Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD Kasten... leuk maar waar?

    Aangezien ik net de boel ben wezen verbouwen en mijn planken systeem nou niet direct zie zitten voor opnieuw gebruiken ben ik maar eens wezen kijken voor dvd kasten, maar tot mijn verbazing zijn die dingen niet tot nauwelijks te koop. Ja die ultra cheapass crap van de blokker voor 10 dvd's, maar voor 200 of meer wordt het gewoon moeilijk.

    je heb tenslotte de Benno van Ikea, maar 21 cm breed is nou ook niet alles want met zo'n 800 dvd's kan je er gelijk 10 halen.

    tenslotte ben ik gestuit op Audio Möbel.

    Weet iemand toevallig nog wat plekken waar je die dingen zou kunnen halen. het gaat dus om kast die max zo ongeveer 20 cm diep zijn dus niet die Oslo dingen van de Gamma.

    mjah tis niet echt HT misschien maar ik zou niet weten waar ik het anders zou moeten droppen.

    ps. schijnbaar wordt die Ikea link niet goed geparsed
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  2. #2

    Standaard

    of je gaat gewoon voor een wat grotere kast

    De billy van Ikea
    Heb hem zelf ook (de grootste 80*202cm)




    ze zijn in diverse maten te krijgen, zie daarvoor de ikea site

  3. #3

    Standaard

    mja weet je wat het is 28 cm is ook gelijk weer zo diep... dan kan je net zo goed die Oslo's van de Gamma pakken die zijn 24 cm diep 171 hoog en een stukkie goedkoper... ik zou graag iets willen hebben wat iets van 20 cm diep is.
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker
    mja weet je wat het is 28 cm is ook gelijk weer zo diep... dan kan je net zo goed die Oslo's van de Gamma pakken die zijn 24 cm diep 171 hoog en een stukkie goedkoper... ik zou graag iets willen hebben wat iets van 20 cm diep is.
    Heb je verder ook geen giftset of speciale boxen?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker
    mja weet je wat het is 28 cm is ook gelijk weer zo diep... dan kan je net zo goed die Oslo's van de Gamma pakken die zijn 24 cm diep 171 hoog en een stukkie goedkoper... ik zou graag iets willen hebben wat iets van 20 cm diep is.
    Heb je verder ook geen giftset of speciale boxen?
    Jawel maar die krijgen hun eigen plekje de 95% zijn normale formaat DVD's met als langste waarschijnlijk de Enterprise boxset maar die passen zelfs in 20 cm kast en om daarvoor gelijk zulke diepe kasten te moeten halen is een beetje jammer zeker als de kamer waar het overgrote deel komt te staan niet zo breed is

    De karwei zou eens kasten gehad hebben, maar of dat zo is weet ik niet en hier bij mij is er geen karwei echt in de buurt om het na te gaan
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    Weet niet waar je woont maar in Blerick (gemeente Venlo) stopt een videotheek (of is het al DVDtheek) en deze heeft nog behoorlijk wat kasten te koop staan voor een paar euro.
    Het adres is/was:

    Filmclub Blerick

    Op den Akker 1
    5925CD Venlo
    Tel: 077 3820206 (deze is reeds afgesloten).
    Mazzel,

    René

  7. #7
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Wellicht zijn kasten van Lundia een optie. Hebben een perfecte DVD diepte en plankverdeling (uiteraard vrij in te delen)... De kast op de foto kostte nog net geen 1000 euro...




    Overigens had ik de planken prima op een gelijke DVD hoogte kunnen doen, maar dan kwam het gaatje voor de deur precies voor zo'n plank, dus heb het maar zo opgelost...

  8. #8

    Standaard

    Ik denk dat ik ook maar eens een Billy ga halen.

    Dan wel met licht en glazen planken.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #9
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Heb zelf ook nog 2 billy's gehad, maar de kwaliteit van die kasten is dramatisch. Mag ook, voor dat geld, maar is toch jammer...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Heb zelf ook nog 2 billy's gehad, maar de kwaliteit van die kasten is dramatisch. Mag ook, voor dat geld, maar is toch jammer...
    Volgens mij gaat de prijs flink omhoog als je glazen planken, deurtjes en licht in je Billy wil maar dan wordt de kwaliteit niet beter.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Hebzelf 2 kasten van IKEA die je kan ophangen met glazen deuren (redelijk stofvrij)

    Er gaan zo.n 140 dvd,s per kast in en nemen weinig ruimte in.Heb er zelf boven en gat gemaakt en daar een halogeentje met remote in gestopt.

    Koste me 80 euro per kast en 30 euro voor de halogeentjes
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN
    Hebzelf 2 kasten van IKEA die je kan ophangen met glazen deuren (redelijk stofvrij)

    Er gaan zo.n 140 dvd,s per kast in en nemen weinig ruimte in.Heb er zelf boven en gat gemaakt en daar een halogeentje met remote in gestopt.

    Koste me 80 euro per kast en 30 euro voor de halogeentjes
    Is het enige wat ik kan vinden €35.-
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #13

    Standaard

    In het gratis magazine van de Free Record Shop staat al tijden een bedrijfje dat cd en dvd-kasten levert. Volgens mij konden er iets van 400 dvds in 1 kast. (voor 150 euro). Ik heb geen idee waar dat bedrijf zit, maar check het magazine van de FRS!

  14. #14

    Standaard

    Vooral bij de Duitse buren hebben ze hele mooie DVD meubels, maar die worden vaak alleen binnen Duitsland geleverd en niet daarbuiten. Dus of ff shoppen in Duitsland (wel makkelijk als ji in de grensstreek woont) of toch naar de Ikea o.i.d..

    Het valt mij op dat veel DVD rekken bijvoorbeeld tot maximaal 100 DVD's gaan, en max 150-cm hoog zijn. Ik heb zelf eigenlijk geen ruimte voor een extra kast voor de DVD's, maar een 30cm breed rek van 2 meter hoog zou ideaal zijn, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

  15. #15

    Standaard

    ik heb mijn dvd-rack vanwege plaatsgebrek bij Videoland staan

  16. #16

    Standaard

    mja ben ondertussen maar eens gaan brainstormen over een idee om zelf de kasten maar te maken. iets van 60 of 80 cm breed, en dan 2x een halve ervoor en dan met pianoscharnieren verbinden en wieltjes eronder. met een hoogte van +- 2 meter moet 1 zo'n systeem ongeveer 380 DVD's kunnen huisvesten op een 60 cm idee. Grootste probleem zal denk ik soepele wieltjes vinden zijn

    Het is een wild idee en ga het ook eerst nog even op papier uittekenen. Ik zal het wel in gaan scannen De haalbaarheid is totaal onbekend nog maarja je moet wat als je 800 dvd's heb.
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker
    mja ben ondertussen maar eens gaan brainstormen over een idee om zelf de kasten maar te maken. iets van 60 of 80 cm breed, en dan 2x een halve ervoor en dan met pianoscharnieren verbinden en wieltjes eronder. met een hoogte van +- 2 meter moet 1 zo'n systeem ongeveer 380 DVD's kunnen huisvesten op een 60 cm idee. Grootste probleem zal denk ik soepele wieltjes vinden zijn

    Het is een wild idee en ga het ook eerst nog even op papier uittekenen. Ik zal het wel in gaan scannen De haalbaarheid is totaal onbekend nog maarja je moet wat als je 800 dvd's heb.
    probeer het me te visualiseren....****mislukt****
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #18

    Standaard

    Kijk anders ook eens bij neckermann:

    http://www.neck.nl/index2.mb1?mb_f02..._v301_ch=1c408

    Ik heb er daar zelf ook 1 gekocht (met glazen deuren). In die van mij kunnen 300 dvd's.

  19. #19

    Standaard

    Petra,
    je linkje werkt denk ik alleen als je lid bent bij Neckermann, ik ben dat niet en kom gewoon op de homepage trecht. Heb je wellicht een model nr ofzo ervan?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Heb zelf ook nog 2 billy's gehad, maar de kwaliteit van die kasten is dramatisch. Mag ook, voor dat geld, maar is toch jammer...
    Valt nou ook wel weer mee, zijn best degelijke kasten voor dat geld, (heb slechtere gezien) tuurlijk kwaliteit kost geld maar dan nog

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    of je gaat gewoon voor een wat grotere kast

    De billy van Ikea
    Heb hem zelf ook (de grootste 80*202cm)




    ze zijn in diverse maten te krijgen, zie daarvoor de ikea site
    Heb zelf ook de billy. In berken fineer (op de site komt de kleur niet goed over, qua kleur tav de foto's op ikea.nl zit het meer tussen eiken en berken in) is ie supermooi. Kwaliteit ben ik tot nu toe goed over te spreken. Kan je cd's (met bestelbare cd plankjes) er ook goed in kwijt.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    {KNIP}Heb zelf ook de billy. In berken fineer is ie supermooi. Kwaliteit ben ik tot nu toe goed over te spreken. Kan je cd's (met bestelbare cd plankjes) er ook goed in kwijt.
    Bedoel je dan dat je de pcd plankjes los kan bestellen of dat verstelbaar zijn? :wink:

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    {KNIP}Heb zelf ook de billy. In berken fineer is ie supermooi. Kwaliteit ben ik tot nu toe goed over te spreken. Kan je cd's (met bestelbare cd plankjes) er ook goed in kwijt.
    Bedoel je dan dat je de pcd plankjes los kan bestellen of dat verstelbaar zijn? :wink:
    los te bestellen cd inzet planken (een pakket). Ik heb het niet over verstelbaar gehad En wat zijn pcd plankjes? :wink:
    Dit gaat weer echt nergens over...
    triest
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    of je gaat gewoon voor een wat grotere kast

    De billy van Ikea
    Heb hem zelf ook (de grootste 80*202cm)




    ze zijn in diverse maten te krijgen, zie daarvoor de ikea site
    Heb zelf ook de billy. In berken fineer (op de site komt de kleur niet goed over, qua kleur tav de foto's op ikea.nl zit het meer tussen eiken en berken in) is ie supermooi. Kwaliteit ben ik tot nu toe goed over te spreken. Kan je cd's (met bestelbare cd plankjes) er ook goed in kwijt.
    Ik denk net: hey, zo'n ding moet ik ook hebben, en denk tegelijk aan de kast die naast mijn pc staat. Vervolgens kijk ik naar links (kast staat links van me ) en zie: hey, shit, ik heb ook een billy . Helaas is dit wel een verkeerde kast, slechte verhoudingen voor dvd's, maar de kast zelf is van goede kwaliteit voor de prijs hoor. Ik heb er niets over te klagen, alleen dat ik de verkeerde maten heb eigenlijk. Ik heb de 80x202 en die heeft maar 4 planken, waardoor je eigenlijk veels te veel ruimte hebt voor je dvd's in de hoogte, dus daar moeten eigenlijk meer planken in. Maarja, hij kostte maar 45 euro (zie ik op de site) dus tja, van het geld dat je over hebt kan je ook wel wat leuke plankjes kopen

  25. #25

    Standaard

    Ja je moet wel even een paar dvd-hoezen meenemen.
    Kun je gelijk kijken hoeveel planken je extra nodig hebt. 11,- per stuk voor de brede (kast 80 cm, plank 76)

    Of je neemt gelijk een riedel glazen plankjes mee, maar die zijn wel 11.- per stuk.

    Plankinzet is 15,- (kan je mooi je merchandise inzetten.
    Kan je een mooie indirecte boekenkast verlichting nemen (ik bedoel die schijnt niet in je gezicht)
    Of je zet er nog een open kast naast voor de merchandise

    Check Ikea op pagina 173:wandkasten en boekenkasten.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •