De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Proof

  1. #1

    Standaard Proof

    zojuist de trailer gezien van deze nieuwe film met Sir Anthony Hopkins, Gwyneth Paltrow en Jake Gyllenhaal..lijkt mij een geweldige film

    kijk de trailer hier : http://www.apple.com/trailers/miramax/proof.html
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  2. #2

    Standaard

    Lijkt erg veelbelovend!

    Vooral die zin van Anthony Hopkins in het begin van de trailer vind ik schitterend, over gekke mensen, of ze zichzelf niet afvragen of ze gek zijn of niet.
    "Of course not, they have better things to do!"
    Wel leuk, dit lijkt me een leuke film.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de film net gezien, en het is zeker geen slechte film. De drie hoofdacteurs acteren absoluut sterk. Je vraagt je af met wat voor een 'shit' Paltrow zich de laatste jaren heeft bezig gehouden als je haar performance in deze film ziet. Hopkins is altijd geweldig (wat een genot weer om naar te kijken), en Gyllenhaal is hotter than hot in 2005 met, naar het schijnt, topvertolkingen in Jarhead en Brokeback Mountain. Verder zijn ook die dialogen/monologen van een hoog niveau, wat niet zo verwonderlijk is gezien het feit dat de film gebaseerd is op een toneelstuk. Ik was aangenaam verrast dat Madden het Hollywoodeinde vermeed en zijn film precies op het juiste moment liet stoppen.
    Toch zijn er ook 'minpunten'. De film is goed gemaakt, maar blinkt filmtechnisch niet echt uit. Hij moet het vooral hebben van zijn scenario en zijn acteurs. Toch is ook dit scenario niet echt grensverleggend, en Maddens mise-en-scene, cinematografie en montage zijn niet echt speciaal te noemen. Bovendien komen ook niet alle relaties even goed uit de verf, waardoor een groot deel van de impact verloren gaat. Al deze mindere puntjes zorgen ervoor dat de film dus nergens een meesterwerk wordt dat gaat beklijven. Zonde, en dat is ook het gevoel dat ik na deze film over hield: er had meer in gezeten. Met een dergelijke cast en een dergelijke cineast had het best een completere, intensere en emotionelere film mogen en misschien wel moeten zijn (wat 'A Beautiful Mind' wel bereikte). Er had meer vuurwerk in gezeten.

    Kortom, een goed gemaakte film met dito vertolkingen en dialogen, maar het stijgt nooit tot echt grote hoogten.

    7,5/10

  4. #4

    Standaard

    ik dacht even dat het om een remake ging van deze uitstekende film : http://www.imdb.com/title/tt0102721/

    niet dus...

  5. #5

    Standaard

    gisteren gezien, een pakkende film
    performance van Paltrow is soms ontroerend (in positieve zin)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •