Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 231 worden weergegeven.

Discussie: Kabel advies.

  1. #26

    Standaard

    Dat snap ik wel Harry, en dat ben ik ook met je eens maar als die ondernemers die hersencellen die ze gebruiken niet alle (vijf) inzetten om mij nee te verkopen dan hadden ze kunnen bedenken dat ik ook een dvd en receiver heb staan met een aanschafprijs van destijds 4500 euro, daarbij speakers nodig heb en die allemaal ooit vervangen moeten worden.... :wink:

    Dan kan zo'n 'goedkoop' kabeltje toch best interessant worden lijkt me.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dat snap ik wel Harry, en dat ben ik ook met je eens maar als die ondernemers die hersencellen die ze gebruiken niet alle (vijf) inzetten om mij nee te verkopen dan hadden ze kunnen bedenken dat ik ook een dvd en receiver heb staan met een aanschafprijs van destijds 4500 euro, daarbij speakers nodig heb en die allemaal ooit vervangen moeten worden.... :wink:

    Dan kan zo'n 'goedkoop' kabeltje toch best interessant worden lijkt me.
    Ik begrijp je zeker. De meeste dealers zijn natuurlijk huiverig voor het feit dat iemand een dure interlink komt "lenen" en ze die mischien nooit weer terug zien!

    Maar waarom doen ze het dan niet met een BORG?
    dan heb je als dealer zekerheid dat je je geld niet kwijt bent mocht er iets mee gebeuren en de klant kan dan rustig luisteren zoals hij dat wil.


    Maargoed, zoals gezegd, het verwondert mij alleen dat sommige zaken zo moeilijk doen. Ik ken dat probleem bij mij in de buurt eerlijk gezegd niet zo. :wink:

    Ik denk dat "vroeger" meer kon dan nu. De maatschappij verhardt, het zal wel vaker voorkomen dat dingen worden "geleend" en ze die nooit meer terug zien!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dat snap ik wel Harry, en dat ben ik ook met je eens maar als die ondernemers die hersencellen die ze gebruiken niet alle (vijf) inzetten om mij nee te verkopen dan hadden ze kunnen bedenken dat ik ook een dvd en receiver heb staan met een aanschafprijs van destijds 4500 euro, daarbij speakers nodig heb en die allemaal ooit vervangen moeten worden.... :wink:

    Dan kan zo'n 'goedkoop' kabeltje toch best interessant worden lijkt me.
    Ik begrijp je zeker. De meeste dealers zijn natuurlijk huiverig voor het feit dat iemand een dure interlink komt "lenen" en ze die mischien nooit weer terug zien!

    Maar waarom doen ze het dan niet met een BORG?
    dan heb je als dealer zekerheid dat je je geld niet kwijt bent mocht er iets mee gebeuren en de klant kan dan rustig luisteren zoals hij dat wil.
    De reden dat diverse het ook niet tegen borgbetaling doen is gewoon een kwestie van afschrijving. Ze moeten dan de kabels uit de verpakking halen en zijn dus niet meer verkoopbaar, of voor een lagere prijs. Dat kost ze dan dus geld.

    Gelukkig heb ik inmiddels een aantal adressen waar het tegen een borgbetaling wel kan hoor.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dat snap ik wel Harry, en dat ben ik ook met je eens maar als die ondernemers die hersencellen die ze gebruiken niet alle (vijf) inzetten om mij nee te verkopen dan hadden ze kunnen bedenken dat ik ook een dvd en receiver heb staan met een aanschafprijs van destijds 4500 euro, daarbij speakers nodig heb en die allemaal ooit vervangen moeten worden.... :wink:

    Dan kan zo'n 'goedkoop' kabeltje toch best interessant worden lijkt me.
    Ik begrijp je zeker. De meeste dealers zijn natuurlijk huiverig voor het feit dat iemand een dure interlink komt "lenen" en ze die mischien nooit weer terug zien!

    Maar waarom doen ze het dan niet met een BORG?
    dan heb je als dealer zekerheid dat je je geld niet kwijt bent mocht er iets mee gebeuren en de klant kan dan rustig luisteren zoals hij dat wil.
    De reden dat diverse het ook niet tegen borgbetaling doen is gewoon een kwestie van afschrijving. Ze moeten dan de kabels uit de verpakking halen en zijn dus niet meer verkoopbaar, of voor een lagere prijs. Dat kost ze dan dus geld.

    Gelukkig heb ik inmiddels een aantal adressen waar het tegen een borgbetaling wel kan hoor.
    Je bent "audiospeciaalzaak" of je bent het niet natuurlijk. Je weet dat je iets meer moet kunnen bieden dan de grootgrutters. Ik vind het beluisteren van speakers en kabels e.d. niet meer dan normaal. Ze weten ook wel dat de meesten dat ook willen, omdat de echte fanaten toch eerst willen proberen. Die weten wel dat je een kabel niet vanuit de verpakking of aan de prijs kunt beoordelen! :wink:


    Het kan ook zijn dat het bij ons nog wat "gemoedelijker" is.
    :wink:

    De audiozaken waar ik kom gaat het nog echt om de liefde voor audio en muziek, verkopen staat op het 2de plan (al is dat natuurlijk ook mooi meegenomen). :wink:

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dat snap ik wel Harry, en dat ben ik ook met je eens maar als die ondernemers die hersencellen die ze gebruiken niet alle (vijf) inzetten om mij nee te verkopen dan hadden ze kunnen bedenken dat ik ook een dvd en receiver heb staan met een aanschafprijs van destijds 4500 euro, daarbij speakers nodig heb en die allemaal ooit vervangen moeten worden.... :wink:

    Dan kan zo'n 'goedkoop' kabeltje toch best interessant worden lijkt me.
    Ik begrijp je zeker. De meeste dealers zijn natuurlijk huiverig voor het feit dat iemand een dure interlink komt "lenen" en ze die mischien nooit weer terug zien!

    Maar waarom doen ze het dan niet met een BORG?
    dan heb je als dealer zekerheid dat je je geld niet kwijt bent mocht er iets mee gebeuren en de klant kan dan rustig luisteren zoals hij dat wil.
    De reden dat diverse het ook niet tegen borgbetaling doen is gewoon een kwestie van afschrijving. Ze moeten dan de kabels uit de verpakking halen en zijn dus niet meer verkoopbaar, of voor een lagere prijs. Dat kost ze dan dus geld.

    Gelukkig heb ik inmiddels een aantal adressen waar het tegen een borgbetaling wel kan hoor.
    Dat ben ik niet helemaal met je eens;
    vaak kunnen dealers ook via de importeur spullen krijgen voor promo doeleinden! Dus ook kabels e.d. om uit telenen voor beluisteren. :wink:

  6. #31

    Standaard

    De shop Wilbert is toch een bekende zaak, maar daar beginnen de prijzen een stuk hoger.
    Van de dure kabels waren wel testsetjes verkrijgbaar.
    Ga nog even wat afbellen vanmiddag.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    De shop Wilbert is toch een bekende zaak, maar daar beginnen de prijzen een stuk hoger.
    Van de dure kabels waren wel testsetjes verkrijgbaar.
    Ga nog even wat afbellen vanmiddag.
    Tja. een goede kabel kost ook wat he?!

    Als je eenmaal de goede te pakken hebt kun je ook weer jaren vooruit, dus op een tientje beknibbelen lijkt mij ook niet helemaal de juiste oplossing/instelling. :wink:

  8. #33

    Standaard

    Dat ben ik met je eens, maar om voor een enkele verbinding al meer dan €100 uit te geven vindt ik toch wel wat te gortig. Zie hier op het forum dat er toch veel ook wel in de middenklasse (50-100) zitten. Misschien niet zo goed, maar toch altijd aanzienlijk beter dan de standaard kabels. Geef liever dan extra geld uit aan een toekomstige upgrade van mijn center of dvd-player.
    Denk dat dat een groter verschil is.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Dat ben ik met je eens, maar om voor een enkele verbinding al meer dan €100 uit te geven vindt ik toch wel wat te gortig. Zie hier op het forum dat er toch veel ook wel in de middenklasse (50-100) zitten. Misschien niet zo goed, maar toch altijd aanzienlijk beter dan de standaard kabels. Geef liever dan extra geld uit aan een toekomstige upgrade van mijn center of dvd-player.
    Denk dat dat een groter verschil is.
    sorry hoor, 50-100 euro is de instapklasse. de middenklasse wordt tot 500-600 euro gezien.En de bovenklasse (high end) gaat zelfs tot 6000 euro per meter voor een interlink. :wink:

    100 euro voor een setje kabels is echt niet zo veel hoor, in de audio. :wink:


    Vergis je niet hoeveel een goede kabel invloed heeft op het geluid! Of moet ik zeggen juist niet want een goede kabel zal niets of minder toevoegen dan een minder goede kabel!

    Er heerst hier op het forum nog steeds de gedachte dat men voor 50 of 100 euro een superkabel koopt! Alles is naar zijn geld. :wink:

    Ik ben al jaren bezig met audio en ken het klappen van de zweep wel zo'n beetje. Ik denk dat de kwaliteit die jij voor ogen hebt je eerder richting de 300-500 euro brengt dan voor die 50 of 100 euro.

    Ook in de audio-business moet je betalen voor de kwaliteit die je wilt. :wink:

    Ik ben bang dat je TE HOGE VERWACHTINGEN hebt van die prijsklasse van 50-100 euro! :wink:

  10. #35

    Standaard

    Denk dat je daar wel een punt hebt.
    Zelf net contact gehad met de firma Aelive www.aelive.nl bouwers van eigen speakers, het inregelen en leveren van audio uit het duurdere segment.
    Volgens hen wordt het geluid bepaald door hoofdzakelijk de bron en de speakers en slechts in beperkte mate door de bekabeling. Volgens hen zou een kabel niets mogen toevoegen en/of weglaten. In zo'n geval zou je voor een koolstofkabel moeten gaan, deze zijn totaal niet gekleurd en geven puur het signaal door. Elk andere kabel kan het geluid wat kleuren, echter is dat zo minimaal dat je dan zelfs voor een goedkopere(profigold) kan gaan (€20). Dus als je een superversterker hebt is het zinvoller dan voor een versterker zoals ik heb (denon avr 2805). Dit is gezien in de ogen van deze mensen slechts massaproductie. Hij heeft me wel uitgenodigd om allerlei kabels te testen, of mee naar huis te nemen (ze zijn er dus toch), echter zitten ze midden in een verhuizing dus kan dit pas eind september. Volgens hen werden er geen slechte kabels gemaakt (merk uiteraard) en zou het voor mij niet veel uitmaken welke ik zou moeten kopen, omdat er veel meer winst is te halen uit een betere receiver. Nu vind ik zelf dit voor mij toch wel goed genoeg, dus maakt het de keuze wat makkelijker.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Denk dat je daar wel een punt hebt.
    Zelf net contact gehad met de firma Aelive www.aelive.nl bouwers van eigen speakers, het inregelen en leveren van audio uit het duurdere segment.
    Volgens hen wordt het geluid bepaald door hoofdzakelijk de bron en de speakers en slechts in beperkte mate door de bekabeling. Volgens hen zou een kabel niets mogen toevoegen en/of weglaten. In zo'n geval zou je voor een koolstofkabel moeten gaan, deze zijn totaal niet gekleurd en geven puur het signaal door. Elk andere kabel kan het geluid wat kleuren, echter is dat zo minimaal dat je dan zelfs voor een goedkopere(profigold) kan gaan (€20). Dus als je een superversterker hebt is het zinvoller dan voor een versterker zoals ik heb (denon avr 2805). Dit is gezien in de ogen van deze mensen slechts massaproductie. Hij heeft me wel uitgenodigd om allerlei kabels te testen, of mee naar huis te nemen (ze zijn er dus toch), echter zitten ze midden in een verhuizing dus kan dit pas eind september. Volgens hen werden er geen slechte kabels gemaakt (merk uiteraard) en zou het voor mij niet veel uitmaken welke ik zou moeten kopen, omdat er veel meer winst is te halen uit een betere receiver. Nu vind ik zelf dit voor mij toch wel goed genoeg, dus maakt het de keuze wat makkelijker.
    IK ben het slechts gedeeltelijk met hun eens.
    Ik weet uit jarenlange eigen ervaring dat een kabel toch best veel in het geheel kan doen. Maar ieder zijn eigen mening. :wink:

    Ik heb zelf namelijk wel dure en minder dure kabels getest en uitgeprobeerd en weet dat de goedkopere kabels niet de detaillering, plaatsing en dynamiek hebben als de wat "duurdere" kabels.


    Draai het maar eens om: een goede versterker met slechte bekabeling; dan kom je er pas achter hoeveel details je mist als je er wel een goede kabel op zet!

    Wat iemand wel en niet duur moet vinden mag hij/zij voor zichzelf uitmaken.


    Ik weet uit ervaring dat die profigold behoorlijk gekleurd en schel is
    De meeste "experts" vinden trouwens dat zilverkabels(puur zilver dus) het beste klinken en de beste audiofiele eigenschappen heeft!

    Dus, ik betwijvel hun kennis wel enigzins. :wink:

    Echter wil je als versterker veel beter, moet je ook echt veel meer betalen! Veel meer dan een goede interlink(voor een redelijke prijs) eruit kan halen. :wink:


    In nederland heerst nog steeds het beeld, ook vaak bij dealers, dat een kabel slechts een kabel is. In Amerika, duitsland en met name ook Engeland waar wel echt een audiocultuur heerst weten ze WEL dat je voor een goede kabel ook flink moet betalen en wat voor invloed het kan hebben op je systeem. :wink:

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Er heerst hier op het forum nog steeds de gedachte dat men voor 50 of 100 euro een superkabel koopt!
    Dit is niet alleen het geval met kabels helaas.
    Opzich niet erg zolang men maar wel reeel blijft als het om kwaliteits besef gaat.

  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Elk andere kabel kan het geluid wat kleuren, echter is dat zo minimaal dat je dan zelfs voor een goedkopere(profigold) kan gaan (€20).
    Dat is dus niet waar maar daar kom je alleen door ervaring achter.
    Ik geeft toe dat in de meeste gevallen de verschillen gering zijn (en dan ligt het er maar net aan hoeveel €€ je ervoo over heb) maar er zijn altijd die uitzonderingen (die we uiteindelijk zoeken) dat er een wereld van verschil optreed.

    omdat er veel meer winst is te halen uit een betere receiver.
    Naats de kabels is dit zeker een feit. :wink:

  14. #39

    Standaard

    Voordat ik verder ga moet ik zeggen dat ik het geheel behoorlijk boeiend vind.

    Maar waar het eigenlijk op neer komt is dat een kabel uit de hogere klasse niet besteed is aan een receiver uit mijn klasse. Niet dat de kabel niet van invloed is maar meer door de tekortkommingen van receivers uit deze (prijs)klasse. Werd wel even terug op aarde gebracht, terwijl ik toch behoorlijk tevreden ben over de mijne.
    Eigenlijk zit ik dan met mijn eerste zoektocht tot €80 best wel goed dan.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  15. #40

    Standaard

    Heb je toch wel wat keus, voor die prijs. Hebben het er morgen op het werk nog wel over

  16. #41

    Standaard

    Zat op e-bay en kwam advertentie tegen van firma in Ierland.
    Contact opgenomen en ik moet zeggen de prijzen zijn zeker de moeite waard.
    Voor de Qunex 3 1 meter moet ik betalen €49,99 daar komt nog €8 bij voor verzending en verzekering totaal dus €57,99.
    Ze hebben nog veel meer voor de mensen die interesse hebben:
    www.soundsolutionshifi.com
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Zat op e-bay en kwam advertentie tegen van firma in Ierland.
    Contact opgenomen en ik moet zeggen de prijzen zijn zeker de moeite waard.
    Voor de Qunex 3 1 meter moet ik betalen €49,99 daar komt nog €8 bij voor verzending en verzekering totaal dus €57,99.
    Ze hebben nog veel meer voor de mensen die interesse hebben:
    www.soundsolutionshifi.com
    En nu via de powerbuy is het 80,50 voor de Qunex 3 van een meter minus 29% = € 57.16. Dat verschil is peanuts maar wel via een dealer in Nederland.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #43

    Standaard

    even een snel vraagje tussen: ik heb nu paar jaar oude monstercable tussen mn cdspeler en receiver zitten (ooit eens gekregen). Nu vroeg ik me af of een overgang naar de Qunex 2 of vdHul Bay een verbetering zou zijn?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Basso
    even een snel vraagje tussen: ik heb nu paar jaar oude monstercable tussen mn cdspeler en receiver zitten (ooit eens gekregen). Nu vroeg ik me af of een overgang naar de Qunex 2 of vdHul Bay een verbetering zou zijn?
    Waarschijnlijk wel. Ik ben niet zo bekend met Monstercable maar de Qunex 2 is in ieder geval top.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    En nu via de powerbuy is het 80,50 voor de Qunex 3 van een meter minus 29% = € 57.16. Dat verschil is peanuts maar wel via een dealer in Nederland.... :wink:
    Het verschil wordt zeker groter als 2 of meer kabels worden besteld, je hebt maar 1 x verzendkosten.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De QED,s zijn vrijwel allemaal wat beter als de Monster Cables voor zover ik uit eigen en andermans ervaring weet.
    Niet dat Monster slecht is hoor.
    Wel zal ik nu met de powerbuy korting voor de Qunex3 gaan.
    Dit vanwege de vele goede reviews die ik gelezen heb in de diverse bladen.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Wel zal ik nu met de powerbuy korting voor de Qunex3 gaan.
    Dit vanwege de vele goede reviews die ik gelezen heb in de diverse bladen.
    Heb zelf nog niets kunnen vinden over deze kabel, welke bladen waren dat?
    Kan ik even wat info halen.
    Of zo je misschien wat kunnen quoten?

    Eric
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De QED,s zijn vrijwel allemaal wat beter als de Monster Cables voor zover ik uit eigen en andermans ervaring weet.
    Niet dat Monster slecht is hoor.
    Wel zal ik nu met de powerbuy korting voor de Qunex3 gaan.
    Dit vanwege de vele goede reviews die ik gelezen heb in de diverse bladen.
    ik had eigenlijk de Qunex 2 op het oog...

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Basso
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De QED,s zijn vrijwel allemaal wat beter als de Monster Cables voor zover ik uit eigen en andermans ervaring weet.
    Niet dat Monster slecht is hoor.
    Wel zal ik nu met de powerbuy korting voor de Qunex3 gaan.
    Dit vanwege de vele goede reviews die ik gelezen heb in de diverse bladen.
    ik had eigenlijk de Qunex 2 op het oog...
    Doen, dat is echt een goede kabel. Qunex 2 heeft ook goede reviews zoals je ook op de QED site kunt zien.

    Er is immer altijd wel een betere kabel.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De QED,s zijn vrijwel allemaal wat beter als de Monster Cables voor zover ik uit eigen en andermans ervaring weet.
    Niet dat Monster slecht is hoor.
    Wel zal ik nu met de powerbuy korting voor de Qunex3 gaan.
    Dit vanwege de vele goede reviews die ik gelezen heb in de diverse bladen.

    Ik ga met Johan mee!
    IK kan uit eigen ervaring zeggen dat ik Monstercable tegen vind vallen.

    Ik denk zeker dat de QED kabels in dezelfde prijsklasses beter zullen presteren. :wink:
    Lees: meer bang for the buck!

    Die carbon kabels van van den hul moet je even aan wennen. Die schijnen toch erg anders te klinken. :wink: Meestal flink warm; moet zeker in je setup passen.

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •