Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 142 worden weergegeven.

Discussie: The Mist (2007)

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van H. Bekijk bericht
    Ik heb net even een paar extra's op de dvd gekeken, en dan vooral de extra over Drew Struzan. Weet iemand van jullie toevallig of de poster van "The Dark Tower" aan het begin van de film ergens te koop is?

    Alvast bedankt
    Deze poster is op meerdere plaatsen verkrijgbaar: http://www.amazon.com/item_name-DARK.../dp/B000WERG3S

    Maar die is veronderstel ik niet helemaal hetzelfde als het schilderij in de film (is al een tijdje geleden dat ik hem gezien heb), maar dat schilderij is waarschijnlijk dan ook gewoon in opdracht gemaakt voor de film.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Deze poster is op meerdere plaatsen verkrijgbaar: http://www.amazon.com/item_name-DARK.../dp/B000WERG3S

    Maar die is veronderstel ik niet helemaal hetzelfde als het schilderij in de film (is al een tijdje geleden dat ik hem gezien heb), maar dat schilderij is waarschijnlijk dan ook gewoon in opdracht gemaakt voor de film.
    Nee, dat is hem inderdaad niet. De poster die daar te koop is is van de comic versie van the Dark Tower. Het schilderij in de film was inderdaad gemaakt in opdracht voor gebruik in de film.

    Maar ik vroeg me af of hij te koop was, aangezien het toch een poster van Drew Struzan is. Ik neem nou dus aan dat het niet zo is, want ik kon zelf ook al niets vinden. Toch bedankt voor de reactie
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  3. #103

    Standaard

    De muziek vond ik juist perima bij het einde passen, maakt wat meer de emoties los vind ik.

    Voor de rest ook een prima film.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  4. #104

    Standaard

    Hoe is trouwens de zwart wit versie? zag de film vandaag in de winkel liggen met de zogenaamd bedoelde zwart wit versie?

    Ik vind dit nog steeds een van de beste films van 2007!!!


  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Hoe is trouwens de zwart wit versie?
    Nadat ik de dvd had gekocht ben ik aan de zwart wit-versie begonnen, maar na een paar minuten heb ik toch overgeschakeld naar de gewone versie. Ik geloof dat de zwart wit-versie precies hetzelfde is als de gewone versie. De meerwaarde ervan is dus beperkt. Misschien dat het bij een wat oudere generatie nostalgische gevoelens oproept, maar ik vind het eigenlijk een overbodig extra.

    Daar staat tegenover dat de film nog steeds geweldig blijft. En na het beluisteren van de commentaartrack is m'n waardering voor de film en voor Darabont alleen nog maar toegenomen. De man vertelt erg enthousiast en hemelt niet alleen iedereen die aan de film heeft gewerkt op (hetgeen vervelend zou zijn), maar legt in de meeste gevallen ook uit waarom hij zo enthousiast is. Ik heb de overige extra's (uitgebreide making of, deleted scènes en diverse kleinere documentaires) nog niet allemaal bekeken. Daar kom ik in het weekeinde nog wel aan toe.

    Aangezien deze film pas dit jaar in Nederland in de bioscopen te zien was, staat deze nog erg hoog op m'n lijstje van favoriete films van dit jaar.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #106

    Standaard

    Ik vond de zwart/wit versie ook niet echt veel toevoegen. Waarschijnlijk ook omdat de film gewoon in kleur is opgenomen gaat de voorkeur toch naar die versie uit.

    De extra's vond ik daarintegen wel weer veel toevoegen en interessant.
    Dus je hoeft de film wat mij betreft niet om de zwart/wit versie te kopen, maar als je van extra's houdt zou ik de special edition aanbevelen, en dan heb je als nog de zwart wit versie.

    Vooral de extra waar Darabont met Stephen King aan het praten is en ze herinneringen aan het ophalen zijn vond ik een leuke toevoeging.

    Na de tweede keer kijken vond ik de film beter dan in de bioscoop. Ook heb ik nu meer respect voor het einde dat Darabont gekozen heeft. In de bios vond ik de muziek een beetje te, maar hier thuis was het niet erg.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van H. Bekijk bericht
    Na de tweede keer kijken vond ik de film beter dan in de bioscoop.
    Dat gevoel heb ik ook. Bepaalde zaken vielen me nu meer op of maakten gewoon meer impact. Alleen al dat fragment waarin David aan het einde de kogels weer in het pistool doet. De camera is zo opgesteld dat je tegelijkertijd de handeling ziet en op de achtergrond z'n slapend zoontje. Met het einde in het achterhoofd geeft die specifieke invalshoek een extra lading aan dat kleine fragment.

    Bovendien viel me nu ook op hoe dynamisch het camerawerk eigenlijk is. De handheld-techniek hoeft dus geen irritante shakycam-puinhoop (a la Bourne) te worden.
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 29-08-2008 om 10:00 Reden: Spoilertags toegevoegd
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #108

    Standaard

    Ik ga hem binnenkort maar aanschaffen, ik hou altijd van commentaar tracks waarin de regisseur enthouisast is en uitlegt waarom.


  9. #109

    Standaard

    Lijkt me ook nogal een overbodige extra die zwart/wit-versie, ik zie me die niet opzetten als ik even goed de kleurenversie kan kijken Maar ik blijf dit wel een dijk van een Stephen King verfilming vinden, zelfs Darabont's beste tot nu toe.

  10. #110

    Standaard

    Deze film vanavond lekker kijken. Ben benieuwd

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Lijkt me ook nogal een overbodige extra die zwart/wit-versie, ik zie me die niet opzetten als ik even goed de kleurenversie kan kijken Maar ik blijf dit wel een dijk van een Stephen King verfilming vinden, zelfs Darabont's beste tot nu toe.
    Die titel vind ik zelf een beetje teveel van het goede. Die eer gaat naar mijn mening toch echt naar Shawshank of Green Mile (beide ongeveer even briljant). Maar the Mist is zeker een van de betere verfilmingen, in het rijtje Carrie, Misery en the Shining, en dat is ook een hele prestatie.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Bovendien viel me nu ook op hoe dynamisch het camerawerk eigenlijk is. De handheld-techniek hoeft dus geen irritante shakycam-puinhoop (a la Bourne) te worden.
    Dat viel mij nu ook op. Redelijk weinig beeldwisseling en heel veel camerabeweging. Deed me een beetje aan Lost denken.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  13. #113

    Standaard

    Vanavond gaat hij in de speler...ik ben na alle (overwegend) positieve commentaar best benieuwd geworden naar deze prent, maar of hij het niveau van The Green Mile of The Shawshank Redemption kan overtreffen betwijfel ik toch (ja, zelfs zonder de film gezien te hebben).

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter_ke Bekijk bericht
    Vanavond gaat hij in de speler...ik ben na alle (overwegend) positieve commentaar best benieuwd geworden naar deze prent, maar of hij het niveau van The Green Mile of The Shawshank Redemption kan overtreffen betwijfel ik toch (ja, zelfs zonder de film gezien te hebben).
    Tja voor de meeste mensen zal dit niet zo zijn, ik vind die 2 genoemde films gewoon overschat. En ik was dan ook blij dat Darabont zich nu eens aan een horrorverhaal van King waagde in plaats van weer één van King's meer dramatische (gevangenis)verhalen.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter_ke Bekijk bericht
    Vanavond gaat hij in de speler...ik ben na alle (overwegend) positieve commentaar best benieuwd geworden naar deze prent, maar of hij het niveau van The Green Mile of The Shawshank Redemption kan overtreffen betwijfel ik toch (ja, zelfs zonder de film gezien te hebben).
    The Mist is een ander type film als Green Mile en Shawshank. The Mist is bewust ontwikkeld als low budget-film in vergelijking met andere monster-/horrorfilms. De opzet is daarmee heel anders dan bij z'n voorgaande films. Ik weet niet of je ze daarom wat niveau betreft goed met elkaar kunt vergelijken.
    Laatst aangepast door mark t : 29-08-2008 om 15:04
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #116

    Standaard

    Heeft iemand hier al de zwart/wit versie gezien van The Mist?

  17. #117

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    The Mist is een ander type film als Green Mile en Shawshank. The Mist is bewust ontwikkeld als low budget-film in vergelijking met andere monster-/horrorfilms. De opzet is daarmee heel anders dan bij z'n voorgaande films. Ik weet niet of je ze daarom wat niveau betreft goed met elkaar kunt vergelijken.
    Je kan misschien wel gelijk hebben...ik verwacht eigenlijk gewoon een goede film te zien

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter_ke Bekijk bericht
    Je kan misschien wel gelijk hebben...ik verwacht eigenlijk gewoon een goede film te zien
    Dat zeker. Het rustige tempo en de fraaie beelden van Shawshank en Green Mile ontbreken hier. Als je die elementen verwacht, dan kom je bedrogen uit. Als je daarentegen zit te wachten op een waardige low budget ode aan de monster-/science fictionfilms van weleer, dan zit je goed. Want het is net als Shawshank Redemtion en Green Mile wel een goede film.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #120

    Standaard

    Onder de Stephen King horrorverfilmingen is dit zeker één van de betere. Zo mag Darabont er van mij nog heel veel maken Want zelfs al zijn de meeste low budget producties, van een Stephen King verfilming kan ik altijd wel genieten.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht

    http://www.youtube.com/watch?v=-64pR2ARecY

    De versie die Darabont zo bedoeld heeft. Vergeleken met de kleurenversie zou het echt een hele andere belevenis moeten zijn. Dus nogmaals mijn vraag: Wie heeft de zwart/wit versie gezien? :razz:

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    http://www.youtube.com/watch?v=-64pR2ARecY

    De versie die Darabont zo bedoeld heeft. Vergeleken met de kleurenversie zou het echt een hele andere belevenis moeten zijn. Dus nogmaals mijn vraag: Wie heeft de zwart/wit versie gezien? :razz:
    Die is net als de kleurenversie, maar dan zonder de kleuren
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    http://www.youtube.com/watch?v=-64pR2ARecY

    De versie die Darabont zo bedoeld heeft. Vergeleken met de kleurenversie zou het echt een hele andere belevenis moeten zijn. Dus nogmaals mijn vraag: Wie heeft de zwart/wit versie gezien? :razz:
    Mark en Dennis beantwoorden deze vraag hoger op deze pagina, iets beter opletten Verhoeven

  24. #124

  25. #125

    Standaard

    Wat een dweil van een film. Zelden een groep acteur zo regieloos door een set zien dwalen. Ze namen de meest absurde en tegenstrijdige beslissingen en dat allemaal op een houterige manier die ik sinds de stomme film niet meer gezien heb. En wederom een opeenstapeling van clichees. Dit bevestigd nog eens wat een ontzettend zwakke en visieloze regisseur die Darabont is.

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •