De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: html vraag

  1. #1

    Standaard html vraag

    Hallo,
    ik heb in een map voor mijn website een stel word-documenten staan, die nog al eens wisselen van aantal en inhoud.
    Ik wil op een htm-pagina links maken naar deze documenten, maar omdat de namen nogal eens veranderen wilde ik weten of het mogelijk is via een script of iets dergelijks als de htm-pagina opgevraagd wordt deze automatisch te laten vullen met links naar deze bestanden.
    Op deze manier hoef ik dan niet steeds zelf links te maken/wijzigen/verwijderen.
    Iedere hulp is welkom!

  2. #2

    Standaard

    Met gewoon HTML is dit niet te doen, wat ik je aanraad is gewoon van de map een open dir te maken.
    De server maakt dan gewoon een overzicht van alle bestanden in die map, geen grafische poespas eromheen, maar ach, het is wel een makkelijke oplossing.
    Het kan wel anders, maar dan kom je toch een aantal niveautjes hoger :wink:

  3. #3

    Standaard

    Ok, en hoe maak er een open dir van?

  4. #4

    Standaard

    door gewoon niks te doen!

    Je maakt een map bijv. .../doc
    Daarin zet je de documenten maar maak je geen pagina aan.
    Door nu een link naar die map te maken vanzelf een index pagina van die map.
    Mits je provider / host van je website dit ondersteund.

    zie bijvoorbeeld:
    http://members.home.nl/rik.rozeboom/test/

  5. #5

    Standaard

    Geprobeerd, maar dat ondersteund mijn provider dus niet: http://www.maaslandcollege.nl/test/
    en
    http://www.maaslandweb.nl/test/
    Toch op zoek naar iets anders dus...

  6. #6

    Standaard

    Met FTP moet je de betreffende map openzetten door deze te chmod-en naar 777.
    Als het goed is moet 'ie het dan doen.
    Dat je server het automatisch beveiligd is juist goed :wink:

  7. #7

    Standaard

    Geen idee wat je zojuist getypt hebt en waar je dat omzetten moet doen, maar het is al laat, ik zal het morgen wel eens proberen!

  8. #8

    Standaard

    Haha, oke ik zal het even proberen uit te leggen.
    Als je een beetje een goede FTP client heb kun je, als je met je rechtermuisknop op de map klikt kiezen voor chmod.
    Deze zet je dan op 777.
    Ga morgen maar wat prutsen, mocht het niet lukken dan hoor ik het wel...

    Trusten :wink:

  9. #9

    Standaard

    en anders moet je een php script zoeken voor het tonen van de links op een door jou opgemaakte pagina. google.....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis T.
    Haha, oke ik zal het even proberen uit te leggen.
    Als je een beetje een goede FTP client heb kun je, als je met je rechtermuisknop op de map klikt kiezen voor chmod.
    Deze zet je dan op 777.
    Ga morgen maar wat prutsen, mocht het niet lukken dan hoor ik het wel...

    Trusten :wink:
    Hmm ik heb zojuist met cuteftp pro op beide sites de map test op 777 gezet en er wat jpg bestanden in gegooid, maar nog steeds geen resultaat

  11. #11

    Standaard

    Hmm... er staat geen index.html of index.php file in die map?
    Kun je bij de *.htaccess bestanden op de server?
    Als je een beetje server-kennis hebt, snuffel daar eens wat in de configuratie.
    Als je niet weet wat je doen moet of het een belangrijke server is, gewoon zo laten en een makkelijkere oplossing zoeken :wink:
    Ik zal nog wel even nadenken of het ook anders kan...

  12. #12

    Standaard

    Nee geen index bestanden in die mappen, alleen jpg bestanden...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis T.
    Hmm... er staat geen index.html of index.php file in die map?
    Kun je bij de *.htaccess bestanden op de server?
    Als je een beetje server-kennis hebt, snuffel daar eens wat in de configuratie.
    Als je niet weet wat je doen moet of het een belangrijke server is, gewoon zo laten en een makkelijkere oplossing zoeken :wink:
    Ik zal nog wel even nadenken of het ook anders kan...
    Met behulp van het hostingbedrijf is in de map www.maaslandweb.nl/studieplanners directory browsing ingeschakeld (.htaccess bestand staat er nu met Options +indexes).
    Weet jij of het ook mogelijk is de opmaak van de pagina's te veranderen? Dan bedoel ik kleur en zo.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •