Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 231 worden weergegeven.

Discussie: Kabel advies.

  1. #51

    Standaard

    Heb een leverancier van deze kabels gevraagd, wat de beste keuze zou zijn. Kreeg wel een eerlijk antwoord. De Qunex 4 is naar verhouding naar de Nederlandse prijzen wel de goedkoopste. Volgens hem is de Qunex 3 de beste waar voor het geld.

    Hi Eric, This is a tough question as the same cable can sound different, on different source components and after a period of running in, however here go's:

    The new kid on the block from QED is the Qunex 3, and it probably does about 90% of what the 4S does for about 60% of the price, if you wanted to take a bigger step up from the 3 i would go for the Silver Spiral, In general i have found Qunex cables to be on the brighter side of level, so you should not find any of them to warm.

    I to like the sound to be clear and revealing rather than warm, we use a Wireworld Equinox 5, but unless your running a CD player of EUR 1000 or more its probably not worth it.
    Qunex 3 0.5m = EUR39.99, Qunex 4S = EUR59.99, Qunex SS = EUR79.99----Wireworld Equinox 5 = EUR249.99

    Ben er dus nog steeds niet uit.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Heb zelf nog niets kunnen vinden over deze kabel, welke bladen waren dat?
    Dat weet ik ook niet meer, is ruim 1 a 1½ jaar geleden toen deze kabel op de markt kwam.

  3. #53
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Doen, dat is echt een goede kabel. Qunex 2 heeft ook goede reviews zoals je ook op de QED site kunt zien.

    Er is immer altijd wel een betere kabel.... :wink:
    Inderdaad, ook die Qunex2 is een goede kabel maar gezien de korting kom je met de Qunex3 op de prijs van een Qunex2 zonde korting.
    Maar als je puur na de kabels opzich kijk heb je aan de Q2 een hele mooie.

  4. #54

    Standaard

    Heb dit weekend een tijdelijke interconnect en ik moet zeggen dit is al een behoorlijke verbetering. Had nog nooit van dit merk gehoord, is chinees en bouwen ook verdienstelijke sacd-spelers.
    Kabel is net zo dik als een bougie kabel, met Amerikaanse vergulde pluggen. Misschien iets voor iemand met een wat beperkter budget.
    Gaat om de Xindac ac-05: http://www.xindak.com/english/produc...ail.asp?id=226
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Heb dit weekend een tijdelijke interconnect en ik moet zeggen dit is al een behoorlijke verbetering. Had nog nooit van dit merk gehoord, is chinees en bouwen ook verdienstelijke sacd-spelers.
    Kabel is net zo dik als een bougie kabel, met Amerikaanse vergulde pluggen. Misschien iets voor iemand met een wat beperkter budget.
    Gaat om de Xindac ac-05: http://www.xindak.com/english/produc...ail.asp?id=226
    Raadt nu voor een gratis set interlinks ter waarde van 150 euro.
    zie deze thread. :wink:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...3f5ca4da42de26

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Heb dit weekend een tijdelijke interconnect en ik moet zeggen dit is al een behoorlijke verbetering. Had nog nooit van dit merk gehoord, is chinees en bouwen ook verdienstelijke sacd-spelers.
    Kabel is net zo dik als een bougie kabel, met Amerikaanse vergulde pluggen. Misschien iets voor iemand met een wat beperkter budget.
    Gaat om de Xindac ac-05: http://www.xindak.com/english/produc...ail.asp?id=226
    De chinezen komen inderdaad opzetten. Omdat de arbeidt daar veel minder kost kunnen ze soms meer doen in een prijsklasse. Denk dan vooral eens aan VINCENT bijv. :wink:

  7. #57
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Denk dan vooral eens aan VINCENT bijv. :wink:
    Hele goede producten waar ikzelf toch wel weg van ben. :P
    Ze maken/leveren nu ook kabels en speakers.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Denk dan vooral eens aan VINCENT bijv. :wink:
    Hele goede producten waar ikzelf toch wel weg van ben. :P
    Ze maken/leveren nu ook kabels en speakers.
    Gaan jullie mij hier nu vertellen dat Vincent Chinees is?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #59
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Denk dan vooral eens aan VINCENT bijv. :wink:
    Hele goede producten waar ikzelf toch wel weg van ben. :P
    Ze maken/leveren nu ook kabels en speakers.
    Gaan jullie mij hier nu vertellen dat Vincent Chinees is?
    Ja :P
    Wat had jezelf in gedachten dan over Vincent, ben ik wel benieuwd naar.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Denk dan vooral eens aan VINCENT bijv. :wink:
    Hele goede producten waar ikzelf toch wel weg van ben. :P
    Ze maken/leveren nu ook kabels en speakers.
    Gaan jullie mij hier nu vertellen dat Vincent Chinees is?
    Ja :P
    Zonder daar wat voor reden dan ook voor te hebben dacht ik dat dat Duits was. Best grappig eigenlijk.... 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #61
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Shengya is de originele naam ervan maar speciaal voor de europese markt hebben ze Vincent in het leven geroepen.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Shengya is de originele naam ervan maar speciaal voor de europese markt hebben ze Vincent in het leven geroepen.
    Johan, we kunnen hem nog wel een en ander leren. :wink:

  13. #63
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Shengya is de originele naam ervan maar speciaal voor de europese markt hebben ze Vincent in het leven geroepen.
    Johan, we kunnen hem nog wel een en ander leren. :wink:
    Ander heel mooi Chinees merk is Shanling maargoed, we dwalen nu wel erg af.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Shengya is de originele naam ervan maar speciaal voor de europese markt hebben ze Vincent in het leven geroepen.
    Johan, we kunnen hem nog wel een en ander leren. :wink:
    Ander heel mooi Chinees merk is Shanlin maargoed, we dwalen nu wel erg af.
    met name die buizen cd-spelers. Kosten ook wel wat overigens. :wink:

    Nu weer on topic. :wink:

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Dat ben ik met je eens, maar om voor een enkele verbinding al meer dan €100 uit te geven vindt ik toch wel wat te gortig. Zie hier op het forum dat er toch veel ook wel in de middenklasse (50-100) zitten. Misschien niet zo goed, maar toch altijd aanzienlijk beter dan de standaard kabels. Geef liever dan extra geld uit aan een toekomstige upgrade van mijn center of dvd-player.
    Denk dat dat een groter verschil is.
    sorry hoor, 50-100 euro is de instapklasse. de middenklasse wordt tot 500-600 euro gezien.En de bovenklasse (high end) gaat zelfs tot 6000 euro per meter voor een interlink. :wink:

    100 euro voor een setje kabels is echt niet zo veel hoor, in de audio. :wink:


    Vergis je niet hoeveel een goede kabel invloed heeft op het geluid! Of moet ik zeggen juist niet want een goede kabel zal niets of minder toevoegen dan een minder goede kabel!

    Er heerst hier op het forum nog steeds de gedachte dat men voor 50 of 100 euro een superkabel koopt! Alles is naar zijn geld. :wink:

    Ik ben al jaren bezig met audio en ken het klappen van de zweep wel zo'n beetje. Ik denk dat de kwaliteit die jij voor ogen hebt je eerder richting de 300-500 euro brengt dan voor die 50 of 100 euro.

    Ook in de audio-business moet je betalen voor de kwaliteit die je wilt. :wink:

    Ik ben bang dat je TE HOGE VERWACHTINGEN hebt van die prijsklasse van 50-100 euro! :wink:
    Ik kan niet nalaten hier op te reageren.
    Zelf járen in de High-end audio gezeten en Freno heeft gewoon gelijk!
    Een ander component maakt een substantieel verschil.
    Een andere kabel maakt wel wat uit maar om nu over "dramatische verschillen" te spreken is echt klinkklare wetenschappeljk aan te tonen onzin! Ga naar een electronicazaak en haal daar een goede kabel met stevige pluggen. Zal je rond de 10 Euro kosten.

    Ga eens naar een klassiek concert, ga dan naar huis en luister of het uit je speakers ook zo klinkt als in een concertzaal.
    Het mooiste vergelijk heb je als je bijvoorbeeld naar het Amsterdamse concertgebouw gaat met zijn typische akoestiek en een CD opname hebt die gemaakt is in deze zelfde concertzaal!
    Je zult in de meeste gevallen (met een béetje kwaliteitsspulletje) verbaasd zijn en geen behoefte meer hebben aan kabels die slechts tot 1 doel worden vervaardigd en dat is de maker ervan verrijken.
    Sorry dat ik wellicht tegen wat heilige huisjes aanschop maar het is echt mijn praktijkervaring.

    Die hele kabel geschiedenis is een puur subjectieve beleving. Hoe mooier het er uitziet en hoe geheimzinniger het klinkt en goud, ziver en platina is toegepast hoe hoger die beleving.
    Doe eens een blinde test. Zeker zul je verschil horen in de meeste gevallen. Het zal "anders" klinken maar wie bewijst dat het ook "beter" is.
    Dat kan alleen als je het origineel live hebt beluisterd. Maar dat kan geen enkele kabelaar meeleveren.
    Kijk maar eens in luidsprekers zelf. Zit daar ook goud in..........nee dus!

    Voorbeeld:
    Men neme een Sony-centerspeaker van 40 Euro. Men hange daar een "interlink" aan van 6000 Euro en de center zal even beroerd klinken als altijd.
    Men neme een B&W of KEF center van rond de 400 Euro en hange daar een dropveter aan. De B&W klinkt dramatisch beter dan de Sony-center met interlink van 6000 Euro. Snap je wat ik bedoel?

    Sluit op de B&W of de KEF de interlink aan van 6000 Euro. Je zult verschil horen.........wat je een dag later niet meer opmerkt omdat dit verschil veel geringer is.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Voorbeeld:
    Men neme een Sony-centerspeaker van 40 Euro. Men hange daar een "interlink" aan van 6000 Euro en de center zal even beroerd klinken als altijd.
    Men neme een B&W of KEF center van rond de 400 Euro en hange daar een dropveter aan. De B&W klinkt dramatisch beter dan de Sony-center met interlink van 6000 Euro. Snap je wat ik bedoel?
    Is niet echt een eerlijk voorbeeld, die interlink kan ook geen wonderen verrichten, hier is dan duidelijk sprake van een mismatch. Met dit voorbeeldje mag je niet concluderen dat het geen ruk uitmaakt wat voor kabel je neemt, het verschil zit 'm voornamelijk in de KEF en de Sony.

    Ik kies geen partij voor de 1000-euro-interlink-gelduitgevers hoor, als ik geen verschil hoor, vind ik 5 euro al te veel. En aan de mooiheid van een kabel geef ik geen geld uit, die werk ik toch weg

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Voorbeeld:
    Men neme een Sony-centerspeaker van 40 Euro. Men hange daar een "interlink" aan van 6000 Euro en de center zal even beroerd klinken als altijd.
    Men neme een B&W of KEF center van rond de 400 Euro en hange daar een dropveter aan. De B&W klinkt dramatisch beter dan de Sony-center met interlink van 6000 Euro. Snap je wat ik bedoel?
    is niet echt een eerlijk voorbeeld, die interlink kan ook geen wonderen verrichten, hier is dan duidelijk sprake van een mismatch. Met dit voorbeeldje mag je niet comcluderen dat het geen ruk uitmaakt wat voor kabel je neemt, het verschil zit 'm voornamelijk in de KEF en de Sony.

    Ik kies geen partij voor de 1000-euro-interlink-gelduitgevers hoor, als ik geen verschil hoor, vind ik 5 euro al te veel. En aan de mooiheid van een kabel geef ik geen geld uit, die werk ik toch weg
    Ik dicht geen wonderen aan kabels toe, dat doen anderen.
    Ben het wel met je eens maar het is pure misleiding om aan kabels een soort van mythische eigenschappen toe te dichten. Pfff, als ze het geld ervoor hebben...gaan ze hun gang maar. De vergelijking die ik maakte is even absurd als de eerder vergelijking tussen een kabel van 20 Euro en een kabel van 6000 Euro. Ik doe dus uiteindelijk precies hetzelfde! :wink:

  18. #68

    Standaard

    Advies:

    Ga naar een electronicazaak en koop daar 2 1/2 kwardraat electriciteitssnoer en gebruik dat als luidspekersnoer, je zult geen enkel verlies hebben.
    Koop daar dan ook voor rond de 10-20 Euro een paar interlinks liefst met goldplate uitgevoerde pluggen (niet omdat het beter klinkt maar omdat het niet oxydeert).

    Advies gebaseerd op jarenlange ervaring in de high-end. Heb het ook tussen mijn Accuphase-versterker en mijn B&W's hangen en het ooit vergeleken (blind) met kabels van 400 gulden (destijds) de meter en hoorde (ook anderen die ik vroeg de test blind te doen, ging uiteindelijk om nogal wat guldentjes) geen enkel verschil.
    Succes ermee! :wink:

  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket


    Een andere kabel maakt wel wat uit maar om nu over "dramatische verschillen" te spreken is echt klinkklare wetenschappeljk aan te tonen onzin!
    Dat is juist waar het ook om gaat, de detail verschillen al kunnen die soms erg groot zijn.
    Wie heeft het overigens over dramatische verschillen, kan het zo snel niet terug vinden.

    Het zal "anders" klinken maar wie bewijst dat het ook "beter" is.
    Dat kan alleen als je het origineel live hebt beluisterd.
    Wie bewijst dat het beter is ?
    Wat denk je van jezelf................ :wink:
    Niemand hoef wetenschappelijk aan te tonen dat iets beter of slechter is, enige wat hier van belang is is wat jezelf vind.
    En waarom zal je het live ervaren moeten hebben?
    Ik neem aan dat niemand probeer om thuis hetzelfde geluid te verkrijgen als wat je in een concertzaal hoort zoals in jouw voorbeeld.
    Indien je dat wel probeer ben je mijn inziens verkeerd bezig omdat dit een onmogelijk iets is.
    Dit vergelijk slaat dus een beetje de plank mis.

    Voorbeeld:
    Men neme een Sony-centerspeaker van 40 Euro. Men hange daar een "interlink" aan van 6000 Euro en de center zal even beroerd klinken als altijd.
    Men neme een B&W of KEF center van rond de 400 Euro en hange daar een dropveter aan. De B&W klinkt dramatisch beter dan de Sony-center met interlink van 6000 Euro. Snap je wat ik bedoel?

    Sluit op de B&W of de KEF de interlink aan van 6000 Euro. Je zult verschil horen.........wat je een dag later niet meer opmerkt omdat dit verschil veel geringer is.
    Dit begrijp iedereen hopelijk.

  20. #70
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Advies gebaseerd op jarenlange ervaring in de high-end. Heb het ook tussen mijn Accuphase-versterker en mijn B&W's hangen en het ooit vergeleken (blind) met kabels van 400 gulden (destijds) de meter en hoorde (ook anderen die ik vroeg de test blind te doen, ging uiteindelijk om nogal wat guldentjes) geen enkel verschil.
    Succes ermee! :wink:
    Dit geloof ik graag maar dat is jouw ervaring............
    Nu wil je hier beweren dat de ervaringen van anderen niet juist zijn en op onzin gebaseerd.

    Overigens ben ik wel van mening dat je apparatuur eerst in orde moet zijn alvorens de kabels nut zullen hebben.

  21. #71

    Standaard

    HIFI = het zo natuurlijk weergeven van het oorspronkelijke geluid.

    Ik herinner mij dat ik jaren geleden een uitvoering van een van de passionen van Bach bijwoonde die tevens werd opgenomen. Ik had het voorrecht om een kopie van de mastertape te kunnen bemachtigen.
    Deze speelde ik destijds af via mijn Revox A77.
    Wat ik toen in huis hoorde was het geluid dat ik de dag ervoor in de kerk gehoord had. Ook de acoestiek en de bijgeluiden. Ik heb deze band grijs gedraaid omdat geen enkel andere opname daarna nog mooi leek te zijn.
    De intrede van de CD destijds veranderde dat gelukkig!

    Of het moet zo zijn dat de kabels een slecht opgenomen uitvoering mooi kunnen maken? Dan zijn we niet met HiFi bezig maar met verbeteren van het origineel. :wink:

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Voorbeeld:
    Men neme een Sony-centerspeaker van 40 Euro. Men hange daar een "interlink" aan van 6000 Euro en de center zal even beroerd klinken als altijd.
    Men neme een B&W of KEF center van rond de 400 Euro en hange daar een dropveter aan. De B&W klinkt dramatisch beter dan de Sony-center met interlink van 6000 Euro. Snap je wat ik bedoel?
    is niet echt een eerlijk voorbeeld, die interlink kan ook geen wonderen verrichten, hier is dan duidelijk sprake van een mismatch. Met dit voorbeeldje mag je niet comcluderen dat het geen ruk uitmaakt wat voor kabel je neemt, het verschil zit 'm voornamelijk in de KEF en de Sony.

    Ik kies geen partij voor de 1000-euro-interlink-gelduitgevers hoor, als ik geen verschil hoor, vind ik 5 euro al te veel. En aan de mooiheid van een kabel geef ik geen geld uit, die werk ik toch weg
    Ik dicht geen wonderen aan kabels toe, dat doen anderen.
    Ben het wel met je eens maar het is pure misleiding om aan kabels een soort van mythische eigenschappen toe te dichten. Pfff, als ze het geld ervoor hebben...gaan ze hun gang maar. De vergelijking die ik maakte is even absurd als de eerder vergelijking tussen een kabel van 20 Euro en een kabel van 6000 Euro. Ik doe dus uiteindelijk precies hetzelfde! :wink:
    Kabels kan wel veel uitmaken voor je systeem. Ikzelf zal naar een kabel zoeken met de juiste balans en transparantie die ik ervan verwacht in een bepaalde prijsklasse. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat bepaalde merken kabels en prijsklasses beter zijn dan andere! Voor sommigen is de 15% geluidsverbetering wel dat geld waard, voor anderen weer niet. Ik ga alleen af op mijn gehoor en hoor duidelijk verschillen! Soms ook verschillen die niet gunstig uitpakken en dan laat ik ook netjes die kabel liggen.

    Een goede component met een slechte kabel is ook niets; het zal teveel informatie tegenhouden zodat je niet optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden van je componenten!

    De grootste verschillen treden op in de prijsklasse 100-500 euro. Daarboven is het zo marginaal(5% max.), dat zij de enorme prijzen haast niet waard zijn. Ik heb al zoveel getest en beluisterd dat ik weet dat het weldegelijk veel uit kan maken. Met name verzilverde kabels geven meer details in het hoog en een betere transparantie dan de meeste koperkabels.

    Je hebt zeker gelijk dat een bron van een klasse of 2 klasses hoger een grotere winst KAN zijn. Echter heb je een cdspeler van 1000 euro en doe je er een interlink aan van 20 euro zul je niet het maximum aan details en transparantie eruit halen. :wink:

    Trouwens wat iedereen wel of niet goed vindt of wel of niet duur vindt, moet iedereen voor zichzelf weten. Bij mij zijn MIJN oren de doorslaggevende factor en zal ik, als ik positieve verschillen hoor, een afweging maken of het product het voor die prijs het aanschaffen waard is.

    Dat alle kabels gelijk zijn is gewoon pure BULLSHIT!

    edit:
    de duurste interlink die ik op dit moment ergens in een prijslijst heb kunnen vinden is 13.500 dollar!

    je zou je partner maar even uit moeten leggen dat even een interlinkje gaat halen.

    Als het om dat soort prijzen gaat, ben ik het overigens volledig met je eens. :wink:

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Advies gebaseerd op jarenlange ervaring in de high-end. Heb het ook tussen mijn Accuphase-versterker en mijn B&W's hangen en het ooit vergeleken (blind) met kabels van 400 gulden (destijds) de meter en hoorde (ook anderen die ik vroeg de test blind te doen, ging uiteindelijk om nogal wat guldentjes) geen enkel verschil.
    Succes ermee! :wink:
    Dit geloof ik graag maar dat is jouw ervaring............
    Nu wil je hier beweren dat de ervaringen van anderen niet juist zijn en op onzin gebaseerd. .
    Nee, beslist niet. Natuurlijk horen mensen verschillen. Ik stel uiteindelijk alleen dat het verschil in "klank" tussen een kabel van 20 Euro en een van 6000 Euro dermate miniem is dat het het enorme verschil in prijs nooit kan rechtvaardigen. Waarbij ik tevens aanteken dat het als het met een kabel van 6000 Euro "anders" klinkt, dit nog niet wil zeggen dat het ook "beter" is. Een menselijke eigenschap is om aan te nemen dat als het duurder is dat het ook beter moet zijn. Aangezien het hier om puur subjectief waarneembare verschillen gaat is het dus niet hard te maken dat die of die kabel beslist beter klinkt. Puur subjectief en niet objectief. Dát bedoel ik ten diepste!

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Voorbeeld:
    Men neme een Sony-centerspeaker van 40 Euro. Men hange daar een "interlink" aan van 6000 Euro en de center zal even beroerd klinken als altijd.
    Men neme een B&W of KEF center van rond de 400 Euro en hange daar een dropveter aan. De B&W klinkt dramatisch beter dan de Sony-center met interlink van 6000 Euro. Snap je wat ik bedoel?
    is niet echt een eerlijk voorbeeld, die interlink kan ook geen wonderen verrichten, hier is dan duidelijk sprake van een mismatch. Met dit voorbeeldje mag je niet comcluderen dat het geen ruk uitmaakt wat voor kabel je neemt, het verschil zit 'm voornamelijk in de KEF en de Sony.

    Ik kies geen partij voor de 1000-euro-interlink-gelduitgevers hoor, als ik geen verschil hoor, vind ik 5 euro al te veel. En aan de mooiheid van een kabel geef ik geen geld uit, die werk ik toch weg
    Ik dicht geen wonderen aan kabels toe, dat doen anderen.
    Ben het wel met je eens maar het is pure misleiding om aan kabels een soort van mythische eigenschappen toe te dichten. Pfff, als ze het geld ervoor hebben...gaan ze hun gang maar. De vergelijking die ik maakte is even absurd als de eerder vergelijking tussen een kabel van 20 Euro en een kabel van 6000 Euro. Ik doe dus uiteindelijk precies hetzelfde! :wink:
    Kabels kan wel veel uitmaken voor je systeem. Ikzelf zal naar een kabel zoeken met de juiste balans en transparantie die ik ervan verwacht in een bepaalde prijsklasse. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat bepaalde merken kabels en prijsklasses beter zijn dan andere! Voor sommigen is de 15% geluidsverbetering wel dat geld waard, voor anderen weer niet. Ik ga alleen af op mijn gehoor en hoor duidelijk verschillen! Soms ook verschillen die niet gunstig uitpakken en dan laat ik ook netjes die kabel liggen.

    Een goede component met een slechte kabel is ook niets; het zal teveel informatie tegenhouden zodat je niet optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden van je componenten!

    De grootste verschillen treden op in de prijsklasse 100-500 euro. Daarboven is het zo marginaal(5% max.), dat zij de enorme prijzen haast niet waard zijn. Ik heb al zoveel getest en beluisterd dat ik weet dat het weldegelijk veel uit kan maken. Met name verzilverde kabels geven meer details in het hoog en een betere transparantie dan de meeste koperkabels.

    Je hebt zeker gelijk dat een bron van een klasse of 2 klasses hoger een grotere winst KAN zijn. Echter heb je een cdspeler van 1000 euro en doe je er een interlink aan van 20 euro zul je niet het maximum aan details en transparantie eruit halen. :wink:

    Trouwens wat iedereen wel of niet goed vindt of wel of niet duur vindt, moet iedereen voor zichzelf weten. Bij mij zijn MIJN oren de doorslaggevende factor en zal ik, als ik positieve verschillen hoor, een afweging maken of het product het voor die prijs het aanschaffen waard is.

    Dat alle kabels gelijk zijn is gewoon pure BULLSHIT!
    Dáár zeg je nu en bevestig je mijn verhaal.
    1. Het zijn JOUW oren die het horen, subjectief dus! Het is dus niet gezegd dat andere oren die verschillen ook zo ervaren.

    2. Ik zeg niet dat alle kabels gelijk zijn, goed lezen.

    3. Ik heb geen enkel belang bij kabels, ik verdien er niets aan.

    Tja.......

  25. #75

    Standaard

    Maar wél toegegeven, dat soort kabels zien er werkelijk prachtig uit.
    Als ik ze had zou ik mijn audiomeubeltje zeker omgekeerd neerzetten om mezelf en eventuele bezoekers een zicht te geven op deze juweeltjes van zilver, goud en platina! Bovendien heb ik dan tóch uiteindelijk dagelijks plezier van de kabels!

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •