Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 54 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HT in kleine ruimte, advies aub

    Een vriendin van mij zit met een probleem, haar radio heeft de geest gegeven en ze wil nieuwe apparatuur. Opzich natuurlijk geen probleem, maar ware het niet dat deze in een erg kleine (studentenkamer) woont en ook een set wil die je in de toekomst zou kunnen uitbreiden. Die vriendin is gecharmeerd van mijn HT (terwijl ik nog niet eens een top opstelling heb) en wil mogelijk in de toekomst een vergelijkende set hebben. Door de beperkte ruimte in haar kamer zijn vloerstaanders nu uitgesloten, maar ze stelt wel op prijs dat deze set goed presteert op audio gebeid. 5.1 heeft geen prioriteit, maar moet in de toekomst wel tot de mogelijkheden behoren.

    Zelf wil ik haar een Receiver + DVD speler aanrpijsen en dan boekenplank speakers gebruiken als fronts en het nu een stereo opstelling laten, die mogelijk in de toekomst uitgebreid zou kunne worden naar een 5.1 set. Is dit slim, of kan ik haar beter een stereo opstelling aanraden?
    Zelf leek mij een Marantz SR4500 met Mission M32i of Elac Fs101 speakers een leuke optie. Van deze speakers zijn ook zuilmodellen die in de toekomst als fronts zouden kunnen gaan dienen. Het budget is tegen de 800 euro.

    Misschien heeft iemand nog suggesties hoe dit aan te pakken.
    Alvast bedankt Rob

  2. #2

    Standaard

    Ik weet niet hoe lang ze daar nog zit.
    Maar als ze er nog een paar jaar moet zitten zou ik zelf eerder voor een stereo versterker(of reciever) gaan met een dvd speler en een paar mooie boekenplank speakers.
    De rede dat ik voor stereo zou gaan is dat het minder snel veroudert dan home cinema en als je toch een paar jaar alleen in stereo luistert dan is het zonde om een AV reciever te kopen.
    vooral als je na gaat hoe snel de technologie gaat.
    En als je alleen stereo doet kun je ook kwalitatief een stapje hoger gaan dan dat je zou kunnen met een AV reciever.(voor het zelfde geld dan natuurlijk ).
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  3. #3

    Standaard

    Is idd een beetje moeilijk, stereo is heel wat voor te zeggen en een goede stereo opstelling is absoluut niets mis mee.

    Maar hoe luistert zij? hoort ze de muziek en that's it of luisterd ze echt? Als ze echt luistert is idd een goede stereo het overwegen waard.

    Anders is de door jou zelf genoemde optie van marantz en Mission/Elac een goede optie, ook een AVpack van Yamaha kan. Je kunt daar dan 2 losse boekenplankmodellen voor de stereo weergaven bij kopen (Mission /Elac?) en die op de A speakers zetten en het satteliet geheel op de B aansluiting. Met een beetje mazzel kan ze nog wat QED bestellen in de powerbuy (sluit 31 Juli) heeft ze meteen ook voor de toekomst goede kabels!

    Heb je alles in een keer rond, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de Yamaha receivers makkelijk zwaardere speakers kunnen aansturen dus een eventuele speakerupgrade is dan eigenlijk het enige wat tzt nodig zou zijn.

  4. #4

    Standaard

    Ze luisterd echt muziek en is werkelijk een muziek liefhebster. Ik denk dat ze nog een aantal maanden in die kamer zal wonen en dan in een grotere woning intrek zal nemen (heerlijk die wachtlijsten in de grote steden).
    Yamaha is idd ook wel een optie als Receiver, alleen ken ik deze receivers alleen als 5.1 en heb ze nooit in Stereo horen spelen met mooie boekenplank modellen (en weet ook niet 1,2,3 een zaak waar je Yamaha AV-Packs goed kunt beluisteren met speakers zoals Mission/Elac/B&W,JBL etc.).

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ze luisterd echt muziek en is werkelijk een muziek liefhebster. Ik denk dat ze nog een aantal maanden in die kamer zal wonen en dan in een grotere woning intrek zal nemen
    Is het geen optie om te wachten tot ze daad werkelijk in de andere woning zit.
    Tot die tijd kun je immers flink sparen om nog wat beter spul te kunnen kopen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ze luisterd echt muziek en is werkelijk een muziek liefhebster. Ik denk dat ze nog een aantal maanden in die kamer zal wonen en dan in een grotere woning intrek zal nemen
    Is het geen optie om te wachten tot ze daad werkelijk in de andere woning zit.
    Tot die tijd kun je immers flink sparen om nog wat beter spul te kunnen kopen.
    Als er een nieuwe woning komt dan zal het gespaarde budget waarschijnlijk naar andere dingen gaan dan naar HT en/of stereo opstelling, vandaar dat het nu aanschaffen een goed idee lijkt. Helemaal als er nog wat gescoord kan worden met de uitverkoop.

  7. #7

    Standaard

    Ik kan je zeggen uit eigen ervaring dat Yamaha in stereo niet verkeerd klinkt, icm Mission klinkt het warm en vol maar niet te.
    Het nivo van een echte stereoversterker haalt het niet, zo eerlijk ben ik wel.

    Als het voornamelijk voor muziek is kan wellicht een Denon of Marantz in stereo beter zijn, maar geen idee hoe die met Mission of Elac klinkt.

    Ik vindt zelf de Elac's iets te warm klinken dan Mission op Yamaha, maar misschien dat je met de kabelkeuze een wat helderder geluid kan krijgen.

  8. #8

    Standaard

    Zelf ben ik gecharmeerd van Elac in combinatie met Marantz en ik denk dat wat betreft stereo een hele goeie optie is. Die vriendin moet natuurlijk zelf luisteren wat ze het beste vind en ga waarschijnlijk as. zaterdag wat zaken af.
    in iedergeval bedankt.
    Mission is ook niet verkeerd icm Marantz. Misschien HK , Denon en Yamaha ook luisteren.

  9. #9

    Standaard

    Als zij echt meer muziek luistert is een stereo-opstelling een betere keuze. De reslotie van de meeste cd's is veel hoger dan die van bijv. audio dvd's. Beter een goede stereo set dan een slechte 5.1.

    Daar komt nog bij dat HT veel minder kritisch is als stereo. Dus eventueel een goede stereoset en later eens een redelijk ht setje lijkt mij geen verkeerde optie. voor wat geluidseffecten is dat ruim voldoende.

    Dus, meer investeren in gode fronts en eventueel leuke surrounds en een gode receiver moet toch wel een leuk geluid kunnen bieden.

  10. #10

    Standaard

    Stereo is idd ook nog steeds een optie en van het weekend hoop ik beter geinformeerd te worden. Uiteindelijk moet zij de beslissing nemen. Zelf denk ik dat voorloopig een set van een Receiver het beste is en dan boekenplank model speakers erbij te zoeken bv mission en die later als rears te gebruiken. Ik denk nl. wel dat ze in de toekomst vloerstaanders zou willen als fronts (althans ze vond die van mij mooi klinken).
    Iig bedankt voor de info

  11. #11

    Standaard

    Is tweede hands niet een optie voor haar? Toevallig weet ik nog wel een leuke suroundopstelling te staan (hint, hint )

  12. #12

    Standaard

    Marantz is denk ik wel het merk om te gaan kijken, muziekaal en goed met films. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar B&W speakers maar dat is een discutabele beslissing die alleen zei kan nemen (net als die voor Marantz trouwens). Ik zou me iig beperken tot een paar merken, want er is zoveel te krijgen. Voor versterking zou ik gaan kijken bij: Marantz, Denon en Sony. Voor speakers bij Mission, KEF en B&W en niet te vergeten Dali.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Is tweede hands niet een optie voor haar? Toevallig weet ik nog wel een leuke suroundopstelling te staan (hint, hint )
    haha, ik zag je Tannoy's al staan op het forum.
    Is altijd een optie om over na te denken.....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Marantz is denk ik wel het merk om te gaan kijken, muziekaal en goed met films. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar B&W speakers maar dat is een discutabele beslissing die alleen zei kan nemen (net als die voor Marantz trouwens). Ik zou me iig beperken tot een paar merken, want er is zoveel te krijgen. Voor versterking zou ik gaan kijken bij: Marantz, Denon en Sony. Voor speakers bij Mission, KEF en B&W en niet te vergeten Dali.
    ??? zijn dat de enige goede merken???

    Ik kan je nog zoveel meer merken opnoemen die minstens op hetzelfde niveau of zelfs erboven zitten!

    Dat meisje moet eens zelf onbevangen gaan luisteren naar speakers, van welk merk dan ook! Dan kan zij zelf wel beoordelen welke zij het beste vind klinken op een bepaalde versterker.

    Kiezen voor iemand anders blijft lastig. :wink:
    Daar komt nog bij dat ze (volgens mensen die er verstand van hebben) zelfs een iets beter gehoor hebben dan mannen.

    Geen idee trouwens waarom ze dan zo slecht luisteren. :wink:

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Daar komt nog bij dat ze (volgens mensen die er verstand van hebben) zelfs een iets beter gehoor hebben dan mannen.

    Geen idee trouwens waarom ze dan zo slecht luisteren. :wink:
    Dat klopot helemaal, vrouwen hebben een beter gehoor dan mannen. DIt topic heb ik geopend met het idee om adviezen wat betreft aanschaf van speakers bij verschillende receiver. Of Satteliet speakers, of alleen 2 boekenplank en voorlopig stereo draaien, of een volledige stereo opstelling.
    Ik denk dat het optie 2 gaat worden en waarschijnlijk as. weekend eens opstap bij verschillende HiFi boeren om eens fijn te luisteren. Dus muziek mee en gaan.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Is tweede hands niet een optie voor haar? Toevallig weet ik nog wel een leuke suroundopstelling te staan (hint, hint )
    haha, ik zag je Tannoy's al staan op het forum.
    Is altijd een optie om over na te denken.....
    Hi,

    Het zelfs de hele set die ik er gewoon uit zou kunnen doen hoor Dus 2 sets mx2 en een mxc.
    Als je interesse hebt moet je anders maar eens pm-en ofzo

  17. #17

    Standaard

    Rob, ik weet niet of een ritje Amsterdam of Rotterdam een optie is, maarmisschien RAF (Adam) of correct (Rotterdam), mooie spullen en momenteel uitverkoop.

  18. #18

    Standaard

    Edgar de dame in kwestie woont in de mooie stad Utrecht, dus daar ga ik naar RAF Staffhorst toe aankomende zaterdag.
    Helaas heb ik (en zij ook niet) geen auto, dus ik limiteer mijn bezoekje tot Utrecht (maar wie weet kijken we verder).
    Bedankt iig

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Edgar de dame in kwestie woont in de mooie stad Utrecht, dus daar ga ik naar RAF Staffhorst toe aankomende zaterdag.
    Helaas heb ik (en zij ook niet) geen auto, dus ik limiteer mijn bezoekje tot Utrecht (maar wie weet kijken we verder).
    Bedankt iig
    Ach, een dagje samen met een mooi meisje is ook niet zo gek. :wink: Zeker niet als je ook nog eens samen apparatuur kunt beluisteren en van de muziek kunt genieten.
    Utrecht is zeker een mooie stad, vooral het oude gedeelte met al zijn grachten! :wink:

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Marantz is denk ik wel het merk om te gaan kijken, muziekaal en goed met films. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar B&W speakers maar dat is een discutabele beslissing die alleen zei kan nemen (net als die voor Marantz trouwens). Ik zou me iig beperken tot een paar merken, want er is zoveel te krijgen. Voor versterking zou ik gaan kijken bij: Marantz, Denon en Sony. Voor speakers bij Mission, KEF en B&W en niet te vergeten Dali.
    ??? zijn dat de enige goede merken???

    Ik kan je nog zoveel meer merken opnoemen die minstens op hetzelfde niveau of zelfs erboven zitten!

    Dat meisje moet eens zelf onbevangen gaan luisteren naar speakers, van welk merk dan ook! Dan kan zij zelf wel beoordelen welke zij het beste vind klinken op een bepaalde versterker.

    Kiezen voor iemand anders blijft lastig. :wink:
    Daar komt nog bij dat ze (volgens mensen die er verstand van hebben) zelfs een iets beter gehoor hebben dan mannen.

    Geen idee trouwens waarom ze dan zo slecht luisteren. :wink:
    Ik ook, dat is juist mijn punt. Als het mijn keuze was, dan zou ik mij alleen beperken tot deze merken, omdat je anders knettergek wordt en je door de bomen het bos niet meer ziet. De hele wereld is op dit gebied zo ongelovelijk groot en daarom is het toch wel makkelijk om een groepje merken eruit te halen en je tot deze merken te beperken want anders kom je er gewoon niet meer uit.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Marantz is denk ik wel het merk om te gaan kijken, muziekaal en goed met films. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar B&W speakers maar dat is een discutabele beslissing die alleen zei kan nemen (net als die voor Marantz trouwens). Ik zou me iig beperken tot een paar merken, want er is zoveel te krijgen. Voor versterking zou ik gaan kijken bij: Marantz, Denon en Sony. Voor speakers bij Mission, KEF en B&W en niet te vergeten Dali.
    ??? zijn dat de enige goede merken???

    Ik kan je nog zoveel meer merken opnoemen die minstens op hetzelfde niveau of zelfs erboven zitten!

    Dat meisje moet eens zelf onbevangen gaan luisteren naar speakers, van welk merk dan ook! Dan kan zij zelf wel beoordelen welke zij het beste vind klinken op een bepaalde versterker.

    Kiezen voor iemand anders blijft lastig. :wink:
    Daar komt nog bij dat ze (volgens mensen die er verstand van hebben) zelfs een iets beter gehoor hebben dan mannen.

    Geen idee trouwens waarom ze dan zo slecht luisteren. :wink:
    Ik ook, dat is juist mijn punt. Als het mijn keuze was, dan zou ik mij alleen beperken tot deze merken, omdat je anders knettergek wordt en je door de bomen het bos niet meer ziet. De hele wereld is op dit gebied zo ongelovelijk groot en daarom is het toch wel makkelijk om een groepje merken eruit te halen en je tot deze merken te beperken want anders kom je er gewoon niet meer uit.
    Met het gevolg dat je je droom setup voor je neus voorbij laat gaan? Dan maar wat langer zoeken hoor. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. :wink:

    Haastige spoed is meestal zelden goed. :wink:

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Marantz is denk ik wel het merk om te gaan kijken, muziekaal en goed met films. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar B&W speakers maar dat is een discutabele beslissing die alleen zei kan nemen (net als die voor Marantz trouwens). Ik zou me iig beperken tot een paar merken, want er is zoveel te krijgen. Voor versterking zou ik gaan kijken bij: Marantz, Denon en Sony. Voor speakers bij Mission, KEF en B&W en niet te vergeten Dali.
    ??? zijn dat de enige goede merken???

    Ik kan je nog zoveel meer merken opnoemen die minstens op hetzelfde niveau of zelfs erboven zitten!

    Dat meisje moet eens zelf onbevangen gaan luisteren naar speakers, van welk merk dan ook! Dan kan zij zelf wel beoordelen welke zij het beste vind klinken op een bepaalde versterker.

    Kiezen voor iemand anders blijft lastig. :wink:
    Daar komt nog bij dat ze (volgens mensen die er verstand van hebben) zelfs een iets beter gehoor hebben dan mannen.

    Geen idee trouwens waarom ze dan zo slecht luisteren. :wink:
    Ik ook, dat is juist mijn punt. Als het mijn keuze was, dan zou ik mij alleen beperken tot deze merken, omdat je anders knettergek wordt en je door de bomen het bos niet meer ziet. De hele wereld is op dit gebied zo ongelovelijk groot en daarom is het toch wel makkelijk om een groepje merken eruit te halen en je tot deze merken te beperken want anders kom je er gewoon niet meer uit.
    Met het gevolg dat je je droom setup voor je neus voorbij laat gaan? Dan maar wat langer zoeken hoor. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. :wink:

    Haastige spoed is meestal zelden goed. :wink:
    Inderdaad Harry.

    Zolang je budgetgebonden bent, is dat budget ook de meest beperkende factor. Dan moet je binnen dat budget dus wel voor alles open blijven staan.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Bij Correct in Rotterdam hebben ze nu ook opruiming.

    Zo hebben ze bijvoorbeeld een Marantz 2500 7.1 receiver van €1200 voor €400 en 2 Kef Q4 zuilluidsprekertjes voor €400 samen (i.p.v. €750).
    Dan heb je voor €800 een erg mooie set volgens mij waar je qua opwaardering in de toekomst alle kanten mee uit kunt en waar je in het heden ook nog een aanvaardbaar stereo geluid mee voortbrengt.
    Die q4`s zijn vrij kleine zuilluidsprekers waar je zowat net zoveel plaats voor hebt als boekenplankluidsprekers en ze kunnen later dienst doen als achterluidsprekers. Als voorluidsprekers kan je dan q5`s of q7`s nemen die dan waarschijnlijk ook wel goedkoop op de kop te tikken zijn.
    Zo heb je volgens mij voor vrij weinig geld een aardige beginset die goed is uit te bouwen.
    Correct schijnt trouwens ook te bezorgen.
    `Toodle-fucking-oo?`- Dr. Melfi.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thomas fabry
    Bij Correct in Rotterdam hebben ze nu ook opruiming.

    Zo hebben ze bijvoorbeeld een Marantz 2500 7.1 receiver van €1200 voor €400 en 2 Kef Q4 zuilluidsprekertjes voor €400 samen (i.p.v. €750).
    Dan heb je voor €800 een erg mooie set volgens mij waar je qua opwaardering in de toekomst alle kanten mee uit kunt en waar je in het heden ook nog een aanvaardbaar stereo geluid mee voortbrengt.
    Die q4`s zijn vrij kleine zuilluidsprekers waar je zowat net zoveel plaats voor hebt als boekenplankluidsprekers en ze kunnen later dienst doen als achterluidsprekers. Als voorluidsprekers kan je dan q5`s of q7`s nemen die dan waarschijnlijk ook wel goedkoop op de kop te tikken zijn.
    Zo heb je volgens mij voor vrij weinig geld een aardige beginset die goed is uit te bouwen.
    Correct schijnt trouwens ook te bezorgen.
    is idd een hele mooie optie, echter, de ame in kwestie woont in Utrecht en er is geen vervoer beschikbaar, en luisteren is toch wel noodzakelijk heb ik begrepen van Rob Eric. Wellicht dat een auto huren een optie wordt als er in Utrecht niets te vinden is wat aan de eisen voldoet.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door thomas fabry
    Bij Correct in Rotterdam hebben ze nu ook opruiming.

    Zo hebben ze bijvoorbeeld een Marantz 2500 7.1 receiver van €1200 voor €400 en 2 Kef Q4 zuilluidsprekertjes voor €400 samen (i.p.v. €750).
    Dan heb je voor €800 een erg mooie set volgens mij waar je qua opwaardering in de toekomst alle kanten mee uit kunt en waar je in het heden ook nog een aanvaardbaar stereo geluid mee voortbrengt.
    Die q4`s zijn vrij kleine zuilluidsprekers waar je zowat net zoveel plaats voor hebt als boekenplankluidsprekers en ze kunnen later dienst doen als achterluidsprekers. Als voorluidsprekers kan je dan q5`s of q7`s nemen die dan waarschijnlijk ook wel goedkoop op de kop te tikken zijn.
    Zo heb je volgens mij voor vrij weinig geld een aardige beginset die goed is uit te bouwen.
    Correct schijnt trouwens ook te bezorgen.
    is idd een hele mooie optie, echter, de ame in kwestie woont in Utrecht en er is geen vervoer beschikbaar, en luisteren is toch wel noodzakelijk heb ik begrepen van Rob Eric. Wellicht dat een auto huren een optie wordt als er in Utrecht niets te vinden is wat aan de eisen voldoet.
    De Kef Q serie en marantz 2500 is waarschijnlijk ook wel in audiozaken in Utrecht te beluisteren. Als beginnende luisteraar zie (hoor) je door de bomen het bos vaak niet meer. Het best zou je apparatuur eerst moeten kunnen lenen ivm de akoustiek. Deze is thuis vaak veel anders dan in een audiozaak waardoor een set thuis soms ook weer heel anders kan klinken. Lenen (en dan ook nog verschillende sets ter vergelijk) is over het algemeen echter onbegonnen werk.
    Komt er ook nog eens bij dat sommige apparatuur die in winkels staat niet is ingespeeld. Zo heb ik zelf eens blind ( of beter : doof ) een Denon 3803 versterker gekocht, zonder in de winkel te beluisteren dus. Toen ik thuis ging luisteren klonk hij verschrikkelijk en had ik spijt. Na enkele uren begon hij echter steeds beter te klinken en de volgende dag klonk hij zelfs fantasties omdat hij toen beter was ingespeeld. Als ik hem toen in de winkel had beluisterd had ik hem waarschijnlijk niet gekocht terwijl ik er achteraf zeer tevreden mee was.
    Enkele luistersessies is dus ter orrientatie zeker aan te bevelen maar deze zijn echter ook weer niet 100% alleszeggend.
    Op een gegeven moment zul je vooral als beginnend luisteraar, waar de desbetreffende vriendin volgens mij enigszins onder valt een knoop door moeten hakken.
    Om dan voor een set te gaan die qua adviesprijs flink boven het werkelijk te besteden bedrag ligt is dan volgens mij ook een mooie optie. Je haalt dan in ieder geval het hoogst mogelijke kwaliteitsniveau uit je geld.
    `Toodle-fucking-oo?`- Dr. Melfi.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •