Pagina 1 van 35 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 856 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verzoek kabeltest locatie=gevonden, nu deelnemers!

    Nu veel forummembers nieuwe kabels hebben aangeschaft lijkt het mij boeiend om te kijken of er niet een blinde test kan worden uitgevoerd met verschillende kabels (van verschillende merken).
    Heb in persoonlijke kring de nodige discussies gevoerd, waarbij het er verhit aan toe ging.
    Moet zeggen dat de meeste hun bedenkingen hadden.

    Zijn er members die hier wat inzien (gezien de topics zijn er veel meningen), dit is de manier om eens echt een test te doen.
    Denk dat er veel merken en types door de members gebruikt worden.

    Dus is er verschil in geluid tussen verschillende merken en prijsklasse en is er verschil hoorbaar tussen nieuwe en "ingespeelde" kabels.

    Kom op, wie doet mee en waar gaan we dit doen?

    Ben benieuwd,
    Eric

    Bij deze een overzicht van de topic (under construction):
    Locatie: AELIVE adres:Pleinstraat 2 2861 XH Bergambacht Info www.Aelive.nl Testdatum ergens in oktober.

    Deelnemers:
    Freno neemt mee dropveter, gammakabel en Xindak analoog.[/color]
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  2. #2

    Standaard

    test?!
    iedereen heeft QED aangeschaft

    lijkt me best leuk, maar ik ga er niet half NL voor afrijden

  3. #3

    Standaard

    Dus liggen er binnenkort een hoop niet meer gebruikte kabels.
    Ook verschillende QED's kunnen getest worden.
    Denk dat mensen met priizige Straight Wire of prijzige van den Hul niet overgestapt zijn.
    Dit is het moment om eens een echte test te doen.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  4. #4

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  5. #5

    Standaard

    haha ik durf een miskoop wel ruiterlijk toe te geven hoor :wink:

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  10. #10

    Standaard

    Wil zelf uiteraard ook meedoen.
    Heb nog een goede HK stereo versterker om te gebruiken, eventueel met mijn B&W's cdm se1, helaas geen ruimte.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Sorry, ik koop de kabels alleen voor het uiterlijk.

  12. #12

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Sorry, ik koop de kabels alleen voor het uiterlijk.
    Doe je niet mee?
    Nee.

  14. #14

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  15. #15

    Standaard

    [Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Sorry, ik koop de kabels alleen voor het uiterlijk.
    Doe je niet mee?
    Nee.
    Je vindt dit geen leuk onderwerp proef ik?
    Jawel hoor, ook ik ben benieuwd wat anderen gaan ondervinden in zo,n test.
    Ikzelf hecht helaas geen enkele waarde aan tests en dan maak het niet uit om wat voor product het gaat dus of het nu auto,s, tv,s,sport of kabels gaat.
    Enige wat voor mij van belang is is wat ikzelf vind en m,n eigen mening.
    In het geval van de kabels hoef ik anderen niet over te halen, mezelf niets te bewijzen maar zal het wel leuk vinden als met name beginners het verschil gaan ervaren tussen de ene kabel en de andere.
    Echter moeten ze het verschil zelf leren horen en er niet op gewezen worden maargoed, da,s mijn mening.

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout

    En Johan, dit is natuurlijk een uitgelezen gelegenheid om alle sceptici voor eens en voor altijd de mond te snoeren! Vanwaar de terughoudendheid?
    Zie voorgaande post.

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    "Indien er een objectieve blinde test dreigt aan te komen haken vooral de meest fanatieke kabeltjes freaks af. Ze verzinnen de meest uiteenlopende smoezen die moeten aangeven dat blinde tests geen relevante gegevens opleveren."
    Sorry, ik verzin geen smoes maar geef slechts mijn mening. :wink:

  19. #19

    Standaard

    ik heb het gehoor van een kolibrie

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    waarschijnlijk zul je deze uitkomst dan breeduit beamen met 'zie je wel' etc.
    Dit is dus juist zo jammer dat mensen zo denken.
    Ook al zou de test positief voor de kabelaars uitvallen dan zal ik nooit iemand ergens op aanspreken met "zie je wel" of de test heeft het bewezen.
    Nee..........juist dit soort dingen vind ik fout.
    Maargoed, nu we toch bezig zijn.
    Naar mijn menig ga je de verschillen pas goed onderscheiden wanneer je langere tijd naar een kabel luisterd. ( op de uitzonderingen na maar dat zijn dan vaak de krenten uit de bekende pap)
    Dat is ook de reden waarom je bij een dealer een test kabel lagere tijd (1 a 2 weken en soms zelf langer) mag "lenen".
    Dus als je dit in de gedachte meeneem is zo,n test als men hier wil nooit geheel objectief.

  21. #21

    Standaard

    Ik zie het ook niet helemaal zitten. Voor mij gaat het niet om gelijk van wie dan ook. Ik geef m'n mening en soms advies en dat probeer ik zo goed mogelijk en zo eerlijk mogelijk te doen.

    Hoe iemand anders over kabels denkt blijft een discussie zonder einde en een luistertest op deze manier werkt volgens mij niet.

    Ik weet wat ik hoor in mijn huiskamer met mijn set. Als ik in een ruimte ga luisteren naar kabels die ik niet ken op een Accuphase die ik nog nooit gehoord heb, heeft dat voor mij geen toegevoegde waarde.

    Stel dat ik dan op die kwalitatief goede versterker een dropveter mooier vindt dan een kabel van 8 euro de meter heeft het dan geen zin in kabels te investeren? Dat is voor mij een onlogische conclusie gezien de vele variabelen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    Waar het mij omgaat is niet of een kabel nu mooier (persoonlijk) klinkt, maar of je het verschil kunt horen.
    Zeker verschil tussen dropveter van €2, gamma €10, low-budget €25 enz...
    Op deze manier wordt er meer duidelijk, verschil tussen zin en onzin.
    Vaak gaat het juist op het forum over het klankbeeld van kabels, naar mijn mening een uitgelezen kans om dit daadwerkelijk te testen.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  23. #23

    Standaard

    maar goed, wie brengt mij 10 verschillende kabels? liefst met bananen, anders pruts ik me helemaal lam 8)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Naar mijn menig ga je de verschillen pas goed onderscheiden wanneer je langere tijd naar een kabel luisterd.
    Vandaar ook dat de test uitgaat van een stuk muziek oid dat je zeer goed kent, en waarmee je de verschillen tussen de kabels 'goed' kunt horen. De rest van de parameters moet zoveel mogelijk ongewijzigd blijven, met alleen de kabel als x factor. Dus vertrouwde apparatuur, luisterruimte, setting etc. En uiteraard voldoende luistertijd.

    In de praktijk lijkt het me dan ook wel een erg tijdrovend testscenario .
    Ik krijg zelf een beetje het gevoel dat ik hiermee het gelijk of ongelijk van een ander moet gaan bewijzen en dat zie ik niet zo zitten. Ik weet wat ik hoor/denk te horen/wil horen op MIJN set en daar gaat het voor mij om.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout

    Daarnaast: stel dat je met een interlink van pakweg 150 euro na enkele weken inderdaad subtiele verschillen hoort. Wat als je nu een interlink koopt van 50 euro en die 100 resterende euro's gebruikt voor een kwalitatief betere versterker? Ik denk dat het rendement dan hoger ligt.
    Hier heb je 100% gelijk in.
    Zeker op nominale middle-of-the-road apparatuur van onder de pakweg 800 euro. Het gaat natuurlijk over fine-tuning, maar ik denk dat doorgaans de in de bladen genoemde balans van pakweg 10-15% een meer dan voldoende richtlijn is.
    Maar dat is ook wat we altijd al beweren, 15% max.

Pagina 1 van 35 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •