Pagina 1 van 34 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 850 worden weergegeven.

Discussie: Wat lees je nu?

  1. #1

    Standaard Wat lees je nu?

    Analoog aan de "Wat luister je nu?" een "Wat lees je nu?"-thread om te babbelen over de boeken die de dvd.nl-forummers lezen...

    Kickje: ik heb dit weekend "De Nachtploeg" gekocht, een thriller van een of andere Japanse schrijfster. Gaat over vier kansarme vrouwen die werken in een voedselfabriek. Eén vrouw vermoordt haar man...

  2. #2

    Standaard

    "Generation Kill"

    en

    "The Da Vinci Code"

  3. #3

    Standaard

    Heb net Dan Brown's Bernini Mysterie uit en wil binnenkort beginnen met Harry Potter 6.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    "The Da Vinci Code"
    Heel erg mainstream... maar ook heel erg mooi.
    Heb hem ook net gelezen...
    Zoals heel veel NL-ers inmiddels...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Heb net Dan Brown's Bernini Mysterie uit en wil binnenkort beginnen met Harry Potter 6.
    Die komen bij mij ook voorbij sooner or later. Wat vond je van Bernini Mysterie?!?

  6. #6

    Standaard

    Hehehe.....Filmvalley van Juni nog..
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Heb net Dan Brown's Bernini Mysterie uit en wil binnenkort beginnen met Harry Potter 6.
    Die komen bij mij ook voorbij sooner or later. Wat vond je van Bernini Mysterie?!?
    Wel leuk om te lezen. Ik heb de Da Vinci Code nog niet gelezen, maar volgens mijn vriendin is het Bernini Mysterie iets minder vergezocht. Maar zeker wel leuk materiaal. Maar het zal geen favoriet van me worden (zoals October Sky/Oktober Hemel, maar dat is min of meer een biografie).

  8. #8

    Standaard

    Op het moment Dune (meesterlijk) en De Da Vinci Code (bijzonder matig).

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    "The Da Vinci Code"
    Ik vond hem niet zo goed, maar ach wie ben ik.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Harry Potter 6
    Daar ben ik inmiddels aan begonnen, zal alleen nog een hele tijd duren voor ik hem uit heb.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Harry Potter 6
    Daar ben ik inmiddels aan begonnen, zal alleen nog een hele tijd duren voor ik hem uit heb.
    M'n vriendin had hem in 2 dagen uit, dus wat dat betreft...

  11. #11

    Standaard

    Ik heb net Harry Potter and the Half-Blood Prince uit. Geweldig boek, met schokkende elementen erin (serieus... dit is freaky materiaal voor een kinderboek). Dus een aanrader! Ik vind alleen boek 4 nog steeds de beste, ben al benieuwd naar de film.

    Ben nu begonnen aan Interview with the Vampire van Anne Rice. Heb de eerste vier Vampire-Chronicles-boeken gekocht (in het Engels uiteraard) en ben daar nu dus druk in bezig.

  12. #12

    Standaard

    Toch weer veel boeken nav de bekeken film?!?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kars
    Op het moment Dune (meesterlijk) en De Da Vinci Code (bijzonder matig).
    Dune vindt ik ook erg top, helaas neemt de kracht verder in de serie af IMO. Maar ik heb in ieder geval van de eerste 2 boeken genoten, ik ben na 4e afgehaakt!
    Turn around and feel the vibe.....

  14. #14

    Standaard

    Generation Kill is 100% geen mainstream. :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    "The Da Vinci Code"
    Heel erg mainstream... maar ook heel erg mooi.

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    Generation Kill is 100% geen mainstream. :wink:
    Accoord maar Da Vinci Code toch enigszins wel dacht ik zo...

  17. #17

    Standaard

    Heb binnen 4 dagen "Hellevuur" van Preston & Child uitgelezen.

    Het is een van hun boeken waarin Special Agent Pendergast de hoofdrol speelt. In het (voor zover ik weet enige verfilmde) boek "Vloek van het Oerwoud doet ie in het boek ook mee, maar niet in de film "The Relic", die hiervan is gemaakt.

    "Hellevuur" gaat over enkele moorden waarbij de slachtoffers ogenschijnlijk door de duivel zijn verbrand. Samen met brigadier D'Agosta (rol van Tom Sizemore in the Relic) gaat Pendergast op onderzoek uit in New York en Italië.

    De boeken van dit auteurs-duo zijn licht verteerbare thrillers met wat plotwendingen en nog wat geschiedenis erin verweven.
    Send a maniac to catch a maniac...

  18. #18

    Standaard

    "De boeken van bloed" van Clive Barker

  19. #19

  20. #20
    Graven
    Guest

    Standaard

    Een gouwe ouwe: Doodstrijd in Appsala van Harry Harrison.
    Wie kent deze nog meer?

  21. #21

    Standaard

    De bloedzuiger van MPO Books

  22. #22

    Standaard

    Bezig met Jurassic Park van Michael Crichton, of het Saurier Park zoals ie in het nederlands vertaald is. Erg goed boek, op een aantal punten anders dan de film. Ben overigens nog steeds op zoek naar het boek van The Lost World, maar die is haast nergens in het nederlands te krijgen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  23. #23

    Standaard

    Star Wars - Episode 3: Revenge of The Sith.

    Leuk boek, en geeft ook wat meer diepgang dan de film.

  24. #24
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Momenteel ben ik bezig in The Films Of Andrei Tarkovsky, A Visual Fugue van Vida T. Johnson en Graham Petrie. Prachtig boek!
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  25. #25

    Standaard

    Ik heb Tarantino: The man and his movies maar weer eens uit de kast gehaald en op mijn nachtkastje gelegd. Ik lees dan af en toe wat korte stukjes en gisterenavond las ik het stukje waar staat dat Tarantino en John Woo gesproken hadden over een samewerking. QT zou het script schrijven voor een film in de stijl van The Killer / Hard Boiled, Woo zou regisseren en Chow-Yun-Fat zou de hoofdrol vertolken. Volgens QT is hij nooit aan het schrijven van een script toegekomen, maar andere bronnen beweren dat Woo vond dat QT de essentie van zijn films niet begreep. Voor Woo is het emotionele aspect heel belangrijk en C-Y-F kan dan wel een omzichheenschietende killer zijn, maar hij blijft altijd menselijk overkomen. In een van de openingsscenes uit QT's script, zou C-Y-F vrouwen en kinderen neer moeten maaien. Dit geeft al aan dat het menselijke / emotionele niet voldoende of helemaal niet aanwezig was en Woo blies de samenwerking af.
    Nogmaals: de een beweert dit en de ander beweert dat.

Pagina 1 van 34 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •