Pagina 15 van 34 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 850 worden weergegeven.

Discussie: Wat lees je nu?

  1. #351

    Standaard

    Karin Slaughter, what's in a name!, vinnik errug goed.

    Zelf maar eens begonnen met de Harry Potter-reeks achterelkaar te lezen. Ben gister begonnen met deel 4.

    Heel aardig natuurlijk, maar wel duidelijk een slag minder dan in de ban van de ring.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  2. #352

    Standaard

    Fight Club van Chuck Palahniuk.
    De man is samen met Easton Ellis en DBC Pierre in mijn ogen een groot Amerikaans schrijver.
    Hoewel het boek iets afwijkt van de film, met name het einde vind ik het een ijzersterk boek. Als je het verhaal al kent zijn de aanwijzingen dat [spoiler:9646b0ee80]Tyler dezelfde persoon is als de naamloze hoofdpersoon[/spoiler:9646b0ee80] een feest om te lezen, veel meer als er in de film voorkomen.
    Verder blijft boodschap van de film zelfs nog beter overeind in het boek, de hele gedachte achter de Fight Clubs is net wat dieper uitgewerkt.

    Aanrader voor de fans van de film (en dat zijn er een hoop) en voor de fans van Amerikaanse literatuur!
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  3. #353

    Standaard

    shopaholic & sister van Sophie Kinsella.
    Te herkenbaar...

  4. #354

    Standaard

    Een Lied van IJs en Vuur

    Deel 4

    Een feestmaal voor kraaien.

  5. #355

    Standaard

    De volgende recensie heb ik op crimezone.nl geschreven voor dit boek:



    Ik ben fervent fan van het werk van Stephen King en heb dan ook bijna alles van hem gelezen. Een heel sterk punt in de boeken van King vind ik altijd het begin: "vanaf pagina één zit je midden in het verhaal" en het eind: "meerdere draadjes vloeien ineen tot een gigantische climax". Dit boek heeft eigenlijk geen van beide. Het verhaal suddert door, suddert door, en suddert maar door en op een gegeven moment is het afgelopen.

    Lisey, weduwe, ruimt twee jaar na de dood van haar man, auteur Scott Landon, zijn werkkamer op. Hierbij komen de meest emotionele herinneren weer naar boven. Herinneringen uit hun huwelijk. Maar ook herinneringen uit de jeugd van Scott. En herinneringen uit het verleden van Lisey.

    Het boek is lijvig en, natuurlijk, fantastisch mooi geschreven en het heeft een bijzondere schrijfstijl. Dit alleen al verdient drie sterren. Maar verder kon het mij toch niet helemaal bekoren. Ook had ik pas laat in de gaten dat Lisey een "mid-lifer" was en geen jonge vrouw (zoals ze in mijn gedachten was)

  6. #356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Een Lied van IJs en Vuur

    Deel 4

    Een feestmaal voor kraaien.
    Nice, Paul! Ik moet 'm nog steeds aanschaffen... maar klopt het dat ze de oudere uitgaven hebben stopgezet en nu alleen nog maar die kleinere hardcovers op de markt hebben gebracht? Lekker is dat, spaar je die boeken vanaf het begin, wordt je op deze manier voor je trouw bedankt.
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  7. #357

    Standaard

    Ik ben nog steeds in Stephen King's IT bezig. Moet nog zo'n 250 blz. Daarna ga ik meteen aan J.D. Salinger's Catcher in the Rye beginnen. En heb daarna nog 2 boeken liggen om te lezen. Dus ik kan nog vooruit.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  8. #358

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Ik ben nog steeds in Stephen King's IT bezig.
    Dat is een super-boek!!!

  9. #359

    Standaard

    Zeker! Ik was hiervoor een superfan van de film. Maar nu ik het boek lees valt de film eigenlijk wel mee. Ik heb ook net het tot nu toe leukste stuk uit het boek gelezen. [spoiler:31d2d2a7a4]Dat hele stuk met dat rookhol dat ze maken, en het stenengevecht, en met Beverley op de vuilnisbelt etc.[/spoiler:31d2d2a7a4]
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  10. #360

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Zeker! Ik was hiervoor een superfan van de film. Maar nu ik het boek lees valt de film eigenlijk wel mee.
    Het boek was er vroeger in een verkorte uitgave. Medio jaren negentig (meen ik) kwam ineens de lange, onverkorte versie uit. Die volgens mij nu alleen nog maar verkrijgbaar is. Die lange versie... daar zit zo-veel diepgang in. Met name over de geschiedenis van het dorp en van de clown. Ik hoop dat ik ooit nog eens de tijd heb om die lange versie nog eens te lezen...

  11. #361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Een Lied van IJs en Vuur

    Deel 4

    Een feestmaal voor kraaien.
    Nice, Paul! Ik moet 'm nog steeds aanschaffen... maar klopt het dat ze de oudere uitgaven hebben stopgezet en nu alleen nog maar die kleinere hardcovers op de markt hebben gebracht? Lekker is dat, spaar je die boeken vanaf het begin, wordt je op deze manier voor je trouw bedankt.
    Die heb ik tijdje terug ook gelezen

    Ik heb de eerste 4 boeken als hardcover/gebonden, maar nu was het 5de boek (wat deel 4: een feestmaal voor de kraaien heet) idd veranderd. De gehele stijl is nog wel hetzelfde, het boek is alleen groter geworden (breedte en hoogte). En een flink stuk duurder (€25). Net zoals met de boeken van Hobb en Feist (beide zijn overgestapt naar Luitingh als uitgever), lijken ze de prijzen even aardig te verhogen. En net zoals bij de boeken van Feist dus veranderingen in afmeting van het boek.

    Daar was ik ook al zo pissig over. Heb je 20+ boeken van dezelfde schrijver in je kast staan, allemaal in zelfde stijl/formaat. Beginnen ze opeens het uiterlijk te veranderen.

    Wel grappig trouwens dat ik op de laatste pagina allemaal boeken lang zie komen die ik kort geleden ook heb gelezen

    Nu ben ik bezig in de Doodszwaardserie van Weis & Hickman. Dit zijn 4 boeken over een wereld waar iedereen magië heeft, en de mensen die het niet hebben als "Dood" worden beschouwd. Ook leuk is dat alle technologie als een doodszonde word gezien en alle werkzaamheden dus mbv magië gaan.

    Bij Bol.com gekocht in een leuke cassette voor €25 (hier)

    Trouwens; kopen of lenen bij de bieb?
    Ik koop vrijwel al mijn boeken.

  12. #362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Zeker! Ik was hiervoor een superfan van de film. Maar nu ik het boek lees valt de film eigenlijk wel mee.
    Het boek was er vroeger in een verkorte uitgave. Medio jaren negentig (meen ik) kwam ineens de lange, onverkorte versie uit. Die volgens mij nu alleen nog maar verkrijgbaar is. Die lange versie... daar zit zo-veel diepgang in. Met name over de geschiedenis van het dorp en van de clown. Ik hoop dat ik ooit nog eens de tijd heb om die lange versie nog eens te lezen...
    Hopelijk verfilmen ze dan het volledige boek ook nog eens en maken ze er een 4 uur of langer durende miniserie van. Van het boek is echt heel anders dan de film die er nu is.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  13. #363

    Standaard



    Citizen Soldiers van Stephen E. Ambrose. Tweede keer dat ik dit boek lees...

    Ambrose is ook de schrijver van oa. Band of Brothers, D-Day, Wild Blue, Pegasus Bridge en The Victors (allen in mijn bezit ). Interesse in Wo II? Ambrose lezen is de boodschap

  14. #364

    Standaard

    Inmiddels ben ik begonnen in de "Poort des Doods" serie van Weis & Hickman. Het zijn 7 delen, en ben inmiddels bijna door het eerste boek heen. Tot nu toe best wel aardig, de wereld zit alleen een beetje vreemd in elkaar. Inplaats van de normale planeet vorm, liggen hier de verschillende rijken op verschillende niveau's/hoogtes. En in die rijken draaien alle eilanden/losse landen allemaal in verschillende banen om elkaar heen.

    Eerst behoorlijk verwarrend. :P

  15. #365

  16. #366

    Standaard



    Op crimezone.nl valt binnenkort mijn review te lezen:

    Triptiek wordt nogal bewierookt op deze pagina. Dat was voor mij de aanleiding om juist dit boek te kopen en niet één van de andere die ik op mijn lijst had staan. Ik ken verder alleen Trouweloos van de auteur, dus het feit dat Triptiek ineens andere hoofdpersonen zou hebben, is enigszins aan mij voorbij gegaan.

    Triptiek dus. Allereerst: ik heb genoten van het boek en ik had het boek dan ook rap uit. Maar toch had ik na afloop niet het gevoel een boek gelezen te hebben, dat veel beter is dan de andere thillers die ik onlangs gelezen heb. Het probleem zit hem eingelijk in twee dingen.

    Allereerst, hier vaker genoemd, hebben alle hoofdpersonen wederom een verleden van heb-ik-jou-daar. En dat zijn dan ook nog eens allemaal collega's van elkaar! Het komt de geloofwaardigheid niet echt ten goede. Mag het een onsje minder zijn!

    Vervolgens wordt de identiteit van de moordenaar halverwege het boek duidelijk. En dat is vreselijk vroeg, aangezien het een van de personen is die tot dat moment behoorlijk aan bod is gekomen en eigenlijk niet eens negatief is afgeschilderd. Maar vanaf dat moment wordt de betreffende persoon één dimensionaal afgeschilders als de grote slechterik en is het alleen nog maar wachten wanneer hij tegen de lamp loopt en hoe.

    En dat laatste, het "hoe tegen de lamp lopen" is dan ook nog eens bijzonder knullig en vergezocht.

    Toch een drietal sterren omdat ik het boek verslonden heb. En dat zal niet zomaar geweest zijn!

  17. #367

    Standaard

    ik heb na drie pogingen De DaVinci code weggelegd. Ik snap niet dat mensen dit verslinden.

  18. #368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    ik heb na drie pogingen De DaVinci code weggelegd. Ik snap niet dat mensen dit verslinden.
    Te moeilijk voor je?

  19. #369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    ik heb na drie pogingen De DaVinci code weggelegd. Ik snap niet dat mensen dit verslinden.
    Te moeilijk voor je?
    Nee, gewoon niet lekker geschreven, leest niet lekker. Denk dat ik Misery van Stephen King maar weer eens ga lezen.

  20. #370

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    ik heb na drie pogingen De DaVinci code weggelegd. Ik snap niet dat mensen dit verslinden.
    Te moeilijk voor je?
    Nee, gewoon niet lekker geschreven, leest niet lekker. Denk dat ik Misery van Stephen King maar weer eens ga lezen.
    Tsja, dat is natuurlijk *wel* een schrijver van een heel ander allooi...

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    ik heb na drie pogingen De DaVinci code weggelegd. Ik snap niet dat mensen dit verslinden.
    Te moeilijk voor je?
    Nee, gewoon niet lekker geschreven, leest niet lekker. Denk dat ik Misery van Stephen King maar weer eens ga lezen.
    Tsja, dat is natuurlijk *wel* een schrijver van een heel ander allooi...
    Klopt, maar gezien de enorme hype rond Dan Brown en de verfilming van teh Da Vinci Code dacht ik er ook maar aan te beginnen alvorens de film te gaan kijken. Maar dit is dus gewoon enorm gehyped, want met alle respect voor dhr Dan Brown's kennis van zaken, schrijven is niet zijn sterkste kant :wink: .

  22. #372

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Maar dit is dus gewoon enorm gehyped, want met alle respect voor dhr Dan Brown's kennis van zaken, schrijven is niet zijn sterkste kant :wink: .
    Ik heb DaVinciCode gelezen in de hype-periode. Vond het wel leuk vanwege de historische weetjes en feitjes. Verder snapte ik niet zo goed waar die hype vandaan kwam. Want, inderdaad, er zijn betere *schrijvers*.

  23. #373

    Standaard

    Survivor van Chuck (Fight Club) Palahniuk. Cool boek met een zeer toffe verhaallijn. Sowieso kan ik zijn schrijfstijl ook zeer waarderen maar dit verhaal mensen, top!
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  24. #374

    Standaard

    Ziek zijn heeft zo zijn voordelen, net de Weduwnaar uitgelezen. Dag daarvoor komt een vrouw bij de dokter. Goede boeken, leest heel snel weg.

  25. #375

    Standaard

    Heerlijk een Stephen King gelezen, Desperation, leuk spannend!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 15 van 34 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •