Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 54 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik heb op mijn kamer het leuke setje staan van:

    Marantz SR4300
    JBL SCS 178 set

    echt een lekker setje voor een kleine ruimte, hoeft helemaal niet duur te zijn. Ik heb totaal iets van 5 a 6 honderd euro hiervoor uitgegeven een kleine 2 jaar geleden. Gekocht bij de Staffhorst in de uitverkoop, echt een aanrader.


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Edgar de dame in kwestie woont in de mooie stad Utrecht, dus daar ga ik naar RAF Staffhorst toe aankomende zaterdag.
    Helaas heb ik (en zij ook niet) geen auto, dus ik limiteer mijn bezoekje tot Utrecht (maar wie weet kijken we verder).
    Bedankt iig
    Ach, een dagje samen met een mooi meisje is ook niet zo gek. :wink: Zeker niet als je ook nog eens samen apparatuur kunt beluisteren en van de muziek kunt genieten.
    Utrecht is zeker een mooie stad, vooral het oude gedeelte met al zijn grachten! :wink:
    wie had het over een mooi meisje? :wink:

  3. #28

    Standaard

    De luister sessie was best aardig.
    Een aantal combinaties beluisterd, zoals;
    H/K 135 - JBL Northridge E30 klonk mooi en warm op stereo gebied

    Marantz SR4500 - Elac 101 Sprankelender dan de H/K combinatie maar ook erg fijn op stereo gebeid

    Marantz Sr4500 - Mission M32i Warmer dan de Elac's en naar mijn idee iets fijner voor stereo weergave.

    Marantz SR4500 - B&W DM303 Deze beviel minder dan de Elac en/of Mission

    Marantz SR4500 - Kef Q1 Een set die erg fijn klonk.

    Dit zijn potentiele sets vooral de Marantz icm de Mission speakers. Wat ik ook afvroeg of er nog leuke NAD (receiver) met 2 boekenplank speakers combinaties zijn die het beluisteren waard zijn? Of andere receiver...(binnen de 800 a 900 Euro).

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Of andere receiver...(binnen de 800 a 900 Euro).
    Behalve NAD zou ik Denon en Onkyo ook nog beluisteren

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Of andere receiver...(binnen de 800 a 900 Euro).
    Behalve NAD zou ik Denon en Onkyo ook nog beluisteren
    Deze zijn naar mijn mening stukken minder muzikaal dan de 3 voorgenoemde Receiver merken.

    Maar met welke speakers raad je deze Receivers aan? Ik merk dat er nu al ontzettend veel keuze is en dat meer keuze steeds moeilijker wordt......Agony of choice...

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Of andere receiver...(binnen de 800 a 900 Euro).
    Behalve NAD zou ik Denon en Onkyo ook nog beluisteren
    Deze zijn naar mijn mening stukken minder muzikaal dan de 3 voorgenoemde Receiver merken.

    Maar met welke speakers raad je deze Receivers aan? Ik merk dat er nu al ontzettend veel keuze is en dat meer keuze steeds moeilijker wordt......Agony of choice...
    NAD en Denon minder muzikaal?
    Foei!
    :wink:
    `Toodle-fucking-oo?`- Dr. Melfi.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Of andere receiver...(binnen de 800 a 900 Euro).
    Behalve NAD zou ik Denon en Onkyo ook nog beluisteren
    Deze zijn naar mijn mening stukken minder muzikaal dan de 3 voorgenoemde Receiver merken.

    Maar met welke speakers raad je deze Receivers aan? Ik merk dat er nu al ontzettend veel keuze is en dat meer keuze steeds moeilijker wordt......Agony of choice...
    nou je zegt dat ze die Q1's lekker vond. Ik heb die ook met een Onkyo, jummie. Kan ze die voorlopig als stereo gebruiken en als ze toe is aan 5.1 kan ze die Q1's als rears gebruiken en er Q5's bijkopen en een center, bv. de Q9c. Haar budget is nu nog niet zo groot, en je moet een gedeelte reserveren voor fatsoenlijke kabels!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik merk dat er nu al ontzettend veel keuze is en dat meer keuze steeds moeilijker wordt......Agony of choice... :wink:
    er zijn her en der spotprijzen, je kunt nu je slag slaan

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Edgar de dame in kwestie woont in de mooie stad Utrecht, dus daar ga ik naar RAF Staffhorst toe aankomende zaterdag.
    Helaas heb ik (en zij ook niet) geen auto, dus ik limiteer mijn bezoekje tot Utrecht (maar wie weet kijken we verder).
    Bedankt iig
    Ach, een dagje samen met een mooi meisje is ook niet zo gek. :wink: Zeker niet als je ook nog eens samen apparatuur kunt beluisteren en van de muziek kunt genieten.
    Utrecht is zeker een mooie stad, vooral het oude gedeelte met al zijn grachten! :wink:
    wie had het over een mooi meisje? :wink:
    het lelijkste meisje is altijd nog mooier dan de mooiste jongen!!!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thomas fabry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Of andere receiver...(binnen de 800 a 900 Euro).
    Behalve NAD zou ik Denon en Onkyo ook nog beluisteren
    Deze zijn naar mijn mening stukken minder muzikaal dan de 3 voorgenoemde Receiver merken.

    Maar met welke speakers raad je deze Receivers aan? Ik merk dat er nu al ontzettend veel keuze is en dat meer keuze steeds moeilijker wordt......Agony of choice...
    NAD en Denon minder muzikaal?
    Foei!
    :wink:
    NAD had ik juist WEL bij de muzikalere recievers staan, net als Marantz en HK

  11. #36

    Standaard

    Ik kan voor een leuke prijs aan Elac 101 II boekenplank speakers komen. Is het bij iemand bekend hoe deze klinken icm Marantz of NAD?

  12. #37

    Standaard

    Ik denk niet dat het zo'n probleem zal zijn. :wink:

    Zelf beluisteren lijkt mij het verstandigst.
    :wink:

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik denk niet dat het zo'n probleem zal zijn. :wink:

    Zelf beluisteren lijkt mij het verstandigst.
    :wink:
    Bedankt voor het advies, is een combinatie die wij tijdens de luistersessie niet gehad hebben en leek mij inprincipe een goeie match.
    Willen we zeker nog luisteren, maar misschien zitten op het forum mensen met ervaring wat betreft deze combinatie.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik denk niet dat het zo'n probleem zal zijn. :wink:

    Zelf beluisteren lijkt mij het verstandigst.
    :wink:
    Bedankt voor het advies, is een combinatie die wij tijdens de luistersessie niet gehad hebben en leek mij inprincipe een goeie match.
    Willen we zeker nog luisteren, maar misschien zitten op het forum mensen met ervaring wat betreft deze combinatie.
    Marantz en NAD zijn redelijk vriendelijke versterkers die redelijk een verscheidenheid aan speakers kunnen aansturen. De rest is een kwestie van smaak en nuances. :wink: Zeker als het hoge rendements speakers zijn(hoger dan 90-91 db) zal dit minder een probleem zijn. Zijn het echter niet zulke effeciente speakers, moet je een zware versterker hebben met een hoop reserve. :wink:

  15. #40

    Standaard

    Het gaat waarschijnlijk een Marantz SR7000 icm met Elac 101 II speakers worden.
    Dat is ruim binnen het budget, wat fijn is voor de mogelijke uitbreiding (vloerstaanders en een center)

  16. #41

    Standaard

    en bekabeling!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    en bekabeling!
    Yep die moet idd ook nog aangeschaft worden. Ga wel eerst de Marantz beluisteren.
    De Elac 101 II's zijn al beluisterd met een Marantz SR4500 en SR5500 en klonken beter dan verwacht.

  18. #43

    Standaard

    Wat voor bekabeling is aan te raden?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Wat voor bekabeling is aan te raden?
    haha daar ga ik me niet aan wagen, dan krijg ik of pocket, of Harry achter me aan

  20. #45

    Standaard

    Er zijn een aantal bekende merken. Van Hul Ulbach, QED, monster cable en nog vele anderen. Ik zou gewoon gaan luisteren op de apparatuur die jij hebt (liefs thuis) en dan beslissen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Er zijn een aantal bekende merken. Van Hul Ulbach, QED, monster cable en nog vele anderen. Ik zou gewoon gaan luisteren op de apparatuur die jij hebt (liefs thuis) en dan beslissen.
    Je bedoel waarschijnlijk Oehlbach. :wink:

  22. #47

    Standaard

    Wat is een goeie interlink (coax) voor ongeveer 30 Euro?
    Wat zijn goeie speaker kabels voor ongeveer 6 euro/meter?

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Wat is een goeie interlink (coax) voor ongeveer 30 Euro?
    Wat zijn goeie speaker kabels voor ongeveer 6 euro/meter?
    Interlink: Qed Qunex 1
    Speakerkabel: Van den Hul Clearwater

    Voor mensen die ook andere draadjes lezen:

    Dit advies is gebaseerd op MIJN ervaring en aldus in geen enkele vorm bindend. :wink: 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Wat is een goeie interlink (coax) voor ongeveer 30 Euro?
    Wat zijn goeie speaker kabels voor ongeveer 6 euro/meter?
    Interlink: Qed Qunex 1
    Speakerkabel: Van den Hul Clearwater

    Voor mensen die ook andere draadjes lezen:

    Dit advies is gebaseerd op MIJN ervaring en aldus in geen enkele vorm bindend. :wink: 8)
    Thanx for the advice

  25. #50

    Standaard

    de QED Silver Anniversary kost 8,10 per meter, maar als je op de volgende powerbuy wacht, krijg je die met 29% korting. Je kunt 'm ook tweedehands kopen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •