Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 245 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door alexbaby866
    @ Roger Waters

    Op wat baseer je je eigenlijk om te zeggen dat bv samsung slecht zou zijn? Als je zulke dingen zegt, mag je dat wel een beetje staven vind ik.
    Hoewel ik op het punt sta een Panasonic aan te schaffen (en ik dus geen genoeg kan krijgen van alle positieve dingen die er over gezegd worden :wink: ) ben ik het hier eigenlijk wel mee eens. Ben ook wel benieuwd waar dat vandaan komt
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door alexbaby866
    @ Roger Waters

    Heb jij één of ander pact gesloten met panasonic of zo?? Of ben je een verkoper van panasonic?? Vind het wel een beetje flauw om te zeggen dat al de andere merken niet goed zouden zijn. Ik heb zelf enorm goed rondgekeken en de plasma van Samsung (42D5S) vond ik persoonlijk heel mooi, hoewel het hier al vaak is gezegd dat het voor iedereen persoonlijk is. Op wat baseer je je eigenlijk om te zeggen dat bv samsung slecht zou zijn? Als je zulke dingen zegt, mag je dat wel een beetje staven vind ik.
    check www.avforums.com en www.avsforum.com. Daar vind je alle info van de mensen die het kunnen weten, kijk op de plasma forums.
    Beste plasma schermen zijn panasonic / fujitsu / pioneer.
    De meerwaarde van fujitsu en pioneer zijn het prijsverschil niet waard.

  3. #153
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat is allemaal heel leuk maar je heb toch ook een eigen mening neem ik aan of baseer je alles op hetgeen wat je leest op de diverse fora,s
    Als iedereen op dat forum gaat roepen dat Sony nu de beste schermen maakt dan roep jij het ook volgens mij.
    Kortom, wat meer eigen inbreng in je posts zal je goed doen.

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door alexbaby866
    @ Roger Waters

    Heb jij één of ander pact gesloten met panasonic of zo?? Of ben je een verkoper van panasonic?? Vind het wel een beetje flauw om te zeggen dat al de andere merken niet goed zouden zijn. Ik heb zelf enorm goed rondgekeken en de plasma van Samsung (42D5S) vond ik persoonlijk heel mooi, hoewel het hier al vaak is gezegd dat het voor iedereen persoonlijk is. Op wat baseer je je eigenlijk om te zeggen dat bv samsung slecht zou zijn? Als je zulke dingen zegt, mag je dat wel een beetje staven vind ik.
    check www.avforums.com en www.avsforum.com. Daar vind je alle info van de mensen die het kunnen weten, kijk op de plasma forums.
    Beste plasma schermen zijn panasonic / fujitsu / pioneer.
    De meerwaarde van fujitsu en pioneer zijn het prijsverschil niet waard.
    En wie gaat er beslissen of een bepaalde functie de meerwaarde wel of niet waard is? Toch zeker niet een forum of een review?

    Iedere koper beslist toch zelf wat de waarde is van een extra functie zoals je ook waarde hangt aan een bepaalde beeldkwaliteit. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    En wie gaat er beslissen of een bepaalde functie de meerwaarde wel of niet waard is? Toch zeker niet een forum of een review?

    Iedere koper beslist toch zelf wat de waarde is van een extra functie zoals je ook waarde hangt aan een bepaalde beeldkwaliteit. :wink:
    Kijk, IK heb zelf bepaald wat de mooiste was, en dat deed ik via mijn ogen. Maar het kan nut hebben om te luisteren naar gebruikerservaringen van duizenden mensen en experts (geen mediamarkt verkopers) over hun ervaringen zoals levensduur, gebruikersgemak, inbrandproblemen, pixelproblemen, betrouwbaarheid, aansluitingmogelijkheden en specificaties.

    Hoe je het ook wendt of keert, een Samsung scherm met een contrastratio van 1500:1 zal NOOIT een zwartere kleur zwart vertonen dan een Panasonic met 4000:1 (hoogste ratio momenteel op plasma gebied).

    Dus met al die achtergrondinfo ga je kijken in de zaken.
    Een leek denkt: hey, Finding Nemo,Shark Tale,Toy Story,Ice Age zien er allemaal even goed uit op al die plasmas hier in de mediamarkt. Nou, dan neem ik de Samsumg van 1299 euro. Als je alleen naar dit soort films met alle kleurtjes gaat kijken heb je een prima deal.

    Helaas zijn er ook films die wat meer moeite hebben met ander bronmateriaal zoals films als Se7en. Tja, dan ziet dat er wat flets uit op je tv.

    Na diverse bronnen te hebben geraadpleegd heb ik zelf 2 dvdtjes meegenomen naar de zaak, gevraagd of ze een kwaliteits dvd speler op de component wouden plaatsen en een half uurtje met de pioneer/panasonic/lg gespeeld. En mijn ogen vertelden me dat de panasonic het beste beeld had.

    Dus die hebben de keuze gemaakt.

    Ik raad iedereen ook aan om niet op specs maar op ogen en portomonnee en verstand de keuze te maken.

    Why pay 1500 euros more omdat er HD Ready opstaat (komende 5 jaar nog geen enkele HD uitzending in nederland!) of dat er een mooi EISA Award stickertje op staat of omdat dat panel zo mooi zwart glimt of omdat ze hem aan huis komen repareren de eerste 2 jaar.
    ( een kwaliteitsplasma heeft weinig kans op stukgaan als die eenmaal goed werkt eerste dagen, het vervoer is het grootste risico )

  6. #156

    Standaard

    p.s. ik vind het panasonic scherm niet het beste scherm ter wereld, dat gaat naar het Fujitsu VHA 30 VHA 40 scherm. Helaas in Nederland niet te verkrijgen onder de 4000 euro.

    Als ik de pioneer een 8.5 geef (3500 euro) de panasonic een 9.5 (2000 euro) en de fujitsu een 10.0 (4500 euro) dan is mijn keuze snel gemaakt.

    Maar als je het beste scherm ter wereld wil hebben dan moet je de Fujitsu VHA30 of VHA 40 hebben.

  7. #157
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters

    Why pay 1500 euros more omdat er HD Ready opstaat (komende 5 jaar nog geen enkele HD uitzending in nederland!)
    Voor tv uitzendingen heb je gelijk vrees ik maar er is meer natuurlijk.
    Wat te denken van HD spelers en software die binnen enkele maanden op de markt gaan komen. (naast het bestaande wat al lang op de markt is.)
    De meeste tv programma zijn niet de moeite om in HD te bekijken dus moet je mijn inziens niet daarvan uitgaan.

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters

    Why pay 1500 euros more omdat er HD Ready opstaat (komende 5 jaar nog geen enkele HD uitzending in nederland!)
    Voor tv uitzendingen heb je gelijk vrees ik maar er is meer natuurlijk.
    Wat te denken van HD spelers en software die binnen enkele maanden op de markt gaan komen. (naast het bestaande wat al lang op de markt is.)
    De meeste tv programma zijn niet de moeite om in HD te bekijken dus moet je mijn inziens niet daarvan uitgaan.
    Sony heeft vorige week in Japan de eerste Blue Ray DVD Recorder gereleased voor 3500 euro. Komt eind dit jaar , begin volgend jaar in Nederland op de markt voor 4000 - 4500 euro. Een blanco schijfje gaat 20-30 euro kosten.

    Tja, mijn panasonic van 2000 euro met dvd-r van 1 euro kan hier niet aan tippen.

    Quality comes with a price....

  9. #159
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het gaat toch om kwaliteit en niet om prijzen.
    Dat je eigen keuze daarna afhankelijk is van je budget is logisch maar het gaat er nu even om wat mogelijk is.

    ps. een dvd/r voor 1 euro, dan heb je 0,70 eurocent teveel betaald.
    Kan je de link wel geven hoor. :P

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Het gaat toch om kwaliteit en niet om prijzen.
    Dat je eigen keuze daarna afhankelijk is van je budget is logisch maar het gaat er nu even om wat mogelijk is.

    ps. een dvd/r voor 1 euro, dan heb je 0,70 eurocent teveel betaald.
    Kan je de link wel geven hoor. :P
    heh, ik betaal ook 30 eurocent via die duitse zaak in nederland

    Ooit zein een groot auto ontwerper: een ferrari ontwerpen is niet zo moeilijk als een golf.

    hij bedoelde: de een kent geen restricties, de ander wel.

    Een goed scherm moet een redelijke prijs hebben, voor meer dan 1500 euro - 2000 euro kapt 98% van de bevolking af.

  11. #161
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters

    Een goed scherm moet een redelijke prijs hebben, voor meer dan 1500 euro - 2000 euro kapt 98% van de bevolking af.
    Daar zal je nog raar van staan te kijken als ik zie wat er zoals in mijn omgeving betaald wordt.
    Daarnaast mag een goed scherm een behoorlijke prijs hebben lijkt me.

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters

    Een goed scherm moet een redelijke prijs hebben, voor meer dan 1500 euro - 2000 euro kapt 98% van de bevolking af.
    Daar zal je nog raar van staan te kijken als ik zie wat er zoals in mijn omgeving betaald wordt.
    Daarnaast mag een goed scherm een behoorlijke prijs hebben lijkt me.
    6 miljoen huishoudens in nederland. 1% is 60.000. 2% is 120.000
    Er worden echt geen 100.000 schermen van meer dan 2.000 euro in Nederland verkocht per jaar.

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters

    Een goed scherm moet een redelijke prijs hebben, voor meer dan 1500 euro - 2000 euro kapt 98% van de bevolking af.
    Daar zal je nog raar van staan te kijken als ik zie wat er zoals in mijn omgeving betaald wordt.
    Daarnaast mag een goed scherm een behoorlijke prijs hebben lijkt me.
    6 miljoen huishoudens in nederland. 1% is 60.000. 2% is 120.000
    Er worden echt geen 100.000 schermen van meer dan 2.000 euro in Nederland verkocht per jaar.
    Maar een gemiddeld huishouden koopt ook niet elk jaar een nieuwe tv. :wink:

    Al met al geef ik je wel gelijk.
    Er worden zowiezo maar weinig plasma,s en andere TV,s met groote beelddiagonalen verkocht.

    Ik denk dat 95% van de verkochte toestellen 32" of kleiner zijn.

  14. #164
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Exacte cijfers weet ik niet dus kan hier niets zinnigs over zeggen.
    Weet alleen dat men hier (famile/vrienden kring) niet moeilijk doe over bedragen die hoger dan €2000,- liggen termijl men voorheen tv,s kocht rond de 2000 a 3000 guldens.
    Maar of dat landelijk ook zo is kan ik dus echt niet zeggen.

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Exacte cijfers weet ik niet dus kan hier niets zinnigs over zeggen.
    Weet alleen dat men hier (famile/vrienden kring) niet moeilijk doe over bedragen die hoger dan €2000,- liggen termijl men voorheen tv,s kocht rond de 2000 a 3000 guldens.
    Maar of dat landelijk ook zo is kan ik dus echt niet zeggen.
    Misschien komt dat ook omdat het iets 'nieuws' is. Voor een nieuwe crt zullen mensen niet zo veel geld uitgeven maar als ze nu een tv gaan vervangen is zo'n plasma/lcd toch wel HEEL leuk. Dan misschien maar wat langer sparen en toch zo'n mooi en groot plat scherm. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #166
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Voor een nieuwe crt zullen mensen niet zo veel geld uitgeven
    Helaas ook voor crt bakken.
    Maargoed, ikzelf weet nu niet wat ik zou kopen als ik nu mijn tv moest vervangen.
    Dat zal nog een zeer lastige keuze worden.

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Voor een nieuwe crt zullen mensen niet zo veel geld uitgeven
    Helaas ook voor crt bakken.
    Maargoed, ikzelf weet nu niet wat ik zou kopen als ik nu mijn tv moest vervangen.
    Dat zal nog een zeer lastige keuze worden.
    In mijn omgeving valt dat nog wel mee. Ik heb wel wat kennissen die ook behoorlijk audio en HT minded zijn maar daarbuiten ken ik er nog veel meer die me voor gek verklaren.

    Een Philips/Sony van zo'n 800 euro is goed genoeg of opmerkingen van vergelijkbare strekking.

    Ik ben blij dat ik nu mij tv niet hoef te vervangen. Ik zou het namelijk ook niet weten. Hopelijk weet ik het over twee of drie jaar wel. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #168

    Standaard

    Tegen die tijd is wellicht de olieprijs en de daaraan gekoppelde prijs voor energie (electriciteit) dusdanig hoog dat je alleen uit verbruiksoverwegingen je een plat scherm niet meer kunt veroorloven.

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    Tegen die tijd is wellicht de olieprijs en de daaraan gekoppelde prijs voor energie (electriciteit) dusdanig hoog dat je alleen uit verbruiksoverwegingen je een plat scherm niet meer kunt veroorloven.
    nee hoor, de zuinige mensen kopen toch lekker een lcd-tje?
    goedkoper in verbruik dan een crt-tje...

  20. #170

    Standaard TFT of Plasma

    Ik zou nu zeker voor TFT gaan, Het is bekend dat voor Philips en andere grotere TV bouwers Plasma technisch uit ontwikkeld is.
    Sterker nog de nieuwste lijn "platte tv's" van Philips zijn alleen nog maar TFT, alleen nog de aller grootse jongens zijn voorlopig nog Plasma maar ook dat veranderd snel.

    Je ziet het ook al in resolutie Philips levert nu een 37" met True HD LCD-weergave, 1920x1080p, dit gaan ze echt niet als Plasma leveren!

    TFT is nu de techniek wat later komt zien we wel maar het zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op OLED technologie.
    .

  21. #171

    Standaard Re: TFT of Plasma

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simonts
    Ik zou nu zeker voor TFT gaan, Het is bekend dat voor Philips en andere grotere TV bouwers Plasma technisch uit ontwikkeld is.


    .
    ik hoor je zeggen: ik zou nu de fiat panda kopen want de ferrari enzo is technisch uit ontwikkeld.

    dat klopt, de goede plasma schermen zijn zo goed dat ze niet veel beter zullen worden. maar het beste TFT scherm van nu komt niet in de buurt van plasma....

  22. #172

    Standaard Re: TFT of Plasma

    Ik ga er van uit dat je dan het nieuwe scherm van Philips nog niet gezien hebt de 37PF9830.

    Verder is het ook een kwestie van smaak, ik vind persoonlijk de nieuwe TFT schermen een mooier en rustiger beeld hebben dan plasma.

    Ik heb hier wat qoutes van http://www.flattvpeople.com/tutorials/lcd-vs-plasma.asp
    ---------------------------------------------------------------------------------
    Brightness:
    Plasma TVs range from 800-1000 cd/m2, but are measured based on a different standard than LCD TVs. When compared under "real world" circumstances, plasma TVs brightness is typically closer to 100 cd/m2.

    Measured under the more stringent "real world" standards, LCD TVs average a brightness rating of 500-600 cd/m2.

    Both LCD and plasma TVs will meet the brightness expectations of most consumers. However, in 'real world' situations with ambient light, LCD TVs will generally look a little brighter.
    ---------------------------------------------------------------------------------
    Contrast Ratios:
    Current plasmas measure contrast ratios of up to 3000:1. However, when compared to LCD TVs in "real world" situations, contrast ratios for plasma TVs drop to approximately 200:1.*

    LCD TV contrast ratios are measured using "real world" standards. Typical contrast ratios range from 350-450:1.

    LCD TVs contrast ratios measured in real world situations double typical plasma TVs
    ---------------------------------------------------------------------------------
    * source = NEC-Mitsubishi white paper

  23. #173

    Standaard

    simonts,

    Je weet ook het prijs verschil tussen een 42 inch plasma en de 42 inch philips.
    Verder zijn we er denk ik hier wel uit, de meesten hebben hier een plasma TV.
    Zal er zometeen een poll van maken.
    Mazzel,

    René

  24. #174

    Standaard Re: TFT of Plasma

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters
    ik hoor je zeggen: ik zou nu de fiat panda kopen want de ferrari enzo is technisch uit ontwikkeld.
    Dan hoor jij hier dingen die er niet zijn. Waarom is een Lcd dan een Fiat Panda en een plasma een Ferrari.

    Het zijn beide technisch hoogstaande producten waarvan de een blijkbaar nog makkelijker en dus met grotere stappen ontwikkelt kan worden dan de ander.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters
    dat klopt, de goede plasma schermen zijn zo goed dat ze niet veel beter zullen worden. maar het beste TFT scherm van nu komt niet in de buurt van plasma....
    Waarom blijf jij je MENING als FEITEN weergeven. Jij schetst een behoorlijk fout beeld voor mensen die dit draadje als informatief zouden willen zijn.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #175

    Standaard

    Daar komt ook nog bij dat ik nog steeds naar een CRT kijk en het mij niets uit maakt wat beter of slechter is.

    Volgens mij is een forum een klankboard waar mensen verschillende meningen en ervaringen mogen ventileren!!

Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •