Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 151 worden weergegeven.

Discussie: Pioneer DVR530H-s

  1. #1

    Standaard Pioneer DVR530H-s

    Hoi mensen...

    Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben sinds de aanschaf van een eigen woning lid geworden van 386 forums zo'n beetje. Deze kon er dus ook wel bij. Hoe dan ook: Ik heb onlangs alvast een receiver besteld, nl. de Pioneer VSX-1014s omdat deze een van de weinige, zo niet de enige, receiver in deze prijsklasse is die THX-gecertificeerd is. En.... omdat het een 7.1 versterker is natuurlijk. Nu moet ik nog een DVDrecorder, met HDD wel te verstaan, en een setje Boxen. Mijn oog was gevallen op de DVR-530 omdat ik eigelijk overal positieve reacties lees. Maar ik wilde effe checken of er iemand op dit forum ook al ervaring mee heeft.
    Alvast bedankt voor de reacties

  2. #2

    Standaard

    Op dit forum staan nog niet zoveel ervaringen met deze recorder. Ik heb zelf na lang afwegen deze recorder aangeschaft en ga 'm waarschijnlijk morgen afhalen. In de toekomst ben ik van plan hier een Pioneer receiver bij te kopen (b.v. VSX-1015S).

    Deze recorder heeft een control in aansluiting, zodat je de recorder vanuit de Pioneer receiver kunt aansturen (lijkt me ook een voordeel in jouw geval). Voor mij was de voornaamste reden om deze recorder aan te schaffen (ipv een Sony of Panasonic) de Guide Plus+ functionaliteit in combinatie met G-link. Ik heb nl. een Samsung digitale kabel decoder die ik vanuit de recorder wil kunnen aansturen. Verder zijn de opnamekwaliteit instellingen op de Pioneer heel uitgebreid.

    In onderstaande thread kun je meer lezen over de verschillende recorders:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=32787

    Als ik een tijdje met m'n nieuwe Pioneer DVR530-H recorder heb 'gespeeld' zal ik mijn ervaringen op deze site zetten.

  3. #3

    Standaard

    ok, Bedankt alvast voor je reply, ik kijk uit naar je bevindingen.
    Guide+ is voor mij ook een vereiste...
    Heb trouwens de receiver binnen.... ik kijk er erg naar uit om hem in actie te zien\horen. Wel een beest van een apparaat zeg!
    Nu ben ik aan het orienteren om een set surround speakers te vinden die mooi aansluiten bij de receiver. (Qua vermogen en impedantie)
    Twijfel over de Pioneer s-v70III, leuke set, wel duur, maar dan heb ik alles van één merk, is ergens ook wel fijn. Maar geen must.
    Groetjes

  4. #4

    Standaard

    Zoals beloofd... een review van deze DVD/HD-recorder.

    Apparaat

    Het apparaat voelt degelijk aan en is zeer compact. Met name de hoogte en de diepte zijn zeer beperkt. Door de berperkte diepte heb je aan de achterkant ruimte genoeg voor alle aansluitingen. Met name de stugge scart kabels hebben hierdoor ruimte genoeg. Het is wel vreemd dat aan de bovenkant van het apparaat (bovenplaat) schroeven zitten. Aangezien deze 'wegvallen' in de bovenplaat hen je hier echter geen last van en als je een ander apparaat bovenop zet, dan zie er niets meer van.

    Geluidsniveau

    In een volledige stille kamer is een licht geluid van de harddisk/ventilator hoorbaar, maar dan moet je hier wel echt op letten. Mijn 1,5 jaar oude JVC videorecorder is luidruchtiger als ie een band afspeelt. Bij afspelen hoor ik 'm niet en ik zit binnen 3 meter van de speler af en de speler staat gewoon in een open rek.

    Afstandsbediening

    De afstandbediening voelt prettig aan. Alle knoppen zitten op een logische plek en spreken voor zich. Erg handig vind ik de knoppen onderop speciaal voor het besturen van de TV. Na het instellen van de code voor mijn TV (Philips) werkte de afstandbediening feilloos mbt de basisfuncties voor de TV.

    GUI

    De GUI is erg overzichtelijk en scherp weergegeven. Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf, mede ook dankzij de duidelijke hulpfunctie. Het hoofdmenu bevat alle functies van de recorder. Sommige functies zijn echter ook direct te benaderen, zoald de Disc Navigator, Guide Plus+ en timer programma's. In het menu worden de functies die niet beschikbaar zijn netjes 'greyed out'. De Disc Navigator is erg handig. Vanuit de disc navigator kun je opnamen op de HD afspelen en bewerken. Bij de titels worden bewegende index beelden getoond. In de disc navigator kun je op verschillende manieren sorteren en kun je ook alleen programma's van een bepaald genre tonen.

    Afspelen

    Tot nu toe speelt ie alles feilloos af (DVD+R(W), DVR-RW, JPEG-CD, MP3-CD). Alleen DVD-R en DVD-RAM heb ik nog niet kunnen proberen. Vanaf HD heb je de mogelijkheid om op 1,5x snelheid af te spelen met behoud van geluid (op de juiste toonhoogte). Sneller weergeven is ook mogelijk maar dan wel zonder geluid. Handig is de commercial skip. Hiermee kun je snel 30s, 1min, 2min, 3min, 5min skippen. De mogelijkheden van MP3 afspelen zijn beperkt (alleen van CD-R(W)). Random play is helaas hier niet mogelijk. Het afpelen van DVD's is vergelijkbaar met een normale DVD-speler en de kwaliteit is prima (geen verschil met mijn vorige DVD-speler van Philips).

    Opnamekwaliteit

    Ik heb tot nu toe alleen nog maar in XP en SP modus opgenomen. De opnames zijn prima. Ik kan geen verschil ontdekken met het origineel (digitale kabel TV).

    Edit mogelijkheden

    Editten op de HD is een fluitje van een cent. Je kunt naast het rechtsreeks bewerken van de opname ook kiezen om een playlist samen te stellen. In de playlist kun je titels bewerken, splitsen, samenvoegen, etc. Je kunt er voor kiezen dit frame nauwkeurig te doen (beeld bevriest dan wel even en kopie naar DVD op hoge snelheid is niet meer mogelijk) of 'video-modus compatible' bewerken (hoge snelheid kopie wel mogelijk). Aangezien ik nog geen DVD-R(W) schijfjes in m'n bezet heb, heb ik nog niets op DVD kunnen wegschrijven (voeg ik later nog wel toe aan deze review).

    Guide Plus+ en G-link

    Dit was een van de voornaamste redenen om te apparaat te verkiezen boven de Sony's en ik moet zeggen.... het werkt perfect! Via G-link kan de recorder mijn Samsung Digitale decoder aansturen, waardoor het programmeren van de Samsung onnodig wordt. Na een nachtje downloaden stonden bijna alle zenders die in het digitale pakket zetten netjes in de EPG. Deze EPG is van veel betere kwaliteit als die van de Samsung. In de Guide Plus+ EPG staan nl. de gegevens van 7 dagen (Samsung decoder heeft er als je geluk hebt maar 2) en erg handig is dat de programma's zijn voorzien van een genre. Dit wordt gekenmerkt door een verschillende kleur in de EPG en maakt ook het zoeken naar programma's over alle zenders heen erg simpel. Je kunt bijvoorbeeld naar alle sport zoeken of nog gedetailleerde naar alleen votbal binnen het genre sport. Er wordt dan netjes een lijst getoond van programma's die hieraan voldoen gesorteerd op tijd (meest recente bovenaan). In ander handige functie is 'My Guide'. Hierin kun je een profiel samenstellen van favoriete zenders, genres en sub-genres en keyword. Op basis van dit profiel worden dan alle programma's getoond die hieraan voldoen. Het programmeren via Guide Plus+ is ook erg simpel. Met 1 druk op de knop kun je een programma programmeren. Hierna is dit simpel aan te passen (b.v. start- en eindtijd verruimen, opnamekwaliteit aanpassen, opslag (HD of DVD) bepalen). Een handige optie hierbij is herhaalde opname. DIt kun je gebruiken als je op elke dag hetzelfde programma opneemt. Je kunt er dan voor kiezen om de vorige opname wel of niet automatisch te overschrijven.

    JukeBox

    Dit is een leuk extraatje, maar ook niet meer dan dat. Je moet eerst de audio CD realtime kopieëren naar de harddisk door 'm af te spelen. Hierna kun je het album een title geven en het genre toekennen. Je kunt in totaal meer dan 900 uur kwijt op de HD. Ook hier is random afspelen van de nummers helaas niet mogelijk. Je kunt wel de volgorde zelf programmeren.

    PhotoViewer

    Na het laden van een JPEG CD worden links in het scherm de folders getoond en zie je aan de rechterkant thumbnails van de foto's. Door een foto te selecteren (enter) wordt vanf die plek een diashow gestart. De eerste foto verschijnt geleidelijk op het scherm (enkele secondes) en hierna volgt na ong. 10 sec de volgende foto. Je kun de diashow stilzetten en inzoomen op de foto. Helaas wordt dan geen gebruik gemaakt van de resolutie van de foto, dus de foto wordt tijdens inzoomen onscherper (blokjesvorming). Verder is het mogelijk foto's te kantelen.

    Conclusie

    Tot nu toe ben ik erg tevreden over m'n aankoop. Het apparaat voldoet aan al mijn verwachtingen. Dus wat mij betreft een AANRADER.

  5. #5

    Standaard

    Hallo Patrick,

    Bedankt voor de prima review van deze DVD-Recorder. Ikzelf zit ook te twijfelen tussen deze Pioneer, de Panasonic DMR-EH50 (evt. EH60) en de Sony 710.

    Kun je vertellen of de Pioneer een Nederlandstalig menu heeft? Volgens mij heeft de Panasonic dit wel, maar de Sony niet.

    Weet je toevallig ook of het nodig is om een DVD-RAM te finaliseren oid voordat je hem kunt afspelen op een andere DVD-RAM compatible DVD-speler? Ik wil nl. snel een kopie kunnen maken van een HD opname naar een her te gebruiken schijfje, maar heb het idee dat dit met DVD-RW door dit finaliseren nogal veel tijd in beslag neemt, ondanks het zgn high-speed dubbing. Als finaliseren niet nodig is, dan zou dit een pluspunt zijn voor de Pioneer/Panasonic tov de Sony.

    Wat betreft je verhaal over G-Link en digitale TV, dit is mij niet helemaal duidelijk. Zou ik bijvoorbeeld met een Panasonic geen (tijd)opnames kunnen maken van digitale TV? Ik heb nog geen didgitale TV, maar ben wel van plan om dit via Casema aan te schaffen, en die leveren o.a. een Samsung decoder.

    Ruud

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ruud3822
    Bedankt voor de prima review van deze DVD-Recorder. Ikzelf zit ook te twijfelen tussen deze Pioneer, de Panasonic DMR-EH50 (evt. EH60) en de Sony 710.
    Dit waren ook mijn kandidaten.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ruud3822
    Kun je vertellen of de Pioneer een Nederlandstalig menu heeft? Volgens mij heeft de Panasonic dit wel, maar de Sony niet.
    De menu's zijn Nederlandstalig.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ruud3822
    Weet je toevallig ook of het nodig is om een DVD-RAM te finaliseren oid voordat je hem kunt afspelen op een andere DVD-RAM compatible DVD-speler? Ik wil nl. snel een kopie kunnen maken van een HD opname naar een her te gebruiken schijfje, maar heb het idee dat dit met DVD-RW door dit finaliseren nogal veel tijd in beslag neemt, ondanks het zgn high-speed dubbing. Als finaliseren niet nodig is, dan zou dit een pluspunt zijn voor de Pioneer/Panasonic tov de Sony.
    Even voor de duidelijkheid... de Pioneer kan DVD-RAM alleen maar lezen. Alleen Panasonic kan DVD-RAM schrijven. Het finaliseren van DVD-RAM is volgens mij niet nodig, maar zeker weten doe ik dat niet. Van DVD+RW (alleen op de Sony) weet ik wel dat finaliseren niet nodig is. Ik weet nog niet hoeveel tijd het finaliseren van een DVD-RW op de Pioneer kost (verwacht de schijfjes volgende week binnen te krijgen). Misschien vind je je antwoord hier wel:
    http://www.btinternet.com/~james_lancaster/index.HTML
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ruud3822
    Wat betreft je verhaal over G-Link en digitale TV, dit is mij niet helemaal duidelijk. Zou ik bijvoorbeeld met een Panasonic geen (tijd)opnames kunnen maken van digitale TV? Ik heb nog geen didgitale TV, maar ben wel van plan om dit via Casema aan te schaffen, en die leveren o.a. een Samsung decoder.
    Het opnemen vanaf een externe decoder is altijd mogelijk. Alleen het aansturen van de decoder vanuit de recorder is niet altijd mogelijk. Als dit niet lukt, dan zul je én de recorder én de decoder moeten programmeren. Een andere optie is dat de decoder een signaal afgeeft aan de recorder zodat deze begint met opnemen. Dit vind ik echter minder handig, omdat dan de recorder ook gewoon begint met opnemen als je de decoder inschakelt.

    Van de drie recorders uit jouw lijstje heeft alleen de Pioneer de G-link optie. Tijdens het instellen van Guide Plus+ geef je gewoon het merk van je decoder op. Hierna wordt getest of de decoder kan worden aangestuurd (zendt kanaal 101 via de G-link kabel naar de decoder). Ik heb gelezen (volgens mij op www.kieskeurig.nl) dat er in het begin nog wat problemen waren met de Panasonic decoder (Panasonic wilde de gegevens mbt de infrarood signalen niet afgeven) maar dat inmiddels ook de Panasonic decoders kunnen worden aangestuurd.

  7. #7

    Standaard

    Als je met DVD+R(W) niet hoeft te finaliseren om hem op een andere DVD-player af te spelen, dan betekent dit dat de Sony weer een pluspunt voor mij heeft, en dat de Pioneer eigenlijk voor mij afvalt aangezien je terecht opmerkte dat hij alleen DVD-RAM leest en niet schrijft. Volgens mij bespaar je echt enkele minuten als je niet hoeft te finaliseren.

    Wat betreft opstartsnelheid, wat is hiermee je ervaring? Hoeveel seconden duurt het ongeveer voordat je een opname kunt maken van een programma vanuit standby-stand? De Panasonic claimt slechts 1 seconde, maar de overige spelers zeggen hier niets over.

    Jammer is wel dat Guide+ ontbreekt op de Sony, maar je zegt dat die binnenkort komt op de opvolger van de 710. Ikzelf kan hier niets over vinden op het web. Waar heb je die info vandaan?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ruud3822
    Als je met DVD+R(W) niet hoeft te finaliseren om hem op een andere DVD-player af te spelen, dan betekent dit dat de Sony weer een pluspunt voor mij heeft, en dat de Pioneer eigenlijk voor mij afvalt aangezien je terecht opmerkte dat hij alleen DVD-RAM leest en niet schrijft. Volgens mij bespaar je echt enkele minuten als je niet hoeft te finaliseren.
    Ik wacht nog steeds op m'n DVD-R(W)'s dus ik heb het nog niet kunnen uitproberen. Zo gauw ik iets meer weet zal ik het hier 'posten'.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ruud3822
    Wat betreft opstartsnelheid, wat is hiermee je ervaring? Hoeveel seconden duurt het ongeveer voordat je een opname kunt maken van een programma vanuit standby-stand? De Panasonic claimt slechts 1 seconde, maar de overige spelers zeggen hier niets over.
    Inderdaad een erg sterk punt van de Panasonic. Ik heb er bij de Pioneer eigenlijk nog niet zozeer op gelet, maar een paar seconden duurt het zeker. Als je bijv. via de timer opneemt, dan zie je dat de recorder ong. 2 minuten vantevoren aanspringt (display toont 'Timer Rdy'). Hiermee wordt voorkomen dat je de eerste seconden van een timeropname mist.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ruud3822
    Jammer is wel dat Guide+ ontbreekt op de Sony, maar je zegt dat die binnenkort komt op de opvolger van de 710. Ikzelf kan hier niets over vinden op het web. Waar heb je die info vandaan?
    De info komt van verschillende Duitse forums. Hierop wordt vermeld dat in het blad Video (08/2005) het volgende te lezen is:
    "Als Nachfolger der Modelle RDR-HX 710 und RDR-HX 910 bringt Sony im Oktober den HX 717 und im November den HX 919 mit Guide Plus+. Der zur IFA angekündigte 1010 (HDMI, 400 GB) kommt ohne EPG."

  9. #9

    Standaard

    Ik heb inmiddels wat kunnen experimenteren met het kopieëren van HD naar DVD. De eerste kopie was op een Sony DVD-R 8x. Bij het samenstellen van de 'copy list' heb ik voor frames nauwkeurig editten gekozen. Het voordeel is dat je op frames nauwkeurig kunt editten (what's in a name), maar de kopie naar DVD kan dan alleen maar in realtime (dus ook opnieuw compressie). Bij het kopieëren moet je verder aangeven of je een video-modus of VR-modus disc wilt aanmaken. Ik heb voor de eerste gekozen, omdat deze compatible is met andere standalone DVD-spelers. Verder kun je aangeven of je de disc meteen wilt finaliseren na de kopie. Als je hiervoor kiest, dan kun je uit een 8-tal voorgebakken disc layouts kiezen. Het maken van de kopie ging feilloos en de disc speelt tot nu toe af in alle andere DVD-spelers (standalone en PC) die ik bezit.

    De tweede kopie was op een Verbatim DVD-RW 6x. Het enige verschil met de eerste kopie was dat deze keer de opnamemodus was aangepast voor de kopie, omdat deze anders niet op de schijf paste. Je kunt de recorder zelf de meest optimale modus laten bepalen. Ook dit keer ging het maken van de kopie feilloos en hij is overal afspeelbaar.

    De derde kopie was opnieuw op een Sony DVD-R 8x. Dit keer heb ik echter gekozen voor video-modus compatible editten. Nu kun je niet meer frame nauwkeurig knippen. Maar, omdat reclames die je eruit wilt knippen vaak precies op een punt vallen waarop je wel kunt knippen (wordt veroorzaakt door de beeldovergang), is dit eigenlijk helemaal geen probleem. Het grote voordeel is dat je op high speed kunt kopieëren. De complete disc was in 8 minuten beschreven en finaliseren duurde nog eens 2 minuten. Dus.. in 10 minuten heb je een hele disc gevuld. Dit gaat waarschijnlijk nog iets sneller met DVD-R 16x discs.

    Een zo optimaal mogelijke kopie krijg je door van tevoren bij de opname op HD de juiste opnamekwaliteit te kiezen (MN..). Je stelt deze in aan de hand van de duur van de opname zonder reclame. Soms is dit een gok, maar bij speelfilms staat meestal ook wel de echte speelduur zonder reclame vermeld. Na de opname kun je dan de reclame en start en eind ervanaf knippen (video-modus compatible) en op high speed kopieëren naar DVD. De kopie is dan lekker snel gemaakt en je hebt geen kwaliteitsverlies door een extra compressie-slag.

  10. #10

    Standaard

    Een goed verslag van je kopieer-ervaringen.

    Duurde het finaliseren van de DVD-RW net zo lang als van de DVD-R? Denk je dat het finaliseren na het maken van een kopie op DVD-RW van slechts een uur ipv een komplete DVD korter duurt, of duurt het finaliseren even lang, ongeacht heet aantal uren dat je kopieert?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slick_858
    ok, Bedankt alvast voor je reply, ik kijk uit naar je bevindingen.
    Guide+ is voor mij ook een vereiste...
    Heb trouwens de receiver binnen.... ik kijk er erg naar uit om hem in actie te zien\horen. Wel een beest van een apparaat zeg!
    Nu ben ik aan het orienteren om een set surround speakers te vinden die mooi aansluiten bij de receiver. (Qua vermogen en impedantie)
    Twijfel over de Pioneer s-v70III, leuke set, wel duur, maar dan heb ik alles van één merk, is ergens ook wel fijn. Maar geen must.
    Groetjes
    alles van 1 merk moet niet heilig zijn, Pioneer's specialiteit ligt zeker niet in de speakerbranche, daar zijn anderen beter in en dat hoeft zeker niet duurder te zijn.
    verder klinkt 7.1 op papier leuk, maar of het er mooier op wordt is maar de vraag... THX is ook maar een "oorkonde", als merken zich niet willen laten certificeren, wil dat niet zeggen dat ze iets te verbergen hebben.
    In die prijsklasse heeft Pioneer niet als enige een thx-receiver, kenwood en jvc namelijk ook.
    Maar de 1014 is goed spul hoor.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ruud3822
    Duurde het finaliseren van de DVD-RW net zo lang als van de DVD-R? Denk je dat het finaliseren na het maken van een kopie op DVD-RW van slechts een uur ipv een komplete DVD korter duurt, of duurt het finaliseren even lang, ongeacht heet aantal uren dat je kopieert?
    Ik heb even een test gedaan. Als disc heb ik de DVD-RW 6x van Verbatim gebruikt en een film van 1 uur en 40 minuten opgenomen in SP modus ( 2 uur) op high speed gekopieerd zonder meteen te finaliseren. Als eerste, en dit had ik eerder vergeten te vermelden, moet een DVD-RW altijd geinitialiseerd worden in video-modus of vr-modus (bij een DVD-R is dat niet nodig als je video-modus gebruikt). Voor deze test heb ik de disc in video-modus geinitialiseerd (gebeurt automatisch ahv de gekozen setting). Dit duurde ong. 30 seconden. De high speed copy duurde daarna 8 minuten. Zonder te finaliseren werkt deze disc alleen in de recorder (m'n PC en standalone DVD konden er niets mee beginnen). Het finaliseren kun je starten vanuit het menu en na keuze van de menu layout voor de disc begon het finalisatie proces. De recorder gaf aan dat dit 2 minuten ging duren. Ik heb het even gemeten, maar het duurde uiteindelijk maar 1 minuut.

    Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, hangt de duur van het finalisatie proces af van het aantal titels wat je op de DVD hebt gezet. Omdat dit er vaak maar 1 is (films vullen meestal wel een hele DVD), duurt het finalisatie proces dus maar relatief kort.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Zoals beloofd... een review van deze DVD/HD-recorder.
    JukeBox
    Dit is een leuk extraatje, maar ook niet meer dan dat. Je moet eerst de audio CD realtime kopieëren naar de harddisk door 'm af te spelen. Hierna kun je het album een title geven en het genre toekennen. Je kunt in totaal meer dan 900 uur kwijt op de HD. Ook hier is random afspelen van de nummers helaas niet mogelijk. Je kunt wel de volgorde zelf programmeren.
    Hoi Patrick,
    Deze HDD-recorder was me juist opgevallen door de jukebox functie. Nu, als ik je ervaring lees, is dat een zware tegenvaller. Alle CDs worden dus in real time opgeslagen op HD of wordt er nog een compressietechniek toegepast (mp3)?
    Voorts kan een mp3-CD gelezen worden, maar niet gekopieerd worden naar de HD, juist? Bijgevolg ga ik ervan uit dat er geen DVD gekopieerd kan worden naar de HD.

    Nog twee vraagjes ivm TV-opname:
    1. kunnen twee verschillende TV-programma´s op hetzelfde ogenblik opgenomen worden?
    2. stel dat je een film opneemt om 21u en je komt thuis rond 21u30. Is het dan mogelijk om al te kijken naar het begin van de film, terwijl de rest van de film verder opgenomen wordt?

    Alvast bedankt.
    Groeten,
    PV

  14. #14

    Standaard

    Hi there,

    Ik heb met de jukebox en gelijktijdige opname van 2 programma's nog geen ervaring. Wel met "chase play": het met vertraging bekijken van een nog lopende opname. Toevallig eergisteren toegepast: opname via Guide+ ingesteld en met kwartier vertraging het programma bekijken. Simpel te doen: gewoon Play indrukken. Dan start de weergave en de opname loopt gewoon door. Weergave stoppen met Stop, Opname stoppen met Stop Rec (of Rec Stop).

    Ben nu een weekje of zo in het bezit van de 530, bevalt prima tot nu toe. We hebben 'm nog niet echt uitgetest, maar langzamerhand wat dingen geprobeerd (eenvoudige opname met en zonder Guide+, weergave diverse media, incl. CD met JPG, chase play).

    Bart

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PuraVida
    Deze HDD-recorder was me juist opgevallen door de jukebox functie. Nu, als ik je ervaring lees, is dat een zware tegenvaller. Alle CDs worden dus in real time opgeslagen op HD of wordt er nog een compressietechniek toegepast (mp3)?
    Voor mij was dit geen zware tegenvaller, ik wist nl. al dat de mogelijkheden hiervan beperkt waren. En ja, het is inderdaad realtime. Feit is wel dat geen enkele andere recorder iets vergelijkbaars heeft, dus het is altijd beter. De nummers worden wel gecomprimeerd opgeslagen, nl. in het dolby digital formaat.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door PuraVida
    Voorts kan een mp3-CD gelezen worden, maar niet gekopieerd worden naar de HD, juist?
    Dat is juist.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door PuraVida
    Bijgevolg ga ik ervan uit dat er geen DVD gekopieerd kan worden naar de HD.
    Dit kan weer wel, mits de DVD niet beveiligd is tegen kopieëren. En natuurlijk alleen maar video-dvd's, dus geen DVD met mp3's of JPG-tjes.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door PuraVida
    1. kunnen twee verschillende TV-programma´s op hetzelfde ogenblik opgenomen worden?
    Nee. Er is maar één opname tegelijkertijd mogelijk. Opnemen en afspelen tegelijkertijd gaat wel.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door PuraVida
    2. stel dat je een film opneemt om 21u en je komt thuis rond 21u30. Is het dan mogelijk om al te kijken naar het begin van de film, terwijl de rest van de film verder opgenomen wordt?
    Ja dit kan. Je drukt gewoon op play om het programma dat op dat moment wordt opgenomen te gaan kijken. Je kunt dan gewoon alle normale toesten gebruiken (b.v. sneller vooruit spoelen, commercial skip, etc.). Je kunt dus als het ware de opname 'inhalen'. De opname stopt pas als je de 'stop rec' knop op de afstandsbediening indrukt. Ook kun je de opname verlengen tijdens de opname (als je b.v. merkt dat het programma uitloopt en je de opname te kort hebt geprogrammeerd).

  16. #16
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Allemaal bedankt voor de zéér nuttige gebruiksinformatie.

    Die zegt mij méér dan hetgeen ik links en rechts uit bladen oppik.

  17. #17

    Standaard

    Heb sinds gisteren een pioneer dvr 630 in huis (is buiten de HD hetzelfde dan de DVR 530)
    De DVR630 via een scartkabel op AV1 naar de TV
    De satelietdecoder via scartkabel op AV2
    Ik kan nu schakelen tussen de verschillende toestellen via de toets "input select" ....tot hier alles OK

    Maar wanneer er een opname loopt op de DVR kan ik de satdecoder niet op mijn tv scherm krijgen!

    Voor de rest niets dan lof over dit toestel....zeker de guide plus!!!

    Grtz

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flurk
    Heb sinds gisteren een pioneer dvr 630 in huis (is buiten de HD hetzelfde dan de DVR 530)
    De DVR630 via een scartkabel op AV1 naar de TV
    De satelietdecoder via scartkabel op AV2
    Ik kan nu schakelen tussen de verschillende toestellen via de toets "input select" ....tot hier alles OK

    Maar wanneer er een opname loopt op de DVR kan ik de satdecoder niet op mijn tv scherm krijgen!

    Voor de rest niets dan lof over dit toestel....zeker de guide plus!!!

    Grtz
    Gebruik het DVD/TV knopje maar eens. Zit rechtsonder op de afstandsbediening van je Pioneer. Hiermee kun je switchen tussen het DVD beeld van je recorder of het TV beeld. Ik begrijp uit jouw woorden dat je opname die loopt opneemt van een andere bron als je satdecoder (b.v. analoge kabel)? Zo nee, dan is je satdecoder beeld toch het beeld wat je op dat moment opneemt?

  19. #19

    Standaard

    @ patrick

    Wanneer een opname van analoge kabel loopt en ik schakel met het DVD/TV knopje, dan kijk ik in de stand DVD naar het programma dat opgenomen wordt.
    En in de stand TV staat het kanaal van de tvtuner op het scherm.
    Maar de satdecoder die aan AV2 (L1) hangt krijg ik niet te zien.

    Waarschijnlijk zal het een scartswitch (tussen DVD en SAT naar TV) worden zeker?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flurk
    @ patrick

    Wanneer een opname van analoge kabel loopt en ik schakel met het DVD/TV knopje, dan kijk ik in de stand DVD naar het programma dat opgenomen wordt.
    En in de stand TV staat het kanaal van de tvtuner op het scherm.
    Maar de satdecoder die aan AV2 (L1) hangt krijg ik niet te zien.

    Waarschijnlijk zal het een scartswitch (tussen DVD en SAT naar TV) worden zeker?
    Inderdaad, in jouw geval is een switch nodig. Toch vreemd dat de recorder het decoderbeeld niet doorlust tijdens een opname via de interne tuner. Ik zelf ken het probleem niet. Ik neem meestal toch al vanaf de decoder (via de AV2/L1 ingang) op (digitale kabel). Verder heeft mijn decoder een tweede scartuitgang, welke ik ook nog eens op de EXT3 van mijn TV heb aangesloten. Deze uitgang is echter geen RGB, dus biedt een iets lagere kwaliteit.

  21. #21

    Standaard

    Ik ga eens zoeken naar een automatische scartswitch om zo de SAT met DVD naar de TV te schakelen!

    toch bedankt voor de info

    Grtz Flurk

  22. #22

    Standaard Pioneer analoge tuner

    Beste Pioneer bezitters,

    Ikzelf overweeg ook de aankoop van de Pioneer 630. Hoe is de kwaliteit van de analoge tuner? Ik lees hier en daar dat deze van Sony beter zou zijn (sony 710), maar is dit echt wel zo? Is de beeldkwaliteit van de analoge tuner aanvaardbaar?
    To infinity ... and beyond!

  23. #23

    Standaard Re: Pioneer analoge tuner

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    Beste Pioneer bezitters,

    Ikzelf overweeg ook de aankoop van de Pioneer 630. Hoe is de kwaliteit van de analoge tuner? Ik lees hier en daar dat deze van Sony beter zou zijn (sony 710), maar is dit echt wel zo? Is de beeldkwaliteit van de analoge tuner aanvaardbaar?
    Moeilijke vraag.... het is maar net wat jij aanvaardbaar vindt. Het tuner beeld van de Pioneer zou iets meer ruis vertonen, maar 'aanvaardbaar' zal het toch wel zijn lijkt mij, aangezien de meesten nog gewoon TV kijken via de analoge kabel. Als je huidige signaal (zonder ruisonderdrukking van je TV) nu al goed is, dan zou het zeker aanvaardbaar moeten zijn.

    Ik zelf heb de interne tuner nog niet gebruikt, omdat ik alles via een digitale decoder (kabel) opneem. De interne tuner wordt alleen gebruikt om de EPG gegevens voor Guide Plus+ binnen te halen. Mijn eigen analoge kabelsignaal vind ik niet helemaal optimaal (je went snel aan het ruisloze beeld van digitale TV), dus aan mijn ervaringen zou je niet zoveel hebben denk ik.

  24. #24

    Standaard Re: Pioneer analoge tuner

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    Beste Pioneer bezitters,

    Ikzelf overweeg ook de aankoop van de Pioneer 630. Hoe is de kwaliteit van de analoge tuner? Ik lees hier en daar dat deze van Sony beter zou zijn (sony 710), maar is dit echt wel zo? Is de beeldkwaliteit van de analoge tuner aanvaardbaar?
    Moeilijke vraag.... het is maar net wat jij aanvaardbaar vindt. Het tuner beeld van de Pioneer zou iets meer ruis vertonen, maar 'aanvaardbaar' zal het toch wel zijn lijkt mij, aangezien de meesten nog gewoon TV kijken via de analoge kabel. Als je huidige signaal (zonder ruisonderdrukking van je TV) nu al goed is, dan zou het zeker aanvaardbaar moeten zijn.

    Ik zelf heb de interne tuner nog niet gebruikt, omdat ik alles via een digitale decoder (kabel) opneem. De interne tuner wordt alleen gebruikt om de EPG gegevens voor Guide Plus+ binnen te halen. Mijn eigen analoge kabelsignaal vind ik niet helemaal optimaal (je went snel aan het ruisloze beeld van digitale TV), dus aan mijn ervaringen zou je niet zoveel hebben denk ik.
    Wel ja, ik heb ook digitale televisie, maar het is leuk iets via de analoge tuner op te nemen terwijl je via de digitale decoder kijkt. Thx!
    To infinity ... and beyond!

  25. #25

    Standaard

    Op http://www.mediatotaal.nl staat een test van de genoemde Pioneer, Panasonic en nog meer HD-recorders. Ga naar "testen", "Categorieen", "Video", "Harddisk Recorder" en dan naar "DVD Harddisk-Recorder test".

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •