Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 152 worden weergegeven.

Discussie: Onduidelijk.

  1. #1

    Standaard Onduidelijk.

    Ik bied een aantal dvd,s aan in een verkoop topic.

    Ocean`s Twelve


    De eerste reactie van Hidde was ik wil deze dvd.

    De 2e reactie van Kevin,Jan heb je meerdere exempl.van deze titel,
    een normale vraag lijkt me,de 3e reactie van Hupkens was,Jan je heb p.m.voor ....titel.

    De 2e en 3e reactie zijn weggehaald omdat dit UPPEN is........

    De reacties zijn van forumleden die intresse in een titel hebben,
    dat heeft toch niks met UPPEN te maken.
    Ik vind dit erg onduidelijk en ben er niet blij mee,ik kom
    al jaren op dit mooie forum,en hou me dacht ik altijd
    aan de regels,als de reacties van leden die intresse hebben
    in een titel worden verwijderd wat heeft het topic dan nog voor zin?

    gr.jan.

  2. #2

    Standaard

    Hier kun je alles nalezen. Een vraag of je meerdere exemplaren hebt is toegestaan, maar zet dan gewoon het antwoord in de thread. Melden dat je een PM stuurt is onnodig. De ontvanger ziet een pop-up, ontvangt een mail en kan bovenin de index zien dat er berichten zijn.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers


    Een vraag of je meerdere exemplaren hebt is toegestaan, maar zet dan gewoon het antwoord in de thread.

    Waarom haal je dat bericht dan ZOMAAR weg,dat je mijn reactie van
    ,,je heb p.m. ,, weghaald is nog daar aan toe,maar het bericht
    van iemand die een normale vraag steld ZOMAAR weghalen
    vind ik NIET op zijn plaats.

    De 2e reactie was ,,je heb p.m. voor de
    1disc.,,is toch ook een vrij normale reactie,regels zijn OK
    en daar hou ik me al jaren aan,maar zoals jij bezig bent
    gaat de aardigheid er snel af.

  4. #4

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid. Een post plaatsen met "Je hebt een PM" wordt beschouwd als nodeloos uppen en zal zonder pardon worden weggehaald.

    Heb je anderszins problemen met de actie van een moderator, stuur dan gewoon even een PM aan een van de moderators, da's veel beter dan erover te gaan lopen "bitchen" op het forum.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik


    da's veel beter dan erover te gaan lopen "bitchen" op het forum.

    Het is mij duidelijk,bedankt voor je uitleg,maar "bitchen" is
    nooit mijn bedoeling geweest,als de berichten/reacties ZOMAAR
    worden verwijderd en dat hoord hier bij de spelregels dan vind
    ik het prima verder en dan hou ik het verder voor gezien
    hier,ik heb een aantal prettige jaren hier gehad en een
    flink aantal goede relaties opgebouwd mijn dank hier voor,
    maar ik zoek mijn heil wel ergens anders,nogmaals
    regels zijn regels en die respecteer ik,dat doe ik al zins
    ik hier op het forum kom,maar dit gaat me echt te ver.

    Succes met je dvd forum verder,jammer dat het zo moet lopen,
    ben me van geen kwaad bewust.

    gr.jan.

  6. #6

    Standaard

    Je beslissing om te vertrekken is spijtig, maar jouw besluit. De regel van het uppen bestaat al enige tijd en we proberen deze na te leven om de kleinere handelaren ook de kans te geven bovenaan te staan. Maar er is al genoeg over gezegd in de desbetreffende thread over deze regel.

    Succes met de verkoop op DVDForum.

  7. #7

    Standaard

    [quote="Herjan Hakkers"]

    Je geeft zelf aan dat de reactie WEL geplaatst mag worden,
    dus waarom blijf je over dat UPPEN doorzeuren,je zit duidelijk
    fout met deze aktie en je probeert je er iedere keer uit
    te lullen met de UP regel ,die is hier helemaal niet
    van toepassing,dat bevestig je zelf in het topic,dus waarom
    je door zit te zeuren over dat UPPEN,ik Up helemaal niks.

    ,,Jan heb je er meerdere titels van ?,,heb je het zomaar
    verwijderd,een andere reactie was ,,Jan,je heb p.m. voor de 1disc,,
    als je dat ook als UPPEN ziet,het is een reactie van een ander/
    forumlid die intresse in een dvd heb,het is GEEN Up van mij.

  8. #8

    Standaard

    [quote="Jan Bruinsma"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers

    Je geeft zelf aan dat de reactie WEL geplaatst mag worden,
    dus waarom blijf je over dat UPPEN doorzeuren,je zit duidelijk
    fout met deze aktie en je probeert je er iedere keer uit
    te lullen met de UP regel ,die is hier helemaal niet
    van toepassing,dat bevestig je zelf in het topic,dus waarom
    je door zit te zeuren over dat UPPEN,ik Up helemaal niks.

    ,,Jan heb je er meerdere titels van ?,,heb je het zomaar
    verwijderd,een andere reactie was ,,Jan,je heb p.m. voor de 1disc,,
    als je dat ook als UPPEN ziet,het is een reactie van een ander/
    forumlid die intresse in een dvd heb,het is GEEN Up van mij.
    Die vraag of je meerdere discs had mocht blijven staan. De rest niet. Of het nou posts van jou waren of van een ander.

    Ik stop nu met deze discussie. Heb 'm al te vaak gevoerd.

  9. #9

    Standaard

    Herjan,

    Jan is een geweldige handelaar, ik denk dat niemand dat zal ontkennen en ik zou het erg jammer vinden als hij zijn dvd's elders gaat verkopen.

    Ik begrijp de reactie best. Dat Jan zelf een berichtje plaatst met PM en dat dat wordt verwijderd is prima. Dat zijn de regels en dat vind ik persoonlijk een plausibele regel.

    Echter zulke berichtjes van eventuele kopers kan je naar mijn mening niet zo maar verwijderen. Ten eerste loopt de verkoper niets te uppen, ten tweede zegt een berichtje als PM niet veel, maar je weet wel dat er dan interesse getoond wordt in datgene wat de verkoper heeft te bieden (ook al gaat dat met een nietszeggend berichtje als PM) en dat lijkt me de essentie van het handelsforum.

    Sterker nog, mag ik dan als tip aangeven om de verkopende partij in zijn openingspost te laten zetten dat er alleen in de thread mag worden gereageerd op een titel(s) en dat de verkopende partij vervolgens via PM contact op zal nemen?
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  10. #10

    Standaard

    heb het al eerder gezegd maar kunnen al die regeltjes nou niet duidelijk in 1 topic gezet worden? ze staan nu verspreid in 3 topics en meerdere posts.

    vind het verwijderen van posts ook wel te ver gaan. uitgangspunt van een forum is openlijk communiceren maar nu wordt je gewongen alles via pm te doen. daarnaast worden de nieuwe regels niet consequent uitgevoerd waardoor het alleen nog maar onduidelijker wordt.

  11. #11

    Standaard

    -EDIT- waar bemoei ik me ook mee... -EDIT-

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers



    De rest niet. Of het nou posts van jou waren of van een ander.

    Ik stop nu met deze discussie. Heb 'm al te vaak gevoerd.
    Door dit soort reacties ben jij een van de weinige Moderators,
    die NIET sympatiek overkomt,je heb wel meer van dit soort
    uitspraken,en daar laat je mee merken dat jij DE Moderator bent
    een beetje MACHT doet JOU wel wat,veel plezier ermee
    maar geliefd maak jij je er niet mee,en ja mijn vaste
    relaties HIER weten me wel wel te vinden b.v.op dvd forum
    ,ik vertoef hier al jaren en zeer veel PRIMA deal gehad
    en nog NOOITproblemen gehad,bij problemen b.v
    met verzending (Belgie)heb ik altijd een eerlijke oplossing
    gezocht en gevonden er is geen - te vinden van mij,
    maar de praktijken die jij er op na houd vind ik een beetje ENG.

  13. #13

    Standaard

    Ik kan me misschien vergissen, maar is er ooit een discussie gevoerd over de reacties van kopers in het handelsforum (met uitzondering van situaties als prijsaanvallen)????
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  14. #14

    Standaard

    Ik wil de DVD crew helemaal niet vertellen hoe ze hun werk moeten doen/deze site moeten onderhouden of wat dan ook maar wat me wel heerl erg opvalt is:

    Dat in de korte periode dat ik op dit forum kom (Mijn 600 berichten vallen in het niet in vergelijking met mijn ervaringen op andere sites waar ik nog nooit zoveel van dergelijke discussies heb gelezen maar dat is bijzaak) heb ik al diverse keren discussies gelezen over het dvd verkoopdraadje, het uppen enz.

    Dan kunnen jullie als crew zeggen 'Het staat daar en daar en we hebben het al vaak genoeg gezegd dus nu moet het maar duidelijk zijn' maar blijkbaar is de praktijk dus anders.

    Zie het dus gewoon als een verbeterpunt: Het komt dus niet zo duidelijk over als jullie denken. Benader het positief en ga een discussie aan over hoe de mensen die veel gebruik maken van dit forum het graag zien. Daar worden we toch allemaal beter/wijzer enz. van?

    En meer specifiek ten aanzien van jullie reactie naar Jan. Met zoveel trades en gezien het aantal jaren dat hij al forumlid is moet het julie toch meer aan het hart gaan als hij zou vertrekken vanwege onduidelijke en/of niet consequent opgestelde/uitgevoerde regels?

    Ik vertrouw erop dat jullie als Crew je verantwoordelijkheid op een goede manier nemen. :wink:

    Groet,

    Alexander Duijmelinck
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Is het niet een zeer duidelijk signaal als je "die discussie al zo vaak hebt moeten voeren" dat er of iets ernstig mis is met de regeltjes, of dat er iets ernstig mis is met het duidelijk opschrijven in één thread?
    Er wordt nu al een jaar, misschien wel 2 jaar? geschreven dat er een overzicht komt. Nog nooit gezien om eerlijk te zijn.
    De vele regeltjes hier hebben van een gezellig forum wat het zeer duidelijk was, een te strak gemodereerd forum gemaakt. Persoonlijk post ik hier ook vrijwel niet meer. Veel te strak gemodereerd en te georganiseerd.....
    ps: dit is in het geheel geen aanval op de mods maar gewoon een pure constatering. Niemand moet het dus te persoonlijk opvatten

  16. #16

    Standaard

    jammer jan, maar begrijpelijk, vooral als je niet echt serieus wordt genomen en je uitspraken krijgt zoals "bitchen"
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    jammer jan, maar begrijpelijk, vooral als je niet echt serieus wordt genomen en je uitspraken krijgt zoals "bitchen"
    Inderdaad John. Erg jammer dat goedbedoelde en bovendien terechte vragen van een alom gerespecteerd forumlid als Jan Bruinsma met dit soort taalgebruik beantwoord wordt. Bijzonder puberaal Nathan.

    Het valt mij trouwens op dat steeds meer mensen, die al lang lid zijn en zich bovendien altijd correct gedragen hebben, het vaker en vaker moeilijk krijgen met bepaalde regels. Nu wordt er té strak gemodereerd, tot in het absurde toe zelfs, en wat eens de kracht van dit forum was dreigt hoe langer hoe meer de grote zwakte te worden.

    Het moet toch een duidelijk signaal zijn dat ervaren forumleden die haast vergroeid zijn met deze site zich vragen beginnen stellen. En beste Herjan, als je dit soort discussies al te vaak gevoerd hebt, betekent dit dan niet dat er iets fundamenteel mis is? Of lopen we nu allemaal te 'bitchen'? Erg jammer dat we dit soort reacties krijgen maar dat is blijkbaar de manier waarop Nathan goedbedoelde opmerkingen van correcte forumleden interpreteert.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Even voor de duidelijkheid. Een post plaatsen met "Je hebt een PM" wordt beschouwd als nodeloos uppen en zal zonder pardon worden weggehaald.

    Heb je anderszins problemen met de actie van een moderator, stuur dan gewoon even een PM aan een van de moderators, da's veel beter dan erover te gaan lopen "bitchen" op het forum.
    Waarom kunnen dit soort zaken niet gewoon via het forum besproken worden? Daar is het Op- / Aanmerkingen op DVD.nl deel toch voor?
    Vind het zeer jammer, net als vele anderen hier, dat je het omschrijft als "bitchen". Als Herjan nu al weigert reacties te geven onder het mom 'dat heb ik al eens gedaan en doe ik niet weer', wat heeft een duscussie via PM dan voor zin?

    Om Christiaan maar te quoten:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Is het niet een zeer duidelijk signaal als je "die discussie al zo vaak hebt moeten voeren" dat er of iets ernstig mis is met de regeltjes, of dat er iets ernstig mis is met het duidelijk opschrijven in één thread?
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door René Groen
    Waarom kunnen dit soort zaken niet gewoon via het forum besproken worden?
    Omdat je daar geen klap mee opschiet. Iedereen gaat zich er dan mee lopen bemoeien (zoals nu ook weer gebeurd) en daar schiet niemand iets mee op.

    We hebben regelmatig zeer goede discussies met leden via het PM-systeem en meestal komen we ook naar ieders tevredenheid met een goede oplossing.

    Maar sorry hoor, als je al bij voorbaat gaat lopen zeuren dat wij berichten ZOMAAR zouden weghalen, dan begint de discussie al een beetje op verkeerde voet.

    Vandaar dat ik vind dat dit soort dingen beter even via PM gedaan kunnen worden.

    Suggesties voor verbeteringen (zoals het beter weergeven van de regels, een punt waarop ik het zeker met de meesten van jullie eens ben), daar is dit Op- en Aanmerkingen-forum uiteraard wel erg geschikt voor. Maar heb je een persoonlijk probleem, of ben je het niet eens met de actie van een moderator, dan is het nog altijd netter/sneller om even een PM-etje te sturen, daar hoeft m.i. niet het hele forum van mee te genieten.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik

    Maar sorry hoor, als je al bij voorbaat gaat lopen zeuren dat wij berichten ZOMAAR zouden weghalen, dan begint de discussie al een beetje op verkeerde voet.
    Zeuren..........?

    Ik stel een normale vraag,geef dan ook een normaal antwoord,
    ik ben geen klein kind van 12 die loopt te zeuren,er zijn
    berichten/reacties ZOMAAR verwijderd,dat is toegegeven
    door de Moderator en hij vermelde erbij dat er berichten
    wel geplaatst mochten worden die zijn weggehaald,
    daarom de NORMALE vraag:

    WAAROM.

    En dan het antwoord/reactie van de Moderator,te belachelijk voor
    woorden,maar dat hadden al meer forumleden opgemerkt.
    Met alle Moderators heb ik al jaren een prima relatie,
    en div.zijn vaste klant bij me.
    Jammer dat er altijd wel een ROTTE appel in de mand zit.

  21. #21

    Standaard

    Spijtig dat het allemaal zo moet lopen, zit me ook te verbazen over de manier waarop sommige van de crew omgaan met de toch ogenschijnlijk duidelijke vraag van Jan.
    Zoals gezegd, hopelijk geeft deze situatie een goede reden om nog eens goed naar de vastgelegde regels te kijken en deze al dan niet te versoepelen / te verbeteren in het voordeel van ons allen.

  22. #22

    Standaard

    Ik zal me er niet veel mee gaan bemoeien, maar waarom is juist opeens Jan de ***. Er worden in nagenoeg alle verkooptopics gereageerd met: "Je hebt PM."
    En er is, zolang ik hier ben, nog nooit iets over gezegt. Althans, ik heb er niks van gemerkt. Nu weet ik dat je niet al die berichten kan gaan verwijderen, maar dan vind ik het toch raar dat er nog nooit iets over gezegt is in een topic, iets in de trant van: Gelieve niet meer te reageren met: Je hebt een PM.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  23. #23

    Standaard

    Dat dvd.nl een professionele site wil zijn en daarom een hoop (waarvan naar mijn mening de helft overbodige) regels opstelt, is nog te begrijpen.

    Maar dan mogen de werknemers ook wel eens wat professioneler reageren, zeg

    Als ik een klant zo zou toespreken, mocht ik denk ik op zoek naar een nieuwe baan...

    Off Topic: Ik was altijd erg blij met het duidelijke handelsforum van dvd.nl. Niet voor niets heb ik 80 deals. Maar met alle nieuwe vage regels wordt het traden er niet leuker op.

    En of jullie het nu leuk vinden of niet: het forum en met name de traderzone is een belangerijk deel voor een hoop "oude rotten".


  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    En of jullie het nu leuk vinden of niet: het forum en met name de traderzone is een belangerijk deel voor een hoop "oude rotten".
    Dat WAS het ja. Lang leve DVDforum en Ebay..........

  25. #25

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •