Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 170 worden weergegeven.

Discussie: jaren 80 tekenfilms

  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowball Bekijk bericht
    Het loopt niet af. Mark Evanier heeft helaas de laatste aflevering nooit geschreven... Maar inderdaad mooie box.

    Damn , meen je dat nou? Nou ja, ben hem nu aan het kijken en het blijft een mooie box, heb er zeker geen spijt van

  2. #127

    Standaard

    28 "Requiem" Michael Reaves Unproduced The children finally have a chance to return home - but is it worth the risk?

    (This episode was written by the series original scriptwriter Michael Reaves but has not been produced for television. Reaves discusses the episode, and published the original script on his personal website. The episode is also included on the Region 1 DVD release, in the form of a radio play.)
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...on_three:_1985

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    -En een serie op de BBC met een oma met superkrachten (weet niet meer de precieze titel; iets van supergranny?). Volgens mij had ze een schotse hoofddeksel.
    Was daar niet ook een nederlandse versie van? Ik kan me ook zo'n serie herinneren in het nederlands, die heette "Oma Fladder" daar werd de oma gespeeld door een bekende nederlandse actrice waarvan ik de naam niet meer weet.
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    Was daar niet ook een nederlandse versie van? Ik kan me ook zo'n serie herinneren in het nederlands, die heette "Oma Fladder" daar werd de oma gespeeld door een bekende nederlandse actrice waarvan ik de naam niet meer weet.
    http://nl.youtube.com/watch?v=BGQvrwmvOUs

  5. #130

    Standaard

    ThunderCats is voor mij tog wel de jaren '80 jeugd sensatie.


  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    ThunderCats is voor mij tog wel de jaren '80 jeugd sensatie.
    Yep...voor mij ook.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  7. #132

    Standaard

    En toch, ik heb de hele serie dit jaar gekocht (Thundercats) en vind het enorm moeilijk om doorheen te komen. Als kind vond ik het heerlijk, maar nu is het gewoon...raar ofzo, geen idee wat het is.

    Is Mighty Max al uit op DVD trouwens? Of weet iemand of daar plannen voor zijn? Vond ik ook altijd wel grappig...
    **** me gently with a chainsaw.

  8. #133

    Standaard

    Ja - oude tv series blijven leuk.

    ff een vraagje
    De serie Nathalie, is deze ooit wel eens op DVD verschenen?
    Kan iemand me hier antwoord op geven??

    gr
    Erwin

  9. #134

    Standaard

    Toch grappig om al dat oude spul nog eens terug te zien. Het lijkt (of is) een totaal ander tijdperk. Als je dat vergelijkt met de tekenfilmseries van tegenwoordig, dan is het niveau toch wel erg gedaald. Tekenfilms zijn nu vaak inhoudsloos en hyperactief, met buitengewoon irritante stemmetjes.

    Ik heb me laatst eens gewaagd aan de eerste 4 afleveringen van Thundercats, na het zeker 10 jaar niet meer gezien te hebben. Meer dan het mooie nostalische gevoel is er helaas niet van overgebleven. Vrij logisch ook. Het valt ook op dat de tekenfilms van toen veel moralistischer waren, en kinderen duidelijk iets wilden bijbrengen. Helden als duidelijke role models. Mooie tijd.

    Toen was het natuurlijk allemaal helemaal de shit, maar nu zou ik dit materiaal echt niet meer op DVD kunnen aanschaffen. Misschien was de drempel al lager geweest als het ook in Nederland met wat meer gemak in huis te halen was. Maar om zoiets te gaan importeren, met alle kosten en risico's van dien, mwoa, nee.

    Nog een andere mooie van vroeger: MapelTown. http://www.youtube.com/watch?v=UqYjXqTW9hY
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee Bekijk bericht
    Het valt ook op dat de tekenfilms van toen veel moralistischer waren, en kinderen duidelijk iets wilden bijbrengen. Helden als duidelijke role models. Mooie tijd.
    Hehe, een hoop van die oude series hadden ook van die "educatieve" filmpjes op het eind waarin de hoofdrolspelers een lamp lieten branden of een propje op straat gooiden en dan berispt werden door andere karakters .... GI Joe, Captain Planet en Ghostbusters deden het sowieso, volgens mij waren er meer series.
    Een GI die z'n collega verteld dat ie niet door rood licht mag lopen, dat zie je tegenwoordig niet meer.
    Martijn

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Squiggoth Bekijk bericht
    Hehe, een hoop van die oude series hadden ook van die "educatieve" filmpjes op het eind waarin de hoofdrolspelers een lamp lieten branden of een propje op straat gooiden en dan berispt werden door andere karakters .... GI Joe, Captain Planet en Ghostbusters deden het sowieso, volgens mij waren er meer series.
    Een GI die z'n collega verteld dat ie niet door rood licht mag lopen, dat zie je tegenwoordig niet meer.
    Jah inderdaad, dat soort dingen. Bij Thundercats werd het vaak zelfs letterlijk in Lion-O's teksten gestopt. Terwijl dat normaal gesproken onnatuurlijk zou overkomen. De moraal werd dan nog eens tot in detail door hem verwoord. Dat bestaat nu echt niet meer.

    Wat Khonnor hierboven al aangeeft vrees ik zelf ook, als ik de DVD-set in huis zou halen. Ik begin er dus maar niet aan. Het zou zonde zijn om die onbetaalbare ervaring van toen te gaan ontkrachten door alles nu weer te gaan bekijken, en er dan achter te komen dat je er als volwassene toch heel anders tegenaan kijkt. Ik had het eigenlijk al bij de eerste 4 afleveringen.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee Bekijk bericht
    Wat Khonnor hierboven al aangeeft vrees ik zelf ook, als ik de DVD-set in huis zou halen. Ik begin er dus maar niet aan. Het zou zonde zijn om die onbetaalbare ervaring van toen te gaan ontkrachten door alles nu weer te gaan bekijken, en er dan achter te komen dat je er als volwassene toch heel anders tegenaan kijkt. Ik had het eigenlijk al bij de eerste 4 afleveringen.
    Oh haha, ja, af en toe is het even tenenkrommend om te kijken en zeker niet vele afleveringen achter elkaar zoals ik dat wel met series van nu kan, maar heb zeker geen spijt dat ik de hele serie heb. Het blijft nostalgie, jeugdsentiment. Als ik op een regenachtige zondagochtend/middag in bed lig en een paar afleveringen kijk, voel ik me zeker weer helemaal 'jong' en krijg ik weer flashback van mij en de buurtkinderen die met het speelgoed aan het spelen zijn. Ik wist dat als ik de serie (regio 1) niet zou kopen, ik daar ook spijt van zou krijgen. Ooit.
    **** me gently with a chainsaw.

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erwinvanveen79 Bekijk bericht
    Ja - oude tv series blijven leuk.

    ff een vraagje
    De serie Nathalie, is deze ooit wel eens op DVD verschenen?
    Kan iemand me hier antwoord op geven??

    gr
    Erwin
    Alleen in Japan helaas. Zoek maar eens op Katri, Girl of the Meadows.

  14. #139

  15. #140

    Standaard

    tja Thundercats en TMNT zijn m'n favorieten, maar ik heb mij natuurlijk vermaakt met de een stukje transformers (vast herhaling :P) the visionaires, en natuurlijk de kindernet en telekids tijd met de bobobobs, dommel ovide, dinoriders, captain N, dungeon & dragons

    al met al tekenfilms met inhoud, ik ga zeker deze series sparen om mijn kinderen van het simpele jetix te weerhouden :P

  16. #141

    Standaard

    Zag vandaag op ebay een dvd box van Candy Candy te koop staan,alleen in het spaans.
    Weet iemand misschien of de dvd box ook in het nederlands verkrijgbaar is.?
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robin W. Bekijk bericht
    Jeetje, ja, tekenfilmseries. Er waren zulke gave bij. Ik vond die vervolgseries altijd zo gaaf, zoals Nils Holgersson, Heidi, Alleen op de Wereld, Familie Robinson, Tovenaar van Oz, Candy Candy... Weet je dat ze in Duitsland en Frankrijk prachtige boxen hebben van Heidi en Nils Holgersson en zo? Complete series! Ik snap dat niet, hoor. Hier in Nederland brengen ze vaak drie DVD-tjes uit met een paar afleveringen en that's it. Doctor Snuggles bijvoorbeeld bestaat uit 13 afleveringen. Nee, brengen ze drie DVD's uit met daarop drie afleveringen! 9 stuks dus! Van de 13! Maak zoiets dan af, denk ik dan! Wat dat betreft hebben ze het daar in Duitsland en Frankrijk beter begrepen...








    Is die Wonderful wizard of oz collectie volledig of net zoals die slecht gecut versie die in de states te koop is?

    deze bedoel ik:

  18. #143

    Standaard

    Vraagje dan over de boxen zijn ze wel engels talig of helemaal in het Frans?

  19. #144

    Standaard

    Helaas bij proxis alleen de eerste box nog maar te bestellen

  20. #145

    Standaard direct bekijken van afleveringen van oude tekenfilms

    maint.veoh.com

    hier kunnen we ze allemaal life bekijken. soort u-tube voor coole tekenfilm zeg maar.
    Of wisten we dit al?

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Berserker Beastbuster Bekijk bericht
    maint.veoh.com

    hier kunnen we ze allemaal life bekijken. soort u-tube voor coole tekenfilm zeg maar.
    Of wisten we dit al?
    Ik niet!
    Je eerste bericht is meteen een hele goede!
    Bedankt!

  22. #147

    Standaard

    Over het einde van Dungeons & Dragons; die is er inderdaad nooit geweest, maar er staat een script online van wat de laatste aflevering had moeten worden. Redelijk officieel dacht ik, ik meen me te herinneren dat die op de site van de schrijver zelf stond. Maar ik heb geen link, dus google even .

    Ik heb zelf nog redelijk recent Mysterious Cities of Gold aangeschaft, dit was mijn favoriete tekenfilm (tjah, anime, maar toen was alles een tekenfilm natuurlijk ). Erg mooie box, leuke extra's, en ik vind 'm nog net zo fantastisch als toen, ben blij dat ie uitgebracht is in het Engels! (Frans versta ik helaas niet, maar desnoods had ik 'm in die taal gekocht..) Ik krijg er spontaan zin in om een rondreis door Zuid-Amerika te maken, maar helaas, geen geld .
    Ik heb vroeger zat tekenfilms gekeken, de meesten daarvan in meer of mindere mate met veel plezier, maar net als sommige hierboven denk ik dat niet alle tekenfilms tegenwoordig nog net zo leuk gevonden zullen worden door mij. Degene die ik nog graag wil terug zien zijn voornamelijk Jayce & the wheeled warriors, en Transformers G1 (en Voltron misschien.. En de originele versies van Robotech). Kan iemand me trouwens vertellen wat de beste releases zijn van de Transformers?
    N/A

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol Bekijk bericht
    Over het einde van Dungeons & Dragons; die is er inderdaad nooit geweest, maar er staat een script online van wat de laatste aflevering had moeten worden. Redelijk officieel dacht ik, ik meen me te herinneren dat die op de site van de schrijver zelf stond. Maar ik heb geen link, dus google even .

    Ik heb zelf nog redelijk recent Mysterious Cities of Gold aangeschaft, dit was mijn favoriete tekenfilm (tjah, anime, maar toen was alles een tekenfilm natuurlijk ). Erg mooie box, leuke extra's, en ik vind 'm nog net zo fantastisch als toen, ben blij dat ie uitgebracht is in het Engels! (Frans versta ik helaas niet, maar desnoods had ik 'm in die taal gekocht..) Ik krijg er spontaan zin in om een rondreis door Zuid-Amerika te maken, maar helaas, geen geld .
    Ik heb vroeger zat tekenfilms gekeken, de meesten daarvan in meer of mindere mate met veel plezier, maar net als sommige hierboven denk ik dat niet alle tekenfilms tegenwoordig nog net zo leuk gevonden zullen worden door mij. Degene die ik nog graag wil terug zien zijn voornamelijk Jayce & the wheeled warriors, en Transformers G1 (en Voltron misschien.. En de originele versies van Robotech). Kan iemand me trouwens vertellen wat de beste releases zijn van de Transformers?
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=61124

  24. #149

    Standaard

    Weet iemand of "De tovennaar van Oz" nu eens op dvd komt?
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  25. #150

    Standaard

    ik zit nog steeds te wachten op pinnokio

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •