Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 170 worden weergegeven.

Discussie: jaren 80 tekenfilms

  1. #51

    Standaard

    Thundercats
    Kissyfur
    G.I. Joe
    MASK
    Teddy Ruxpin
    David De Kabouter

    En natuurlijk mijn all-time favorite:


  2. #52

  3. #53

    Standaard

    Even de weg van de minste weerstand. Kunnen jullie nog de volgende serie herinneren, waar ik de naam niet meer weet. Werd volgens mij vroeger altijd op Sky Channel uitgezonden, net als zovele klassieke tekenfilmseries.

    Sci-fi serie, zich afspelende in de ruimte ver van de aarde, waarin een jongen, gesteund door een groepje mensen, op zoek is naar zijn pa. Ik kan me iets herinneren dat die jongen en die vader allebei een medaillon hebben. De slechterikken, zijn gemuteerde bomen en/of struiken die ala transformers kunnen veranderen in voertuigen.

    Iemand?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moppersmurf
    Even de weg van de minste weerstand. Kunnen jullie nog de volgende serie herinneren, waar ik de naam niet meer weet. Werd volgens mij vroeger altijd op Sky Channel uitgezonden, net als zovele klassieke tekenfilmseries.

    Sci-fi serie, zich afspelende in de ruimte ver van de aarde, waarin een jongen, gesteund door een groepje mensen, op zoek is naar zijn pa. Ik kan me iets herinneren dat die jongen en die vader allebei een medaillon hebben. De slechterikken, zijn gemuteerde bomen en/of struiken die ala transformers kunnen veranderen in voertuigen.

    Iemand?
    Jayce & The Wheeled Warriors 8)
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  5. #55

    Standaard

    That's the one. Inmiddels heb ik de leader ergens kunnen kijken, en de grijns die toen op mijn gezicht verscheen. Onbetaalbaar, zeg maar.....

    Voelde me weer jong, hahaha, geweldig.

    Thnx

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moppersmurf
    That's the one. Inmiddels heb ik de leader ergens kunnen kijken, en de grijns die toen op mijn gezicht verschijn. Onbetaalbaar, zeg maar.....

    Voelde me weer jong, hahaha, geweldig.

    Thnx
    Same here! Deze cartoon zat al jaren in m'n hoofd maarja namen he :wink:

    Maar goed, als ik even actief had gezocht op internet had ik er ook wel achter gekomen, echter nooit van gekomen...

    In die link zit ergens bij 'video' de openingstheme maar die heb je dus al gezien
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  7. #57

    Standaard

    Weet je, af en toe, in koetjes en kalfjes gesprekken, over het verschil van tekenfilm series, van nu, en toen wij nog 'klein' waren in de jaren '80 van de vorige eeuw, hahaha (oei oei!!!) komen meestal altijd wel dezelfde namen naar voren, zoveel goeie en leuke en vooral voor iedere leeftijd had je wel een serie.

    Op Sky channel toen, vooral op zaterdagochtend. Het begon echt voor de allerkleinste, tot en met Mask en Transformers toe voor de hoogste klassen van de basisschool.

    Toen had je geen Nick. Zapp, enz enz. Sky channel was the place to be, en via de Vara en BRt vooral Nils Holgerson en De Smurfen.

    Maar de serie die me ook vooral is na gebleven, is dus ....and the Wheeled Wariors. Het had een spannend doorlopend verhaal, en je was iedere keer toch benieuwd of die jongen zijn vader nou vond.

    Ineens herinnerde ik me ook weer die professor/tovenaar, dat kleine meisje.

    Vooral door het lezen van deze forum, kwam dus de vraag naar boven borrelen hoe die serie ook alweer heette.

    Maar goed, ik ga nu even een dvd-tje van Nils Holgerson opzetten, en vanmiddag komen vriendjes spelen met smurfenpoppetjes

  8. #58

    Standaard

    Dinoriders!
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  9. #59

    Standaard Re:

    Leuk om al die namen voorbij te zien komen. Ik heb er nog 2 toe te voegen:

    -Macron One (serie vroeger op Super Channel)
    -En een serie op de BBC met een oma met superkrachten (weet niet meer de precieze titel; iets van supergranny?). Volgens mij had ze een schotse hoofddeksel.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moppersmurf
    [..]

    Vooral door het lezen van deze forum, kwam dus de vraag naar boven borrelen hoe die serie ook alweer heette.

    [..]
    Mjah, had je 'm écht goed gelezen, dan had je wel geweten dat 't Jayce & the wheeled warriors is die je zoekt .
    Erg coole tekenfilm inderdaad,Van de véle tekenfilms, die hier al genoemd zijn, was deze, samen met Transformers en The mysterious cities of gold en Thundercats, toch wel m'n favoriet.
    (Oh en Robotech. En MASK. En.. En.. <sigh>)
    N/A

  11. #61

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout
    Leuk om al die namen voorbij te zien komen. Ik heb er nog 2 toe te voegen:

    -Macron One (serie vroeger op Super Channel)
    -En een serie op de BBC met een oma met superkrachten (weet niet meer de precieze titel; iets van supergranny?). Volgens mij had ze een schotse hoofddeksel.
    Was die van Oma toevallig `n live action serie?

    Kan me namelijk wel zo`n serie herinneren van `n oma die ooit eens rustig op `n bankje zat en toen door `n ongeluk overgoten werd met chemisch spul of zo waardoor ze superkrachten kreeg en tegen het kwaad ging vechten. Ze had geloof ik ook `n kleindochter die als enige haar geheim wist. Pfoe, maar dat is volgens mij echt een hele tijd geleden.

  12. #62

    Standaard Re:

    Was die van Oma toevallig `n live action serie?
    Klopt, was een serie met echte acteurs. Was in de tijd dat ze toen op dezelfde zender (BBC) ook superted en Bananaman (als ik de naam goed heb)

  13. #63

    Standaard

    Weet iemand hoe die tekenfilm heet die uitgezonden werd op sky channel bij DJ kat met Linda de Mol/ fun factory..ging over een superheld met een onwijs grote kin die krachten kreeg als hij een energie pil in nam..de naam van die superheld was Rodger
    All my dreams are falling down.
    Crawling round
    Somebody save me.
    Let you're water break right through.

  14. #64

    Standaard

    jeetje, Bananaman. Wow, de grijns op mijn gezicht nu. Bijna een pollvraag, wie zou er winnen: Bananaman of Superman, hahaha.

    Och ja, Fun Factory, keek ik altijd voor ik naar school ging, in de ochtend. Geweldig, DJ Kat........

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leetah
    Weet iemand hoe die tekenfilm heet die uitgezonden werd op sky channel bij DJ kat met Linda de Mol/ fun factory..ging over een superheld met een onwijs grote kin die krachten kreeg als hij een energie pil in nam..de naam van die superheld was Rodger
    Denk dat je Roger Ramjet bedoelt, hier is wel enige info te vinden en hij is blijkbaar ook op DVD te verkrijgen.

  16. #66

    Standaard

    hahaha ja thanks dat is hem....!!!!!!
    All my dreams are falling down.
    Crawling round
    Somebody save me.
    Let you're water break right through.

  17. #67

    Standaard

    Zojuist Visionaries: Knights of the magical light binnen gekregen. Weer een stukje nostalgie erbij.
    De (kortlopende) serie was niet bijzonder goed, maar was wel cool.


  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J
    Zojuist Visionaries: Knights of the magical light binnen gekregen. Weer een stukje nostalgie erbij.
    De (kortlopende) serie was niet bijzonder goed, maar was wel cool.
    Vond `m persoonlijk toch wel vrij goed geanimeerd voor `n tekenfilm uit die periode en `t concept was mi toch wel origineel.

    Alleen jammer dat er zo weinig afleveringen van zijn gemaakt. Zeker geen slechte aankoop.

  19. #69

    Standaard

    Ik heb laatst wat van mijn jaren 80 tekenfilm series op DVD aangeschaft. Althans, wat op Regio 2 uit is!

    Mijn ultimate jaren 80 serie zowieso :

    Ulysses 31 (echt top!!!!)
    Dungeons and Dragons (compelte series)

    He-man & the masters of the universe, season 1 complete!!

    Transformers season 1,2,3,4!!!

    en 2 losse Beast Wars DVDs, erg vreemd, zaten ergens rond aflevering 50 of zo in de serie.

    .... ik zat zelf te wachten op Jayce and the Wheeled Warriors, die vond ik ook altijd wel erg strak!!! Sommige ander series waren wel aardig, mar zou ik niet te veel geld aan uitgeven. Blackstar, Thundercats, dat soort series.

    Ik kan me nog wel een paar series herinneren die ik de moeite waard vond, niet van allemaal kan ik de titel herinneren.

    1 Erg strakke serie, ging o.a. oer een of andere grote robot die gebouwd werd als 3 losse vliegtuigen samengingen ... vooral de sfeer was erg goed ... ook op Nederland 3 kan ik me wat lange reeksen herinneren ... o.a. Alleen op de Wereld, Schateiland, Familie Robinson ... waren vaak langlopende series, net als Niels Holginsson bijvoorbeeld.

    Maar mijn 2 favo series heb ik iig ... Ullyses 31 en Dungeons and Dragons .... beter heb ik nooit gezien .
    I find your lack of faith disturbing

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Ik heb laatst wat van mijn jaren 80 tekenfilm series op DVD aangeschaft. Althans, wat op Regio 2 uit is!

    Mijn ultimate jaren 80 serie zowieso :

    Ulysses 31 (echt top!!!!)
    Man! Hier zit gewoon op dit forum nóg iemand die Ulysse 31 kent! Wat een ongelofelijk toeval (gezien de beperke fanbase).
    Waar heb je de reeks eigenlijk leren kennen? Ik was 's zondagsmorgen niet voor de Franse televisie weg te branden...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Ik heb laatst wat van mijn jaren 80 tekenfilm series op DVD aangeschaft. Althans, wat op Regio 2 uit is!

    Mijn ultimate jaren 80 serie zowieso :

    Ulysses 31 (echt top!!!!)
    Man! Hier zit gewoon op dit forum nóg iemand die Ulysse 31 kent! Wat een ongelofelijk toeval (gezien de beperke fanbase).
    Waar heb je de reeks eigenlijk leren kennen? Ik was 's zondagsmorgen niet voor de Franse televisie weg te branden...
    Ik moet heel lang nadenken ... het is nogal lang geleden namelijk (ik word ook oud *snik*) ... ik dacht super channel of sky channel ... een van de 2 in ieder geval. Ik ken ook niet veel mensen die 'm kennen, meestal krijg ik reactie's a la 'huh?' . Vind dat op zich wel vreemd, aangezien het kwalitatief best hoogstaand is (voor een tekenfilmserie bedoel ik).
    I find your lack of faith disturbing

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Ik heb laatst wat van mijn jaren 80 tekenfilm series op DVD aangeschaft. Althans, wat op Regio 2 uit is!

    Mijn ultimate jaren 80 serie zowieso :

    Ulysses 31 (echt top!!!!)
    Man! Hier zit gewoon op dit forum nóg iemand die Ulysse 31 kent! Wat een ongelofelijk toeval (gezien de beperke fanbase).
    Waar heb je de reeks eigenlijk leren kennen? Ik was 's zondagsmorgen niet voor de Franse televisie weg te branden...
    Wij keken hem hier altijd op Sky Channel volgens mij.

    @ Mj: Jayce and the wheeled warriors zijn in boxen verkrijgbaar op Amazon.fr, maar ik kan er geen wijs uit of er ook engelse audio op zit.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J
    @ Mj: Jayce and the wheeled warriors zijn in boxen verkrijgbaar op Amazon.fr, maar ik kan er geen wijs uit of er ook engelse audio op zit.
    Die kan ik beantwoorden: neen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J
    Wij keken hem hier altijd op Sky Channel volgens mij.
    Is die in Nederland ooit ondertiteld uitgezonden eigenlijk?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J
    Wij keken hem hier altijd op Sky Channel volgens mij.
    Is die in Nederland ooit ondertiteld uitgezonden eigenlijk?

    Volgens mij niet, en ik keek toch bijna alles, dus ik denk dat ik het voor 95% zeker weet.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •