Pagina 3 van 277 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 6924 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Big Fish: simpelweg een genot om naar te kijken.

    85 / 100

  2. #52

    Standaard

    Tokyo Story 10/10
    Resident Evil 3/10
    The Good, the Bad and the Ulgy 10/10
    C'est Arrivé Près de Chez Vous 9/10
    Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away) 7.5/10

  3. #53

    Standaard

    Blade II 8), blijft echt ongelooflijk stoer, en dat geluid... woohoo!!!
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  4. #54

    Standaard

    The Italian Job '69: Beter als zijn remake maar altijd nog niet echt een super film. De Mini scenes zijn wel echt geweldig!
    Four-Star Trader (236)

  5. #55

    Standaard

    The Machinist
    Christian Bale is echt geweldig in deze film. Zowel door het feit dat ie, volgens de regisseur in t audiocommentaar, zo`n 64 lbs. is afgevallen en ook omdat ie gewoon geweldig sterk acteert. Echt een super prestatie. Ook de bijrollen zijn erg goed. Het verhaal is lekker mysterieus, en wordt sterk vertelt. Mede door het feit dat er beetje bij beetje duidelijk wat hoe de vork nu precies in de steel zit behoudt de film zijn kracht. Vond de ontknoping erg sterk. De fotografie is lekker donker en de film krijgt daardoor een lekker donker en spooky sfeertje die goed bij de film past.
    Regisseur Brad Anderson weet dus een zeer sterke film af te leveren die een sterke indruk achter laat en waar je na afloop zeker nog een tijdje over zult nadenken

    Score: ****/ *****
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #56

    Standaard

    Unbreakable net gezien. Leuke film, maar geen topper. 7/10.

  7. #57

    Standaard

    Fargo: 9/10
    C'est Arrivé Pres De Chez Vous: 9/10
    GBU: 9/10

  8. #58

    Standaard

    Grave of the fireflies.

    Ik ben met stomheid geslagen. Nooit gedacht dat een animatiefilm zoveel emotie bij me los kon maken.

  9. #59
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Vanavond zag ik eindelijk Persona, een film van de altijd verrassende en intrigerende Ingmar Bergman. Waren de films uit het einde van de jaren vijftig (zoals Wild Strawberries en The Seventh Seal) vol uitbundige en dikwijls zware symboliek, zo waren de films uit het begin van de jaren zestig (Through A Glass Darkly, Winter Light etc) juist erg ingetogen. Persona is een film waarbij het 'kleine' nog steeds aanwezig (eigenlijk kent deze film maar twee personages), maar de vorm krijgt een zeer experimenteel karakter. Niet alleen door de bijzondere montage (filmfragmenten, 'take two' en meer), maar vooral ook door de prachtige shots van meesterfotograaf Sven Nykvist. De film is na één keer zien nauwelijks te beoordelen door het complexe karakter van de film en de diepgang die beide topactrices (Liv Ullman en Bibi Anderson) neer weten te zetten met hun personages. Precies het soort film waar ik van hou, dus binnenkort ga ik opnieuw genieten van deze zeer intense en boeiende film.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  10. #60

    Standaard

    Underground: Komt niet vaak voor maar deze film heb ik afgezet. Totaal niet mijn ding. Leek af en toe wel een soort komisch toneelstuk...
    Four-Star Trader (236)

  11. #61
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Vandaag en gisteren EP 1-6 van Taken gekeken. Ik vond het begin erg tof, het 'heden' met Dakota Fanning (eerste EP met haar net gekeken) vond ik tot nu toe niet erg leuk [spoiler:45519e9a3e] met die gijzeling etc [/spoiler:45519e9a3e], maar over het algemeen trekt de serie me zeker:

    8/10

  12. #62

    Standaard

    Zojuist Simon gezien.

    Wat een heerlijke film. Had al goede recensies gelezen maar dat deze film zo'n diepe indruk zou maken had ik niet verwacht. Het eerste half uur á drie kwartier lekkere nuchtere Amsterdamse humor gevolgd door diezelfde humor maar dan met drama gemixt. Dit zorgt ervoor dat je toch wel meeleeft met de personages maar tegelijkertijd ook vaak met een glimlach voor de tv zit.

    Een film die gevoelige thema's benaderd, daarom misschien ook geen internationale faam ontvangen. Maar als Nederland dit kaliber films kan produceren wordt ik toch weer een beetje trots. Drama en humor waar menig Hollywood-regisseur jaloers op zou zijn.

    Dit is een must-see film, Nederland op zijn best.

    9/10

  13. #63

    Standaard

    Vandaag gezien:

    The Terror (Roger Corman, 1963) Een van de vele B-films uit de Corman stal; niet een van zijn toppers, maar wel de moeite waard, vooral dankzij de aanwezigheid van horrorlegende Boris Karloff, een jonge Jack Nicholson, exploitationicoon-in-de-dop Jack Hill en regisseur Francis Ford Coppola.

    The Lost Weekend (Billy Wilder, 1945) Ik had al talloze klassieke Wilder films gezien, maar deze is direct een van mijn favoriete. Wat een prachtfilm!

    Monster Man (Michael Davis, 2003) Zonder twijfel een van de meest hilarische, verfrissende en smerige horrorfilms die ik in tijden gezien heb. En een film waarin zowel Citizen Kane als Star Wars aangehaald worden en iemand denkt dat een opengereten kat een vochtige vagina is, die kan toch nooit meer stuk? Niet nadenken, gewoon kijken en genieten.

    The General (Buster Keaton & Clyde Bruckman, 1927) Vaak geciteerd als een van de beste films uit het stomme tijdperk en ik heb hem dan nu eindelijk gezien. Het is zeker niet direct mijn favoriete film uit die tijd, maar de kwaliteiten van de film zijn ontegenzeggelijk.

    Notre Musique (Jean-Luc Godard, 2004) Ik had zeer veel verwacht van deze film, maar niets kon me voorbereiden op wat ik te zien kreeg. Wat een, ongelofelijk indrukwekkende film! Een verhaal heeft Godard natuurlijk allang niet meer nodig en Notre Musique is dan ook een filmisch essay in de lijn van de films waarmee hij zich sinds de jaren ’80 bezighoudt. Een filosofische meditatie over geweld, oorlog en rassenhaat die zijn weerga niet kent. Zelfs op 74-jarige leeftijd staat Jean-Luc Godard nog op eenzame hoogte. Notre Musique is een film waarvan het hart van iedere rechtgeaarde cinefiel sneller van gaat kloppen. Woorden schieten tekort…
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  14. #64

    Standaard

    Wederom Eternal Sunshine Of The Spotless Mind gekeken, blijft een verdomd overdonderende film. Tot kippenvel toe. "Look at it out here, it's all falling apart!" Prachtig.

  15. #65

    Standaard

    White Noise. Redelijke film 6

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxesven
    Wederom Eternal Sunshine Of The Spotless Mind gekeken, blijft een verdomd overdonderende film. Tot kippenvel toe. "Look at it out here, it's all falling apart!" Prachtig.
    Zeker! Heerlijke film!

    Ik moet hem ook maar weer eens zien. Is al zeker een maand geleden

  17. #67

    Standaard

    Johnson Family Vacation

    Deze film heeft af en toe zijn momenten, zijn grappige momenten, maar daar blijft het wel een beetje bij. Dit is meer een film voor kinderen want die zullen deze film zeker wel leuk vinden. Op IMDB een 3.7 en van mij krijgt deze film een 5.

    Enemy of the States

    Aangezien ik wel een grote Will Smith fan ben was deze film sowieso goed natuurlijk maar toen ik deze film echt keek werd hij alleen nog maar beter. Goede actiescenes (Bruckheimer) met schitterend camerawerk van T. Scott.
    Goede film.. 8

    Liar Liar

    Tijdje geleden dat ik deze film heb gezien, en terwijl ik hem keek lag ik bijna al op de grond van het lachen. Ik vind dit toch wel één van zijn beste komediefilms (niet DE beste natuurlijk) die hij de afgelopen jaren heeft gemaakt. Met deze film heb je zeker snel die glimlach weer op je gezicht.. 7.5

  18. #68

    Standaard

    Vannacht Lost In Translation weer gezien - nog altijd een 10/10! Overdonderend prachtig.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Grave of the fireflies.

    Ik ben met stomheid geslagen. Nooit gedacht dat een animatiefilm zoveel emotie bij me los kon maken.
    hij`s mooi he?
    volgens mij nog nooit ook maar 1 negatieve reactie gelezen op deze film. En terecht natuurlijk 8)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #70

    Standaard

    Afgelopen dagen gekeken:

    Nineteen eighty-four (blijft een erg mooie film, niet erg vrolijk alleen)
    The dreamers (mooie film)
    Star Wars I (ach ja...beter dan II zullen we maar zeggen)
    Beetlejuice (leuk! weer zin in Tim Burton na Charlie in de bios)
    Batman (idem)
    Ken Park (ziek)
    AbFab - The Last Shout (blijft erg grappig)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  21. #71

    Standaard

    The Office S2, geniale serie.

    9- / 10

  22. #72

    Standaard

    Lawrance of Arabia, Geweldige film.
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  23. #73
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Atlantis:The Lost Empire


    Met de Disney tekenfilms gaat het slecht.Home on The Range was zowat één van de slechtste films die ik al gezien heb en Atlantis doet amper beter.

    Vroeger hadden we nog sprookjesachtige verhaaltjes over vriendschap,moed en met de nog altijd tijdloze Disney-liedjes.Spijtig genoeg moesten deze voor Disney hun boeltje pakken en plaats maken voor de computer.


    Kristallen,vulkaanuitbarstingen,Jules Verne-achtige duikboot en lichtflitsen ,dat mag dan allemaal wel mooi zijn maar na een tijd begint het te vervelen.Geef mij maar nog altijd het meest opwindende,mooiste Disney fragment waarbij Belle & het beest door de gouden zaal dansen en worden aanschouwd door miljoenen sterren.Dat is klasse!!

    Zoals ik al zei moet Disney de liedjes niet meer.Als je de personages bekijkt zijn ze ook niet echt in de stemming om te zingen.

    Disney had zoveel werk aan al die Special effects dat ze geen tijd meer hadden om de personages uit te werken
    zodat ze soms nog al rare bewegingen maken en heel stijve dialogen voeren.Gelukkig valt de muziek best wel te pruimen en is er wel wat plaats voor humor.

    Milo: Forget your jammies, Mrs Packard?
    Wilhelmina: I sleep in the nude.
    [Sweet throws a sleep mask to Milo]
    Dr. Sweet: You're gonna want a pair of these. She sleepwalks.

    Milo is een stuntel maar op het einde slaagt hij er wel in om allemaal Indiana Jones-achtige stunts uit te voeren.

    Als het dan nog niet erger is komt er op het einde een soort van Schwarzenegger film en de bijhorende Schwarzenegger oneliner terwijl Helga haar pistool afvuurt en zegt
    Nothing personal!

    Dikke teleurstelling!
    4/10
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  24. #74

    Standaard

    American History X 9/10

  25. #75

    Standaard

    The Office Christmas Specials, geweldige afsluiting van een fantastische serie.

    9- / 10

Pagina 3 van 277 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •