Pagina 56 van 277 EersteEerste ... 64652535455565758596066106156 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.376 tot 1.400 van 6924 worden weergegeven.
  1. #1376

    Standaard

    Gisteravond Gladiator gekeken. Blijft een prachtfilm met een Russel Crowe die alleen in dit soort films in z'n element is.

    8,5/10

  2. #1377

    Standaard

    Musings of a Cigarette Smoking Man

    X-Files aflevering uit seizoen 4, een van de beste afleveringen naar mijn mening van de gehele serie. De gehele aflevering eigenlijk geen Mulder en Scully te zien, maar wel de Cigarette Smoking Man. Je krijgt te zien wat zijn invloed was op enkele historische gebeurtenissen (o.a. de moord op JFK). Verder nog een leuke scene waar de Smoking Man op een bankje zit en met een vrouw zit te praten. Het gesprek begint als volgt; "Life is like a box of chocolates".

  3. #1378

    Standaard

    Unleashed (danny the dog)

    best vermaakt met deze film. Ik hou normaal nooit zo van pure vechtfilms maar de duidelijke scheiding hier tussen de vechtscenes en de 'familie' scenes kon ik best waarderen. Goede musicscore ook van Massive Attack

    (7+/10)
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  4. #1379

    Standaard

    Vanmiddag in de bios Crash gezien. Wellicht had ik er gewoon teveel van verwacht want ik snap alle ophef over deze film totaal niet. Ik vond het een vrij oninteressante film die teveel hooi op zijn vork neemt en nergens echt iets zegt. Veel holle frases, personages van bordkarton, veel momenten dat de film zwelgt in zijn eigen drama en een ronduit pathetische soundtrack. Wel mooie plaatjes en een keur aan topacteurs (en Sandra Bullock). Ik zou het geen slechte film willen noemen, maar het haalt nergens het niveau van een Altman of PT Anderson.

    Gisteren nog een ronduit prachtige film gezien:

    H2O (Steiner, 1929; 16 min.). Wat een prachtfilm is dit. Ik wilde deze al een poosje zien, want ik had er veel goede dingen over gehoord, maar dit is simpelweg een van de mooiste films die ik ken. Zoals de titel al aangeeft is het een soort van ode aan H2O, water dus. Wat echter begint als herkenbare beelden van water, ontaardt uiteindelijk in een fascinerend schaduwspel waarin water volledig tot abstractie gemaakt wordt. De beelden en de begeleidende soundtrack waren zo mooi, dat ik het niet kon laten om enkele traantjes te plengen. En de beeldkwaliteit is zelfs ronduit ongelooflijk te noemen, ik heb niet veel films die zo oud zijn gezien met een dergelijke beeldkwaliteit. De film is inmiddels verkrijgbaar in de Unseen Cinema Box. Superlatieven schieten tekort bij het omschrijven van deze box, wat voor mij zonder twijfel de DVD van het jaar gaat worden. 19 uur lang de meest prachtige avant-garde films. Mensen, ik smeek u: schaf deze box aan! U doet uzelf er een groot plezier mee.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  5. #1380

    Standaard

    Vanmiddag gezien:

    Memories Of Murder
    Goed Zuid-Koreaanse politie film. Het verhaal is erg sterk en wordt goed uitgewerkt. Het acteerwerk is goed, en naar mate de film vorderd weten de personages je sympahtie te winnen. De spanning en suspense blijven de hele film aanwezig, de film wordt geen moment saai. De 130 minuten zijn dan ook zo om. Het einde is heel goed, je kunt er eigenlijk bij bedenken wat je wilt. Een lekker open einde, goed gedaan.Zeker een blijvertje in de collectie


    Score: ****
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #1381

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather

    Vanmorgen:
    Ben-Hur
    Duurt bijna 4 uur maar dat heb je niet echt in de gaten. Heb me geen moment verveelt. De basis van het verhaal is redelijk eenvoudig maar de uitwerking ervan is subliem! Het acteerwerk van Charlton Heston en Stephen Boyd is heel goed. De complete aankleding van de film is om van te smullen: de kostuums, de sets kortom de hele production design is super. De cinematografie en belichting is geweldig en het tempo van de film is aangenaam.
    Geweldige film die iedereen zeker gezien moet hebben en eigenlijk ook in de collectie behoort te hebben!

    Score: *****
    Ik ben net klaar met deze magistrale film. De film is aan de lange kant, maar de 4 uren vliegen zowat voorbij. Ben iets na halverwege de film (intermission) even gestopt om een bordje pasta te maken, maar verder heb ik de film achter elkaar weggekeken en intens genoten van dit machtig epos. Er zijn teveel goede dingen in de film om op te noemen. Een greep, de sets, Charlton Heston, de score, de cinematografie en wat niet meer...

    9-/10
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #1382

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen

    Ik ben net klaar met deze magistrale film. De film is aan de lange kant, maar de 4 uren vliegen zowat voorbij. Ben iets na halverwege de film (intermission) even gestopt om een bordje pasta te maken, maar verder heb ik de film achter elkaar weggekeken en intens genoten van dit machtig epos. Er zijn teveel goede dingen in de film om op te noemen. Een greep, de sets, Charlton Heston, de score, de cinematografie en wat niet meer...

    9-/10
    so true .
    Het beeld geluid zijn ook om van te smullen, niet
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #1383

    Standaard

    JAWS een erg vermakelijke film, die zeker met de nieuwe DTS track zeker niet tegenvalt. Ook de extra's gekeken en die waren wel grappig.

    SIMON Voor de tigste keer gekeken, maar blijdt erg vermakelijk een aangrijpend.

  9. #1384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen

    Ik ben net klaar met deze magistrale film. De film is aan de lange kant, maar de 4 uren vliegen zowat voorbij. Ben iets na halverwege de film (intermission) even gestopt om een bordje pasta te maken, maar verder heb ik de film achter elkaar weggekeken en intens genoten van dit machtig epos. Er zijn teveel goede dingen in de film om op te noemen. Een greep, de sets, Charlton Heston, de score, de cinematografie en wat niet meer...

    9-/10
    so true .
    Het beeld geluid zijn ook om van te smullen, niet
    dat was ik nog vergeten te zeggen ja. Perfecte restauratie van beeld en geluid. Wat mij betreft mogen er meerdere films deze behandeling krijgen! De extra's zijn nl ook om van de smullen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #1385

    Standaard

    Vandaag Jaws weer eens gekeken, nadat ik gister Open Water gezien had . Blijft een erg mooi film!

  11. #1386

    Standaard

    It's Alive (Cohen, 1974). Dit was mijn eerste kennismaking met cultheld Larry Cohen en het was zeker geen tegenvaller. Een low-budget horrorfilm over een moordende gemuteerde baby, tja... heerlijk toch? Cohen doet zeer zijn best om het minimale budget zo goed mogelijk te verbergen en slaagt daar wonderwel behoorlijk in: hij heeft niet veel nodig om suspense te creëren en de film bevat enkele nagelbijtende scènes, perfect ondersteund door de geweldige muziek van Hitchcock componist Bernard Hermann. Special effects goeroe Rick Baker werd ingeschakeld om de monsterbaby te maken en het ziet er wel leuk uit, ondanks het feit dat het niet altijd even geloofwaardig is, maar dat vond ik juist een van de charmes van dit werkje. Cohen komt ook nog eens op de proppen met enkele bijzondere visuele vondsten, zodat ik me uitstekend vermaakt heb met dit bijzondere filmpje.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  12. #1387

    Standaard

    Shouf Shouf Habibi! Heb er meer van verwacht.
    en
    Darkness - die was wel aardig eng - echt aan te raden voor Halloween

  13. #1388

    Standaard

    Heb net Barry Lyndon gekeken.

    Ik had hem al maanden staan ( in seal nog ) en wilde me nog wel eens wagen aan nog een Kubrick film.

    Ik [spoiler:6d1f61be97] miste alleen een qlimax in de film. Het komt allemaal een beetje 'saai' over. Op de hoes staat 178 minuten geloof ik en het past ook allemaal wel in 2 uurtjes wat mij betreft. Ik kon eigenlijk maar weinig meeleven / genieten met de hoofdpersonen en vond het eerste kwartier denk ik nog het meest aangename om te zien. [/spoiler:6d1f61be97]

    Voor mij duidelijk een mindere in de Kubrick collection.
    6,2 / 10

    Dus dan wordt het actuele rijtje:

    1. Eyes Wide Shut
    2. The Shining
    3. 2001: A Space Odyssey
    4. Full Metal Jacket
    5. Barry Lyndon
    6. A Clockwork Orange

    Heb Lolita nog sealed in de kast staan en ik ben ook heel erg benieuwd naar Dr. Strangelove. Maar die schaf ik een dezer dagen nog wel aan als ik hem ergens tegenkom.[/spoiler]

  14. #1389

    Standaard

    Vanavond weer naar Vet Hard gekeken.
    Wat blijft ook dit een geniale film!

  15. #1390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Heb net Barry Lyndon gekeken.

    Voor mij duidelijk een mindere in de Kubrick collection.
    6,2 / 10
    Dat wil ik toch zeker wel even opmerkelijk noemen. In mijn ogen is Barry Lyndon gewoon een van de beste films die ooit gemaakt zijn, een bijna perfecte film die ik keer op keer kan kijken. Daarbij zijn er volgens mij geen mindere films in de Kubrick Collection. Maar goed, dat is ook maar mijn mening :wink:
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  16. #1391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Heb net Barry Lyndon gekeken.

    Voor mij duidelijk een mindere in de Kubrick collection.
    6,2 / 10
    Dat wil ik toch zeker wel even opmerkelijk noemen. In mijn ogen is Barry Lyndon gewoon een van de beste films die ooit gemaakt zijn, een bijna perfecte film die ik keer op keer kan kijken. Daarbij zijn er volgens mij geen mindere films in de Kubrick Collection. Maar goed, dat is ook maar mijn mening :wink:
    Juist, Maikel. Ook al zou het een mindere Kubrick zijn, wil dat natuurlijk niet zeggen dat het een mindere film is, naar mijn mening. Barry Lyndon is vrijwel een perfect geconstrueerde film, en op het emotionele vlak is hij ook subliem, juist door die schijnheilige rust. Ik was al verkocht bij de onovertroffen verlichting der Engelse glooingen, en gedurende de rest van de film ben ik niet ingeruild, om maar eens een ontzettend foute zinspeling te maken. De spanning was niet te houden bij [spoiler:579f7bc1f0]het duel tussen Barry en zijn 'zoon'[/spoiler:579f7bc1f0], vond ik! Een van mijn favoriete (Stanley Kubrick-)films. Mijn SK-rijtje:

    1. 2001: a space odyssey
    2. Dr. Strangelove or: how I learned to stop worrying and love the bomb
    3. Barry Lyndon
    4. Paths of glory
    5. The shining
    6. The killing
    7. A clockwork orange
    8. Lolita
    9. Eyes wide shut
    10. Full metal jacket
    11. Spartacus
    12. Killer's kiss (als enige een mindere film vind ik)

  17. #1392

    Standaard

    Seinfeld Season 4 - 8,5/10

    The Graduate - 8/10

    Nóz w wodzie (Knife in the Water) - 7,5/10

  18. #1393

    Standaard

    Ae Fond Kiss...: Vond dit een erg goede film! Ben er zeker door verrast! Gaat over een Pakistaanse man die verliefd wordt op een blanke Ierse vrouw in het huidige Glasgow. Door de verschillende culturele achtergronden wordt het hun erg moeilijk gemaakt om samen te zijn.

    Dit was mijn eerste kennismaking met Ken Loach en zeker niet de laatste! Heb o.a. de volgende op mn wishlist toegevoegd: Kes, Sweet Sixteen, My Name Is Joe, Land And Freedom...
    Four-Star Trader (236)

  19. #1394

    Standaard

    Gisteravond en vanmorgen het laatste halfuurtje gezien van Goodfellas, dit blijft toch mijn all time favourite .

    9,5/10

  20. #1395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Heb net Barry Lyndon gekeken.

    Voor mij duidelijk een mindere in de Kubrick collection.
    6,2 / 10
    Dat wil ik toch zeker wel even opmerkelijk noemen. In mijn ogen is Barry Lyndon gewoon een van de beste films die ooit gemaakt zijn, een bijna perfecte film die ik keer op keer kan kijken. Daarbij zijn er volgens mij geen mindere films in de Kubrick Collection. Maar goed, dat is ook maar mijn mening :wink:
    . Barry Lyndon is vrijwel een perfect geconstrueerde film, en op het emotionele vlak is hij ook subliem, juist door die schijnheilige rust.
    Dat is jouw mening. Ik vond het maar matig.

  21. #1396

    Standaard

    De eerste twee afleveringen van Shield s1 gezien en ik vind het echt vet.. ben blij dat ik hem toch gekocht heb
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  22. #1397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Ae Fond Kiss...: Vond dit een erg goede film! Ben er zeker door verrast! Gaat over een Pakistaanse man die verliefd wordt op een blanke Ierse vrouw in het huidige Glasgow. Door de verschillende culturele achtergronden wordt het hun erg moeilijk gemaakt om samen te zijn.

    Dit was mijn eerste kennismaking met Ken Loach en zeker niet de laatste! Heb o.a. de volgende op mn wishlist toegevoegd: Kes, Sweet Sixteen, My Name Is Joe, Land And Freedom...
    Sweet sixteen en My name is Joe heb ik beiden,kan ik je zeker aanraden.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #1398

    Standaard

    City of God en Trainspotting: ik had gehoopt dat deze beide films me totaal zouden overdonderen, maar dat was helaas niet het geval. Zeker goed, alleen voor mij geen toppers. 75 / 100 / 75 / 100

  24. #1399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim k
    City of God en Trainspotting: ik had gehoopt dat deze beide films me totaal zouden overdonderen, maar dat was helaas niet het geval. Zeker goed, alleen voor mij geen toppers. 75 / 100 / 75 / 100
    In 'City of God' kan ik me vinden maar 'Trainspotting' was voor mij een echte topper. De eerste keer dat ik hem zag overdonderde hij me vanwege de 'rare' stijl en nog steeds (na hem een keer of vijf gezien te hebben) vind ik hem geweldig. Trainspotting zou van mij toch wel minstens een 9 krijgen.

  25. #1400

    Standaard

    Deep Blue Sea Gewoon aardig filmpje om een keer te kijken 7-/10
    Saving Private Ryan Erg goede oorlogsfilm die alleen af en toe iets te lang duurt. 8+/10
    Vet Hard Matige film. Vaak niet grappig en overdreven. 6/10

Pagina 56 van 277 EersteEerste ... 64652535455565758596066106156 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •