Pagina 2 van 35 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 856 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Ik krijg zelf een beetje het gevoel dat ik hiermee het gelijk of ongelijk van een ander moet gaan bewijzen en dat zie ik niet zo zitten. Ik weet wat ik hoor/denk te horen/wil horen op MIJN set en daar gaat het voor mij om.
    Je hoeft mij helemaal niets te bewijzen. Als jij verschillen wilt horen, dan is dat je volste recht .
    Bewijzen klinkt ook veel te zwaar voor wat ik wil zeggen maar volgens mij begrijp je wel wat ik bedoel. :wink:

    Ik heb nu net nieuwe speakers gekocht en daarbij twee door de dealer aanbevolen kabels gehoord. Een daarvan had ik ook zelf al ingedachte. Naar beide heb ik goed geluisterd en een vond ik mooier/voller/warmer enz. Deze pasten mooi in het budget en hop klaar. Klonk fantastisch.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    maar goed, wie brengt mij 10 verschillende kabels? liefst met bananen, anders pruts ik me helemaal lam 8)
    Ik heb nog wel een dropveter, een gammakabel en een Xindak, de QED nog niet besteld.

    Het gaat mij niet om de speakerkabels.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    En Johan: een versterker doet i.t.t. een kabeltje natuurlijk wel meer dan alleen stroompjes doorlaten .
    beweert hij van niet dan? :wink:

    keepers moeten doelpunten stoppen, de ene keeper doet dat beter dan de andere

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout


    En Johan: een versterker doet i.t.t. een kabeltje natuurlijk wel meer dan alleen stroompjes doorlaten .
    Zoals.....

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Ik krijg zelf een beetje het gevoel dat ik hiermee het gelijk of ongelijk van een ander moet gaan bewijzen en dat zie ik niet zo zitten. Ik weet wat ik hoor/denk te horen/wil horen op MIJN set en daar gaat het voor mij om.
    Je hoeft mij helemaal niets te bewijzen. Als jij verschillen wilt horen, dan is dat je volste recht .
    Bewijzen klinkt ook veel te zwaar voor wat ik wil zeggen maar volgens mij begrijp je wel wat ik bedoel. :wink:

    Ik heb nu net nieuwe speakers gekocht en daarbij twee door de dealer aanbevolen kabels gehoord. Een daarvan had ik ook zelf al ingedachte. Naar beide heb ik goed geluisterd en een vond ik mooier/voller/warmer enz. Deze pasten mooi in het budget en hop klaar. Klonk fantastisch.
    welke kabels waren dat? en welke ga je gebruiken?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Ik krijg zelf een beetje het gevoel dat ik hiermee het gelijk of ongelijk van een ander moet gaan bewijzen en dat zie ik niet zo zitten. Ik weet wat ik hoor/denk te horen/wil horen op MIJN set en daar gaat het voor mij om.
    Je hoeft mij helemaal niets te bewijzen. Als jij verschillen wilt horen, dan is dat je volste recht .
    Bewijzen klinkt ook veel te zwaar voor wat ik wil zeggen maar volgens mij begrijp je wel wat ik bedoel. :wink:

    Ik heb nu net nieuwe speakers gekocht en daarbij twee door de dealer aanbevolen kabels gehoord. Een daarvan had ik ook zelf al ingedachte. Naar beide heb ik goed geluisterd en een vond ik mooier/voller/warmer enz. Deze pasten mooi in het budget en hop klaar. Klonk fantastisch.
    welke kabels waren dat? en welke ga je gebruiken?
    Van den Hul clearwater
    Audioquest Type 4

    De laatste is het geworden.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno

    Het gaat mij niet om de speakerkabels.
    Hier is wel het meeste resultaat mee te behalen.

  8. #33
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    die website heb ik wel vaker gelezen, als die gast geen verschil hoort, heeft ie volgens mij zijn set zo ontiegelijk hard gezet dat ie gehoorbeschadiging heeft opgelopen ofzo. Maargoed, ik vind dat kabels wél degelijk verschil leveren op beeld en geluidskwaliteit. Voor degene die dat niet vinden, blijven jullie maar lekker bij die dropveter kabels en haal je gewoon niet het maximale uit je set....

  9. #34

    Standaard

    idd, jammer dat Breem&Co de mensen niet respecteert die wél verschil horen...
    dan beweren ze gelijk dat het tussen de oren zit...

    verschil in beeld is toch nooit een punt van discussie geweest? dat hoop ik niet voor hem, want zelfs Stevie Wonder ziet verschil tussen een scart van een euro en die van 15 euro 8)

  10. #35
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    zelfs Stevie Wonder ziet verschil tussen een scart van een euro en die van 15 euro 8)
    *grin*

  11. #36
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    die website heb ik wel vaker gelezen, als die gast geen verschil hoort, heeft ie volgens mij zijn set zo ontiegelijk hard gezet dat ie gehoorbeschadiging heeft opgelopen ofzo. Maargoed, ik vind dat kabels wél degelijk verschil leveren op beeld en geluidskwaliteit. Voor degene die dat niet vinden, blijven jullie maar lekker bij die dropveter kabels en haal je gewoon niet het maximale uit je set....
    Ik heb het al eens aangehaald, maar dit vind ik een drogredenering die ik alleen maar kan beschrijven met 'de nieuwe kleren van de keizer' ...

    geluid is iets persoonlijks, de 1 hoort het wel en de ander niet. Echter zelf vind ik dit een zinloze discussie. laat ons maar lekker die dure kabels kopen, en blijf jij maar bij je dropveters. is iedereen tevreden. ons kun je toch niet overtuigen dat kabels geen invloed hebben op de geluidskwaliteit 8)

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    die website heb ik wel vaker gelezen, als die gast geen verschil hoort, heeft ie volgens mij zijn set zo ontiegelijk hard gezet dat ie gehoorbeschadiging heeft opgelopen ofzo. Maargoed, ik vind dat kabels wél degelijk verschil leveren op beeld en geluidskwaliteit. Voor degene die dat niet vinden, blijven jullie maar lekker bij die dropveter kabels en haal je gewoon niet het maximale uit je set....
    Ik heb het al eens aangehaald, maar dit vind ik een drogredenering die ik alleen maar kan beschrijven met 'de nieuwe kleren van de keizer' ...
    Keyser Soze

  13. #38

    Standaard

    lol, kende 't al wel hoor, heb nog een heel oud Disney boek liggen daarover, de keizer wordt gespeeld door een leeuw :wink:

    oeps, off-topic, sorry Freno!

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    die website heb ik wel vaker gelezen, als die gast geen verschil hoort, heeft ie volgens mij zijn set zo ontiegelijk hard gezet dat ie gehoorbeschadiging heeft opgelopen ofzo. Maargoed, ik vind dat kabels wél degelijk verschil leveren op beeld en geluidskwaliteit. Voor degene die dat niet vinden, blijven jullie maar lekker bij die dropveter kabels en haal je gewoon niet het maximale uit je set....
    Ik heb het al eens aangehaald, maar dit vind ik een drogredenering die ik alleen maar kan beschrijven met 'de nieuwe kleren van de keizer' ...

    geluid is iets persoonlijks, de 1 hoort het wel en de ander niet. Echter zelf vind ik dit een zinloze discussie. laat ons maar lekker die dure kabels kopen, en blijf jij maar bij je dropveters. is iedereen tevreden. ons kun je toch niet overtuigen dat kabels geen invloed hebben op de geluidskwaliteit 8)
    Vandaar mijn verzoek om eens een blinde test te doen.
    Heb het ook over digitale en analoge verbindingen en niet zozeer de speakerkabels.
    Dit is een manier om de discussie voor eens en altijd af te sluiten. Gaat dus ook niet over mooier, maar of er verschil is en hoe groot dit verschil is.
    Merk aan de respons en aan het aantal keren dat deze topic bekeken wordt dat ik niet de enige ben die graag hier meer over wil weten.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  15. #40

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  16. #41

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  17. #42

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    die website heb ik wel vaker gelezen, als die gast geen verschil hoort, heeft ie volgens mij zijn set zo ontiegelijk hard gezet dat ie gehoorbeschadiging heeft opgelopen ofzo. Maargoed, ik vind dat kabels wél degelijk verschil leveren op beeld en geluidskwaliteit. Voor degene die dat niet vinden, blijven jullie maar lekker bij die dropveter kabels en haal je gewoon niet het maximale uit je set....
    Ik heb het al eens aangehaald, maar dit vind ik een drogredenering die ik alleen maar kan beschrijven met 'de nieuwe kleren van de keizer' ...

    geluid is iets persoonlijks, de 1 hoort het wel en de ander niet. Echter zelf vind ik dit een zinloze discussie. laat ons maar lekker die dure kabels kopen, en blijf jij maar bij je dropveters. is iedereen tevreden. ons kun je toch niet overtuigen dat kabels geen invloed hebben op de geluidskwaliteit 8)
    Vandaar mijn verzoek om eens een blinde test te doen.
    Heb het ook over digitale en analoge verbindingen en niet zozeer de speakerkabels.
    Dit is een manier om de discussie voor eens en altijd af te sluiten. Gaat dus ook niet over mooier, maar of er verschil is en hoe groot dit verschil is.
    Als je dan al een test zou doen dan juist wel andersom. Dat er een verschil te horen is tussen verschillende kabels is naar mijn mening een FEIT. Met een blinde test kun je beter aantonen of je die dure kabels ook echt mooier vindt klinken en of je dan ook op die dure uitkomt omdat die het mooiste klinkt. Maar naar mening ben je Oost-Indisch doof als je totaal geen verschil hoort tussen diverse kabels.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #44

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Die test komt er kennelijk niet.
    Kunnen we het dan niet zo doen dan dat er blind wordt geluisterd en dan alleen of het een "andere" kabel is en niet of het al dan niet beter is.

    Gewoon of er blind verschillen worden gehoord.
    Kom mensen, voor 200 á 300 Euro per meter moet je toch "iets" horen al is het maar dat de kabel niet ingespeeld is. Dat beweren die lui op hifi.nl ook.

    Nou kom op mensen met de gouden oren, zet de agnostici in hun hemd!
    Je maakt mij niet wijs dat je een kabel van zoveel geld koopt en niet meteen hoort dat het "anders" is.
    Ik denk niet dat je op dit forum 3 mensen kunt vinden met kabels van 250 euro de meter. Naar mijn mening gaat dat ook echt nergens over. Even voor de beeldvorming: Uitgaande van 10% van je budget en 25 meter kabel heb je dan een duur setje......
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #46

    Standaard

    soweeh wat een gedoe om een testvoorstel hier. Laat ik me er ook nog even lekker in gaan mengen, beide kampen eerst even overzichtelijk neergezet:
    de niethorenden, deze willen graag overtuigd worden van het feit dat er wel verschillen hoorbaar zijn.
    de horenden, deze zeggen zelf wel verschillen te horen.

    Waarom willen de horenden dan niet meedoen? simpel, ze willen helemaal niemand overtuigen dat je dat moet horen, zij geven aan dat zij dat horen! Echter de niet-horenden vinden dat weer niet geloofwaardig en willen bewijzen zien, die er niet zijn, want hoe kun je in hemelsnaam controleren of iemand wel hoort wat hij zegt? dan zou je dus een blinde test moeten doen, waarbij iedereen is aangesloten aan een leugendetector om uit te sluiten dat er gelogen wordt over wat men hoort.

    Maar even serieus, elke setup is anders, elke huiskamer is anders, en daarmee is elke akoestiek dus ook anders. iemand die gewend is in zijn kamer muziek te luisteren weet precies hoe dat klinkt, en zal dus een eventueel verschil, ongeacht de oorzaak, kunnen waarnemen, omdat het in de vertrouwde situatie is. Als je echt een blinde test wilt doen, zou je dus bij zo iemand thuis stiekem de kabels moeten vervangen en vervolgens observeren of het waargenomen wordt, dat is betrouwbaar, helemaal als je dat bij meerdere mensen doet.

    Wie kent niet het onderzoek waarbij tijdens een les in een schoolklas iemand binnenkwam met een ladder en een lamp ging vervangen om vervolgens met de stille trom weer te vertrekken. Toen wat later gevraagd werd wat de man aanhad en de kleur ervan, waren er net zoeel verschillende antwoorden als dat er leerlingen waren, die toch echt allemaal dezelfde man hadden gezien. Bij blinde luistertests komt dit ook steeds voor.

    Een blinde test, met een nieuwe setup, een andere akoestiek en noem maar op, waarbij je ook nog met meerdere mensen gaat zitten luisteren, beinvloed je veel meer dan je denkt, daarom zijn dergelijke tests ook niet echt betrouwbaar, ongeacht hun uitkomst. Maar dat maakt het niet minder leuk om het eens te proberen.

    Desondanks wil ik het zelf wel eens doen, niet omdat ik graag anderen wil overtuigen, maar gewoon om eens te weten of mijn gehoor mij niet bedriegt.
    Oerigens, ik ga niet verder in discussie, dit is mijn standpunt en mocht er een test komen wil ik meedoen, maar niet om anderen te overtuigen wat ik wel of niet hoor.[/b]

  22. #47

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  23. #48

    Standaard

    [iDit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  24. #49

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    {KNIP}
    Euh, ik dacht het juist NIET om speakerkabel ging?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Het gaat mij niet om de speakerkabels.
    Op deze wijze wordt de hele discussie uit zijn verband gerukt. Ik ben geen man van mijn woord, want ik meng me er toch weer even tussen, wat ik namelijk mis in de quote van Armand van Ommeren, en daar zit de essentie van de discussie, is het verschil tussen de kabelklanken.

    Volgens Armand voldoen in principe alle kabels, mits de weerstand per kabel maar beneden de 0,2 Ohm blijft. Niemand spreekt dit tegen, niemand zegt hier dat kabels niet goed geleiden, niemand die zegt dat de kabel zo dik mogelijk moet zijn. Waar het om gaat zijn nuance verschillen tussen de kabels, en het verschil kunnen (of willen) horen tussen een tulp connectie van de lokale DHZ of een echte audio tulp (interlink :wink: )of tussen interlinks onderling.

    Waar ook aan voorbijgegaan wordt is het feit dat dit forum er is om elkaar te helpen en om te discussieren. Als iemand vraagt wat goede kabels zijn en hij krijgt daar advies over van iemand met een behoorlijke luisterervaring zal die echt geen gamma kabels adviseren. Vraag iemand die gewend is in dure auto's te rijden wat een betaalbare goede auto is en hij zal je geen panda of alto aanwijzen.

    Ik vind al die quotjes wel leuk hoor om te lezen, maar volgens maakt iedereen toch voor zich uit of hij wel of geen verschil hoort en wat hij ermee doet? Niemand dringt anderen zijn mening op, maar deelt zijn mening. Echter dit topic dreigt op een soort tweestrijd uit te lopen, waarbij er dus met allerlei quote's gegooid wordt om anderen uit te lokken om toch vooral de luistertest te gaan doen. Waarom? Dat is geen mening uiten of delen noch discussieren, IMHO is dat gewoon stangen.

    Beste Pocket, heb je zelf al eens geprobeerd te horen of je verschil kan waarnemen, of baseer je je mening alleen op wat anderen zeggen? Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik tot op bepaalde nivo's wel verschillen kan horen, maar wat voor mij beter klinkt kan voor een ander wel slechter zijn In ieder geval baseer ik mijn mening op mijn eigen ervaring. Ik krijg een beetje de indruk dat jij niet openstaat voor discussie maar gewoon de test wil zodat je gelijk krijgt (wat heel waarschijnlijk is, gezien alle variabelen die oncontroleerbaar zijn, zie mijn eerste post), maar correct me if i'm wrong :wink: .

Pagina 2 van 35 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •