Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 242 worden weergegeven.
  1. #176
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De Wattgate modellen zijn eventueel ook leverbaar maar niet met korting.
    De 320i is op voorraad (7 stuks) de rest moet speciaal besteld worden wat wellicht extra kosten met zich mee brengt als het om een enkel exemplaar gaat.
    Maar....................het is mogelijk.
    Dit even ter info. :wink:

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De Wattgate modellen zijn eventueel ook leverbaar maar niet met korting.
    De 320i is op voorraad (7 stuks) de rest moet speciaal besteld worden wat wellicht extra kosten met zich mee brengt als het om een enkel exemplaar gaat.
    Maar....................het is mogelijk.
    Dit even ter info. :wink:
    Waarvoor dank.

    Heb je nog iets vernomen van Dienadel.de voor de mogelijkheden van een gezamelijke inkoop voor misschien diverse producten?

    Of zou Harry contact met ze opnemen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #178

    Standaard

    Het zou wel eens aardig zijn om over deze zeer technische zaken een verdiepend stuk te lezen. Wellicht leuk als een onderwerp voor dvd.nl?

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Het zou wel eens aardig zijn om over deze zeer technische zaken een verdiepend stuk te lezen. Wellicht leuk als een onderwerp voor dvd.nl?
    Er is al zo verschrikkelijk veel op het net te vinden over dit onderwerp, met evenzoveel meningen.

    Blinde tests van powerkabels die bewijzen dat het niet werkt, blinde tests die het tegengestelde bewijzen, eigen ervaringen van ik weet niet hoeveel mensen. Het onderwerp op zich is eenvoudig, levert een goede kabel een beter geluid, het antwoord is ja. Alleen in welke mate en tot op welk nivo de verschilen hoorbaar/merkbaar zijn daar zijn de meningen enorm over verdeelt.

    Maar een feit is dat pure stroom door een goede kabel een beter geluid oplevert ten opzichte van een standaard kabel gewoon in het stopcontact.
    Alleen wat is "goed"? Dat ligt helemaal aan jezelf en ook hiervoor geldt, net als bijna alles in HT/Hi-Fi land, luisteren is het enige wat helpt. Hoor je geen verschil, dan is de aanschaf ook zonde van je geld.
    En als je al helemaal niet "luistert" naar het geluid is het niet eens het overwegen waard. Verdiepend genoeg :wink: .

  5. #180
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Heb je nog iets vernomen van Dienadel.de voor de mogelijkheden van een gezamelijke inkoop voor misschien diverse producten?

    Of zou Harry contact met ze opnemen?
    Ik denk Harry want ik weet van niets.

  6. #181
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Het zou wel eens aardig zijn om over deze zeer technische zaken een verdiepend stuk te lezen. Wellicht leuk als een onderwerp voor dvd.nl?
    Er is al zo verschrikkelijk veel op het net te vinden over dit onderwerp, met evenzoveel meningen.

    Blinde tests van powerkabels die bewijzen dat het niet werkt, blinde tests die het tegengestelde bewijzen, eigen ervaringen van ik weet niet hoeveel mensen. Het onderwerp op zich is eenvoudig, levert een goede kabel een beter geluid, het antwoord is ja. Alleen in welke mate en tot op welk nivo de verschilen hoorbaar/merkbaar zijn daar zijn de meningen enorm over verdeelt.

    Maar een feit is dat pure stroom door een goede kabel een beter geluid oplevert ten opzichte van een standaard kabel gewoon in het stopcontact.
    Alleen wat is "goed"? Dat ligt helemaal aan jezelf en ook hiervoor geldt, net als bijna alles in HT/Hi-Fi land, luisteren is het enige wat helpt. Hoor je geen verschil, dan is de aanschaf ook zonde van je geld.
    En als je al helemaal niet "luistert" naar het geluid is het niet eens het overwegen waard. Verdiepend genoeg :wink: .
    Eén heel groot voordeel wat je direct al te pakken heb is de betere afscherming van de kabel.
    Dit minimaliseerd de storings invloeden van buitenaf tot een vrijwel nulpunt.
    Dit komt uiteraard je geluid en beeld te goede al merk je het misschien niet in eerste instantie.
    Echter hebben dit soort kabels vaak een flinke diameter en in verband daarmee kom je weer bij dit soort stekkers terecht.
    Deze kunnen immers een flinke diameter kwijt en zijn daarnaast uit de best mogelijke materialen opgebouwd.

    Dus als je naast de speakerkabels ook de interlinks in orde heb kun je weer een stapje verder en dat is de stroom voorziening, iets wat helaas vaak onderschat wordt.

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Heb je nog iets vernomen van Dienadel.de voor de mogelijkheden van een gezamelijke inkoop voor misschien diverse producten?

    Of zou Harry contact met ze opnemen?
    Ik denk Harry want ik weet van niets.
    Ik heb voorgesteld om eventueel contact met ze op te nemen.

    Ik wil eerst weten of er wel genoeg animo voor is. Voor kleine aantallen is het niet de moeite om info in te winnen voor een eventuele powerbuy. :wink:

    Maar het is geen probleem om contact met ze op te nemen als iemand specifieke vragen heeft en de Duitse taal niet (genoeg) machtig is. :wink:

  8. #183
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik kan helemaal geen duits dus met mij zijn we zo klaar.

  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Het zou wel eens aardig zijn om over deze zeer technische zaken een verdiepend stuk te lezen. Wellicht leuk als een onderwerp voor dvd.nl?
    Er is al zo verschrikkelijk veel op het net te vinden over dit onderwerp, met evenzoveel meningen.

    Blinde tests van powerkabels die bewijzen dat het niet werkt, blinde tests die het tegengestelde bewijzen, eigen ervaringen van ik weet niet hoeveel mensen. Het onderwerp op zich is eenvoudig, levert een goede kabel een beter geluid, het antwoord is ja. Alleen in welke mate en tot op welk nivo de verschilen hoorbaar/merkbaar zijn daar zijn de meningen enorm over verdeelt.

    Maar een feit is dat pure stroom door een goede kabel een beter geluid oplevert ten opzichte van een standaard kabel gewoon in het stopcontact.
    Alleen wat is "goed"? Dat ligt helemaal aan jezelf en ook hiervoor geldt, net als bijna alles in HT/Hi-Fi land, luisteren is het enige wat helpt. Hoor je geen verschil, dan is de aanschaf ook zonde van je geld.
    En als je al helemaal niet "luistert" naar het geluid is het niet eens het overwegen waard. Verdiepend genoeg :wink: .
    Eén heel groot voordeel wat je direct al te pakken heb is de betere afscherming van de kabel.
    Dit minimaliseerd de storings invloeden van buitenaf tot een vrijwel nulpunt.
    Dit komt uiteraard je geluid en beeld te goede al merk je het misschien niet in eerste instantie.
    Echter hebben dit soort kabels vaak een flinke diameter en in verband daarmee kom je weer bij dit soort stekkers terecht.
    Deze kunnen immers een flinke diameter kwijt en zijn daarnaast uit de best mogelijke materialen opgebouwd.

    Dus als je naast de speakerkabels ook de interlinks in orde heb kun je weer een stapje verder en dat is de stroom voorziening, iets wat helaas vaak onderschat wordt.
    Het verschil in kabels is mij dit weekend nog maar eens weer flink duidelijk geworden. Ik ben een nieuwe interlink aan het proberen en het verschil met mijn oude is evident aanwezig. :wink: (de oude was al zeker niet slecht).


    Dit verschil geldt in meerdere of mindere mate zeker ook voor powerkabels. Ik heb op dit moment een silver cable en kan uit eigen ervaring vertellen dat deze kabels meer details laat horen dan een gewone standaard powerkabel.

    Ik lees wel veel, nuanceer veel en ga alleen op mijn gehoor af, dat is tenslotte mijn enige apparaat die het geluid kan beoordelen. :wink:

    Hoor ik verschillen in positieve zin, ga ik over op de andere kabel. :wink:

    In principe draait het maar om 2 dingen; zo schoon mogelijke stroom en zo weinig mogelijke invloeden tijdens het transport. :wink:
    Dit betekend dat je materialen moet hebben die het beste geleiden en zo min mogelijke weerstand hebben. Ook moet er gekeken worden naar AUDIOFIELE eigenschappen (dus niet het originele signaal aantasten waardoor het anders gaat klinken of zelfs helemaal NIET klinkt).

    Met name de laatse jaren is door onderzoek naar voren gekomen dat met name in deze hoek flinke winsten valt te behalen. :wink:

    OFC Koper is een koper dat voor 99,99% zuiver is en wordt het meest gebruikt in goede koperkabels.

    pcocc koper is een speciaal gefabriceerde kopersoort met een speciale kristal structuur die nog beter geleidt.

    Zilver: heeft volgens de meeste "experts" de beste geleiding in combinatie met de beste geluidseigenschappen. Puur zilveren kabel kan soms wat "doods" klinken; vandaar dat vaak wordt gekozen voor een combinatie van koper en zilver.

    Goud: vooral gebruikt om te vergulden. Minder goede geluidseigenschappen als zilver maar beter bestand tegen corrosie(oxideren) en daarom vaak gebruikt om een beschermlaagje op connectoren e.d. aan te brengen.

    Carbon: eigenlijk pure Koolstof(waar ook diamant van is gemaakt), erg goede geleiding en meestal wat aan de warme kant klinkend. Handelsmerk van met name van Van den Hul.

    Rhodium: Erg slijtvast, een nog betere geleiding dan goud en zilver en ook zeer goed bestand tegen corrosie(oxidatie). Exotisch product.

    Mijn eigen (zeer ruime) ervaringen leert mij dat in de meeste gevallen de kabels met een combinatie van koper en zilver de beste resultaten oplevert. Koper voor de klank en zilver voor de goede geleiding en detaillering, eigenlijk de 2 beste eigenschappen samengebracht.

    Een kabel fabrikant die hiervan gebruik maakt en in de audiowereld erg wordt gewaardeerd is bijv. Nordost. Audionote bijv. heeft ook erg goede pure zilveren kabels die vaak worden gebruikt om versterkers intern opnieuw te bedraden. Verbeteringen op klankgebied zijn evident aanwezig!

    Zijn er verschillen? Ja.
    Hoe ver moet je daarin gaan? Moet iedereen voor zichzelf weten. :wink:

    Edit:

    Nog een belangrijk aspect voor luidsprekerkabels en interlinks vergeten.

    Het zogenaamde SKIN EFFECT.

    Bij hoge frequenties wordt het toonsignaal in een elektrische geleider naar buiten in de oppervlakte van de geleider gedrongen (skin effekt).
    Als de aders afzonderlijk elektrisch contact met elkaar hebben, wordt het toonsignaal dus hoofdzakelijk aan de oppervlakte van de geleider verder geleidt. Bij een dikke kabel worden de adertjes in het midden van de kabel dus niet echt effectief benut. Een kabel van bijv. 4mm2 hoeft derhalve niet 2 keer zo goed te klinken als een dunnere kabel van bijv. 2,4mm2.

    Daarom worden door sommige fabrikanten in een kabel veel losstaande geisoleerde aders gebruikt. Zo speelt het Skin Effect in iedere ader apart af. Daardoor vergroot het geleidingsoppervlak in de kabel, zonder dat de kabeldiameter op zich vergroot .

    (exacte vertaling door mij van deze site over skin effect).
    http://www.dcskabel.de/news_zeigen.p...9eb03793dce1e9

    Edit 2:

    Aangevuld met plaatjes ter verduidelijking van hetgeen hierboven uitgelegd wordt.

    Ik ber er voor het gemak maar even vanuit gegaan dat de kern zowel uit koper, verzilverd koper of puur zilver kan bestaan! Voor het principe van de opbouw van de kernen en afscherming (LITZ en HYPERLITZ) opzich maakt dat verschil niet uit. :wink:

    Plaatjes: Copyright© harry stadman.








    Plaatje 1) normale constructie die meestal wordt aangetroffen in de meeste standaard kabels en interlinks, die bestaat uit een koperkern met een beschermingsmantel erom heen. Niet echt optimaal.

    Plaatje 2) LITZ- constructie.
    De Kabel bestaat uit een aantal kleine kernen(geleiders) met daarom heen een beschermingsmantel, zodat er geen contact tussen de kernen onderling kan ontstaan en het SKIN EFFECT in iedere kern afzonderlijk ontstaat en daardoor wordt geminimaliseerd.

    Plaatje 3)HYPER LITZ - constructie.
    Bij de hyperlitz constructie gaan we nog een stapje verder en wordt er in plaats van vele kleine kernen ook nog eens een hele dikke afgeschermde kern in het midden geplaats voor het geleiden van de lage tonen.
    Er is gebleken dat voor het optimaal geleiden van laag een dikke kern het beste werkt. Dit is de meest ideale oplossing en wordt (veel) gebruikt in de wat duurdere kabels en interlinks die er te koop zijn.




    Aanvulling ten aanzien van de mantel:
    Er bestaan verschillende soorten materiaal waaruit een mantel(isolator-bescherming van de kern) kan bestaan. De 2 meest gebruikte zijn papierfolie en teflon.

    Papierfolie is een goede isolator en wordt in veel toepassingen gebruikt.
    Papierfolie kan soms nog wat "lekken". Dat wil zeggen dat er toch nog wat kleine lekstroompjes door de mantel(isolator) heen kan gaan en er derhalve verliezen ontstaan.

    Teflon isoleert nog beter en wordt in de wat duurdere interlinks en kabels gebruikt om de kernen voor lekstroompjes te beschermen. Als de kabel eenmaal is ingespeeld, past de teflon zich aan aan de stroom die erdoor gaat en isoleerd volkomen. Ook na langere tijd laat teflon geen lekstroompjes door(lekken). Verreweg het beste materiaal maar ook veel duurder.

    Om het teflon en papierfolie komt uiteraard nog gewoon een beschermingsmantel. De duurdere kabels en interlinks zijn derhalve dubbel afgeschermd, met een buitenmantel om alle aders heen, dat tezamen vormt dus een kabel ofwel 1 kanaal van een kabel. Je hebt er immers 2 van nodig voor het linkerkanaal en het rechterkanaal een.


    Dus, het gebruikte materiaal, de constructie en de kwaliteit van de kernen(koper, verziverd koper of puur zilver) bepalen in grote mate de kwaliteit van de kabel en in een nog grotere mate de PRIJS van de kabel of interlink.

  10. #185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ik kan helemaal geen duits dus met mij zijn we zo klaar.
    Ok, Johan, ik zal de taak op mij nemen om eventuele vragen over de duitse site op mij te nemen. :wink:

  11. #186

    Standaard

    En Gerben, diep maar vooral ook duidelijk genoeg?

  12. #187

    Standaard

    Johan,

    Heb je je Rittal stekkerdoos al ontvangen?

    Ik kreeg gisteren bericht dat het verzonden is.
    IK zal hem dus zeker aan het eind van deze week ontvangen.....zal mij echt benieuwen. :wink:

    Tevens verhaal over kabels e.d. aangepast. Zal zelf ook even wat plaatjes maken, zodat een en ander ook visueel duidelijk wordt. :wink:

  13. #188

    Standaard

    Is het skin-effect ook een van de redenen dat aan de buitenkant van de ader(s) vaak zilver gebruikt wordt bij betere kabels?

    Naast bescherming tegen oxidatie bedoel ik dan.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Is het skin-effect ook een van de redenen dat aan de buitenkant van de ader(s) vaak zilver gebruikt wordt bij betere kabels?

    Naast bescherming tegen oxidatie bedoel ik dan.
    Ehh, zilver wordt juist niet zozeer tegen oxidatie gebruikt. Zilver oxideert zelf dus ook vrij gemakklijk. Daarom wordt vaak alles verguld. :wink:

    Zilver wordt vooral voor de betere geleiding(beter dan koper) gebruikt en de geluidseigenschappen (lees detaillering) en de koper meestal voor het geluid opzich( natuurlijke klank behouden), omdat zilver puur soms wat schel en doods kan klinken.

    Maar ik zal zeker niet kunnen ontkennen dat dat best ook eens mee zou kunnen spelen. :wink:

  15. #190
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Johan,

    Heb je je Rittal stekkerdoos al ontvangen?
    Hij is vandaag verzonden, er zal dus morgen een mannetje of liever vrouwtje voor m,n deur staan met een pakketje. :wink:

  16. #191
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Naast bescherming tegen oxidatie bedoel ik dan.
    Dat is niet voor de oxidatie gedaan maar voor het geleiden van de signaal.
    Silver oxideer overigens ook gewoon.

    Edit, zie net dat Harry dat ook al zei.

  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Naast bescherming tegen oxidatie bedoel ik dan.
    Dat is niet voor de oxidatie gedaan maar voor het geleiden van de signaal.
    Silver oxideer overigens ook gewoon.

    Edit, zie net dat Harry dat ook al zei.
    bevestiging is altijd beter natuurlijk. :wink:

  18. #193

    Standaard

    Deze bevestiging geeft ook veel onduidelijkheid.

    Ik zat even te lezen op de site van je link (dcskabel.de). Daar staat bij voordelen van zilver:

    Zilver of een zilverdeklaag verhinderen oxidatie van de kabeleinden....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #194
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Deze bevestiging geeft ook veel onduidelijkheid.

    Ik zat even te lezen op de site van je link (dcskabel.de). Daar staat bij voordelen van zilver:

    Zilver of een zilverdeklaag verhinderen oxidatie van de kabeleinden....
    Jawel, echte verkoop praat dus.

    Het verhinder de oxidatie van de koper aders maar het zilver zelf oxideer ook.
    Echter is dit van minder invloed dan de oxidatie van koper.

    Maar buiten dit alles is het bedoel voor de betere geleiding van het signaal.

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Deze bevestiging geeft ook veel onduidelijkheid.

    Ik zat even te lezen op de site van je link (dcskabel.de). Daar staat bij voordelen van zilver:

    Zilver of een zilverdeklaag verhinderen oxidatie van de kabeleinden....
    Om het maar even duidelijk te maken:

    Koper, oxideert.
    Zilver, oxideert maar geleidt beter.
    Goud, oxideert niet.
    Rhodium, oxideert niet.

    Daarom fungeert goud of rhodium beter als afdeklaag dan zilver.
    Mocht de mantel beschadigd raken, zal het zilver oxideren, goud en rhodium dus niet.

    Het staat fout op die site. :wink:

    Zilver wordt gebruikt voor de betere geleiding van het signaal. Het heeft zeker een geode mantel nodig, anders zal het zeker na verloop van tijd oxideren. :wink:

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Het staat fout op die site. :wink:
    Het was jouw linkje

    Wil je ons fouten dingen laten lezen zodat je dat weer kunt verbeteren? :wink:


    (geintje natuurlijk )
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Het staat fout op die site. :wink:
    Het was jouw linkje

    Wil je ons fouten dingen laten lezen zodat je dat weer kunt verbeteren? :wink:


    (geintje natuurlijk )
    Er staan wel meer fouten op of er missen dingen.

    Ik zij al, ik zal even wat plaatjes maken om een en ander te verduidelijken. Wordt aan gewerkt. (ben ik nu dus mee bezig).

    Ik ben NIET verantwoordelijk voor hetgeen op de site staat. :wink:

    Het meeste wat daar staat klopt overigens WEL! :wink:

  23. #198

    Standaard

    Post over verschillen kabel aangevuld met plaatjes en het hoe en waarom van de verschillende constructies en prijzen.

    Zie post hierboven!

  24. #199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Post over verschillen kabel aangevuld met plaatjes en het hoe en waarom van de verschillende constructies en prijzen.

    Zie post hierboven!
    Duidelijk verhaal.

    De QED X-tube is dan een optie 4? Zie http://www.qed.co.uk/cables/speaker/xt-how.html
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Post over verschillen kabel aangevuld met plaatjes en het hoe en waarom van de verschillende constructies en prijzen.

    Zie post hierboven!
    Duidelijk verhaal.

    De QED X-tube is dan een optie 4? Zie http://www.qed.co.uk/cables/speaker/xt-how.html
    Inderdaad. :wink:

    Bij een hyperlitz constructie heb je dus derhalve een veelvoud van die aders(zie plaatje 3) in je kabel en is dat dus om te construeren ook veel duurder! :wink:

Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •