Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 153 worden weergegeven.

Discussie: Jarhead (2005)

  1. #1

    Standaard Jarhead (2005)

    De nieuwste film van Sam Mendes, regisseur van Road to Perdition en American Beauty. Cast bestaat onder andere uit Jake Gyllenhaal, Jamie Foxx, Chris Cooper en Peters Sarsgaard. Komt uit in November in Amerika en in Nederland komt die pas in Januari uit. Word zonder twijfel wel een topper na wat positieve test-screenings reacties die ik gelezen heb.

    Plot
    Verfilming van de gelijknamige bestseller van militair Anthony Swofford over zijn ervaringen tijdens de Golfoorlog. Jarhead volgt 'Swoff' (Gyllenhaal) gedurende zes maanden in de brandende woestijn. Hier moet hij zich samen met zijn collega-mariniers, gek van angst en verveling, staande weten te houden in een land dat ze niet begrijpen, tegen een vijand die ze niet kunnen zien en strijdend voor een zaak die ze niet volledig kunnen bevatten.
    Poster
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  2. #2

    Standaard

    Laat maar komen, goede cast, lekker plot.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Goede cast, goede regisseur en zeer interessant verhaal....ik ben erg benieuwd! 8)
    En damn zonder twijfel één van de stoerste posters van het jaar! 8)
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Goede cast, goede regisseur en zeer interessant verhaal....ik ben erg benieuwd! 8)
    En damn zonder twijfel één van de stoerste posters van het jaar! 8)
    Hihi welcome to the suck
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    Sam Mendes kan voor mij echt niks meer fout doen na 2 schitterende films, die totaal van elkaar verschilden. En nu weer iets helemaal anders, heerlijk gewoon. Ik ben vooral benieuwd naar het feit hoe Mendes cameragenie Conrad L. Hall heeft vervangen, want deze genie was verantwoordelijk voor de schitterende look in Mendes' vorige films, maar is jammer genoeg overleden.
    De cast ziet er ook goed uit en het scenario belooft veel met een dergelijke tagline en een dergelijk interessant en actueel onderwerp.
    Eén van de leuke dingen van de cineast Mendes voor onze generatie is dat we zijn carrière van meet af aan kunnen volgen. Mendes is één van de meest beloftevolle cineasten en we kunnen kijken en volgen of hij zal uitgroeien tot 'één der groten' (wat er wel op begint te lijken). Mendes staat al op mijn lijstje favoriete cineasten en ik hoop dat deze film zijn prille godenstatus weer bevestigt. Dit wordt aftellen...

  6. #6

    Standaard

    Toen Conrad L Hall de Oscar voor beste cinematografie ontving voor American Beauty, vergeleek hij Sam Mendes, op uiterlijk vlak en als filmmaker, met Orson Welles. Na het zien van de trailer van 'Jarhead' ga ik hem bijna nog geloven ook. Ik vind het een geniale trailer: hij verklapt heel weinig en toch zie je hele sterke beelden. Ik kan echt niet meer wachten om deze film te zien, en in Amerika wordt de film nog dit jaar uitgebracht (November 2005). Wat is dit een sterk Oscarjaar aan het worden. Als de film zo geniaal wordt als de trailer er uit ziet, twijfel ik niet meer aan Mendes' genialiteit, en hij is nu al één van mijn favoriete cineasten. Geweldig ook dat hij weer iets helemaal anders uitprobeert. Hopelijk wordt deze film met zijn cast en crew een echte topper.

    Trailer:

    http://movies.yahoo.com/feature/jarhead.html

  7. #7

    Standaard

    gatver muziek van kanye west in een oorlogs film
    dat verzin je toch niet

  8. #8

    Standaard

    Ja de muziek (op die van het begin na dan) in de trailer is niet te pruimen.
    Ik ben erg benieuwd naar de film. Jake Gyllenhaal vind ik wel een goeie acteur. Tot nu toe nog geen slechte film gezien van hem.

    Deze ziet er gaaf uit. Jammer dat ie pas in januari hier komt...
    Superman Returns

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko
    Ja de muziek (op de van het begin na dan) in de trailer is niet te pruimen.
    Ik ben erg benieuwd naar de film. Jake Gyllenhaal vind ik wel een goeie acteur. Tot nu toe nog geen slechte film gezien van hem.

    Deze ziet er gaaf uit. Jammer dat ie pas in januari hier komt...
    Volgens mij is dit juist de bedoeling nee? De trailer kwam bij mij nogal kritisch, cynisch en ironisch over. Zou de muziek daarom niet opzettelijk zo zijn gekozen?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spielberg_rules
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko
    Ja de muziek (op die van het begin na dan) in de trailer is niet te pruimen.
    Zou de muziek niet opzettelijk zo zijn gekozen?
    Vast wel. Hij heeft het ook over de oorlog. Maar dat neemt niet weg dat het een rotnummer is...
    Superman Returns

  11. #11

    Standaard

    Hele stoere poster, goede cast. Mijn interesse is gewekt. Bring it on 8)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #12

    Standaard

    Net dan de trailer gezien: geweldig!! ziet er super uit en eerlijk gezegd vind ik de muziek van Kanye West er wel bij passen. Vind de track goed gekozen: "Jesus Walks". Qua lyrics past ie goed bij t gevoel dat soldaten volgens mij moeten hebben in oorlogstijd.
    Jamie Foxx is sowieso super, dus zoals ik zei: bring it on! hoop dat ie in Belgie eerder draait dan januari
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Hele stoere poster, goede cast. Mijn interesse is gewekt. Bring it on 8)
    Mee eens! Ik ga deze film in de gaten houden, ziet er erg belovend uit!
    Four-Star Trader (236)

  14. #14

    Standaard

    Wows, dit vonk dus echt een briljante trailer. November/december worden 2 hele dikke maanden. Potter 4, Jarhead, Kong 33 dvd, Kong 2005, Narnia...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Wows, dit vonk dus echt een briljante trailer. November/december worden 2 hele dikke maanden. Potter 4, Jarhead, Kong 33 dvd, Kong 2005, Narnia...
    hij komt pas in januari
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #16

    Standaard

    Oke deze film is gelijk naar de top van mijn must-see films gevlogen. Sam Mendes, Jake Gyllenhaal en Jamie Foxx samenwerkend aan een oorlogsfilm, klinkt zeeeeer goed. En ziet er ook fantastisch uit. Hopelijk krijgen we hiermee weer eens voor het eerst sinds Private Ryan een oorlogsfilm die echt top is.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  17. #17

    Standaard

    Thomas Newman doet de score, dus ik denk niet dat in de film rap muziek zal zitten... hopelijk.

  18. #18

    Standaard

    Hij staat op mij to see list. Vond American beauty geweldig en road to perdition eigenlijk een tegenvaller. Maar deze film ziet er erg goed uit. Vaak kun je wel redelijk wat uit de trailer halen en de trailer is geweldig.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Hij staat op mij to see list. Vond American beauty geweldig en road to perdition eigenlijk een tegenvaller. Maar deze film ziet er erg goed uit. Vaak kun je wel redelijk wat uit de trailer halen en de trailer is geweldig.
    Ben ik mee eens, American Beauty een prachtfilm, maar Road to Perdition vond ik compleet niet de topper die mensen ervan maakten, ik vond de film ook enorm tegenvallen. Er zaten wel enkele mooie scenes in, maar daar bleef het bij, vond ik.
    Maar deze lijkt ook erg goed.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Wows, dit vonk dus echt een briljante trailer. November/december worden 2 hele dikke maanden. Potter 4, Jarhead, Kong 33 dvd, Kong 2005, Narnia...
    hij komt pas in januari
    Noooooooooooooooooooooooooooooooooooo....

  21. #21

    Standaard

    Geweldige trailer en inderdaad een van de films waar veel mensen naar uitkijken. Hopelijk laat de film een zo realistisch mogelijk beeld zien van wat er is gebeurd met Desert Storm en aan de hand van de trailer lijkt me dat wel. Nu al een van de films die voor de oscars gaat.

  22. #22

    Standaard

    Ziet er gaaf uit! Hopelijk eindelijk weer een goede film voor Jake Gyllenhaal.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1der
    Ziet er gaaf uit! Hopelijk eindelijk weer een goede film voor Jake Gyllenhaal.
    Hij heeft dit keer wel de producties goed uitgekozen want ook de films van Ang Lee en David Fincher lijken me veelbelovend.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  24. #24

    Standaard

    Mijn interesse is nu ook gewekt. Wat een heerlijke trailer.

  25. #25

    Standaard

    De nieuwe trailer staat online, en wat voor een: nog genialer, scherper, humoristischer, actueler en kritischer dan de eerste trailer. Ik twijfel er nu niet meer aan: Sam Mendes heeft zijn derde meesterwerk te pakken en is aardig op weg om uit te groeien tot de allergrootsten. Ik moet mijn vermoedelijke top vijf van het jaar ook maar eens gaan aanpassen denk ik. Mallick's The New World staat al een tijdje op 1 gevolgd door Spielbergs Munich, maar na het zien van deze trailer moet ik die volgorde misschien wel helemaal overhoop gooien. Topregisseur, topcast, toptrailer, dit wordt cinema van het allerhoogste niveau. Dit wordt een oorlogsfilm die in het rijtje van de allergrootste oorlogsfilms zal komen te staan. Aftellen tot de release.

    Kijk en en laat je overdonderen:

    http://movies.apple.com/movies/unive...ad-tlr_fs1.mov

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •