Pagina 223 van 277 EersteEerste ... 123173213219220221222223224225226227233273 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.551 tot 5.575 van 6924 worden weergegeven.
  1. #5551

  2. #5552

    Standaard

    My Neighbor Totoro van Hayao Miyazaki

    Wel even wat anders dan Nausicaa of Princess Mononoke.

    Ook al is hij zeer geschikt voor kleine kinderen, heb ik er erg van genoten.

    Disney kan hier nog wat van leren, prachtige animaties en de kararters zijn zeer charmant.

    Waarom worden de dvd's nou niet hier uitgegeven

    8/10

  3. #5553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    House of Flying Daggers

    Prachtige sfeervolle film, Het goede verhaal is mooi uitgewerkt in de scenes die schitterend weergegeven zijn.

    Hmjah, als je je meer verdiept in de Hong Kong martial arts-cinema, vind je deze al snel saai :wink:
    Het gaat niet alleen om de vechtscenes bij HOFD... Hoe het er visueel allemaal uitziet: Schitterend! En het verhaal is ook aardig goed...

    Zelf vanmiddag bekeken:

    The Punisher

    Even weer een simpel popcorn filmpje...

    7.5/10

  4. #5554

    Standaard

    DVD 1 van seizoen 6 van X-Files. Hulde aan de sterke begin. Met een van de mooiste afleveringen: Drive, en een van de meest hilarische afleveringen: Dreamland pt 1.
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  5. #5555

    Standaard

    Dark Water hollywood remake: spannende film en Jennifer Connely sinds Labyrinth,Phenomena en natuurlijk Requim for a dream kan ze niet meer stuk bij mij. 7/10

    Zombi 3 : Een leuke klasieke zombiefilm zoals ik ze graag zie met slechte acteurs en actrices die soms zo irritant zijn dat je blij bent dat ze worden opgevreten door zombies 6/10

  6. #5556

    Standaard

    The Ring

    Ik vond de film tegenvallen. Maar ik ben dan ook totaal geen liefhebber van dit soort films. Verhaal zat gewoon te rommelig in elkaar, en bij het einde waren er nog teveel dingen onduidelijk. Wel een spannende sfeer en de altijd mooie Naomi Watts natuurlijk...

  7. #5557

  8. #5558

    Standaard

    Straw Dogs

    Even kort maar krachtig, indrukwekkende film van Peckinpah.

  9. #5559

    Standaard

    Inside Man - Spike Lee (2006)

    Pretentieloos entertainment van Spike Lee, en zolang het pretentieloos blijft, is een dergelijke film van tijd tot tijd hoogst amusant. Vanuit auteursperspectief is Lee's eerste blockbuster een minder gelukkige keuze, maar dat mag de ruimschoots aanwezige pret natuurlijk niet bederven. Lee's visuele stijl is als vanouds uitstekend, het verhaaltje zit leuk in elkaar, de dialogen zijn lekker scherp en de charismatische cast geniet zichtbaar van het onderlinge vuurwerk. Plezier is dan ook het beste woord om deze film te omschrijven: de makers moeten veel plezier hebben gehad bij het maken van de prent, en bezorgen ons als kijker eveneens een aangenaam avondje. Critici prezen Lee voor het aanbrengen van zijn 'bekende thema's' in deze blockbuster, maar dat vind ik toch iets te overdreven. Lee raakt ze slechts vluchtig aan, en ik denk dat ze ook al in het scenario aanwezig waren. Een ander cineast had dergelijke vluchtige en vrij voorspelbare bemerkingen waarschijnlijk ook wel in de film opgenomen. De uiteindelijke climax/boodschap is zelfs vrij voorspelbaar, moralistisch en simplistisch zwart-wit voor 'a Spike Lee Joint'. Maar goed, Lee slaagt met een voor het genre puike regie uitstekend in zijn opzet, en bezorgt ons twee uur lang heerlijk, pretentieloos entertainment. En dat mag ook wel een keertje...

    7/10
    YMDB - Mijn Top 20

    I wouldn't take the advice of a lot of so-called critics on how to shoot a close-up of a teapot.
    David Lean

  10. #5560

    Standaard

    Cry Baby

    leuke film.
    Heeft iemand van jullie misschien de Sountrack cd en wil er misschien graag vanaf??? :wink:
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  11. #5561

    Standaard

    Magnolia (Anderson, 1999)
    Uitstekende film van de hand van Anderson, die met dit Magnolia een sfeer weet neer te zetten waar je U tegen zegt. De plot is goed, de vormgeving en montage uitstekend, de cinematografie goed en het acteerwerk top (vooral Hoffman was geweldig, maar ook Macy was voortreffelijk en eigenlijk verdient de hele cast een pluim). Tevens een briljante soundtrack (Jon Brion én Aimee Mann). Niets dan goeds dus. Enkel de scene waarin de cast meezingt met Mann's Wise Up vond ik wat storend, voor de rest niets dan lof.
    8.8/10

  12. #5562

    Standaard

    A History of violence.

    De film duurt niet zo lang maar de snelheid blijft er gelukkig goed in zodat er toch genoeg te genieten valt in 1,5 uur.

    De kogelgaten zijn overigens prachtig in beeld gebracht. :wink:










    [spoiler:09cace4560]Het einde (echt de laatste scene) vond ik wel suf overigens.[/spoiler:09cace4560]
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #5563

    Standaard

    Mr & Mrs Smith.

    Toen deze film in de bioscoop draaide ben ik er niet naartoe gegaan omdat hij me totaal niets leek. Toch heb ik deze een paar weken geleden voor een prikkie gekocht en heb hem gister avond gekeken en hij viel mij erg mee. Het is geen topfilm en zeker geen orgineel verhaal, maar de film wist me wel uitstekend te vermaken en daar ging het zeker weten ook om bij Mr & Mrs Smith.

    7/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  14. #5564

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Seven Samurai (Shichinin No Samurai) (1954)

    Meesterwerk van Akira Kurosawa. Boeiende film die geen minuut verveeld (ook al duurt hij er 207 ). Dit doet mij verlangen naar meer Kurosawa, al heb ik op dit moment dus alleen nog maar Seven Samurai gezien en staat Ran nog gesealed in de kast...
    Dan lijkt mijn toch duidelijk Kenneth wat er open gemaakt moet worden en in de dvd-speler moet verdwijnen... :wink:

  15. #5565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    [spoiler:5671501a99]Het einde (echt de laatste scene) vond ik wel suf overigens.[/spoiler:5671501a99]
    Wat vond je er suf aan?
    Van 15 tot 21 april op vakantie, gedurende die periode reageer ik niet op pm of email...

  16. #5566

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remi van Nes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    [spoiler:bffe1e507a]Het einde (echt de laatste scene) vond ik wel suf overigens.[/spoiler:bffe1e507a]
    Wat vond je er suf aan?
    Een van de mooiste eindes die ik in tijden gezien heb inderdaad.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #5567

    Standaard

    Maikel, je zou toch wegblijven?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  18. #5568

    Standaard

    Harry Potter and the goblet of fire.

    mooi gemaakte film, goed verhaal, 150 minuten uistekende tijdsbesteding.

    7,5/10

  19. #5569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Maikel, je zou toch wegblijven?
    Ja, dat was de bedoeling. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan :wink:
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #5570

    Standaard

    Gisteren naar Days of Heaven (Terrence Malick, 1978) gekeken. Een prachtig stuk film, dat vooral audio en visueel gebied hoog scoort. De beelden van de Texaanse prairie zijn af en toe echt kunst (neem bijvoorbeeld de donkere scenes met de sprinkhaanzwermen). De muziek van Ennio Morricone weet zeker ook te raken. De emoties van de hoofdpersonen weten daarentegen iets minder te raken, maar dit is vermoedelijk ook het idee van Malick, daar hij het verhaal laat vertellen vanuit de ogen van een kind (de zus van de hoofdpersoon). De hoofdpersoon, gespeeld door Richard Gere, doet het ook nog eens prima.

    Al met al een erg mooie film, die ik zeker nog eens ga kijken. Ben nu toch ook wel erg benieuwd naar Badlands and The New World!
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  21. #5571

    Standaard

    Ondskan (2003)

    Erg sterke en indrukwekkende film, Andreas speelt de rol van Erik sterk en overtuigend.
    Verder boeiend van begin tot het eind.


  22. #5572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    Harry Potter and the goblet of fire.

    mooi gemaakte film, goed verhaal, 150 minuten uistekende tijdsbesteding.

    7,5/10
    Beste HP film tot nu toe

  23. #5573

    Standaard

    The Exorcism of Emily Rose
    The Exorcism of Emily Rose bewandeld paden die door The Exorcist 33 jaar geleden netjes geplaveid en reeds met verve afgelegd is en recent nog door zijn 2 matige prequels maar toch bied deze, op waargebeurde feiten gebaseerde film, inzicht vanuit een geheel ander perspectief. The Exorcism of Emily Rose is qua opzet een klassiek rechtbankdrama waarbij de flashbacks tijdens getuigenverklaringen zorgen voor het ijzingwekkende effect wat niet onder doet voor William Friedkin’s meesterwerk van begin jaren 70. De sfeer in verschillende scènes is ruwweg angstaanjagend en mag gerust gezien worden als eerbetoon aan The Exorcist, die wanneer men die nu zou hebben gemaakt er naar alle waarschijnlijkheid niet zo heel anders zou hebben uitgezien.

    Laura Linney die we wel vaker in dit soort rollen tegenkomen, lijkt helemaal in haar element als top advocate. Ze speelt een nuchtere, ambitieuze doch charmante vrouw die sceptisch tegenover onverklaarbare zaken aankijkt, haar word de lastige zaak “Emily Rose” aangeboden, ze gaat er op in omdat ze zo een kans ziet tot promotie en bekijkt de zaak eerst op een zakelijke formele manier. Tom Wilkinson speelt de mooie rol van verdachte als de goedaardige Father Moore, die verdenkt word van nalatigheid bij een exorcismeritueel.
    Hij speelt de rol sober maar toch is zijn uitstraling die van een krachtige man, gesterkt door zijn geloof. Wilkinson heb ik altijd een veelzijdige acteur gevonden die erg sympathiek oogt en zijn spel is altijd op hoog niveau ook hier weer geeft hij zijn talenten goed de ruimte en blijf ik hem wat dat betrefd een ondergewaardeerde acteur vinden.

    De nog vrij jonge regisseur Scott Derrickson, die zelf christelijk is, heeft de film op een uiterst aardige manier weten te verpakken. Nergens zul je hem er op betrappen dat hij een oordeel door de strot van zijn kijkers zou hebben willen proppen. Hij filmt het op een constaterende manier, wij kijkers worden een beetje gezien als jury met het voordeel dat we zien wat zich heeft afgespeeld tijdens de duivelsuitdrijving. Zo vormen we aan de hand van die beelden en verschillende getuigenverklaringen geleidelijk aan ons oordeel over wat er gebeurt zou kunnen zijn, en of de goedzak Moore daadwerkelijk iets te verwijten valt.

    De grote ster is toch eigenlijk de onbekende Jennifer Carpenter, ze speelt Emily zo briljant en haar mimiek spreekt voor zich, heel angstaanjagend en overtuigend gebracht door deze 26 jarige die een heel knappe prestatie weet neer te zetten.

    De algehele sfeer die de film uitademt voelt tamelijk ongemakkelijk en soms surrealistisch aan, meerdere malen bedacht ik me dat het fenomeen toch écht bestaat en de documentaire die ik enkele jaren geleden op Discovery zag droeg daar steevast aan bij en versterkte dat gevoel alleen maar. De muziek is met zorg gekozen en klinkt mooi en passend.
    Het is geen pure horrorfilm zoals zijn grote voorbeeld The Exorcist, vergis je niet, daarvoor zijn er té veel “normale” scènes in de rechtbank maar toch kan ik me er iets bij voorstellen dat Derrickson, de wel degelijk creepy scènes die de film telt, het als een ode aan Friedkin’s The Exorcist presenteert. Overigens denk ik dat door de serieuze toon van de rechtbank setting en het gebruik van relatief onbekende namen, de film stukken meer aan kracht wint en daardoor aannemelijker maar ook verrassender uit de hoek komt. 7.8
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  24. #5574

    Standaard

    La Passion de Jeanne d’Arc (Dreyer, 1928). Ik zag deze film feitelijk pas voor de tweede keer, maar mijn eerste overweldigende ervaring werd wederom bevestigd. Dit is een onverwoestbaar meesterwerk dat nog steeds actueel is, zelfs na bijna 80 jaar. De film wringt iedere emotie uit je lijf en is een visuele tour de force. Met andere woorden: een emotioneel en stilistisch meesterwerk dat zijn weerga niet kent, zeker niet wanneer groot geprojecteerd gezien. Ik wist weer even waarom film mijn hobby is.

    The Entity (Furie, 1982). Ik kende deze horrorfilm omdat het bronmateriaal was voor Peter Tscherkassky’s avant-garde meesterwerk ‘Outer Space’ en vond het daarom wel leuk om hem eens te kijken. Het is helaas een nogal wisselvallige film, waarin ijzersterke momenten worden afgewisseld met ronduit oninteressante en uiteindelijk is de film maar een matig werkje. Barbara Hershey geeft een puike performance weg en ook visueel technisch is het bij vlagen leuk gedaan, maar het is niet genoeg om de aandacht vast te kunnen houden. Halverwege de film wordt het kaasgehalte ook nog eens overdreven groot, wat de film ook al niet ten goede komt, evenals de claim dat de film gebaseerd is op ware gebeurtenissen – tuurlijk jongens. Toch was het kijken zeker geen tijdverspilling, al was het maar omdat ik ‘Outer Space’ nu nog beter begrijp en kan waarderen, omdat ik de structuur van die film nu veel beter kan doorgronden en bijvoorbeeld het gebruik van terugkerende visuele motieven kan verklaren. En het is interessant om te zien hoe Tscherkassky in 10 minuten evenveel en zelfs veel meer kan zeggen dan ‘The Entity’ in 125 minuten kan.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #5575

    Standaard

    King Kong
    Geweldige effecten,geweldige kong,ik heb genoten.Het enigste nadeel vind ik dat de film wat traag is in het begin. Maar ik stoorde me er nu niet aan ,toen ik hem vorig jaar in de bios zag wel wat meer. Ik heb een top avond gehad . 8.2/10
    Life without freedom is no life at all !
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...x/spiderman306

Pagina 223 van 277 EersteEerste ... 123173213219220221222223224225226227233273 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •