Pagina 3 van 35 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 856 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Is er niet een goede hifi-zaak te vinden die een mooie luisterruimte ter beschikking heeft en een heerlijk aantal interlinks, van goedkoop tot heel duur die ons zou kunnen helpen???
    En dan gaat het om het VERSCHIL tussen interlinks horen, en niet of de 1 mooier is dan de ander. Daar is het Freno namelijk ook nooit om begonnen. Alleen maar of er verschil tussen is. En volgens mij ook of de geoefende luisteraars, die een goed gehoor hebben, horen of er een andere interlink tussen zit of niet.

    Ik doe trouwens zeker weten mee met de blinde test. Vind het wel een leuke test voor mezelf. En eindelijk de mogelijkheid om het ook voor mezelf duidelijk te krijgen. En nee, ik ben niet te beroerd om geld uit te geven om een dure kabel te kopen....

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    "Indien er een objectieve blinde test dreigt aan te komen haken vooral de meest fanatieke kabeltjes freaks af. Ze verzinnen de meest uiteenlopende smoezen die moeten aangeven dat blinde tests geen relevante gegevens opleveren"

    Hoe waar blijkt dit helaas te zijn!
    Ago en Edgar willen meedoen. De fanatieken hier niet!!!
    Volgens mij ben jij hier met afstand de fanatiekste voor deze test en jij komt niet echt over als een kabeltjesfreak.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #53

    Standaard

    Waarom zo moeilijk, jullie zijn de kenners. Het gaat niet over gelijk hebben of krijgen, niet over mooi of minder mooi. Het gaat er alleen over of er verschil hoorbaar is tussen verschillende kabels uit verschillende prijsklasses.
    Het is geen beoordeling van kabels, dus het kan op een neutrale locatie plaatsvinden.
    Wat is het probleem?
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Waarom zo moeilijk, jullie zijn de kenners. Het gaat niet over gelijk hebben of krijgen, niet over mooi of minder mooi. Het gaat er alleen over of er verschil hoorbaar is tussen verschillende kabels uit verschillende prijsklasses.
    Het is geen beoordeling van kabels, dus het kan op een neutrale locatie plaatsvinden.
    Wat is het probleem?
    Het probleem is dat ik geen kenner ben. Zoals ik al schreef op pagina 1:

    Ik geef m'n mening en soms advies en dat probeer ik zo goed mogelijk en zo eerlijk mogelijk te doen. That's all.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Waarom zo moeilijk, jullie zijn de kenners. Het gaat niet over gelijk hebben of krijgen, niet over mooi of minder mooi. Het gaat er alleen over of er verschil hoorbaar is tussen verschillende kabels uit verschillende prijsklasses.
    Het is geen beoordeling van kabels, dus het kan op een neutrale locatie plaatsvinden.
    Wat is het probleem?
    Het probleem is dat ik geen kenner ben. Zoals ik al schreef op pagina 1:

    Ik geef m'n mening en soms advies en dat probeer ik zo goed mogelijk en zo eerlijk mogelijk te doen. That's all.
    Dat waardeer ik uiteraard en hier heb ik het nodige van opgestoken.
    Maar dit is toch de mogelijkheid om onze kennis op te doen, waardoor we ook steeds betere en misschien ook objectievere adviezen kunnen geven.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Vandaar mijn verzoek om eens een blinde test te doen.
    Heb het ook over digitale en analoge verbindingen en niet zozeer de speakerkabels.
    Dit is een manier om de discussie voor eens en altijd af te sluiten.
    Zonder discussies is hier niks meer te beleven

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Wij willen graag aangetoond zien dat er mensen zijn die de verschillen wél horen. Voor jou dus een uitgelezen kans om de ongelovigen te overtuigen, niet andersom!!
    wanneer ben je overtuigd dat zo iemand wel verschil hoort? bij 70% goed? zo iemand heeft niks te winnen! ja, dat hij jou ook overtuigt, maar vindt hij dat zo boeiend? hij is overtuigd van zijn gelijk.

    we moeten hier geen wedstrijdje maken om elkaar achteraf uit te kunnen lachen. Ik wil meedoen uit nieuwsgierigheid. Ik zal niet snel een kans krijgen om een diversiteit aan kabels te beluisteren. Ik ga echt niet steeds naar een hifizaak om een paar kabels te lenen.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Wie kent niet het onderzoek waarbij tijdens een les in een schoolklas iemand binnenkwam met een ladder en een lamp ging vervangen om vervolgens met de stille trom weer te vertrekken. Toen wat later gevraagd werd wat de man aanhad en de kleur ervan, waren er net zoeel verschillende antwoorden als dat er leerlingen waren, die toch echt allemaal dezelfde man hadden gezien. Bij blinde luistertests komt dit ook steeds voor.
    bij een luistertest focus je op het geluid! die kinderen werd niet gevraagd om op de kleur van zijn kleren te letten, dus niet echt een relevant voorbeeld dit.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    want hoe kun je in hemelsnaam controleren of iemand wel hoort wat hij zegt? dan zou je dus een blinde test moeten doen, waarbij iedereen is aangesloten aan een leugendetector om uit te sluiten dat er gelogen wordt over wat men hoort.
    Heb je het testscenario gelezen, Edgar? Dat is goed onderbouwd qua bewijsvoering en statistische betrouwbaarheid. En uiteraard dient zoals je aangeeft de kabel ook de enige x-factor te zijn. De testsetting moet dus je eigen vertrouwde set / omgeving / muziek zijn met de vissenkom en de schemerlamp op dezelfde plaats als altijd .
    Ik heb de testsetting niet gelezen, ik heb mijn eigen mening over blinde tests. Waar ik op doelde is de subjectieve waarnemingen die je krijgt als je ergens gaat zitten om verschillen te horen. Iemand hoort geen verschil, maar zit daar met wat anderen om verschillen waar te nemen en zegt dus maar dat hij wel een verschil hoort, dat kun je niet controleren. Het placebo effect dus. Ik ben daarom ook geen voorstander van blinde tests, maar toch wil ik met deze wel meedoen.

    Maar ik kan me ook voorstellen dat "de fanatieken onder ons" waar vermoedelijk Harry, Johan en wellicht nog wat meer mensen onder vallen (ikzelf blijkbaar niet) daar helemaal geen zin in hebben. Het is als aan een comediant vragen om een mop te vertellen. Deze mensen zijn serieus bezig met hun hobby, waarom moeten ze dan bewijzen dat ze een verschil kunnen horen? Het begint bijna religieus te worden, bewijzen of toeval bestaat of niet, dat is immers wetenschappelijk gezien ook onmogelijk en toch geloven er miljoenen mensen in het toeval. Vreemde vergelijking? niet echt, want we hebben het niet over de kabels zelf, maar over een verschil in geluid/klankbeeld, en dat is ook een ontastbaar iets.

    Waarom vragen we niet de fanatiekelingen die geen verschillen horen de test te doen, die willen immers nog liever die testresultaten zien, dan de rest. En ik sluit me aan bij A.Duijmelinck, ik geef graag advies en zo eerlijk mogelijk, dat is de kracht van dvd.nl.

  10. #60

    Standaard

    Daarom wil ik juist ook meedoen, uit nieuwsgierigheid.

  11. #61

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  12. #62

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Wie kent niet het onderzoek waarbij tijdens een les in een schoolklas iemand binnenkwam met een ladder en een lamp ging vervangen om vervolgens met de stille trom weer te vertrekken. Toen wat later gevraagd werd wat de man aanhad en de kleur ervan, waren er net zoeel verschillende antwoorden als dat er leerlingen waren, die toch echt allemaal dezelfde man hadden gezien. Bij blinde luistertests komt dit ook steeds voor.
    bij een luistertest focus je op het geluid! die kinderen werd niet gevraagd om op de kleur van zijn kleren te letten, dus niet echt een relevant voorbeeld dit.
    Juist wel, omdat het aangeeft hoe subjectief waarnemingen zijn. :wink:
    EDIT @ Rob, ik doelde meer op Pocket.

  14. #64

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  15. #65

    Standaard

    Met dit topic is voor mij in ieder geval vast komen te staan dat verschillen tussen kabels uitsluitend berusten op subjectieve individuele belevingen, gronden en argumenten die zeker niet voor iedereen van toepassing zijn.
    Dan zijn we het toch eens. Naar mijn mening is dit niet alleen van toepassing op de kabels maar op alle onderdelen van je ht set. Waarom koop je een Marantz DV7500 ipv DV6500? Zou je daar het verschil horen bij een blinde test? En zo kun je wel voorbeelden bedenken bij alle merken en apparaten. Soms hoor je wat je wil horen en daardoor weet je soms zeker dat je verschil gehoord hebt.

    Weet je Edgar, ik hoor (geloof ik) wel verschil tussen kabels. Ik weet dat echter niet zeker. Ik erger mij echter mateloos aan alle stellige beweringen hier omtrent substantiële verschillen en upgrades d.m.v. allerlei kabels vanuit het kabeltjeskamp zal ik maar zeggen. Dát juist komt van die mensen die net weer niet aan deze test willen meedoen of zelfs geheel stilletjes buiten het topic blijven!
    Ik beweer niets, ik adviseer alleen. Zoek je een kabel (wat voor een dan ook) dan krijg je wellicht als antwoord: die vond ik mooi klinken. Meer niet. Volgens mij geldt dit ook voor de overige forumleden die je hiermee aanspreekt maar die mogen verder voor zichzelf spreken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Wij willen graag aangetoond zien dat er mensen zijn die de verschillen wél horen. Voor jou dus een uitgelezen kans om de ongelovigen te overtuigen, niet andersom!!
    wanneer ben je overtuigd dat zo iemand wel verschil hoort? bij 70% goed? zo iemand heeft niks te winnen! ja, dat hij jou ook overtuigt, maar vindt hij dat zo boeiend? hij is overtuigd van zijn gelijk.

    we moeten hier geen wedstrijdje maken om elkaar achteraf uit te kunnen lachen. Ik wil meedoen uit nieuwsgierigheid. Ik zal niet snel een kans krijgen om een diversiteit aan kabels te beluisteren. Ik ga echt niet steeds naar een hifizaak om een paar kabels te lenen.
    Wat mij betreft als iemand na 21 keer wisselen 15 keer dezelfde kabel kan aanwijzen? Gelet op de stellige beweringen op dit forum mb.t. kabels mag je dat op zijn minst toch wel verwachten. Herkenning van de kabel. Daar gaat het om wat mij betreft. En geloof me, ik zou het best wel leuk vinden als iemand dat écht zou kunnen!
    Ik geloof ook niet dat iemand dat kan. Als je maar lang genoeg luistert naar diverse kabels hoor je door de bomen het bos niet meer.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #67

    Standaard

    Dit bericht is ingetrokken door de gebruiker.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pocket
    Oh, maar Edgar, dit is ook bijna een religieuze discussie:
    Kijk maar naar de vergelijkingen:

    1. Er is een partij die er zonder enige twijfel in gelooft en een partij die er niet in gelooft en er lopen twijfelaars tussen.
    2. Er zijn fanatici tussen die zelfs heel boos kunnen worden als je hun geloof ontkracht.
    3. Wetenschappelijk kan van alles concreet worden aangetoond maar de gelovigen ontkennen dit zelfs verontwaardigd.
    4. Er zijn volgelingen van Qued, Silltech, Supra etc.
    5. De gelovigen kunnen niets concreet "bewijzen".
    6. Voor beide bestaat een faculteit "electrotechniek en theologie"
    7. Hihi.nl en aanverwante vormen de heilige schriften.
    8. Recensenten van kabels worden aangemerkt als predikanten
    9. Sites als van Breem is het geluid van "de boze" die het geloof doet wankelen en dat kan nooit goed zijn! Vooral ver van blijven en zeker niet lezen want dat kan je op hele ongezonde gedachten brengen!

    En zo zijn er denk ik nog wel meer overeenkomsten te bedenken. Ik heb alleen nog niet gehoord dat er mensen op zondagochtend met interlinks ongewenst aan de deur staan of dat er samenkomsten voor worden gehouden. Voor het overige is er wel érg veel gelijkenis.
    1 en 2 heb je gelijk.
    3. Ik pas niet in een bepaald geloofsplaatje maar denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Daarom denk ik ook dat zo'n kabel meer aan het geluid kan 'veranderen' dan je wetenschappelijk kunt aantonen.
    4 en 5 en 6heb je gelijk.
    7. Dat ben ik niet met je eens. De oren van de luisteraar vormen het heilige schrift.
    8. Dit slaat nergens op, zie 7.
    9. Ook een ongefundeerde opmerking (voor mij) Natuurlijk lees ik daar wel. Heerlijk die insteek met onderbouwing. Ik sta open voor dergelijke discussie.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #69

    Standaard

    Wat een geweldige discussie.
    Mijn nieuwsgierigheid neemt alleen maar toe.
    Aan welles nietes hebben we niks, wil het gewoon horen.
    De enige manier om hier achter te komen is door een test te doen.
    Kijk hoe deze topic gevolgd wordt, dit leeft.

    Misschien moeten we een Poll houden, voor of tegen een test.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Daarom denk ik ook dat zo'n kabel meer aan het geluid kan 'veranderen' dan je wetenschappelijk kunt aantonen.
    (...)
    Heerlijk die insteek met onderbouwing. Ik sta open voor dergelijke discussie.
    Ik vind het fantastisch om die twee zinnen zo heerlijk met elkaar te zien clashen ... meesterlijk gewoon
    Oh, wat flauw Rob om die zinnen te vergelijken en een stuk weg te laten:

    Ik pas niet in een bepaald geloofsplaatje maar denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Daarom denk ik ook dat zo'n kabel meer aan het geluid kan 'veranderen' dan je wetenschappelijk kunt aantonen.
    Heerlijk die insteek met onderbouwing. Ik sta open voor dergelijke discussie.
    Zo ziet het er al anders uit. Wat ik bedoel (maar dat snap je maar al te goed, je wil gewoon water op het vuur gooien ipv discussie voeren) is dat ik graag lees dat hij met een stukje technniek enz. kan aantonen dat er geen verschil KAN ZIJN maar dat ik toch een verschil hoor dat blijkbaar niet te beredeneren of vast te stellen valt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #71
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Blijft leuk, deze discussie, maar nu ben ik toch het weggetje kwijt:

    Betreft het alle typen kabels (dus ook speakerkabels), of kabels tussen bv. cd speler en versterker? Alleen geluid, of ook beeld, etc.

    Lijkt mij dat deze discussie met name speakerkabels betreft, hoewel een aantal posts terug het tegendeel werd beweerd...

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Blijft leuk, deze discussie, maar nu ben ik toch het weggetje kwijt:

    Betreft het alle typen kabels (dus ook speakerkabels), of kabels tussen bv. cd speler en versterker? Alleen geluid, of ook beeld, etc.

    Lijkt mij dat deze discussie met name speakerkabels betreft, hoewel een aantal posts terug het tegendeel werd beweerd...
    Ik dacht aanvankelijk ook dat het over speakerkabel ging. Maar toen ging het over die dingen die 'wij' interlinks noemen maar feitelijk gaat het gewoon over het feit of er verschil te horen valt tussen wat voor soort kabel dan ook.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Blijft leuk, deze discussie, maar nu ben ik toch het weggetje kwijt:

    Betreft het alle typen kabels (dus ook speakerkabels), of kabels tussen bv. cd speler en versterker? Alleen geluid, of ook beeld, etc.

    Lijkt mij dat deze discussie met name speakerkabels betreft, hoewel een aantal posts terug het tegendeel werd beweerd...
    Mijn verzoek betreft van het begin al om een test van de interlinks.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Zo ziet het er al anders uit. Wat ik bedoel (maar dat snap je maar al te goed, je wil gewoon water op het vuur gooien ipv discussie voeren) is dat ik graag lees dat hij met een stukje technniek enz. kan aantonen dat er geen verschil KAN ZIJN maar dat ik toch een verschil hoor dat blijkbaar niet te beredeneren of vast te stellen valt.
    Het stuk tekst dat ik wegliet voegt daar imho niets extra's aan toe; het was ook puur weggelaten om de quote te beperken. Waar ik op doel is dat ik het echt falikante onzin vind om te stellen dat er een 'hogere macht' is die zorgt dat kabels ONMEETBAAR beter klinken. Er zijn wellicht betere kabels dan die van de gamma, maar er zijn zeker betere meters dan het multimetertje van de bouwmarkt. Ik denk dat men bij TNO het niet eens een uitdaging vindt om een suf stroompje door een kabel aan een scoop te meten.
    Zorg dan eerst dan je begrijpt wat ik bedoel voor je met zo'n opmerking komt. :wink:
    Ik zeg helemaal niet dat er een hogere macht is die zorgt dat kabels onmeetbaar beter klinken.

    Maar een tweede poging:
    Je kunt stellen: signaal gaat door draad en komt er op dezelfde manier uit als het er in gaat dus maakt het niet en vandaar het testidee. Dit staat met onderbouwing ook op de site van Breem.
    Wat ik bedoel te zeggen is: Naar mijn mening kan zo'n kabel toch iets veranderen aan het geluid, wat niet meetbaar is, en daardoor niet wetenschappelijk te onderbouwen maar waardoor het toch anders klinkt. In theorie dus onmogelijk, misschien in de praktijk ook nog, maar voor MIJ doet dat er niet toe omdat ik wel verschil hoor/denk te horen.

    Vandaar mijn tekst bij puntje 3 en mijn op het eerste gezicht misschien tegenstrijdig ogende tekst bij puntje 9. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #75

    Standaard

    Pocket, ik ben blij dat je e.e.a. wat uitgebreider uit de doeken hebt gedaan i.p.v. de quotejes waar je mee kwam, die gaven mij een beetje negatieve indruk :wink: . Nu lees ik ten minste jouw eigen mening, en dat is voor mij veel waardevoller dan een quote van iemand anders, ook al heeft die ander nog zo gelijk.
    Wat betreft de religieuze overeenkomst, je kunt het ook van de andere kant bekijken:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pocket
    1. Er is een partij die er zonder enige twijfel in gelooft en een partij die er niet in gelooft en er lopen twijfelaars tussen.
    2. Er zijn fanatici tussen die zelfs heel boos kunnen worden als je hun geloof ontkracht.
    3. Wetenschappelijk kan van alles concreet worden aangetoond maar de gelovigen ontkennen dit zelfs verontwaardigd.
    4. Er zijn volgelingen van Qued, Silltech, Supra etc.
    5. De gelovigen kunnen niets concreet "bewijzen".
    6. Voor beide bestaat een faculteit "electrotechniek en theologie"
    7. Hihi.nl en aanverwante vormen de heilige schriften.
    8. Recensenten van kabels worden aangemerkt als predikanten
    9. Sites als van Breem is het geluid van "de boze" die het geloof doet wankelen en dat kan nooit goed zijn! Vooral ver van blijven en zeker niet lezen want dat kan je op hele ongezonde gedachten brengen!
    1) heb je gelijk, daar waren we het al over eens.
    2) klopt, maar dat geld ook andersom.
    3) klopt ook, maar dat geld ook voor de niet gelovigen, er zijn ook nog steeds mensen die bijgelovig zijn voor van alles, wat wetenschappelijk aangetoonde onzin is.
    4) er zijn volgelingen van kenners die beweren dat zelfs een enkel 0,01mm dik koperdraadje al voldoende is.
    5) de ongelovigen ook niet, ze kunnen alleen bewijzen dat het signaal wetenschappelijk gezien er hetzelfde uitkomt, maar of de klankkleur anders is voor een individu, is niet aantoonbaar.
    6) klopt, maar staat hier los van omdat beide aanhangers hebben.
    7) niet waar, zoals A.Duymelinck al zei, dat is je eigen gehoor.
    8 ) ook niet waar, maar wel grappig bedacht, als tegenhanger zeg ik dan dat de wetenschappers als predikanten gelden.
    9) Juist wel lezen, want lezen is goed voor je, bovendien zijn dat soort aanghangers afkerig van hifi.nl en als we niet oppassen ook van dvd.nl.

    Maar wat ik probeer aan te geven is dat het onmogelijk is om te meten wat iemand aan klankkleur hoort. Elk mens is anders (dat blijkt hier wel weer :wink: ) en neemt anders waar.

    Kortom, deze discussie zal nooit eindigen want zolang mensen verschillen blijven waarnemen, subjectief of niet, zal de discussie blijven. Niet alles is wetenschappelijk te bewijzen, gelukkig maar, zo blijven er tenminste nog wat onoplosbare raadsels in het leven :wink: .

Pagina 3 van 35 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •