Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 245 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Help! Plasma of LCD.....?

    Goedenavond, via wat zoekwerk ben ik als DVD liefhebber hier op het forum beland, en wil jullie als kenners direct een dilemma voorleggen (tenminste, een dilemma voor mij .

    Ik wilde vandaag bij Modern in Den Haag de Philips 37PF7320 bestellen. Dit LCD scherm zal pas vanaf 03-09 leverbaar zijn.

    Reden voor mij om voor de LCD te kiezen was het hoge verbruik. De verkoper vertelde mij dat een Plasma per jaar slechts 24 euro meer aan energiekosten met zich mee zou brengen. Voor de rest kon hij (m.u.v. dode pixels/lijnen) niks negatiefs over plasma vertellen.

    Nu heb ik een aantal andere mooie plasma's gezien:

    Philips 42 PF 7320
    Sony KE P42 XS1
    Panasonic TH 42 PW7

    Bovenstaande Plasma's hebben allen 825 x 480 als res. Ik vraag me af of dit voldoende is.

    Nu is mijn vraag, zouden jullie voor LCD gaan, of voor Plasma? En waarom?
    Mijn budget is beperkt tot 2750 euro.

    Groet,

    CARSALMON

  2. #2
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Den Haag van Overijssel

    Standaard

    Ga voor plasma.
    LCD haalt het niet bij plasma.
    Mooiere kleuren, diepte, veel levendiger dan lcd.
    Verschilt wel per merk hoor.
    Panasonic, NEC, Hitachi, Pioneer zijn de merken.
    Heb zelf de Panasonic th37pa30 nu een half jaartje in bezit.
    Zorg dat je er goede coax tussenhangt, dan win je veel aan kwaliteit met het beeld.
    Neem je dan ook nog digitale tv dan ben je voorlopig klaar.
    Yamaha S550
    Yamaha RX-V450
    HKTS 7
    Panasonic TH-37PA30

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je uitleg! Ik las ook iets over Pana, dat je er een tuner bij moet kopen?

    Betekent dit dat ik niet direct na aanschaf van (alleen) de Pana tv kan kijken?

    Hoe zit het trouwens met dode pixels bij LCD en Plasma? Zit daar een soort van garantie op?

  4. #4
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Den Haag van Overijssel

    Standaard

    Panasonic heeft schermen met en zonder tuner.
    Kijk daarvoor maar eens op de site van panasonic, daar kun je zien welke schermen met danwel zonder tuner worden verkocht.


    Pixelgarantie word wel gegeven, lees je daarvoor in op de site van evt .leveranciers of op deze site.
    Yamaha S550
    Yamaha RX-V450
    HKTS 7
    Panasonic TH-37PA30

  5. #5

    Standaard

    Ik heb deze maand een plasmascreen van de merk LG gekocht. Ik heb gekozen voor het model RZ-42PX12X (1024X768) en is High Definition en het heeft mij 2590€ gekost bij MediaMarkt.
    Ik heb ondertussen al een tiental films gezien zowel oude als recente films. Ik heb een sony dvdplayer en beiden verbonden met goede coaxkabels (zilverkleurig, één van de duurste kabels) zoals Edgo het goed zegd, want dat is zeer belangrijk als je 100% van je scherm wilt genieten.
    Ik ben een zeer tevreden klant. Ik heb een paar klachten over LG gehoord maar ook veel mensen die er zeer tevreden zijn. Bij elke merk zijn er soms exemplaren die defect zijn, dus niet alleen bij LG.

    Ik wens je veel geluk met je zoektocht.

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Plasma of LCD kan beide heel goed zijn.
    De keuze kan alleen jij maken ivm je eigen smaak.
    De Panasonics zijn bijna altijd goed te noemen maar kijk ook eens naar schermen van D.Boss en NAD.
    Deze zijn te zien bij de betere speciaal zaken.

  7. #7

    Standaard

    ik heb sinds 2 weken de hitachi 42pd4200 plasma in huis. heb hem met een component kabel op me pioneer dvdspeler aangesloten zodat ik dus progressive scan kon inschakelen. echt een schitterend beeld!!!

    tv is ook heel goed via de kabel maar gebruik digitale tv dus dat is helemaal mooi. naar mijn mening haalt lcd het zeker weten niet bij plasma. vind plasma vele malen mooier. veel kleurrijker en minder flets.

    wilde eerst dus de panasonic maar zag toen keer de hitachi aan. en ondanks alles vond ik deze toch net iets rustiger voor je ogen en iets mooier. met jouw budget kan je misschien wel de 42pd5200 kopen dat is de HD versie van hitachi
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    naar mijn mening haalt lcd het zeker weten niet bij plasma. vind plasma vele malen mooier. veel kleurrijker en minder flets.
    Jammer maar ik vrees dat je dan geen goede lcd schermen heb gezien die uiteraard goed afgesteld staan.
    Maar buiten dat, plasma is inderdaad niet minder dan lcd.
    Met beide kun je een zeer hoogwaardig beeld behalen en zelf mooier dan de bekende crt beeldbuizen maar................dat kost wel wat en bereik je niet met "budget" schermen.
    Advies, ga in de betere speciaal zaken kijken en niet bij de grote ketens.

  9. #9

    Standaard

    Ik ben bang dat ik alleen maar in de budget-klasse kan kijken :wink:

  10. #10

    Standaard

    voor 2750 euro is mijn advies,koop de 37pv500 van panasonic, de nieuwe pv500 serie zijn op dit moment de beste plasma's. kijk op kieskeurig.nl en lees de reviews ,daar heb je hem al vanaf 2645 euro excl voet en 2790 euro incl voet.

  11. #11

    Standaard

    Kijk eens na dit topic http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=33131.
    Ik wou eerst voor de 37pf9986 (lcd) gaan maar toen ik deze TV naast de th-42pa50 (plasma) van panasonic zag wist ik het gelijk (nog) geen LCD maar plasma.
    Ik heb gisteren de PA 50 en PV500 naast elkaar zien staan en vond de meer prijs van de PV500 het zeker niet waard.
    Veel dingen die hij extra heeft heb je, denk ik, de komende 5 jaar niets aan. En als je ziet hoe snel de techniek gaat, kun je over 5 jaar voor het prijs verschil van nu iets veel beters kopen dan dat nu het geval is.
    Mazzel,

    René

  12. #12

    Standaard

    ik heb zeker weten niet alleen in de grote ketens gekeken heb juist een half jaar lang elke zaak afgegaan waar plasma en lcd instond en telkens viel de lcd mij tegen

    wat betreft plasma budget gedeelte? die hitachi valt dan volgens jouw normen daar ook in. maar had hiervoor een 82cm crt philips breedbeeld van nog geen jaar oud die 1200 euro kostte dus geen rotzooi lijkt me maar die hitachi vaagt hem compleet weg kwa beeldkwaliteit.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MY00
    Ik heb gisteren de PA 50 en PV500 naast elkaar zien staan en vond de meer prijs van de PV500 het zeker niet waard.
    Veel dingen die hij extra heeft heb je, denk ik, de komende 5 jaar niets aan. En als je ziet hoe snel de techniek gaat, kun je over 5 jaar voor het prijs verschil van nu iets veel beters kopen dan dat nu het geval is.
    Dit zijn wijze woorden, zo denk ik er dus ook over :wink:

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door carsalmon
    Ik ben bang dat ik alleen maar in de budget-klasse kan kijken :wink:
    Kijken kan overal naar, kopen is een ander verhaal.

  15. #15

    Standaard

    Ik las alleen op kieskeurig dat de PA50 maar één scart aansluiting zou hebben?
    Ik kan op de site helaas niks vinden over pixelgarantie oid.

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    maar die hitachi vaagt hem compleet weg kwa beeldkwaliteit.
    Dat geloof ik direct, ben zelf al lang van mening dat de crt beeldbuizen niet bij voorbaat meer beter zijn als de plasma/lcd schermen.

  17. #17

    Standaard

    Carlo,

    PA50 heeft 3 scartaansluitingen en 1 rgb.
    Op de duitse site kun je de, duitse handleiding in pdf formaat downloaden.
    Mazzel,

    René

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MY00
    Carlo,

    PA50 heeft 3 scartaansluitingen en 1 rgb.
    Op de duitse site kun je de, duitse handleiding in pdf formaat downloaden.
    Hij heeft 3 Scart aansluitingen waarvan 2 rgb en een Component aansluiting.

  19. #19

    Standaard

    Misschien zijn LCD's en Plasma al lang niet meer minder dan CRT's,

    Maar ik denk dat een goede LCD of PLasma nog altijd minimaal 2 tot 4 keer zo duur zijn dan een CRT die net zoveer kijkplezier geeft.

    Ik hoop het nog altijd mis te hebben, maar ik ga uit van beeld in een winkel, omdat er geen andere goede manieren zijn (of je moet 10 tv's mee naar huis nemen en aansluiten en dat ik geen optie)

    Zoiezo vertrouw ik geen enkele verkoper helaas aangzien mijn vertrouwen in mensen die geld kunnen verdienen iewat geschaad is door ervaringen met aannemers en verzekeringsmensen.
    Tja, sorry, zo is het nu eenmaal.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset

    Zoiezo vertrouw ik geen enkele verkoper helaas aangzien mijn vertrouwen in mensen die geld kunnen verdienen iewat geschaad is door ervaringen met aannemers en verzekeringsmensen.
    Tja, sorry, zo is het nu eenmaal.
    Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven. :wink:

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset

    Zoiezo vertrouw ik geen enkele verkoper helaas aangzien mijn vertrouwen in mensen die geld kunnen verdienen iewat geschaad is door ervaringen met aannemers en verzekeringsmensen.
    Tja, sorry, zo is het nu eenmaal.
    Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven. :wink:
    Nu ben ik er na 9 dienstjaren ook uitgegooid en heb inmiddels een nieuwe baan (morgen beginnen 8) ) en vanavond 12 uur ben ik officieel uit dienst bij de een en in dienst bij de ander) Wel lullig als een bedrijf verhuist, maar het pakt tot nog toe wel goed uit ::

    Dus.....krijg ik wat geld mee en kan ik uitkijken naar een nieuwe tv.
    Omdat we toch een tvkast hebben is een TFT of plasma voor mij geen must. Ik zit eerlijk wel met een scheef ook naar plasma en LCD te kijken hoor, voor DVD is het beeld best wel mooi en zie je een hoop diepte die je alleen bij dure CRT's ziet, dus moet ik nog heel goed nadenken.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset

    Zoiezo vertrouw ik geen enkele verkoper helaas aangzien mijn vertrouwen in mensen die geld kunnen verdienen iewat geschaad is door ervaringen met aannemers en verzekeringsmensen.
    Tja, sorry, zo is het nu eenmaal.
    Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven. :wink:
    En dit betreurt mij dan weer...

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Er zijn altijd uitzonderingen...............

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Ik heb deze maand een plasmascreen van de merk LG gekocht. Ik heb gekozen voor het model RZ-42PX12X (1024X768) en is High Definition...
    Dit klopt niet helemaal.
    Er zijn 2 HD resolutie "standaarden" 720i en 1080i
    720i heeft een resoultie van 1280 x 720.
    1080i heeft een resolutie van 1920 x 1080.

    Dit model kan dus welliswaar het HD signaal aan, maar rekent het terug naar een lagere resolutie, eentje tussen PAL (720 x 576) en HD 720i in.

    Hier zie je meteen een probleem van LCD tv's, ze zijn in 1 resolutie haarscherp, maar in de andere resoluties moeten ze kwaliteit in boeten.
    Nu heb ik van het weekend even gekeken naar de Beovision 7 van B&O, en moet zeggen dat deze wel erg goed er mee om wist te gaan, dus het kan wel goed, maar nooit 100%.

    Kijk ook even naar deze link.

  25. #25

    Standaard

    Volgens mij is het allemaal toch nog steeds erg experimeteel. Ik heb een 82 cm Breedbeeld van Metz en die bevalt nog steeds goed. Ik weet nog niet zo zeker of ik hierna wel aan de plasma of LCD ga.
    Ik heb een LCD monitor voor de PC omdat ik anders geen ruimte meer op mijn bureau had. Daarvoor had ik een 22 inch CRT van Iiyama.
    Ik vond en vind die CRT nog steeds mooier dan welke LCD dan ook. Plasma is geloof ik wel erg mooi maar wat weten we van levensduur?

    Verkopers praten allemaal in hun eigen straatje, vergeet niet dat ze dat werk in hún belang doen, niet in het jouwe. Weten wij of ze wat extra krijgen om een bepaald model te verkopen? Een eerlijke op de klant gerichte verkoper is moeilijk te herkennen!

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •