Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 110 van 110 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Wat kan mij het nou schelen wat de regisseur mij wilde laten zien. Ik wil zoveel mogelijk beeld zien en dat krijg ik met dank aan DFW (niet dat dit mijn favoriete distributeur is).
    Het kan je blijkbaar niets schelen. Prima, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar hetzelfde over denkt.

    Ik blijft het een slechte zaak vinden als films niet in hun door de regisseur bedoelde beeldformaat op een DVD worden gezet. Een regisseur gebruikt een bepaald beeldformaat met een reden en die reden moet gerespecteerd blijven.

    Maar nogmaals, dat is mijn mening. Jij denkt er anders over.

  2. #102

    Standaard

    De regisseur of de DoP kiezen niet voor niks een bepaadl kader en een bepaalde beeldverhouding. Het is een essentieel onderdeel van filmmaken, evenals van fotografie, dus zeg niet dat het niks uitmaakt. Een boek dat wordt ge-edit door een uitgever is toch ook een 'misdaad'?

    Meer beeld is niet altijd beter. Vooral sbs6 publiek valt daarvoor en daarmee wil ik me absoluut niet mee laten vergelijken. Het was cameraman PeterJan van de Burgh die mij ooit eens uitlegde hoe het daar werkte, bij SBS6: "Criteria zijn veel kleuren en een vol scherm." Daarnaast zenden ze over de helft van de bandbreedte uit van andere kanalen, wat de gruwelijke compressie in veel van die belabberde actiefilms verklaart. Het lijkt erop dat het hier gaat om PlayskoolTV. Voor peuters en ghetto's.

    Ja en ik denk nu eenmaal wat meer na over dat soort dingen dus ik vind kadrering, beeldformaat en kwaliteit belangrijk.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  3. #103

    Standaard

    Ik zeg niet dat een bepaald kader niks uitmaakt. Maar ik zeg wel: een regisseur is ook maar een mens en wie zegt dat ik het eens moet zijn met zijn keuze. Ik vind dus ook niet dat je Pan & Scan (pure filmverkrachting) met open matte kan vergelijken.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Wat kan mij het nou schelen wat de regisseur mij wilde laten zien. Ik wil zoveel mogelijk beeld zien en dat krijg ik met dank aan DFW (niet dat dit mijn favoriete distributeur is). RCV dat zijn pas eikels.
    Uhm RCV eikels? pfff.. bij rcv klopt tenminste 9 van de 10 keer wat er op de hoes staat.. bij DFW (en dus ook WCW) komt het heel vaak voor dat ze er 'breedbeeld' of '16x9' op zetten maar dan is het dus gewoon een 4:3 letterbox versie.. En dat weten ze maar al te goed..

    Als het jou niet kan schelen wat de regisseur jou wilde laten zien, waarom kijk je dan uberhaupt films? een compositie draagt ook zeer mee aan spanning (alles nauw inkaderen geeft het gevoel van ingesloten zijn), en met meer beeld kan dat betekenen dat de spanning minder wordt..

    Dvd's moeten gewoon uitgegeven worden in het beeld/geluidformaat zoals de regisseur dat beoogd heeft..

    Maar DFW doet dit ook express, want ik heb al eens eerder contact met hun gehad en ze vertelden mij toen dat ze eerst die 'slechte' versie op de markt brengen omdat ze die meteen goedkoop kunnen krijgen, om later dan wel een goede versie te kopen en die dan opnieuw te slijten..
    Het is gewoon puur een geld kwestie en helemaal geen liefde voor films kwestie..

  5. #105

    Standaard

    Voor liefde voor films moet je ook bij Criterion zijn. Alle andere distributeurs gaan voor het geld, en dat is begrijpelijk, want geld is de spil van het bestaan.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre

    Als het jou niet kan schelen wat de regisseur jou wilde laten zien, waarom kijk je dan uberhaupt films? een compositie draagt ook zeer mee aan spanning (alles nauw inkaderen geeft het gevoel van ingesloten zijn), en met meer beeld kan dat betekenen dat de spanning minder wordt..
    my point exactly. Wat Martin zegt is natuurlijk pure onzin. Kijk dan geen films, of maak je eigen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Heeft iemand Underworld Steelbook van DFW al in de winkels zien liggen?
    Ja en was blij te zien dat de film in 2.35 is en niet in 1.78 zoals vermeld op de steelbook

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Heeft iemand Underworld Steelbook van DFW al in de winkels zien liggen?
    Ja en was blij te zien dat de film in 2.35 is en niet in 1.78 zoals vermeld op de steelbook
    je hebt m gekocht?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Heeft iemand Underworld Steelbook van DFW al in de winkels zien liggen?
    Ja en was blij te zien dat de film in 2.35 is en niet in 1.78 zoals vermeld op de steelbook
    je hebt m gekocht?
    Ja, anders zou ik niet weten dat de film in 2.35 is :wink:

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Heeft iemand Underworld Steelbook van DFW al in de winkels zien liggen?
    Ja en was blij te zien dat de film in 2.35 is en niet in 1.78 zoals vermeld op de steelbook
    je hebt m gekocht?
    Ja, anders zou ik niet weten dat de film in 2.35 is :wink:
    ok, true point.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •