Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 170 worden weergegeven.

Discussie: jaren 80 tekenfilms

  1. #1

    Standaard jaren 80 tekenfilms

    Ik ben op zoek naar een lijst met alle jaren 80 cartoons/tekenfilms die er destijds waren. Of links naar sites waar bijvoorbeeld de intro's enzo opstaan. Ik heb al wel hier en daar wat in het engels gevonden, maar bent toch ook op zoek naar het NL. Dit omdat er destijds veel werd uitgezonden in het NL, en je op de BBC op of op SKY was aangewezen om in het engels te kunnen kijken. Maar eigenlijk maakt het niet uit.
    wat links hier:
    http://www.ddsite.com/
    http://www.80scartoons.net/

    Misschien dat het dan ook leuk is om dit topic te gebruiken om over die periode tekenfilms te ouwehoeren!
    Turn around and feel the vibe.....

  2. #2

    Standaard

    Ok even graven hoor

    Nederlands:
    - Maja de Bij
    - Candy Candy
    - Nils Holgersson
    - De Smurfen
    - Johan en Pirrewiet
    - The Littlebits
    - Familie Robinson
    - Nathalie
    - Vrouwtje Theelepel

    Engels (Sky Channel - Fun Factory/DJ Kat Show)
    - Jocky and the Princess
    - Transformers
    - Heman
    - Sheera
    - Emily
    - Inspector Gadget
    - Mask
    - The Nessies
    - Jem and the Holograms
    - Beverly Hills Teens
    - G.I. Joe
    - Brave Starr

    Dat is wat me zo even te binnen schiet.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Vergeet Jayce & The Wheel Warriors en Visionaries: Knights of the Magical Light niet. Visionaries had helaas maar 13 afl. , maar die zijn gelukkig wel allemaal op één DVD te krijgen 8). Geweldige serie, als je 't mij vraagt.

    Bucky O'Hare is ook geweldig, maar die liep van 1991 tot 1992, dus daar zullen we maar over zwijgen zeker? :wink:

  4. #4

    Standaard

    Rambo had ook zijn eigen tekenfilmserie, en die was eigenlijk heel erg goed. 8)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Rambo had ook zijn eigen tekenfilmserie, en die was eigenlijk heel erg goed. 8)
    Oh ja dat was op woensdagmiddag op Veronica (voordat ze commercieel werden). Dat was idd een goed serie. Ook Ghostbusters (met die aap) vond ik leuk destijds.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Rambo had ook zijn eigen tekenfilmserie, en die was eigenlijk heel erg goed. 8)
    Oh ja dat was op woensdagmiddag op Veronica (voordat ze commercieel werden). Dat was idd een goed serie. Ook Ghostbusters (met die aap) vond ik leuk destijds.
    Inderdaad, puur jeugdsentiment. Keek ook altijd graag naar Bananaman.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Rambo had ook zijn eigen tekenfilmserie, en die was eigenlijk heel erg goed. 8)
    Oh ja dat was op woensdagmiddag op Veronica (voordat ze commercieel werden). Dat was idd een goed serie. Ook Ghostbusters (met die aap) vond ik leuk destijds.
    je had 2 ghostbusters series. The real Ghostbusters en Ghostbusters met die aap was toch de gewone.... die vond ik ook erg leuk!
    Turn around and feel the vibe.....

  8. #8

    Standaard

    Er waren zoveel leuke tekenfilms, teveel om op te noemen en te onthouden, daarom zou een lijst ook erg aardig zijn.

    Ik vond disney series ook erg leuk zoals Ducktales de Gummiberen en later Darkwing Duck.
    Ik kan me ook nog de Bluffers herinneren (het liedje dan).

    Mijn favo series kwamen altijd op Sky-channel hartstikke vroeg was dat, met Transformers, GI-Joe, The Mask, Dungeons en Dragons, He-Man.
    Turn around and feel the vibe.....

  9. #9

    Standaard

    mijn favo series waren ook he-man, transformers, dungeons and dragons en M.A.S.K. niet te vergeten

    en welke serie ik ook nog mis is: Thundercats ook heel gaaf en sindskort ook op dvd

    welke ik nog op dvd zou willen zien is marshall bravestarr en een compleet seizoen vna jayce and the wheeled warriors
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #10

    Standaard

    Ik keek ook altijd graag naar "Bionic Six". Die moet echt op dvd.
    "Sport Billy" was ook leuk.

  11. #11

    Standaard

    Dommel rules 8)
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  12. #12
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    Fort Kerium, New Texas

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    welke ik nog op dvd zou willen zien is marshall bravestarr
    Die heb ik bootleg (moet mijn naam een beetje eer aan doen hè?) Maar van een erg slechte kwaliteit.

    Andere nog niet eerder genoemde pareltjes uit de jaren 80:

    The Littles
    Denver, the last dinosaur
    Teenage Mutant Ninja Turtles (nog net jaren 80 geloof ik)
    Dinoriders
    There is a thin line between being a hero and being a memory - Optimus Prime

  13. #13

  14. #14
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Lees deze thread anders eens door :P

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...5470&start=210

  15. #15

    Standaard

    Mijn favo van destijds ;

    He-man 8)
    "Van geluk naar ongeluk is een kleine stap, van ongeluk naar geluk is een lange weg"

  16. #16

    Standaard

    Topper van eigen bodem: Boes....

    Andere favo's: gewoon op zaterdag-ochtend hele ochtend fun factory kijken!!
    Blanke bolster, Ruwe Pit

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Yeah! Thundercats, De Bluffers, M.A.S.K... Die moet ik op dvd hebben. Er zijn echt ontzettend veel vette series van vroeger.

    http://retro.vandegrift.net/ is helaas offline, maar niet voordat ik ze nog even gestript heb van de voornaamste introotjes... :)
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  19. #19

    Standaard

    C.O.P.S. ("It's crime fighting time"!!!!) was ik nog vergeten. Daar wil ik ook wel een mooie box van.

  20. #20

    Standaard

    http://www.retrojunk.com/details_theme/159/



    Goddammit, nostalgie mensen, . Hier zaten zelfs tekenfilms bij die ik al lang weer was vergeten EN het leukste is je kan de intro's/ begin tunes zien.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J
    http://www.retrojunk.com/details_theme/159/



    Goddammit, nostalgie mensen, . Hier zaten zelfs tekenfilms bij die ik al lang weer was vergeten EN het leukste is je kan de intro's/ begin tunes zien.
    Geweldige site ik wil M.A.S.K. op dvd

  22. #22

    Standaard jem and the holograms

    Hey!

    Ik zag dat jullie je ook bezig houden met oude tekenfilmseries en nu had ik een vraagje.....

    Heeft één van jullie enig idee wanneer de tekenfilmserie van "Jem and the Holograms" in Nederland wordt uitgebracht?

    Ik ben namelijk helemaal weg van deze serie en op dit moment kan je die dan ook alleen nog maar via ebay & amazon kopen. Maar dan heb je dus geen Nederlandse ondertiteling.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

  23. #23

    Standaard

    Hm, ik heb er nog nooit van gehoord. Ik hoor best wel veel, maar als ik het niet ken denk ik dat er ook niet genoeg animo is om een dvd, laat staan serie, uit te geven.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  24. #24

    Standaard Re: jem and the holograms

    Citaat Oorspronkelijk gepost door merelnr1
    Hey!

    Ik zag dat jullie je ook bezig houden met oude tekenfilmseries en nu had ik een vraagje.....

    Heeft één van jullie enig idee wanneer de tekenfilmserie van "Jem and the Holograms" in Nederland wordt uitgebracht?

    Ik ben namelijk helemaal weg van deze serie en op dit moment kan je die dan ook alleen nog maar via ebay & amazon kopen. Maar dan heb je dus geen Nederlandse ondertiteling.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Er is wel 1 dvd te krijgen bij Bart Smit.

    Het is ong. deze voorkant maar dan met veeeeel roze:


  25. #25

    Standaard

    Zat ik er weer naast. Maar nu herken ik het. Tja, spreekt me niet echt aan.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •