Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    In de loop der tijd de nodige Altman-films gezien:

    countdown (1960 ) :4.5
    m*a*s*h (1970) :7.9
    mccabe and mrs miller (1971) :7.2
    images (1972) :6.7
    the long goodbye (1973) :6.9
    california split (1974) :6.6
    thieves like us (1974) :7.2
    nashville (1975) :7.0
    buffalo bill and the indians, or sitting (1976) :7.0
    3 women (1977) :7.2
    a wedding (1970 ) :7.0
    a perfect couple (1979) :6.8
    quintet (1979) :6.7
    popeye (1980) :6.9
    basements (1982) :7.4
    come back to the five & dime jimmy dean, (1982) :8.1
    streamers (1983) :7.6
    secret honor (1984) :7.0
    fool for love (1985) :6.5
    beyond therapy (1987) :6.9
    o.c. & stiggs (1987) :5.0
    tanner '88 (tv) (1980 ) :6.9
    the caine mutiny court-martial (tv) (1980 ) :7.5
    vincent & theo (1990) :7.0
    the player (1992) :7.9
    short cuts (1993) :9.2
    pret-a-porter (1994) :7.0
    kansas city (1996) :7.6
    robert altman's jazz '34: remembrances (1996) :6.5
    cookie's fortune (1990 ) :7.7
    the gingerbread man (1990 ) :7.0
    dr. t and the women (2001) :7.0
    gosford park (2001) :7.6
    the company (2003) :6.4
    a prairie home companion (2006) :6.1

    Hopelijk komt come back to the five & dime jimmy dean ook nog eens op dvd.

  2. #27

    Standaard

    Ik snap nooit zo goed waarom mensen 20 films van een regisseur kijken wanneer hun gemiddelde cijfer tussen de 6 en de 7 ligt...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik snap nooit zo goed waarom mensen 20 films van een regisseur kijken wanneer hun gemiddelde cijfer tussen de 6 en de 7 ligt...
    Exact mijn gedachten!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik snap nooit zo goed waarom mensen 20 films van een regisseur kijken wanneer hun gemiddelde cijfer tussen de 6 en de 7 ligt...
    Ik weet niet hoe het bij anderen werkt, maar als ik geïnteresseerd raak in een regisseur dan ben ik ook benieuwd naar z'n wat mindere werken. En in het geval van regisseurs als Altman zijn zelfs z'n wat mindere werken nog interessant. Ik begrijp het dus wel.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe het bij anderen werkt, maar als ik geïnteresseerd raak in een regisseur dan ben ik ook benieuwd naar z'n wat mindere werken. En in het geval van regisseurs als Altman zijn zelfs z'n wat mindere werken nog interessant. Ik begrijp het dus wel.
    Ok, dat begrijp ik, maar die situatie is net iets anders. Je hebt het namelijk over geïnteresseerd raken, dat impliceert dat je eerst 1 of meerdere films van de regisseur hebt gezien die je zodanig goed vond dat je meer wilde zien. In de lijst hierboven zie ik slechts 1 uitschieter (Short Cuts) en verder op zijn zachtst gesteld geen superhoge cijfers.

    Ik ben benieuwd wat de beweegredenen daarachter zijn...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #31

    Standaard

    Heb nog niet veel van deze regisseur gezien. Wat ik er wel van gezien heb is vooral het recente werk. Gosford Park, Dr T and the Women, The Gingerbread Man en de klassieker MASH. Waarbij vooral de eerste en de laatste film heel erg goed zijn.

    Heb zelf de volgende films van Altman ongezien in collectie: 3 Women, A Wedding en The Player. Een kwestie van tijd dat ik die zal zien.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ok, dat begrijp ik, maar die situatie is net iets anders. Je hebt het namelijk over geïnteresseerd raken, dat impliceert dat je eerst 1 of meerdere films van de regisseur hebt gezien die je zodanig goed vond dat je meer wilde zien. In de lijst hierboven zie ik slechts 1 uitschieter (Short Cuts) en verder op zijn zachtst gesteld geen superhoge cijfers.

    Ik ben benieuwd wat de beweegredenen daarachter zijn...
    Ik weet niet wanneer het voor jou geldt als "hoog cijfer", maar als een film minimaal een 7.5 scoort, dan vind ik het over het algemeen een goede film en best wel reden om meerdere films van die regisseur te gaan bekijken. Bij bovenstaand lijstje kom je al gauw tot zo'n 9 titels met een waardering van 7.5 of meer. Dat valt dus best wel mee.
    Persoonlijk kan ik een aantal films van Altman hoger waarderen (The Player, McCabe & Mrs Miller), terwijl ik andere films juist slechter vind (Pret a Porter). Maar goed, ieder z'n eigen smaak natuurlijk.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik snap nooit zo goed waarom mensen 20 films van een regisseur kijken wanneer hun gemiddelde cijfer tussen de 6 en de 7 ligt...
    Tja, voor zo'n reactie was ik al bang. Ik ben al 35 jaar fanatiek bezig met films kijken, dan bouw je al gauw zo'n lijstje op. Nu is Altman wel een regisseur waar ik, dankzij retrospectieven, erg veel van gezien heb (alleen Woody Allen & Alfred Hitchcock komen er boven uit). .

    Het werk van Robert Altman is meestal wel origineel en daarom ben ik altijd benieuwd geweest naar zijn films. Het is bij zo'n regisseur altijd wel interessant om te zien wat hij met het materiaal doet, en daar valt, zoals Richard ook al zei, ook zijn mindere werk onder. Helaas kan een goede regisseur het ook niet altijd voorkomen dat 'zijn' film toch niet helemaal geslaagd is.

    Nog even (off topic) over de cijfers. Die heb ik er in al die jaren achter gehangen. Zelf vind ik dat Altman met slechts 2 films beneden de 6 zeer aardig scoort. Dertig van de films scoren boven de 6,5 (gemiddelde van alle films die ik gezien heb) en 21 scoren er zelfs boven de 7 (en dat vind ik dus hoog).

    Als ik nog in de gelegenheid ben om iets van hem te zien zal ik dat zeker niet nalaten, zelfs niet als het Bonanza-afleveringen zijn
    Laatst aangepast door Theo B : 19-10-2008 om 03:31

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ok, dat begrijp ik, maar die situatie is net iets anders. Je hebt het namelijk over geïnteresseerd raken, dat impliceert dat je eerst 1 of meerdere films van de regisseur hebt gezien die je zodanig goed vond dat je meer wilde zien. In de lijst hierboven zie ik slechts 1 uitschieter (Short Cuts) en verder op zijn zachtst gesteld geen superhoge cijfers.

    Ik ben benieuwd wat de beweegredenen daarachter zijn...
    Die wil ik je wel geven. Superhoge cijfers zijn voor mij 8,0 en hoger en die geef ik alleen bij super-uitzondering, als alles in de film op zijn plaats valt (verhaal, acteren, muziek). Bij een 7,5 ben ik (net als o.a. Ludo) al zeer zeer tevreden.

    m*a*s*h, mccabe and mrs miller, thieves like us, nashville, buffalo bill and the indians, 3 women, a wedding, basements, come back to the five & dime jimmy dean, streamers, secret honor, the caine mutiny court-martial, vincent & theo, the player, short cuts, kansas city, cookie's fortune, the gingerbread man, gosford park zijn films die ik zodanig goed vond dat ik meer wilde zien.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •