kun je wel bij de praxis of gamma krijgen volgens mij.
    Dat kun je met je föhn laten krimpen om de aders heen. :wink:

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Ik krijg een beetje het gevoel dat ik zeker aan meer dan 100 euro moet gaan denken voor zo'n kabel.

    Dat wordt me op dit moment te gortig want dan heb ik ook nog een stekkerdoos nodig.
    Dat hoeft helemaal niet! Als je denkt dat die lapp kabel goed genoeg is, dan ben je toch klaar? Alleen IK persoonlijk vraag mij af of ik beter uit ben met die lapp koperkabel omdat ik al een erg goede zilverpowerkabel heb van van medevoort. waarvan ik wel zeker weet dat die beter is dan die lapp kabel. Ik zal dan ook slechts de pluggen op die kabel vervangen voor de furutech pluggen :wink: De kabel heb ik dus al. :wink:

    Ik denk persoonlijk dat die lapp kabel niet veel beter is dan de standaard meegeleverde kabels namelijk. :wink: Die pluggen zullen allicht iets verbeteren maar de kortste klap is en blijft een (veel) betere kabel ertussen monteren. :wink:

    Zoals gezegd, iedereen is vrij om te doen en laten wat hij/zij wil.
    Je kunt ook eerst gewoon alle pluggen aanschaffen en nadenken over de kabel die je wilt gebruiken. Dat ga ik ook doen, eerst de pluggen, dan kijk ik wel welke kabel ik er eventueel tussen ga monteren. :wink:

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik denk persoonlijk dat die lapp kabel niet veel beter is dan de standaard meegeleverde kabels namelijk.
    Qua koperen aders waarschijnlijk niet. Qua afscherming en gevoeligheid voor externe factoren zeker wel! En qua looks ook :wink:

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik denk persoonlijk dat die lapp kabel niet veel beter is dan de standaard meegeleverde kabels namelijk.
    Qua koperen aders waarschijnlijk niet. Qua afscherming en gevoeligheid voor externe factoren zeker wel! En qua looks ook :wink:
    Mark, voor de look ga ik zeker geen 60 euro aan stekkers erop monteren hoor! :wink:

    Ik, als audiofanaat wil geluidsverbetering! 8)

    Ik heb hier en daar even geinformeerd en kreeg een aanbieding van een kabel van 50 euro per meter. Deze zou WEL een verbetering betekenen.
    Bij een powerbuy zou daar eventueel nog wat vanaf kunnen. :wink:

    Het gaat hier om een 2 aderige speakerkabel(ook geschikt als powerkabel dus) van Audionote (voor velen bekend als een erg goed high end merk). Dit zou de enige te betalen oplossing zijn voor echte verbetering. De voor gemonteerde kabels van andere merken zaten daar ook al op 395 euro! voor 1,5 meter :x :wink:

    Ze hadden trouwens ook standaard koperkabel voor respectievelijk 10 en 20 euro per meter, die zouden echter minder presteren als die Audionote kabel. :wink:

    Kijk, je moet voor jezelf afwegen of het verstandig is om 60 euro aan een standaard kabel te zetten. :wink: Mij lijkt het zoiets van een ferrari motor(de furutech pluggen zijn zeker erg goed :wink: ) in een lelijke eend te zetten! :wink:

    ZOALS GEZEGD, IEDEREEN IS VRIJ OM TE DOEN EN LATEN WAT HIJ/ZIJ WIL.

    Ik ben het zeker met jullie eens dat veel kabels een belachelijke prijs hebben. Helaas schijn je voor wat verbetering in audioland dat soort prijzen ervoor te moeten betalen! :x

  21. #71

    Standaard

    Ik noem het voor niets als laatste... het is een prettige bijkomstigheid.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ik noem het voor niets als laatste... het is een prettige bijkomstigheid.
    :wink:

  23. #73
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Ik krijg een beetje het gevoel dat ik zeker aan meer dan 100 euro moet gaan denken voor zo'n kabel.
    .
    Nee, reken op maximaal zo,n €60 per complete kabel.

  24. #74
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Johan, snakeskin?

    Krimpkous kun je wel bij de praxis of gamma krijgen volgens mij.
    Dat kun je met je föhn laten krimpen om de aders heen. :wink:
    Snakeskin, het hoeske wat je om de kabel heen kunt plaatsen zodat de kabel zwart (of wat voor kleur dan ook) is.
    Dit zijn spullen waar ik wellicht ook we voor kan zorgen en kosten relatief weinig.
    Snakeskin en krimpkous zijn overigens twee totaal verschillende dingen.
    In mijn topic GioGio op het HTForum kun je foto,s van mijn kabels zien met de zwarte snakeskin erom.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Ik krijg een beetje het gevoel dat ik zeker aan meer dan 100 euro moet gaan denken voor zo'n kabel.
    .
    Nee, reken op maximaal zo,n €60 per complete kabel.
    Dat gaat alleen op als je voor de lapp kabel gaat, natuurlijk.
    vrijwel elke andere kabel zal duurder worden. :wink:

    De keuze is vrij. :wink:

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •